Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 19:08
[İST-D2.05] - Merter E5-Mecidiyeköy Havaray Projesi Ne Oldu?



Bir önceki dönemde etüd çalışmaları ve avan projesi hazırlanan ; İstanbulun en yoğun trafik aksının yaşandığı  MERTER-MECİDİYEKÖY arasında işletilmesi düşünülen MONORAIL SYSTEM ( Havaray ) neden gündemden düştü.

İBB'nin parası bu kadar bol mu ? Neden projeleri hazırlayıp hazırlayıp olmadı diyerek yeni projeleri ihale ediyorlar.Sürekli neden proje değişiyor ?Her dönem proje yapıp yapıp çöpe atacak kadar zengin miyiz ?

E-5'ten metrobüs geçecek tamam anladık.Ama Cevizlibağ-M.Köy arasını n'apacaksınız ? Zorlasanız burada şerit genişletemezsiniz.

Metrobüsle falan çözülmeyecek bu aksın trafiği söyleyeyim.

Merter'deki METRO İstasyonu ( Z.BURNU Doğal Aktarma Alanı ) bu proje için çok iyi bir başlangıç nokası olablir.

E-5 İÇİN KESİN ÇÖZÜM BU : RAYLI SİSTEM

 

(+)


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 19:28

Monoray'ın kilometre bazındaki inşa maliyetini bir yerden bulup çıkartmak lâzım. Bunu baz alarak da, toplam maliyetinin ne olacağını hesaplayarak, işin gerçekleşebilirliği üzerinde yorum yapmaya devam ederiz. Monoray'da çok fazla miktarda beton harcanması, ayrıca metal konstrüksiyon taşıyıcıların tutarı, araçların fiyatlarının yüksekliği gibi etkenler, bu projeden vazgeçilmesine sebep olmuş olabilir.

Akın KURTOĞLU


Ekin Gerger

15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 19:39

monoray büyük masraf, ve benim bildiğim kadarıyla bu tip ağır akslarda pek kullanılmıyorlar, daha çok şube hattı olarak iş görüyorlar. yanılıyor olabilirim tabii.

mehmet,
başka başlıklar altında da fizibilitesi yapılan projelerden vazgeçilmesiyle ilgili şikayet etmiştin... aslında fizibilitenin (feasibility) gerçekleştirilebilirlik olduğu göz önünde bulundurulduğunda, fizibilite araştırması yapılan projelerin bazılarının iptal edilmesi çok mantıklı. yani "gerçekleştirilebilirlik araştırması" projenin gerçekleştirmesi zor veya pahalı olduğunu gösteriyorsa proje doğal olarak iptal edilebilir, ertelenebilir, farklı şekilde çözümlenmeye çalışılabilir.
bu yüzden fizibilitesi yapılıp da iptal edilen projeler konusunda yetkililere yüklenmek biraz anlamsız sanırım.

adamlar monorayın bu aksta pahalı veya yetersiz olduğuna nasıl karar verecek? fizibiliteyi yaptıktan sonra. bunlar da yapmış ve vazgeçmiş. gayet doğal.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 19:39
Maliyet


Bu tarz bir monorail'in maliyeti , betonlama ihtiyacı olmadan metal karışımı ile yapılacağından , uygun olabilir.Monoray pahalı ise eğer metroya çevirsinler güzergahı.

Merter E-5 ( Tınaztepe ) 'teki mevcut istasyondan başayıp E5'in kuzeyinden sanayi içinden Topkapı-Maltepe yakınlarından Mevcut Bayrampaşa LRT ile entegre olup Edirnekapı Tünelinin yakınlarından Ayvansaray'a daha sonrada Halıcıoğlu ve Okmeydanının içinden M.Köy yada Şişli'ye devam edebilir proje.

500 Km ray döşeyeceğiz diyorlar ama en önemli aksta raylı proje yok.

Olmaz böyle bir şey.Metrobüsle avutmasınlar milleti.


Yada E5'in orta refüjüne bu sistemi kursunlar.
 

(+)


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 19:44

Alıntı:
betonlama ihtiyacı olmadan metal karışımı ile yapılacağından , uygun olabilir

Sadece metal konstrüksiyon taşıma sistemi ile yapılacaksa, bu betondan da pahalıya patlayacaktır demektir.  Düşünsenize, 10 kilometreden fazla bir yolda gidiş geliş çift güzergâh ve ağır vagonları+yolcu ağırlığını taşıyabilecek derecede güçlü bir metal taşıyıcı bütününün maliyeti bütçeyi oldukça zorlar gibime geliyor

Akın KURTOĞLU



Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 19:51
2.Öneri


Tabi bunlar üzerinde konuşulması gereken şeler.

Aslında benim amacım bu aksın trafik problemini ve çözümünün raylı sistemden geçtiğini anlatmaktı.Varolan bir proje üzerinden gitmeyi yeğledim.

Mevcut BAYRAMPAŞA METRO istasyonundan başlayıp Demirkapı-Edirnekapı arasından Ayvansaray ve Haliç üzerinde bir köprü ile Halıcıoğlu ile devam edip Şark Kahvesi mevkiinden geçerek Okmeydanı SSK nın olduğu caddeyi devamla Şişliye yani Mecidiyeköy'e uzayan bir Raylı sistem uygulaması olmalı.

Metrobüs Topkapı'ya kadar çalışacak.Topkapı'ya gelmekte toplu taşıma aşısından sorun yok ki .Mesele MECİDİYEKÖY'e gidebilmek.

Havarayın  Fizzibilite çalışmalarını Gürtuna yaptırmıştı.Dönem değişince hep eski yapılanlar çöpe atılıyor.SİL BAŞTAN oluyor.

İBB'nin bir hafızası olmalı


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 19:58

Doğru... Projelere avuç dolusu para aktıp, sonra da; "Yapmeyyosss!..."   denilmesi iyi olmuyor.  

Lâkin, havarayın taşıyıcı ayaklarının inşasında da, zannedildiğinden daha fazla malzemeye ihtiyaç duyacağı da kesin. Fotomontaj resmini;



şeklinde değiştirmeliyiz. Çünkü ayaklar çift şeridi kaldırabilmek ve denge unsurunu sağlayabilmek için çok daha kalın ve etli olmak durumundalar. Bu da malzemenin 2-3 misli artması demektir.

Akın KURTOĞLU



Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 20:02
Normal Metro


Peki normal metro neden yapılmıyor ki.İBB projelerinde hepimiz biliyoruz artık Beşiktaş-Şişli-BayrampAşa hattı var.

Milleti Mecidiyeköy'e gitmek için Kağıthane ve  Alibeyköy'ü dolaştırıyorlar.
Sağ elle sol kulak kaşınıyor resmen.( 10 yeribirden çözelim mi diyorlar )

Şunu kullanan olurmu :

İncirliden metroya bindiniz Bayrampaşaya geldiniz.Oradan aktarma ile Alibeyköy,Kağıthane,Çağlayan,Şişli ?

SESLİ DÜŞÜNÜYORUM.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 20:13

Alıntı:
Peki normal metro neden yapılmıyor ki.

Belki de, Beşiktaş Barbaros Bulvarı benzerinde olduğu gibi dik eğimden dolayıdır. Haliç Köprüsü aşılıp da Beyoğlu topraklarına atlanıldığında, burada Halıcıoğlu'ndan itibaren Okmeydanı Darülaceze seviyelerine kadar, oldukça dik bir rampa çıkar. Buranın eğimi de; standart raylı sistem kurulumu kriterlerini aşan değerlerde muhakkak...

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 20:17
Esenler-Bağcılar Örneği


Bu arasıda dik inişli çıkışlıdır.Esenler tepede , Üçyüzlü aşağıda sıfrıda ,Bağcılar zirvededir.77 tepe 77 ova

E-5 aksında da bazı yerleri yer üstü bazı yerleri yeraltı metrosu yapabilirler pekala.

Taksim-Yenikapı arasıda çok eğimli ama yapacaz diye uğraşıyorlar.Benziyor hem ikiside Haliç kaynaklı.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM