Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 00:00

Alıntı:
daha önce soruldu mu bilmiyorum araştırdım ama bulamadım tuzla'dan başlayarak avrupa yakasının uç noktalarına kadar gidecek ana bir hat oluşturulamaz mı?

Bu tarz bir hat, yaklaşık 100 kilometreden de fazla olacaktır... Bunun ücretlendirilmesinde sorunlar oluşur. Bunun yerine, ana omurgayı kendi içinde birkaç küçük hatta bölerek sistemi oturtacaklar...

Akın KURTOĞLU


Enes Zengin
12 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 00:08

peki marmaray projesi var, kadıköy-kartal metrosu var üstüne bir de metrobüs hattı eklenecek.Peki bu hattaki yolcu potansiyeli bu sistemleri veirmli kılabilecek seviyede mi?Bunun işçin bilimsel bir atraştırma yapılmış mıdır?

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 00:13

En son düşünce, Kadıköy Ankara Asfaltı üzerinde, orta refüjden 2 şerit alınması üzerineydi ama, yine değiştirilmiş olabilir bu proje Mantıklı olanı, Kadıköy yakasına atlayan Metrobüs'ün Ziverbey civarlarından geçerek, sahilde bir noktada sonlanması olur (Kadıköy-Kartal metrosu ve Marmaray'la uygun bir noktada kesişerek).

Akın KURTOĞLU



tolginho

12 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 05:03

Alıntı:
Mantıklı olanı, Kadıköy yakasına atlayan Metrobüs'ün Ziverbey civarlarından geçerek, sahilde bir noktada sonlanması olur (Kadıköy-Kartal metrosu ve Marmaray'la uygun bir noktada kesişerek).


Evlendirme Dairesi'nin oradan sağa kıvrılarak Salı Pazarının olduğu yerde bitebilir. Metrobüs'ün daha içerilere girişi problem olabilir.

Hem Minibüs yolu, hem Marmaray, Hem Kadıköy Hem de Fenerbahçe Stadı'na bağlanmış olur.

Tolga KAPROL


Semih Yaşar

12 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 09:46
ankara asfaltı


Alıntı:
En son düşünce, Kadıköy Ankara Asfaltı üzerinde, orta refüjden 2 şerit alınması üzerineydi ama, yine değiştirilmiş olabilir bu proje


Ankara asfaltında özellikle Küçükyalı'dan sonra Kartal'a kadar orta refüjde 10 metrelik
kullanılmayan atıl bir genişlik mevcut, bence gidebildiği kadar gitsin. Esasında benim
ara ara dile getirdiğim ama nedense pek kabul görmiyen bir önerim var.
Metrobüsün belli noktalarda yalıtılmış yoldan çıkartılıp, iç kesimlerde son durak yapmasını
öneriyorum. Anahat  raylı ulaşım sistemleri mutlaka bir transfer gerektirir doğru ama,
Metrobüs sistemleri otobüs bazlı olduğu için iç kesimlere de kolaylıkla gidip, transfer ihtiyacı
gerektirmeden hızlı ulaşım sağlayabilir, yolcular bu hizmetten çok memnun olacaklardır.
Bugün dikkatimi çekti E-58 Bahçeşehir- Mecidiyeköy diye bir otobüs hattı var, şimdi
bu otobüsün Avcılardan itibaren ( Metrobüs yolu) tercihli yola girip 40 dakikada
Mecidiyeköy'e geldiğini düşünsenize, hangi ulaşım sistemi bundan daha iyi hizmet eder.
Kabul ediyorum ki tercihli yola giriş ve çıkışlar ilave teknik zorluklar getirecek ama
bugünki teknolojik imkanlarla bunun bir yolu bulunabilir.
Boğaz köprüsünden birkaç değişik Metrobüs hattı geçebilir ve bunlardan biri de pekala
Salıpazar'ından dönebilir, diğeri Kozyatağı olabilir.



mehmetkonyar
12 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 15:46

Arkadaşlar,

Tuzla Şifa Mahallesi benzincinin önünde epeydir bir inşaat var. Bu inşaatın ne olduğunu tam olarak bilememekle beraber metrobüs yolu inşaatı fikri veriyor. Çünkü yol 2x2x2 şeklinde yapılıyor. Yan yol yapılıyor da olabilir ancak öyle bile düşünürseniz tek tarafa hizmet veriyor olacak. Ayrıca bu yol da yan yol dahil yapılsa minibüs ve otobüs trafiğinin pek yoğun olmadığı bir kesim. Sadece Harem-Gebze minibüsleri ile 500T çalışıyor. Bir de Şifa Mahallesini geçtikten sonra Gebze Belediyesi'ne ait halk otobüsleri çalışıyor ancak burasıyla alakaları yok. İnşaatı gördükten sonra kanaatim metrobüs yolu inşaatı diye oldu ancak kesin bir karar verebilmek zor. Fırsatını bulduğumda resmini çekmeye çalışırım.


mehmetkoru
12 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 16:34

Alıntı:
Bugün dikkatimi çekti E-58 Bahçeşehir- Mecidiyeköy diye bir otobüs hattı var, şimdi
bu otobüsün Avcılardan itibaren ( Metrobüs yolu) tercihli yola girip 40 dakikada
Mecidiyeköy'e geldiğini düşünsenize, hangi ulaşım sistemi bundan daha iyi hizmet eder.


Metrobüs geldiği zaman bahçeşehir mecidiyekoy hattını, Bahçeşehir-Avcılar sahil hattı yaparsın. Avcılar sahilden, Bahçeşehirden, Esenyurttan bu hatla e5 e gelen yolcu metrobüse ücretsiz aktarma yaparak Mecidiyeköye hatta karşıyada geçirirlerse Kartala kadar trafiğe takılmadan gider.

Diğer türlü Bahçeşehirden gelen hat metrobüs yoluna girerse, Avcılardan geleni de, Sefaköyden geleni de Yenibosnadan, Bakırköyden geleni de Metrobüs hattına girdirmen gerekir. Buda metrobüsün felsefesine ters.



Çağrı Tekin

12 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 21:23

Alıntı:
Arkadaşlar,

Tuzla Şifa Mahallesi benzincinin önünde epeydir bir inşaat var. Bu inşaatın ne olduğunu tam olarak bilememekle beraber metrobüs yolu inşaatı fikri veriyor. Çünkü yol 2x2x2 şeklinde yapılıyor. Yan yol yapılıyor da olabilir ancak öyle bile düşünürseniz tek tarafa hizmet veriyor olacak. Ayrıca bu yol da yan yol dahil yapılsa minibüs ve otobüs trafiğinin pek yoğun olmadığı bir kesim. Sadece Harem-Gebze minibüsleri ile 500T çalışıyor. Bir de Şifa Mahallesini geçtikten sonra Gebze Belediyesi'ne ait halk otobüsleri çalışıyor ancak burasıyla alakaları yok. İnşaatı gördükten sonra kanaatim metrobüs yolu inşaatı diye oldu ancak kesin bir karar verebilmek zor. Fırsatını bulduğumda resmini çekmeye çalışırım.


O bölgede büyük ihtimalle asfalt yenileme çalışması ya da köprü inşaatı yapılıyor.Zaten eğer bir metrobüs inşaatı olursa bu sorunu bol olan batıdan başlayacaktır ve her halükarda da belediye bu işi haber vermeden başlatmaz.


Süha
12 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 21:39

Aslında MetroBüs Hattı Kadıköy e-5 ten başlamak üzere kocaeli il sınırına kadar götürülmeli neden derseniz kartal noktası bence erken bitmiş bir nokta olur ve ileriye gitmek için insanlar için çok zor olve ayrıca kartaldanda başka bir vasıtaya geçmek zor bir durum en azından böyle bir kökten çözüm olur ve.Hem uzak mesefalere konulur hemde dafa fazla yolcu taşınır   Nede olsa Herşey İstanbul İçin  

mehmetkonyar
12 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 22:49

Yanılıyor olabilirim tabii benimkisi sadece tahmin ancak inşaat başlamadan önce orası 2x2x2 değildi. Belki de ileride Anadolu Hastanesi için yaptıkları üst geçide verecekleri yol için böyle bir sistem geliştirmişlerdir trafiği rahatlatmak için. Gerçi öyle bir uygulama için fazla abartılı gibi. Neyse yapıldıktan sonra göreceğiz elbet.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM