Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 03:22
İETT'nin WEB Sitesi İçin Yeni ve Pratik Dizayn Önerileri


İETT'NİN WEB SİTESİNİN, HAT DETAYLARI SAYFASININ GÖRÜNTÜSÜNÜN DEĞİŞMESİ HALİNDE İŞE YARAYABİLECEK PRATİK BİR ÖNERİ

İETT'nin hâlihazırdaki WEB Sitesi, aslında dizayn olarak gerçekten güzel düşünülmüş, beğenilen bir görüntüye sahip bir çalışma... Lâkin bu taraftan (yolcular/halk tarafından) bakıldığında, teori ile pratik arasındaki düşünce farklılıkları hemen göze çarpıyor. Hızlı kullanım ve birçok bilgiyi tek kalemde görebilme avantajı lâyıkıyla yerleştirilememiş. Oysa kullanıcılar bir sayfaya baktıklarında olabildiği kadar çok bilgiyi aynı anda görme kaygısındadırlar. İETT'nin sitesinde; "Saat", "Detay" ve "Harita" seçenekleri ayrı ayrı sunuluyor. Üç defa, üç ayrı sayfa dolaşmak zorunda kalınılıyor. Bu da hem zaman kaybına, hem de aynı sayfada çok miktarda bilgiyi görmeyi, birbirleri arasında ilişkilendirmeler yapabilmeyi zorlaştırıyor.

Hatların numaraları ve ilk/son kalkışlarının aynı satırda yeraldığı bir çoklu menüden itibaren, dallanılan ilgili hattın kendi sayfasında aşağıdaki gibi bir görüntü çıkması, çok daha kullanışlı olmaz mı?



Üstteki düşünceye göre, "22" numaralı örnek hattın ekrandaki görüntüsü detaylara inilmeden kabataslak yerleştirildi. Burada, 22 ile ilgili olabildiği kadar çok bilgi aynı anda görülebilecek.

KUTULAR NE İŞE YARAYACAK?



(+)


1. Hattın ismi ve numarası:

2. İlk ve son kalkışlar arasında kalan durak isimleri (bunların üzerinden detay artırılacak olunursa, link de verilebilir), ilk durak: "00" olarak gösterilir halde, altındakiler; 02, 04, 07, 09, 12, 14, 16, 29 ,22, 24, ...54 dakika şeklinde, duraklar arası olası geçiş mesafeleri listelenebilir. İlk basılan durak kutusuna çift tıklanıp, ikinci bir diğerine tekrardan tıklanıldığında, bu iki durak arası lokal süreyi gösterebilir.

3. Hattın kendine has özellikleri:

   * Hattın toplam yolculuk süresi:
   * Hattın toplam tur müddeti:
   * Hatta çalışan araç adedi: (Pik ve ara saatlerde şeklinde ayrılabilir)
   * Hattın türü: (Normal, ekspres, köprü geçişli, 1. kademe, ring, pik vs...)
   * Hat üzerindeki önemli aktarma noktaları:
   * Hattın günlük toplam sefer adedi:
   * Hattın bağlı bulunduğu garaj:
   * Hattın uzunluğu:
   * Hattın o andaki durumu: (aktif/şu an çalışmıyor=pik, haftasonu, son seferi bitti...)

4. Tarihçesi: Hat hakkında daha detaylı bilgi almak isteyen deliler   için ekstra bir sekme olarak düzenlenir. Buna basılınca 5 numaralı kutunun yerine geçici olarak yerleşir ve hattın açılış tarihi, hat üzerindeki çeşitli önemli değişim tarihleri (uzama, kısalma, düzden ringe/ringden düze çevrilme, güzergâh değişim, numara değişim), başlangıçtan günümüze kadar ilginç bilgiler, ilk kurulduğundaki otobüs sayısı, güzergâhı vs..., varsa eldeki o hatta çalışan birkaç araçtan (eski/yeni) fotoğraf, vs... efemera tadında ilginç bilgilerin toplandığı bilgiler ekrana gelir. Alttaki sekme bu kutu varken "Tarife" yazısına dönüşür. Basılınca yeniden tarife ekrana gelir. Kutucuk içindeki yazı da "Tarihçe" adını alır yeniden...

5. Kalkış Saatleri: Haftaiçi ve haftasonu kalkışları, her iki kalkış noktası da yazılarak listelenir. O andaki saati sürekl kontrol eden bir sayaç sayesinde, senkronize şekilde o andaki saatten evvel gerçekleşen saatler kırmızı, henüz kalkışı yapılmamış olanlarsa yeşil olarak listelenir (Haftaiçi ve haftasonunu kendisi otomatik olarak ayıracak tarzda tabii ki). Hafta içi ise; haftasonu sütunları mat griye dönüşür, diğer durumda da tersi kısımlar mat griye dönüşür. O anda içinde bulunulan saate en yakın kalkış saati mavi renkte ve çerçeveli bir kutu içine alınmış halde gösterilir. Kalkış gerçekleşince kutunun içindeki mavi renkli kalkış saati kırmızıya döner, çerçeveli kutu bir alt satıra iner ve oradaki en yakın yeşil renkli saati maviye çevirir...

6. Hattın Haritası: Burada tüm hat çizili şekilde ve de yanlarında durakları işaretlendiği halde görünür. Büyütme/küçültme işlemleri yine aynı harita üzerinde, ekranın diğer bilgileri kaybolmayacak şekilde yapılır. Herhangi bir durak üzerine tıklanıldığında, o andaki senkronize saate göre matematiksel bir işlem yaparak, duraktan geçmesi muhtemel saati gösterir.

Ekranın altında kala boş alana satırına da geri dönüş linkleri ve şu anda akla gelmeyen değişik linkler yerleşebilir.

Bu gösterimin benzeri ya da daha geliştirilmiş bir şekli İETT tarafından ileride yayınlanırsa, Paris'in RATP'ı başta olmak üzere diğer birçok ulaşım sitelerine nal toplatır, işe yararlık rekorları kırar

Eh, benden bu kadar. Aklına daha değişik dizaynlar veya eklenmesi enteresan olacak ayrıntılar gelen varsa, bu mesajın altına doküman veya çizim şeklinde iliştirebilirler. "Akıl akıldan üstündür"...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 14:47

İETT' yi beklemeye ne hacet?
Biz burada başlayalım...
Aslında bugüne kadar hep vapurlar ve iskeleleri çalışıp İETT' yi bu tür çalışmalarımızda ihmal ettik,
gelin bir yandan kendimizi affettirelim, öte yandan İETT websitesinin yükünü azaltalım


Rifat Behar
15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 15:14

IETT'yi beklemeden biz de yapabiliriz ama herkes IETT.gov.tr de bu bilgileri arar. Orada yapmak daha akıllıca.  Ancak bu tür bir sayfayı bilgileri Akın Bey verse bile IETT bunyesinde yapılmasını beklenek hayalci olur. Akın Bey'den devamlı destek alırlarsa o zaman olur. Bir de güncel bilgilerle notaljik bilgileri birbirinden ayırt etmek lazım. Zira bu bilgilerle ilgili kaç meraklı çıkar. Milletin kafası biraz karışabilir. IETT, sitenin sadece belli bir kısmı için Akın Bey'e erişim yetkisi vermeyi düşünebilir. Akın Bey de isterse işin nostaljik kısmı böylece halledilebilir. Nostaljik kısmın adresi de www.nostaljik-iett.gov.tr gibi bir şey olursa (sitenin içinden geçilecek şekilde) erişim yetkileri bölünebilir. Buraya eski otobüsler, hatıralar vb bir sürü şey de eklenebilir. Çok mu uçtum? '')

Mustafa Noyan

15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 15:47

Rıfat Bey'in görüşlerinin
Alıntı:
IETT'yi beklemeden biz de yapabiliriz ama herkes IETT.gov.tr de bu bilgileri arar. Orada yapmak daha akıllıca.

kısmına katılamayacağım; çünkü internet kullanıcısı genellikle bu tür bilgilere ulaşmak için arama yapar, ne kadar güzel bir çalışma yapar ve hitinizi artırırsanız arama listelerinde o kadar yüksek sıralamalar elde edersiniz. Daha tecrübeli toplu ulaşım kullanıcıları İETT nin resmi websitenisi direk olarak kullansa da onlar için de wowturkey zaten tanınmaya başlanmış bir marka olmuş durumda, bu kesime ulaşma konusunda da sıkıntı çekileceğini zannetmiyorum; bu tür bir çalışmanın forum sayfalarımızda yer alması belki İETT websitesi sorumlularını rekabete davet ederek daha iyi ürünlere ulaşabilmeyle sonuçlanabilir diye de umutlanıyorum.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 19:26

Yukarıda tavsiye ettiğimiz sayfa görüntüsünü geliştirelim hep birlikte. Fikirlerimizi burada biriktirirsek, o doğrultuda gerekli düzeltmeleri ve müdahaleleri yaparak, bir örnek çalışmayı da hemen gerçekleştirebiliriz madem...

Akın KURTOĞLU



Necdet Cevahir
15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 22:21

Üstadım yine muhteşem bir işe el attı. Ve artık kendini değil İETT yi de aştı hakikaten. Dün dediğim gibi site tasarımını bugün daha iyi inceledim. Gayet kullanışlı. Şahsen ben bir eksik göremiyorum. Yanlız sadece otobüsler değil herhalde değilmi ? Ve tarifelerin dışında sitede başka bilgiler de olacakmı ? Örneğin ana sayfada neler olacak veya böyle birşey düşünmüyorda sırf tarife tarafınımı düzenleyecek bunları öğrenmek isterim doğrusu. Ama dediğim gibi hakikaten çok güzel bir düşünce. Bizlerde burada zaman zaman görüşlerimizi bildirerek yardımcı olursak bu iş tamamdır. Kendisine kolay gelsin diyorum..

tolginho

15 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 01:56

Benim de uzun zamandır yapmayı düşündüğüm böyle bir sistem vardı. Siz minibüs-dolmuş dahil en güzel halini kaba taslak tasarlayın; tasarlaması, yazması, yayınlaması benden

Belki belediyeye beğendiririz.

İlk öneriyi de ben yapayım:
- İDO, vapur vs. tüm ulaşım araçları sistemde olmalı.
- Mobil Platformlardan erişilebilmeli (PDA, WAP vs. hatta DİGİTÜRK (niye olmasın))
Tolga KAPROL


kduru
15 yıl önce - Cum 02 Şub 2007, 15:28

merhabalar...
alakasız mı olacak bilemiyorum ama
iett'nin sitesindeki interaktif harita neden çalışmıyor? eskiden benim çok faydalandığım çok güzel bir sistemdi ama artık yok. yerine yenisi konacak mı acaba? yoksa sonsuza kadar yok mu oldu?
merak edenler şu linke tıklayabilir.

http://gis.iett.gov.tr


vestaerhan
15 yıl önce - Cum 02 Şub 2007, 16:43

Bildiğim kadarıyla İETT'nin Wap hizmeti zaten var.

tolginho

15 yıl önce - Cmt 03 Şub 2007, 06:33

Alıntı:
Bildiğim kadarıyla İETT'nin Wap hizmeti zaten var.


WAP var hatta kullanıyorum sıklıkla.

Fakat WAP sitesinde periyodik olarak erişim sorunları yaşanıyor.

Bunun yanı sıra, İDO, şehirhatları ve metro saatleri gibi erişilmesi gereken diğer bilgilere erişim yok. Bunun yerine İETT'den haberler, döviz bilgileri? gibi mobil iken daha gerekli(!) bilgiler konulmuş siteye.

Tolga KAPROL



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM