Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
melih
11 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:37

0403le travegonun şanzumanları dişli olarak aynı malesef.Mercedes yeni geliştirdiği şanzumanı 2007 de koyacak travegolara.Öncelikle Türkiye yollarında 6 vites şanzuman çok az 476 hp 2100 torka sahip bir araç için.Vites oranlarının arası 4-5-6 arası çok fazla.5 e çekiyosun çok geliyor 6 da yemiyor.Vites değiştirme hızı tamamen söföre bağlı.Tabiki joystik olması avantaj sağlıyor.

En son melih tarafından Çrş 18 Ekm 2006, 20:38 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


melih
11 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:41

Alıntı:
bencede haklısın.0403 le yolculuk yaptınızmı bayılıom arabaya çok herşeyi ile mükemmel


Koltuk konforu iyi değil 403 ün fakat genel olarak bozuk yolarda bu zamana kadar üretilen otobsler içinde en stabil süspansiyona sahip.Buda koltuk rahatlığını unutturuyor.Anadolunun bozuk, adına asfalt denemiyecek yollarında her zaman 0403 bir numaradır.


Kemal Dilmen
11 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:42

403 konfor açısından biraz tartışılır gerçi ama şuan yollarda bulunan süper teknolojik otobüslere bakıldığında (özellikle bozuk yollarda) süspansiyon sistemi oldukça güzel.setralar travegolar ağırdan giderken 403 6'da gidiyor.bu bence mercedes'in şimdiye kadar yaptığı en konforlu süspansiyon olsa gerek.ayrıca joystick vites hakkaten bir avantaj.kafa kafaya kalkış düşünürsek joystick kullanan bir araç diğerine fazla şans tanımayacaktır.tabi hızlandıktan sonrasıda önemli.



M.Uğur.K
11 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:54

Joystick vites bildiğiniz gibi Starliner 2'de kullanılmıyor. 12 ileri otomatik şanzuman kullanılıyor. 14 metrelik bir ağır vasıta için otomatik vites ne kadar doğru bir tercih bilemiyorum. Özelliklede yeni starliner'ın motor gücü eskisinden 30 bg daha az ise. (Eski kasa Starliner 510 bg, yeni Starliner 480 bg)

Kemal Dilmen
11 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:59

bence otomatik vites otobüsler için en başından beri büyük bir hata.ve bu hatayı başlatanda maalesef satışından sorumlu olduğum setra başlattı.özellikle Türkiye yollarında hiç kullanışlı değil ki bunu varanın çift katlı kaptanları belirtiyor.tmam rahatlığı tartışılmaz ama bence hata.

M.Uğur.K
11 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 21:11

Alıntı:
bence otomatik vites otobüsler için en başından beri büyük bir hata.ve bu hatayı başlatanda maalesef satışından sorumlu olduğum setra başlattı.özellikle Türkiye yollarında hiç kullanışlı değil ki bunu varanın çift katlı kaptanları belirtiyor.tmam rahatlığı tartışılmaz ama bence hata.


Bildiğim kadarı ile Setra'ların tek katlı ve Travego'nun ithal edilen bazı versiyonlarında otomatik vites kullanılıyor. Ancak bu otomatik vites arabalarda ki tiptronic tabir edilen yarı otomatik bir şanzuman sanırım. Yani şöför ihtiyaç anında vitesi istediği şekilde değiştirebilir diye biliyorum.





Kemal Dilmen
11 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 21:16

aynen öyle ama çoğu zaman yolda aksaklıklar çıkarabiliyor.manuele geçişte cevap veremeyebiliyor.tek katlı triptranic şansımanlı setra sattığımı hiç hatırlamıyorum valla

melih
11 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 21:17

Neoplanın 12 ileri otomatik şanzumanı çok iyi performans sergiliyor.Diğerleri triptronic olduğu için sorun pek yaratmıyor fakat gereksiz ve illaki yakıt düşmanı.

En son melih tarafından Çrş 18 Ekm 2006, 21:25 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Kemal Dilmen
11 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 21:19

öyle tabi.birde buna bakım maliyetini ekleyelim.

fatih kocaoglu
11 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 21:21

Arkadaşlar Yarım otomatik şanzımanlar Türkiye'deki kullanıcılara sorun çıkarmıştır ,fakat Tam otomatik olan araçlarda bu durum söz konusu değildir...



sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM