Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 13:14
[İST-C6.24] - Metro İçin Kaynak Nasıl Bulundu?



İBB aynı anda 6 farklı yerde raylı sistem inşaatı hali hazırda yapıyor.2007 bütçesinde de 8  yeni inşaata başlayacağını tüm haber sitelerine yaymış durumda.8 Katrilyona yaklaşan bir yatırımdan söz ediliyor.

Peki bu para nasıl bulundu ? Kaynak ne ? Finansman nereden sağlanıyor ?

Hazine desteği mi yoksa İBB Özkaynakları mı ?

Bir bilen varsa aydınlanalım.


Süha
15 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 17:34
En fazla ödenek İstanbul'a ayrıldı




Türkiye'nin en büyük kenti İstanbul'un hafif raylı sistem ve metro projeleri, bu yılın en fazla ödenek alan ilk 10 projesine damgasını vurdu.
Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) verilerine göre, en fazla ödenek alan ilk 10 proje için bu yıl 2 milyar 931 milyon YTL ayrılırken, bunun 1 milyar 260 milyon YTL'si İstanbul'daki hafif raylı sistem ve metro inşaatlarına gidecek.
Yatırım Programı'nda bu yıl en fazla ödenek, 438 milyon YTL ile Otogar-İkitelli Hafif Raylı Sistem (HRS) projesine ayrılırken, bu projenin 150 milyon YTL'si Otogar-Bağcılar HRS için, 288 milyon YTL'si ise Bağcılar - İkitelli hattı için harcanacak.

Yeni proje Üsküdar-Dudullu

2007'nin en fazla ödenek tahsis edilen ikinci projesi ise bu yıl Yatırım Programı'na yeni alınan Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu Hafif Raylı Sistemi oldu. Proje için 399 milyon YTL ayrıldı. En fazla ödenek alan üçüncü proje de yine İstanbul'un ulaşım sorununa neşter vuracak Kadıköy-Kartal Metrosu oldu. Kadıköy-Kartal Metrosu için bu yıl 393 milyon YTL harcanacak.
Gebze-Haydarpaşa-Sirkeci-Halkalı Banliyö Hattı ve Boğaz Tüp Geçişi en fazla ödenek alan 8'inci proje. 1387 metresi batırma tüp, toplam 13.5 kilometre (km) tünel ile 63 km'lik üçüncü hat banliyö hattının eklenmesini içeren projeye, bu yıl 212 milyon YTL harcanak. 5 milyar 82 milyon YTL'ye mal olması beklenen proje için şimdiye dek 543 milyon YTL harcandı. 4. Levent-Ayazağa Metrosu da en fazla ödenek alan 9'uncu proje olurken, bu yıl için 211 milyon YTL harcama öngörülüyor.

Kaynak: http://www.milliyet.com/2007/02/20/ekonomi/eko10.html

İstanbula bu kadar yatırımla umarım ulaşım konusunda bütün sorunları çözülür.


Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

15 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 19:23

bu yatırımlar kimilerine, insanların yaşam standartını artırmak için yapılıyor gibi görünebilir. Böyle bir getirisi olsa bile asıl amaç petrol tüketimini azaltıp ulaşımı daha ucuza getirmektir. daha az ve daha temiz enerji ile daha az zamanda daha çok insan taşımakla kazanılan zaman, getirilen konfor ve çevre kirliliğinin çoğalmasının frenlenmesi raylı sistemlerin getirdikleri bonuslardır.

saha basit bi örnekle ifade edersek, kamuya açık bir binadaki tualetlerin fotoselli lambalarla donatılması aslında konfora yapılan bir yatırım olarak görülebilir fakat burdaki asıl amaç enerji tasarrufudur. konfor sadece işin bonusudur.

peki madem bu kadar faydalı bu raylı sistem yatırımları neden işi gücü bırakıp sadece buna yoğunlaşılmıyor?

Bu yatırımların tek handikapı maliyetin yüksek olması ekonomik olarak geri dönüşünün uzun vadede olması..

yine daha basit bir örnekle açıklamak gerekirse şehrin yeni gelşen bölgesinde bir arazi var ve şu anki satış değeri 20 milyon Ytl, 5 sene içerisinde değeri 120 milyon ytl olacak, çok karlı bir yatırım ama eğer cebinizde 20 milyon Ytl niz var ise

(eklemeler ve düzeltmelerinizi bekliyorum)


Canas
15 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 20:00

Kaptan-i Derya Ibrahim Pasa arkadasimizin Rayli projeler tasarruf sağlar tespitine katiliyorum.  

GSMH verilerine bakarsak Turkiye Dunyanin 18. ya da 19. buyuk ekonomisi (hangi kaynaga baktiginiza bagli).
Lakin bu ekonomik buyukluge karsilik Dunyanin 11. en buyuk petrol ithalatcisiyiz. Acikca goruluyor ki Dunya averajinin uzerinde petrol bagimlisi bir ulkeyiz.

Buna sasirmamak lazim En buyuk iki sehir arasindanki (Istanbul-Ankara) hizli tren hatti daha yeni yapiliyor.
Varolan metrolar yetersiz.

Denizcilik ise yillar yili surunmesinin ardindan cok hafif bir toparlanma surecinde.

Rayli sistemlere ayrilan odenekler gayet isabetli, hem Istanbul Ulasimi icin, hem de ülke ekonomisi icin.

Insallah Devletin (ve de gelecek Hukumetlerin) hevesi bu sene ile sınırlı kalmaz.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 15:33
Bir kaynak daha


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=461224#461224


Levent'teki İETT arazisinin satışıya yaklaşık 1 trilyonluk kaynak sağlanmış oldu.


Bu para metro için harcanacak.



Nakit girişi sağlasın ilk 6 ayda en az 1 metro  inşaatı  temeli bekleyelim.



tolgahanturhan
15 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 16:08

Leventteki arazi satışının tüm geliri belediyeye gitmeyecek ki, hepsi metronun finansmanına ayrılsın.

kagancan
15 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 16:35

yaklaşık 600 milyon $ı belediyeye gelecek ~830 milyon YTL

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 17:31

Metronun finansmanı için Ankara'nın  devreye girmesini talep etmişlerdi.O yüzden sağlam bir dayanak oldu bu satış.

adnanu
15 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 17:36
metro için kaynak hk.


bugün  basın   toplantısında  açıklama  yapıldı,
karayolları  arazisi,bugün  satılan   levent  arazisi,
cevahir  iş  merkezi  ayrıca   daha   satılacak  
bir  kaç   daha   yer   olduğu   söylendi,
kısacası   kaynak   çok  
yeterki   doğru   yerlerde  kullanılsın,
kolay   gelsin....................................


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 18:55

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=23621



Evet özellikle metro için harcanacağı vurgulanmış Başkan tarafından.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM