Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
sazanhayko
15 yıl önce - Pzr 11 Mar 2007, 16:13

Bence Metrobüs Anadolu Yakasına yapılırsa derim ki Gebze'ye kadar uzatılsın, hem Marmaray yapılış süresince biraz ulaşımda rahatlamaya vesile olur.
Yeri gelmişken Harem - Gebze minibüsleri mi? Kaldırın gitsin, zaten çoğu trafik kurallarına uymazlar, ayakta yolcu almak yasak olmasına rağmen tıklım tıklım doldururlar.


taner_ atlı

15 yıl önce - Pzr 11 Mar 2007, 16:46

bencede harem -gebze minibüslerı kaldırlmalı cunku ankara asfaltında trafıgın tıkanmasında en buyuk faktor o hat kadıköy kartal metrosu bıttıkkten  sonra kartala kadar gelecekler bence metrobüs gebzeye kadar gıtmeli

Enes A.
15 yıl önce - Cum 15 Hzr 2007, 02:42

Metrobüs hattı yapılırsa ve Gebze'ye kadar uzatılırsa bu hattın inşaat parasını kim verecek.Tuzla-Gebze arasını inşaatta sorun yaşanmaz mı?İki belediyede AKP'nin belki ama bence sorunlar yaşanabilir...

Biraz önce aklıma geldi de gerçi benzer şeyler daha öncede konuşuldu.Tuzla'dan başlayıp Kadıköy'e giden bir metrobüs hattı olursa E-5 üzeirnde bu hattan başka minibüs,ÖHO ve İETT aracı çalışmayacak ve yeni citaro otobüslerimiz sadece bu hattı beslemek için mi çalışacaklar.Yani E-5 üzerinde sadece özel araçlar, taksiler ve mtrobüs mu olacak.Eğer böyle olursa İkarus'lara ihtiyacımız kalmayacak galiba.Çok uçuk bir fikir mi oldu acaba?

Ayrıca Kadıköy-Kartal metrosu Tuzla'ya kadar uzatılırsa E-5 te metrobüse neden ihtiyaç duyulsun ki metro bütün yükü kaldıramaz mı?


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 15 Hzr 2007, 02:49

Alıntı:
Tuzla'dan başlayıp Kadıköy'e giden bir metrobüs hattı olursa E-5 üzeirnde bu hattan başka minibüs,ÖHO ve İETT aracı çalışmayacak ve yeni citaro otobüslerimiz sadece bu hattı beslemek için mi çalışacaklar.

İETT, 2 ayrı parti halinde 50'şerden 100 Metrobüs alacak... Belki böyle bir proje hayata geçirilirse, bu 100 araç uygun adetlerde paylaştırılabilir...

Akın KURTOĞLU


onur orhon
15 yıl önce - Cmt 16 Hzr 2007, 00:01

İstanbul'da ulaşım ve toplu taşıma sorunlarının neden ve niçin çözümlenemediği bu sayflardan ve mesajlardan da çok rahatlıkla anlaşılabiliyor. Şimdi metrobüs in, hafif metro ve cadde tarmvayı out. Olaylara ve sorunlara tamamen moda mantığı ile yaklaşılıyor. Bir kentin ihtiyaçları, konumu, coğrafyası, yapısı hiç dikkate alınmıyor. İşin aslı raylı sistem inşaatlarında kaynaklar tükenmiş durumda. Çıkış yolu metrobüs gibi gözüküyor. Belediye çekmece-Mecidiyeköy arsında metrobüs yapacağım dedi. İETT Edirnekapı-Vezneciler arasında yapacağım der. Bir başka görüş Anadolu yakasına da eski E5 yeni D100 metrobüs yapılsın. kendimize gelelim. Kaynak israfı ulaşımda almış başını gidiyor. Trafiğin görünümü ortada. Hiç bir rahatlama kolaylık zaman kazanımı yok. Efendiler D100 üzerinde projelendirilmiş, ihale edilmiş, inşaatı süren bir yeraltı hafif metro yapımı var. Aynı hattın üzerine ikinci bir toplu taşıma modeli koymak hangi ualşım planlamasının becerisidir.

Ayrıca hatırlatayım ki metrobüs olarak gelecek araçların ne olduğu da henzü belli değil gibi. 22 metrelik çift taraflı araçlar mı olacak yoksa 18 metrelik bildiğimiz körüklüler mi?



Enes A.
15 yıl önce - Cmt 16 Hzr 2007, 00:37

Keisnlikle ulaşım olayına "moda mantığı" ile yaklaşmıyoruz.Sayfaları dikkatli incelerseniz birçok bşalıkta keisn çözümün metro olduğunu defalarca söyledik.Sadece E-5 gibi uzun bir hatta metro ypaılması uzun yıllar alacağı için metrobüs kısa vadede iyi bir çözüm olduğu için tercih edildi.Kadıköy-Tuzla arasına metro yapımı bitene kadar belki o hatta 10 defa metrobüs inşaatı ypaılaiblir.Ve metrobüs hatları zaten kar edecek.Bence yerinde bir uygulama.

onur orhon
15 yıl önce - Cmt 16 Hzr 2007, 23:17

İstanbul gibi bir kentin ulaşım sisteminin sadece metro ile sağlanamayacağı açıktır. Coğrafi koşullar ve de ekonomik kriterler her arterde metro ya da raylı sistem yapımını verimli kılmamaktadır. Ancak metro veya raylı sistem planlanan, projelendirilen ve de inşaatına başlanılan bir noktaya metrobüs yatırımı yapılması anlamsızdır. Kaynakları israftan başka birşey değildir. Metrobüsün ne şekilde işletileceği, yolculuk ücretlerinin ne olacağı belli midir? Bunları dikkate almadan fikir üretmek pek doğru değildir. Metrobüs ücretlerinin 5-10 YTL olacağı ifade ediliyor. nasıl bir toplu taşıma olacaktır? Bekliyoruz. Bu görüşleri ifade ederken metro ya da raylı sisteme karşı duruyorum anlamı çıkarılmamalıdır.

Burç

15 yıl önce - Cmt 16 Hzr 2007, 23:22

Alıntı:
Metrobüs ücretlerinin 5-10 YTL olacağı ifade ediliyor

Kim tarafından, nerede ifade edilmiştir?
Normal bir otobüs fiyatından daha fazla olursa kimsenin binmeyeceği sanırım çok açık.
Örneğin Beylikdüzü Mecidiyeköy arası sadece 2 bilet.


İBRAHİM DİLBER
15 yıl önce - Pts 18 Hzr 2007, 09:34

Sayın Onur Orhon çok güzel ifade etmiş.Ulaşım sorununa çözüm adı altında kaynak israfı almış başını gidiyor.Örneğin Anadolu Yakası'nı bir düşünelim.Marmaray ve Kadıköy-Kartal Metro çalışmaları zaten devam ediyor.Üsküdar-Ümraniye Çekmeköy-dudullu metrosu projelendirilmiş,üstüne bir de metrobüs gündeme geliyor.Hadi öncekileri anladık da metroya paralel metrobüsün ne anlamı var?Avrupa Yakası'nda da aynı konu tıpatıp karşımıza çıkıyor.Topkapı-Küçükçekmece arasında metrobüs çalışmaları yapılıyor.Hattın Beylikdüzü'ne kadar uzatılması gündeme geliyor.Bir de Beylikdüzü-Bakırköy arasında metro projelendiriliyor.Madem öyle doğrudan metroya başlansaydı,metrobüs yapılmasaydı.Sadece yol genişletilseydi.En azından labirent gibi yollara sahip olmamış olurduk.Metrobüs daha ucuz deniliyor ama ucuz etin yahnisi de bu kadar oluyor.İnsan mühendislik harikası(!) labirentleri gördükçe dünyada bir eşi daha var mıdır diye ister istemez merak ediyor.
İstanbul ulaşımında belli başlı ana hatlara metro inşa edip bunu da lastik tekerlekli standart otobüsler ve deniz ulaşımıyla beslemedikçe, şu minibüsleri hizaya getirmedikçe, toplu taşımayı ucuz, yaygın ve kaliteli hale getirmedikçe çözüm mözüm olamaz.Yok yedi tepe yedi tünel,yok metrobüs ıvır zıvır.Popülizmden başka bir şey değil.Kaldı ki ulaşım sorununun imar ve altyapıyla birebir alakalı olduğunu şahsen defalerca ifade etmeye çalıştım. Bir iş yapılırken ekonomik,sosyal ve coğrafi şartlar mutlaka göz önünde bulundurulmalı.Anlaşılan bu İstanbul'da trafik ve ulaşım sorunu devam ettiği müddetçe çözüm adı altında yeni yeni rant sahaları açılmaya devam edilecek.


Gökçe

15 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2007, 09:45

Anadolu yakasında metrobüs çalışacaksa mutlaka Kozyatağı-Mecidiyeköy arasında çalışmalı bence ve 1.köprü geçişini kullanmalı. Köprü 2 şerite düşse bile metrobüsün trafikten çekeceği büyük miktarda otomobil ve otobüs sayısı bunu dengeleyecektir.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM