Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 23 Ekm 2006, 11:00
İstanbul İETT'ye Yeni Park Garajı Önerileri


Pendik Park'a benzer şekilde Anadolu ve Avrupa yakasında İETT tarafından açılması faydalı olacak başka "park garaj noktaları"nı da bulalım madem...

Akın KURTOĞLU


a.çetin
15 yıl önce - Sal 24 Ekm 2006, 17:31

mesela AVCILAR PARK GARAJI açılabilir... şu anda avcılar cihangir mahallesi son durakta İETT nin kullandığı büyük bir alan var...

76
76B
76C
76E
76o
76T
76Y
78
141
142
145
145M
145T
146
146T
147
HT18
HT28
HT48   numaralı hatlar calışırsa mantıklı olabilir...


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 24 Ekm 2006, 22:08

Sarıyer civarlarında bir park garajı da düşünülebilinir:

25A, 25H, 25E, 25T, 25Y, 40, 40B, 41, 42K, 42KT, 59RS, 150, 151, 152, 153, 42, 42M, 42T hatlarına hizmet verebilir (Sarıyer, Kavak, Bahçeköy, Karadeniz kıyısı ve civarı semtlerin hatlarıdırlar).

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 13:53

Alıntı:
Pendik Park'a  benzer şekilde Anadolu ve Avrupa yakasında İETT tarafından açılması faydalı olacak başka "park garaj noktaları"nı da bulalım madem...

Aslında bu uygulama seneler önce denendi,
1990 lı yıllarda boş kilometreleri önlemek amaçlı, İETT'nin garajları dışında park garajları oluşturulmuştu;
bunlardan net hatırladığım biri Beykoz Ortaçeşme son duraklar yanındaki okul bahçesi yanındaki alandı,
daha sonra Şahinkaya Garajı yapılınca bu park alanına ihtiyaç kalmadı.
Benzer bir şekilde Sarıyer'de de şimdiki son durakların olduğu alan bir zamanlar park garajı olarak kullanıldı gibi hatırlıyorum.
Edirnekapı Garajı yapılmadan önce de Topkapı Garajı'nın darlığı nedeniyle (ki park garajı denilince benim aklıma halen her gece Millet Caddesi üzerine park eden Leyland ve Büssing otobüsler sayesinde eski Topkapı Garajı geliyor ) Gaziosmanpaşa ilçesi çevresindeki hatlar bir süre İkitelli Garajı'na bağlandığından Edirnekapı surları dışında şimdi yeşil alan haline getirilen bir alan Edirnekapı park garajı olarak kullanılmıştı.


hakan_1970
15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 21:23

Cevizlibağ'da, Füze Çarşısı ve ikinci el eşya satılan oldukça geniş bir alan yıkıldı ve etrafı da çevrildi. Gönül ister ki burası bir işhanı, işmerkezi, otel vb olmasın, bir İETT otobüs garajı ya da ilk durağı olsun.
Dediğim yer, Topkapı'daki minibüs ilk durakları binasının hemen yanı.



Kerem.
15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 21:34

Bence Sarıgazi son durak olabilir.Ama Sarıgazi'de garaj var.Bence Sarıgazi'deki garaj İETT şöförleri için lojman haline getirilip Sarıgazi son durak park garajı olabilir.Bilmiyorum bu konuda ne düşünürsünüz.Bide 19S,14 gibi hatlara 0345 veriyorlar genelde.Bu otolar akşam Anadolu Garajı'na gideceklerine Sarıgazi Garajı'nda bakım-temizlik-akaryakıt işlemleri burda yapılıp ertesi gün o hatta konsa olmazmı.Genelde aynı otobüsler çalışıyor bu hatta.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 23:05

Ayrıca; 1980'lerde Dolmabahçe Stadı'nın hemen arkasındaki (günümüzde katlı yeşil ÖHO'ların ilk kalkış ve bekleme yaptıkları alan ve bunun beri tarafı), Taksim ve Beşiktaş civarlarında pik saat sona erip de öğle dinlenmesine çekilen otobüslerin parkedildiği alan olarak değerlendirildi. 10:00 civarı park alanı dolar, akşama doğru, ikindi vakitlerinde 16:00-16:30'dan itibaren tekrar İETT otobüsleri alandan çıkış yaparlardı. "Ölü Kilometre" azaltma projesinin ilk örnekleriydiler. Park günboyu; 6-7 saat kadar tamamen dolu olurdu. 100 kadar; Leyland, İkarus ve MAN'larla...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 23 Eyl 2007, 00:05

Beykoz ve civarında yeni "park garajı" olabilecek bir alanla ilgili öneriler varsa, buraya alabiliriz... )

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=46739& ...p;start=30

linkinde, bu konu ile ilgili bayağı bir mesaj birikmişti çünkü...

Akın KURTOĞLU


Ahmet Bengüer
14 yıl önce - Pzr 23 Eyl 2007, 00:10

Alıntı:
Ayrıca; 1980'lerde Dolmabahçe Stadı'nın hemen arkasındaki (günümüzde katlı yeşil ÖHO'ların ilk kalkış ve bekleme yaptıkları alan ve bunun beri tarafı), Taksim ve Beşiktaş civarlarında pik saat sona erip de öğle dinlenmesine çekilen otobüslerin parkedildiği alan olarak değerlendirildi. 10:00 civarı park alanı dolar, akşama doğru, ikindi vakitlerinde 16:00-16:30'dan itibaren tekrar İETT otobüsleri alandan çıkış yaparlardı. "Ölü Kilometre" azaltma projesinin ilk örnekleriydiler. Park günboyu; 6-7 saat kadar tamamen dolu olurdu. 100 kadar; Leyland, İkarus ve MAN'larla...

Akın KURTOĞLU


Bunun gibi çok güzel bir örnekte Ümraniye Tepeüstü durağında uygulanıyor.Araçların kalkış duraklarının hemen yanı başında park garajı olarak anılmayan ancak park garajı gibi kullanılan bir yer mevcuttur.


Ahmet Bengüer
14 yıl önce - Pzr 23 Eyl 2007, 00:20

Yenikapı deniz otobüslerinin hemen yanındaki Yenikapı kalkışlı araçların çıkış yaptığı durakların yan tarafı da gündüz 5-6 saatliğine Aksaray ve Beyazıt hatlarında çalışan araçların park yeri olarak düşünülebilir.Keza Yenibosna Metro durağı da gündüz 5-6 saatliğine park yeri olarak kullanılabilir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM