Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Kemal Dilmen
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:00

Arkadaşlar öncelikle sohbetin ne kadar güzel gittiğini farkettim.varsanda çalıştığım için sizlere setralarla ilgili baı bilgileri sağlayabilirm.
öncelikle setraların yedek parçaları oldukça pahalı(örnek olarak tek bir Top Class aynası 2000 EURO)
Setra motorları Daimler - Benz ile ortak oalrak üretilmekte ve travegolar ile setraların motorları bir kaç fark bile olsa tamamen aynı.
Setra firması araçlarının fiyatlarını dünya standartlarına göre sürekli güncellemekte.


Ayrıca not olarak şunuda bellirtmek istiyorum.Şu sıralarda internette SETRA'NIN SON TASARIMI olduğu düşünülen araç tamamen yalandır.Setra firması artık 3 dingil araçlara ve çift katlı araçlara geçiş yapmaktadır ve dolayısıyla böyle bir aracın ne taslağı nede tasarımı vardır ki araç çizimi oldukça acemi.

Neoplan motorlarıda Daimler - Benz tarafından geliştirilmekte bildiğim kadarıyla ama net birşey söyleyemem.


melih
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:10

Neoplanların yaklaşık kampanyasız fiyatı 410000 euro civarıdır.Ayrıca neoplanlarda dik v6 MAN motoru vardır.Setra 417lerde ise MB kodlu travegoların tek dingilinde kullanılan 422 hp lik v6 motor vardır.

Kemal Dilmen
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:14

Zaten Man'ın otobüs motorları Daimler-benz ortaklığı ile geliştiriliyor.Buda yeni bir uygulama sayılır.Bilirsiniz S2000 modelleri ilk çıktığında kamyon motoru vardı.Buda rahatsılık verici birşey olduğundan ve Man mühendisleri sadece kamyon motoru konusunda deneyimli olunca Daimler-Benz'den yardım istendi.gerçi şuan bende kendileri yapıyorlar diye biliyorum.



melih
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:18

MAN motorlarını hep kendi üretmiştir.Kamyon motoru ile otobüs motoru arasında sadece şanzuman farkı vardır.Travegolarda bulunan v6 ve v8 motor mercedesin ağır yük taşıtlarında(actros, axor vs..) da kullanılmakdır.

Kemal Dilmen
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:23

Bilgi yanlışlığım tabikide olabilir.Biz otobüs satış ve sonrasında sorumlu olduğumzdan dolayı üretimi ile pek ilgilenmeyiz.Ama ilgi alanımız tamamen setradır.Sonuçta Türkiye distribitörlüğünü götürüyoruz.

melih
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:29

Alıntı:
sizce 0403 ler mi daha kullanışlı yoksa travegolarmı.


Kullanış derken neyi kastediyorsunuz?Sürücü açısından 0403 kullanımı daha kolay ve rahattır.Travego kullanırken insan kendini kasıyor sanki araca hakim olamıyorsunuz hissine kapılıyor insan.



Kemal Dilmen
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:31

o konsolundaki düğme fazlalığından kaynaklı.sanki viteste biraz uzak kalıyor travegoda

melih
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:32

Alıntı:
aynen öyle   onların motorları eşit gibi sanki.kafa kafaya çıkıyorlar bolu'yu.


Boluya kafa kafaya çıkma konusu çok tartışılır.Bunu ölçebilmek için yüklü ağırlıklarının eşit olması ve aynı şöför tarafından kullanılıyor olması gerekir.Ayrıca rampada en büyük etkenlerden biride şanzuman dişlilerinin oranıdır.Aynı ağırlıkta aynı güçte aynı şöför tarafından kullanılan biri 8 diğeri 6 vitesli otobüslerden 8 vitesli olan herzaman önde tırmanır rampayı ama kalkışta 6 vites olanın tozuna yetişemez.


melih
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:35

Alıntı:
o konsolundaki düğme fazlalığından kaynaklı.sanki viteste biraz uzak kalıyor travegoda


Bir çok sorun var travegoda.Düğmeler vites çok önemli değil.En büyük etken camın aşırı bombesinin aynaların tam önüne geliyor olması ve insanı aşırı yoruyor olması.Ayrıca bozuk yollarda sarsıntının çok olması yolcuyu rahat ettirmeye çalışan şöför için ayrı bir stres oluyor buda kullanımı doğrudan etkiliyor.


Kemal Dilmen
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 20:35

şanzıman konusu tartışılmaz tabikide.hepsinin oranları birbirine denk değil.ne 403'ün ne travegonun nede S 417'nin...buna bide vites değiştirme hızını ekleyebiliriz aslında.joystick vites kolu bulunan otobüslerde vites değiştirme hızı normal vites kolu bulunan otobüslere göre daha hızlı haksızmıyım?



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM