Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

İDO, vapurlarda ve deniz otobüslerinde hangi logoyu kullanmalıdır?
TDİ'nin klâsik çapalı logosu kullanılmalı 57.6%  57.6%  [76]
İDO'nun son dönem yunuslu logosu kullanılmalı 10.6%  10.6%  [14]
Bütün deniz araçlarını kapsayan, yeni üçüncü bir logo bulunmalı 10.6%  10.6%  [14]
Logolarda değişikliğe gidilmemeli, şimdiki iki ayrı logo kullanımı devam etmeli 21.2%  21.2%  [28]
Toplam Oy : 132

mordehay kohen

12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 22:57
[İST-B1.78] - İDO, Hangi Logoyu Kullanmalı?



Güzelim Şehirhatları logosunun, şehir hatlarına katılacak her çeşit vapurun (yolcu olsun araba vapuru olsun farketmez) bacalarında olmasını istemez misiniz?

Hatırlarsanız, geçen mayıs tersaneler ziyaretinde sayın Ali Bozoğlu ne dedi? Vapurlarda en ufak detay gibi görünen sarı cizgi gibi olmazsa özelliğini kaybeder. Kaldı ki, bacalaraki logo o kadar önemsiz mi?
Bu detaylar bütün vapurun özelliğini tamamlıyor.

Evvelden vapurları T.D.I sipariş verirdi şimdi ise ibb/ ido sipariş veriyor sizce renkleri ana cizgileri
farklı olmasımı lazım ? bence geleneksellik çok önenli bir konudur istanbul halkı bu renklere
alıştı öyle olmasaydı vapurumu vermiyorum kampanyası ayağa bile kalkmazdı.
 

bu yukarıdaki eser tutel beyin deyişiyle güzelim logo yu görüyormusunuz tersane tezgahından çıkan şehir hatlarına servise girecek her arabalı yolcu vapuru olsun muhakkak bacası bu renklere
bürünmesi lazımdır bu gelenek 1912 senesinden beri devam etmektedir türk denizciliğini temsil ediyor. 1945 senesinde  şirketi hayriye kamulaştırıldığı zaman şirketin vapur numaralarını çöpe atmadılar baca devlet  deniz yolları renklerine büründü ve numaralar kaptan köşklerinin yanlarına yerleştirildi alın size asil bir davranış . şimdi ibb/ido ne yapıyor bu güzelim logo sanki yabancı bir madde gibi yok olmaya mahkum gibi görünüyor. tabi ben bu satırları araba vapurunun ufak modeline dayanarak yazıyorum .
 İLELEBET SONSUZA KADAR


En son mordehay kohen tarafından Cmt 30 Eyl 2006, 16:32 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mordehay kohen

12 yıl önce - Pzr 01 Ekm 2006, 15:16

Alıntı:
bu vapurları duygusal olarak kabullenmek zor...alışabilmek lazım...

benim ve benim gibi vapur severlerin öyle bir kaygisi yok bu bu vapurlar hayatımızın bir parçası tasavvur edin vapursuz istanbul neye benzer?  hele benim gibi bütün çocukluğum vapurlarda geçmiş bu vapurlara duygusallığım bundan kaynaklanıyor.


ilhan kermen
12 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 06:41

Alıntı:
ne yani sen bu güzelim  logonun şehir hatlarına katılacak her çeşit vapurun yolcu olsun araba vapuru olsun farketmez bacalarında olmasını istemiyormusun ?


Benimde maketlerde ilk dikkatimi çeken o logonun olmayışıydı.
o logo Denizyollarıyla  yolcu gemilerinde yok oldu gitti.
Yük gemilerindede kaybolmaya yakındır.Deniznakliyat yeni gemi siparişi vermiyor..
IDO bu logoyu devam ettirmek istiyormu istemiyormu anlaşılamıyor.
Bu logoyu korumamak için bir nedenmi var ?

Geçenlerde Sarayburnunda Topkapıyı hareme giderken gördüm kuzeye çıkan bir yük gemisine yol vermek için hız kesip Beşiktaşa doğru döndü .öyle bir gittiki kabataşa gidiyor diye düşünmeye başlamışken geminin geçişinden sonra tekrar hareme yöneldi.Bu en az 15 dakika gecikme anlamına geliyor.Gemiler yenide olsa bu ağır Boğaz trafiğinde  her zaman gecikme olabilir..

özellikle akşam saatlerinde saraybunundan ahırkapıya doğru uzun bir  araba kuyruğu oluşuyor
Bence Boğaz köprülerinin yanından bunların kapasiteleri pek fazla bir şey ifade etmiyor.[/quote]



mordehay kohen

12 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 11:05

Alıntı:
IDO bu logoyu devam ettirmek istiyormu istemiyormu anlaşılamıyor.
Bu logoyu korumamak için bir nedenmi var

Bu logo tekrar usanmadan yılmadan üşenmeden daima yazacağım hatta yeryüzünde  son şahız olsam bile . yeni sipariş verilen araba vapurların tipi rengi ido yu andırıyor yani modern hızlı
iyi anladık ta logo ne ile alakası var .
mesela sizlere bir örnek getireyim iskeler Beşiktaş iskelesinden başlıyarak ardından eminönü
ve hasköy  iskeleleri onarıldı BHP iskelesindeki bütün kapı ve pencere camlarına T.D.Ilogosu
yerleştirildi neden araba vapuru küçük modelinde bu logo yok bu logo milli bir logodur . şehir hattı
yolcu olsun veya araba olsun bu logo vapuru tamamlıyor . ibb/ido bu logoyu yok etmemeli görmemezlikten
gelmemeli. lütfen sayın vapur severler wow üyeleri bu konuda beni destekleyin ve hatta vapurlarda
geleneksel 1912 den  ta.. günümüze kadar göze hoş görünen logomuzu isteriz imza kampanyasını kuralım



Mustafa Noyan

12 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 11:14

Alıntı:
Mordi abi, ne yapıp etti, yine mesajının bir köşesine TDİ arması meselesini sıkıştırıverdi kaşla göz arasında

Çok da doğru yaptı, tamam anlaşıldı İDO TDİ'den İstanbul Vapurlarını devraldı ama hernedense bir türlü benimseyemedi diye düşündürtürden bir karar da bu yeni arabalı vapur çizimleri; açıklamak gerekirse deniz otobüsleri sistemini de Şehir Hatları vapurlarını da aynı işletme planlayıp çalıştırırken, bir türlü her ikisini aynı sistemin bir parçası olarak göremiyor, Akın Bey'in tarifeler konusunda yazdığı gibi tüm seferleri bir kitapçıkda dahi toplayamıyor, üstelik şirketin iki farklı işletmesi birbiriyle rekabet halinde, çünkü neredeyse aynı saatlerde aynı noktadan hareket ediyor; bu durumda bakıyoruz ki İDO deniz otobüsleri sistemi yunuslu logosuyla kayırılıyor; buna rağmen daha çok yolcu taşıyan, halkın senelerdir benimsediği çapalı logoya sahip vapurlarımız daha verimli çalışıyor, daha az zarar ediyor; işte büyükşehir belediyesinin kafasındaki amaç da bu yüzden olmalı, her ne kadar kabul edilmese de, bu müessese eritilmek isteniliyor, her ne kadar vapurlarımızı yaşatacağız nutukları atılsa da, işte her ciddi adımda karşımıza vapurları ve tarihi çıpamızı tarihe gömme çalışmaları yapılıyor; bu yeni arabalı vapurların deniz otobüsü çizgileri taşımaları, logo olarak yunus ve İBB amblemleri kesinlikle bu amaca ulaşmak için düşünülen aşamalar diye düşünüyorum; ama birşeyden de eminim; değil bu yeni hızlı tip arabalı vapurları, transatlantik getirseniz Sirkeci' den iskele olarak verim alamazsınız, Sirkeci'ye uyan vapurlar şimdi kullandıklarımızdan başkaları değiller; 10 dakikada bir arabalı vapur kaldırabilseniz dahi, yoğunlaşak talebi nasıl engelleyeceksiniz, bu gemileri kullanmak isteyen araçları nereye parkettireceksiniz, trafik sıkışıklığı şimdi bile Ahırkapı'ya giderken Yenikapı'ya kadar uzayacak trafik keşmekeşine nasıl mani olacaksınız soruları şov şeklinde açıklama yapılırken cevaplanmadı, düşünme vakti de henüz gelmedi mi?



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 10 Ekm 2006, 04:34

Nasıl ki, zamanında İETT'nin elindeki otobüslerde de, troleybüslerde de, Tünel'de de hep aynı o klâsikleşmiş İETT logosu geçerli idi, benzer durum İDO'da da olmalı ve tek bir logoda karar kılınmalı. Bu da, elbette ki, artık İstanbul deniz ulaşımında bir klâsik haline gelmiş olan, kırmızı-beyaz renkli, eski çift çapalı logo olmalı...

Ayrıca, İdare'nin isminde de; "İstanbul Deniz Ulaşımı" veya "İstanbul Denizyolları" şeklinde bir değişiklik şart... Vapurlar, asla otobüs değildirler ve vapur iskelelerinin üzerinde yazılı olan İDO kısaltması da oldukça enteresan kaçmakta...



Eskiden, Galata Köprüsü'nün doğu tarafındaki iskelelere bağlayan vapurların, köprünün üzerinden geçerken sadece bacaları görünürdü. Yolboyunca sıralanan vapur bacalarının o meşhur çift çapalı armaları, aradan seneler geçmesine rağmen, belleklerden hâlâ silinmiş değil... Bizim ve daha evvelki jenerasyon, şu resimdeki görüntüyü ne kadar da net hatırlayacaklardır?

Akın KURTOĞLU


ilhan kermen
12 yıl önce - Sal 10 Ekm 2006, 05:35

Bir oy hakkım var oda kesinlikle
TDİ'nin klâsik çapalı logosu kullanılmalı

Alıntı:
Bu logo milli bir logodur . şehir hattı yolcu olsun veya araba olsun bu logo vapuru tamamlıyor . ibb/ido bu logoyu yok etmemeli görmemezlikten gelmemeli.

Tamamen aynı düşüncedeyim.IDO sahip çıkmazsa cok uzak olmayan bir gelecekte yok olup gidecek.
Vapurlar Istanbulun vazgeçilmez simgelerinden biri ,bu baca logosuda vapurların.




(+)


Denizotobüslerindede cok güzel duruyor ! Logonun yeri,boyutu veya teknenin renkleri farklı düşünebilir..

Resim boyutunu ayarlayamışım montajlı foto site kurallarına aykırıysa tabiki denetçilerce kaldırılabilir



En son ilhan kermen tarafından Sal 10 Ekm 2006, 06:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 10 Ekm 2006, 06:07

Alıntı:
Resim boyutunu ayarlayamışım montajlı foto site kurallarına aykırıysa tabiki denetçilerce kaldırılabilir

Hayır, kesinlikle değil, tam tersine, mesajlar dolusu anlatılmak istenen, üstte tek bir fotoyla yerine oturmuş. Gerçekten de görüntüde herhangi bir anormallik oluşturmadığı gibi, sanki eski bir tanıdığı görmüş gibi oldum ve deniz otobüsü, evveliyata nazaran daha da bir sempatik geldi gözüme...

Galiba, İstanbul sularına, vapurlarımızın üzerine sonradan geldiklerinden dolayı, sanki bir kuma gözüyle de bakıldığından olsa gerek, nedense İstanbullular tarafından benimsense de pek sevilemeyen bu taşıtlar, şehrin klâsik değerleri çerçevesine oturtulduğunda, rahatlıkla aileden biri kabul edilebilecekler.

Akın KURTOĞLU


Baraküda_Turgay

12 yıl önce - Sal 10 Ekm 2006, 09:49

Alıntı:
Ayrıca, İdare'nin isminde de; "İstanbul Deniz Ulaşımı" veya "İstanbul Denizyolları" şeklinde bir değişiklik şart...

Akın'ın bu görüşüne kesinlikle katılıyorum..Eski ile yeniyi iyi bir şekilde sentezlemek gerekir bence..
Bunca senedir vapurlarımızın ve İstanbul'un simgesi haline gelmiş olan eski logolar yerinde bir tasarımla çokda güzel olacaktır..
Her şeye olur olmaz Amerikalıların yaptığı gibi kısaltma ucube isimler vermemek lazım..
Kesinlikle eski logo...


burakbecan
12 yıl önce - Sal 10 Ekm 2006, 15:08

Bence kesinlikle türkiye denizzcilik işletmesinin eski çapalı logosunu lullanmalı,ama şöyle bir şeyde sözkonusu olabilir;denibüslerde yunus logosu vapurlarda ise eski çapalı amblem kullanmalarıda hoş olur.Yani denibüsün denibüs,vapurun vapur olduğunu,o havayı yansıtmalı amblemler.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM