Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 23:33
İlk Metropol Tren Hattı: 'İstanbul Haydarpaşa - İzmit Adapazarı'


"Haydarpaşa-Adapazarı" arasında çalışan "Bölgesel Banliyö" olarak nitelendirilebilecek ve Ulaşım bölümünde bugüne kadar gündeme getirilmesi unutalan çok önemli bir tren hattı vardır. Oldukça meşhur olan, yolcu talebi yoğun ve bununla orantılı olarak günlük sefer adetleri de bayağı bir fazla olan bu hat ile ilgili çeşitli doküman ve fotoğrafları burada biriktireceğiz.

İstanbul'un doğusunda kalan Kocaeli ve Adapazarı, artık megapolün doğu ayakları oldukları için ve bu adıgeçen tren hattı, 3 farklı şehir içinde gitmekten ziyade, bir bütün içinde kesiksiz işlediği va tabir-i câizse; "ilk metropol hattı" olduğu için, İstanbul bölümü içinde açılmasını uygun gördük.

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
16 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 23:47

Aa. İstanbul çok olmaya başladı artık. Adapazarı artı İstanbul bölü iki eşittir Kocaeli. Yani bu başlığın Kocaeli'de açılması gerekirdi.

Bu kuşak için önerim hızlı tren bitince anahat seferlerinin arasına sıklaştırma olarak yarım saatte bir konması.

Ancak işlevinin artması için Kadıköy Kartal metrosunun Tuzla'ya ya da Gebze'ye uzaması gerek. Örneğin Gebze'de inen yolcu ister Marmaray ile ilk önemli durak Maltepe'ye, ister Kadıköy Gebze ile D100'den beketine gider. Bekette inince ya taksi tutar ya da yürür evine. Biliyorsunuz Tuzla'ya uzatılacak metronun ikinci ayağı iptel edildi. Bence yanlış.

Türkiye'nin yolcu bölümlerinde sıgara içilen tek treni Ada öküzpiresleridir. Bu nedenle oturmayı hiç sevmem.


En son Murat Caner tarafından Çrş 25 Ekm 2006, 23:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 23:55

Bugün itibarıyla (TCDD'den alınan bilgiye göre), "Haydarpaşa-İzmit-Adapazarı" arasında çalışan bölgesel trenlerin günlük seferleri, her iki yönde de; (11+11) adet olup, seferleri ortalama; 150-170 dakika arasında sürmektedir (Yani, kabaca; 2.30-3.00 saat arasında).

HAYDARPAŞA-ADAPAZARI Yönünde:




ADAPAZARI-HAYDARPAŞA-Yönünde:



Akın KURTOĞLU


Necdet Cevahir
16 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 00:15

HAYDARPAŞA - ADAPAZARI EKSPRESİNİN DURDUĞU İSTASYONLAR

HAYDARPAŞA
Söğütlüçeşme
Erenköy
Bostancı
Maltepe
Kartal
Pendik
İçme  ( 2 sefer )
Tuzla  
Gebze
Diliskelesi
Tavşancıl
Hereke
Kirazlıyalı  ( 3 sefer )
Körfez  
Seramik  ( 1 sefer )
Tütünçiftlik  (5 sefer )
Derince
Koruma  ( 1 sefer )
Kuruçeşme  ( 1 sefer )
İZMİT
Kırkikievler
Köseköy
Büyükderbent
Maşukiye ( 3 sefer )
Kırkpınar ( 4 sefer )
Sapanca
Uzunkum ( 1 sefer )
Arifiye
Mithatpaşa
ADAPAZARI


messiah_haktan

16 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 00:20

bu baslikta söz konusu olan hat gelecegin marmaray hatti degil mi?



Necdet Cevahir
16 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 00:25

Tabiiki aynı hat. Yanlız ortadan bir üçüncü hattın yapımından bahsediliyor. O hatta  sadece Anadolu'ya giden trenler ve kargo olacak deniliyor. Aslında şu anda net bir bilgi yok.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 00:34

Bunlar da benim özel Ulaşım Kronolojisi'nden:

1873: "Haydarpaşa-İzmit" arası trenyolu törenle hizmete girdi.

1888: Deniz kıyısından oldukça içeride olduğu anlaşılan; "Haydarpaşa-Bostancı" trenyolunun sökülerek yeniden döşenmesine başlandı. (Önemli bir bilgidir! )

1890-91: "İzmit-Mekece" hattı devreye sokuldu.

1892: "Haydarpaşa trenyolu, İzmit'ten ileriye uzatılarak, Ankara'ya ulaştırıldı. İlk defa o yıl içinde seferler yapıldı.

1899: "Arifiye-Adapazarı" şube hattı hizmete girdi (8491 metre uzunluğunda).

30 Mayıs 1906: "Haydarpaşa Gar"nın inşaatına başlandı.

19 Ağustos 1908: "Haydarpaşa Garı" tamamlanarak, İstanbul'un ikinci tren garı olarak hizmete girdi.

Böylece; 20. yüzyıla 1 kala, Adapazarı merkezine tren çalışmaya başladı. Zaman içinde, İstanbul bağlantılı Adapazarı hattı "Bölgesel Tren Hattı" konumuna getirildi.

Akın KURTOĞLU


Necdet Cevahir
16 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 00:42

İstanbul'dan Anadolu'ya doğru 1920 li yılların başına kadar gelişmiş bir yol olmadığı için bu hat Anadolu'dan gelen veya giden yolculara önemli bir aktarma merkezi olmuştur. Bu noktaya kadar binbir zorlukla gelen yolcular Adapazarı'nda trene geçerek adeta yolu bitirmiş olurdu. Tren o yıllar için en lüks ulaşım aracıydı. Ve tabiiki uzun yıllar öyle kaldı. Taaki karayollarının önem kazandığı 1950 lilerin başına kadar.

Murat Caner
16 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 09:22

Türkiye'nin km başın en pahalı trenlerinden biridir.

OsMaN UyGuN

16 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 09:48

hey gidi Ada(!) ekspresi...

özellikle İstanbul Anadolu yakasına yakınlığı ve ulaşım kolaylığı nedeniyle yıllardan beridir Kocaeli Üniversitesi öğrencilerini taşır.. Anadolu yakası öğrencileri günübirlik okullarına giderler, çünkü Avcılar'a gitmekten çok daha kolaydır İzmit'e gitmek...
(Not: Kocaeli Üniversitesi Umuttepe Kampüsü tren yolundan ve şehirden çok uzak İzmit istasyondan 30 dakika sürüyor )
Aylık öğrenci abonman alırdık Paso ilk senemde (2001) 17,50 Ytl idi, şimdi (2006) ise 40 liraymış..
uzun mesafeli olanı ise 50 lira    
bütün bir ay bedava sınırsız yolculuk...

Hereke İstasyon'a CENNET İSTASYONU denirdi.. bizim okuduğumuz senelerde Üniversitenin en çok bayan öğrenci olan kampüsü Hereke'deydi  tabii Hereke'nin doğal güzellikleri de ayrı bir çekici.. şimdilerde Hereke kampüsüde taşımışlar Umuttepe'ye.. tabii Hereke öğrencileri de trenden vazgeçmek zorunda kaldılar (%75)
Pendik-Hereke sadece 40 dakika sürüyordu, ve konforlu bir yolculuk   öğrenci için bulunmaz bir fırsat...

Sınav zamanı trende bambaşka bir heyecan yaşanırdı... herkes harıl harıl ders çalışır, gürültüye kimse tahammül edemezdi.. hafif bir telaş olurdu içimizde, acaba tren bozulur mu? diye kaygılanırdık..

kışın o soğuk havalarda trenler sıcacık olur, özellikle de dönüş treninde (II. Öğretimler bilir son trenin kıymetini) ne de güzel uyunur  

herbir vagon bağımsız kafeterya gibidir aslında, çoğu öğrenci grubunun belli başlı vagonları mevcuttur...
sigara içenlerin vazgeçilmezi ilk vagon tabii..

aklıma geldikçe yazmaya devam edeceğim..



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM