Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 10:26
[İST-C9.26] - Anıtlar Kurulunun Engellediği Raylı Sistem Projeleri



Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu ( Anıtlar Kurulu ) 'nun tarihi koruma adına yapılmasına karşı çıktığı ve bu zamana kadar engelleyerek geciktirdiği bazılarınıda iptal ettirdiği  Raylı Sistem hatları :

1- Taksim-Yenikapı Metrosu ( 5.4 Km )

2- Edirnekapı-Vezneciler Tramvayı ( 4 Km )

3- Aksaray-Yenikapı Metrosu ( 0.6 Km )

4- Yenikapı-İncirli Metrosu ( 8 Km )

5- Haliç Tramvayı ( 10 Km )

6- Kabataş-Beşiktaş Tramvayı ( 1.5 Km )

Şehrin en işlek yerlerine yapılacak olan yaklaşık 30 Km'lik raylı sistemin yapılmasına karşı çıkıyor Anıtlar Kurulu


 

(+)


Trafikte eziyet çekersen sorumluları iyi tanımak lazım.


En son Mehmet Kasım tarafından Cum 06 Ekm 2006, 13:42 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Rifat Behar
15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 11:08

Bu dinazorların web sitesi var mı? olsa şaşarım. çünkü adı üstünde dinazor o zaman internet yoktu

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 12:40
Dinazorların Bile Net Adresi Var


Ama anıtlar kurulunun yok.

http://www.kultur.gov.tr/teftis/arama.aspx?F6E10F ...8495F13937


Kültür Bakanlığının sitesinde arama yaptığnızda bulunamadı diyor

Metro tarihi yarımadanın kurtuluşu olacaktır.Metro tamamlanırsa yaklaşık 200 İETT hattının surdışına taşınmasından dolayı yerüstünde rahatlama olacaktır.

200 Hat * 5 Otobüs = 1000 Otobüs*10 sefer = 10.000 SEFER

Tarihi yarımadaya günde 10.000 kez girilip çıkılyor otobüsler taraından.Peki özel araçlar ?

METRO YAPILMAZSA TARİHİ YARIMADA YOK OLACAKTIR.

Metro tarihin dostudur.


Kamil Büke
15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 13:01

Alıntı:
METRO YAPILMAZSA TARİHİ YARIMADA YOK OLACAKTIR.

Metro tarihin dostudur.


Katılmıyorum bu görüşe.

Esas bu yaklaşım ile metro yaparsanız TARİH yok olacaktır. Çünkü İstanbul'un tarihi 1453'te başlamıyor.  

İstanbul'da yaşayanların büyük çoğunluğunun bile farkında olmadığı Yenikapı'daki Taksim-Yenikapı Metro inşaatında ortaya çıkan batık tekneleri kurtarma çalışmalarını  İZ TV'de izleyebilme olanağı bulabilirsiniz.

Metro  tabii en çağdaş ulaşım aracı. Kesinlikle yapılmalı , ancak Tarihin izlerini silmeden.  
Ayrıca Eminönü - Beyazıt arası tarihi yarımadadan geçen cadde tramvayı son derece başarılı ve kolay ilerleyebilecek bir uygulama. Örneğin Kabataş hattı pekala Beşiktaş - Ortaköy'e kadar uzatılabilir. Cadde buna uygun.  

İstanbul geçmiş depremler ile yerin yüzlerce metre altında bile hazineler barındırıyor iken buraları bilinçsizce kepçe ile talan etmek gelecek nesillerimize karşı suçtur.

Bakın Osmanlı'nın son dönemlerinde bilinçsizlikten yurt dışına kaçırılmış eserlerimize ; Berlin'de , Moskova'da , Venedik'te duruyorlar.

Şimdi burnumuzu çekerek izlemiyormusunuz? Geri vermek istiyorlar mı?  


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 13:07
Yenikapı


Yenikapı'da metro kazısı başlmasaydı o tarihi eserler eski püskü pis kaçak binaların , otellerin , hurdacıların kanalizasyonlarına karışmaya devam edecekti.

Tarihi eserleri tabi ki kepçeyle çıkarmayacaksın.Şimdiki gibi titiz bir arkeolojik kazı ile kazacaksın.

Ama metroyu durdurmayacaksın.Koordineli bir şekilde çalışacaksın.

BİR ÖRNEK :

Taksim Meydan'da yerüstünde metronun kapadığı alan kaç metrekare ?Hepsi yeraltında metronun.Yerüstünde sadece istasyon çıkışları var toplasan 10 metrekare ancak eder.

Yenikapıdaki arkeolojik kazı alanı 30.000 metrekare.İstasyon giriş çıkış yerleri 50-100 belki 200 metrekare alanı alacak.Gerik alanı müze.25.000 metrekare tarihi alan.



Mahmuttan
15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 13:56

Yıkılmış olanmı benim geleceğimi kurtaracak? Bırakın Allahınızı severseniz, DP' nin tamamını yıktığı hamamın göbektaşı yüzünden Havalimanı yıllardır Yenikapı ya bağlanamadı, bu mudur geçmişe sahip çıkmak? Önce yakın geçmişinize sahip çıkın, ecdad yadigarları yıkılıyor yok ediliyor, her bir köşedeki eseler büfe olmuş tarihi yarımada da, kalkıp ta adı üstünde ESKİ ve YOKOLMUŞ medeniyetlerin çanak çömlekleri için gelişmeyi durdurumazsınız, yer altından ne çıkacak ZEUGMA mı? size gidin Sultanahmet te yer altındaki Bizans Sarayı bulunmuş ortasına istasyon dikin demiyoruz, ama neden bir Marmaray Beyazıt' tan çıkış alamıyor, fizibl mı değil? Peki neden tramvay tekrar suriçine edirnekapıdan giremiyor? Millet Caddesi dahamı yeni tarihli idi adamlar Surları yıkıp 3 tane bulvar açmış, şimdi arabanızla girmeye korkuyorsunuz ama trafiği çözelim yaygarasından başka bir şey de yapmıyorsunuz. Suriçine asıl girmesi gereken tramvay değil metrodur, tramvayın direkleri telleri tarihi dokuyu çirkin gösterir ama doğru tasarımlı bir metro girişi hiç bir şeyi engellemez iki de bir de Avrupa Avrupa diyenler Avrupa başkentlerinin şehirmerkezi hani CENTRUM dedikleri yerde neden tramvay yok ama kesinlikle en az bir metro hattı var onu bir düşünsünler bakalım.

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 14:06
TARİH


Acaba anıtlar kurulu üyelerinin halk otobüs firmalarıyla , taksi plakalarıyla , servis araçlarıyla , turist otobüs işletmecileriyle , sarı dolmuşçularla ne gibi bir diyalogları var.

Her bir üyenin acaba taksi plakası mı var ki metro gelirse iş yapamam kaygısı taşıyor ?

Yada halk otobüs hatlarımı var Yenikapı-Taksim-Levent arasında çalışan.

Yada bunlardan avantaları mı var ?


İSTER İSTEMEZ İNSANIN AKLINA BUNLAR GELİYOR.

rantiyecilik ne kötü bir şey !


Murat Caner
15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 16:15

Yeraltı ulaşımı yaygın ve hızlı olursa taksiler bayram eder. Evinden çıkan arabasını arabalıkta bırakıp yeraltı ulaşımına biner. İndiği yerde taksi  tutar işine gider.

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 16:20
Modern ile Tarih Birarada


Bu resim modern metro istasyonları ile tarihi değerlerin birarada olabileceğine örnek olabilir mi ?

[ site kurallarına uymayan foto silindi.. fotoğraf yükleme kurallarını bir daha okuyunuz  - Burç - Cum 06 Ekm 2006, 17:35 ]


Esat San
15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 16:24

Bence daha çok "ahanda burda mağara varmış boşuna kazıp para harcamayalım" diye düşünülebilecek bir yapı



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM