Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
eng ygl
12 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 21:05

Alıntı:
Taksim-Gümüşsuyu-Dolmabahçe inişlerini azaltma düşüncesine istinaden...
Valla benim gorebildigim kadariyla, Taksim-Kabatas Makarasi'nin acilisindan bu yana buradan kalkan hatlar: Taksim-Sultanahmet, Kurtulus-Eminonu ve Ferikoy-Eminonu. Onun disindaki tum hatlar (110, 112, 129T, DT1/DT2, 25T, 40, 40T, 42T, 559C hemen aklima gelenler) tam gaz devam ediyorlar. Kimse de "Kabatas'ta duralim, Gumussuyu'nu mesgul etmeyelim" demiyor

Mustafa Noyan

12 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 21:14

Alıntı:
Dolmabahçe-Gümüşsuyu-Taksim-Şişhane arasında uzun yıllardır otobüs hattı yok. Bir aralar Mustafa ile bu konuda çok ısrarcı mesajlar da çekmiştik sitede. Öyle önemli bir geçiş olacaktır ki bu kesim...

28 ler gibi bugünlerde ihtiyacı dahi karşılayamayan hatlara dokunmdan, benzer güzergahlara destek amaçlı şimdikinden daha uzun bir 83MT önermiştik:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=14373& ...;start=170
Alıntı:
Benim şu andaki önerim ise biraz farklı olacak;
Halen çok az yolcu tarfından kullanılan ve sadece 2 aracın çalıştığı 83 MT TAKSİM AKSARAY METRO hattı ile kısa zaman önce kaldırılan 30B TAKSİM BEŞİKTAŞ hattı birleştirilse hem 28 hattında çalışan araçların yoğunluğu azalır hem de Beşiktaş Tepebaşı ve Şişhane'ye tek vasıta ile bağlanır; 30B/83MT veya sadece 30 hat numarasıyla önerdiğim hat güzergahı:
AKSARAY METRO- İstanbul Belediyesi- Unkapanı- Şişhane- Tepebaşı- TAKSİM- Elmadağ- Harbiye- Nişantaşı- Maçka- Akaretler- BEŞİKTAŞ- Dolmabahçe-Gümüşsuyu- TAKSİM- Tarlabaşı- Şişhane- Unkapanı- AKSARAY METRO olacak bir ring hat olmalı...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=159663#159663
Tabii ki, ring olmayıp:
AKSARAY METRO- İstanbul Belediyesi- Unkapanı- Şişhane- Tepebaşı- TAKSİM- Gümüşsuyu-  Dolmabahçe-Akaretler- BEŞİKTAŞ

arasında normal bir hat da olabilir
283  83MT  AKSARAY METRO-Unkapanı-Şişhane-TAKSİM-Gümüşsuyu-BEŞİKTAŞ  

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=13017& ...p;start=31


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 21:14

Alıntı:
...Onun disindaki tum hatlar (110, 112, 129T, DT1/DT2, 25T, 40, 40T, 42T, 559C hemen aklima gelenler) tam gaz devam ediyorlar. Kimse de "Kabatas'ta duralim, Gumussuyu'nu mesgul etmeyelim" demiyo

Çok doğru... Birkaç hat var ki, nedense bunlara biraz iltimas geçilerek Gümüşsuyu'nu tırmanmalarına izin veriliyor. Hatta, öyle ki; 40 numaralı hat 25E ile, 40T hattı 22 ile, 559C de 43R ile neredeyse birebir aynı yolu takip ediyorlar. Dolayısıyla, bu aks üzerindeki mantığı ben de tam olarak kavrayabilmiş değilim...

Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

12 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 21:23

Alıntı:
Taksim-Sultanahmet, Kurtulus-Eminonu ve Ferikoy-Eminonu.

Taksim-Sultanahmet tarih oldu, sadece gece seferleri var
Kurtulus-Eminonu ve Ferikoy-Eminonu hatları da Tepebaşı Şişhane güzergahından işliyorlar.
Akın ın bahsettiği çalışmamızda herhangi bir şekilde Şişhane ve Taksim arasındaki bir duraktan Gümüşsuyu veya Beşiktaş'a veya tam tersi istikamette tek vasıtayla ulaşım imkanlarını araştırmıştık.


eng ygl
12 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 22:27

Alıntı:
Hatta, öyle ki; 40 numaralı hat 25E ile, 40T hattı 22 ile, 559C de 43R ile neredeyse birebir aynı yolu takip ediyorlar. Dolayısıyla, bu aks üzerindeki mantığı ben de tam olarak kavrayabilmiş değilim...
Aklima gelen tek bir makul sayilabilecek neden var: Dolmabahce-Taksim arasinda kalan ITU Makina ve Gumussuyu Asker Hastanesi onundeki duraklari kullanan insanlarin magdur edilmemesi. Cunku Kabatas'tan park icinden gecerek ITU Makina'ya cikmak merdivenler nedeniyle oldukca yorucu 7-8 dakikalik bir yuruyus gerektiriyor, her ne kadar inis sadece 4-5 dakikada gerceklestirilebilse de. Ancak Taksim'den ITU Makina'ya inis 6-7 dakika, ITU Makina'dan Taksim Meydani'na cikmak da -yokus nedeniyle bir miktar yorucu bir yuruyusle- 8-9 dakika suruyor.



En son eng ygl tarafından Sal 31 Ekm 2006, 23:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mustafa Noyan

12 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 22:50

Alıntı:
Aklima gelen tek bir makul sayilabilecek neden var: Dolmabahce-Taksim arasinda kalan ITU Makina ve Gumussuyu Asker Hastanesi onundeki duraklari kullanan insanlarin magdur edilmemesi. Cunku Kabatas'tan park icinden gecerek ITU Makina'ya cikmak merdivenler nedeniyle oldukca yorucu 7-8 dakikalik..

Levent ve Sarıyer istikametinden gelen yolcular bu yokuşu çıkamasalar da anlaşılan İETT tüm Suriçi ve Eminönü'nden gelen otobüs ve tramvay yolcularının, yukarıdaki hatlar dışında kalan ve otobüs son durakları Kabataş'da son bulan otobüs yolcularının, son değişikliklerle güzergahları değiştirilen Kurtuluş, Feriköy, Mecidiyeköy ve Çağlayan'an gelen yolcuların bu yokuşu çıkabileceklerine inanıyor.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 12 Ksm 2006, 04:36

* İncirli: İETT/ÖHO, LRT, Minibüs, Dolmuş,

* Yenibosna: İETT/ÖHO, LRT, Minibüs,

* 4.Levend: İETT/ÖHO, Metro, Minibüs,

* Şişli: İETT/ÖHO, Metro, Minibüs, Dolmuş,

* Bağcılar: İETT/ÖHO, Cadde Tramvayı, Minibüs,

* Cebeci: İETT/ÖHO, Minibüs, (Yakında: Cadde Tramvayı),

* Bakırköy: İETT/ÖHO, Minibüs, Dolmuş, Banliyö Treni, Deniz Otobüsü (Sahil),

* Edirnekapı: İETT/ÖHO, Minibüs, Dolmuş, (Yakında: Cadde Tramvayı),

* Vezneciler: İETT/ÖHO, Cadde Tramvayı (Laleli),

* Bayazıd: İETT/ÖHO, Cadde Tramvayı, Dolmuş,

* Sarıyer: İETT/ÖHO, Vapur, Deniz Otobüsü, Deniz Motoru, Minibüs,

* Otogar: İETT/ÖHO, LRT, Minibüs, Şehirlerarası Otobüs,

* Eyüb: İETT/ÖHO, Deniz Motoru, Teleferik (Pierre Loti), Minibüs.

Anadolu yakasındaki eksik kalan; Üsküdar, Altunizade, Beykoz, Üstbostancı, Kavacık, Ümraniye, Kartal, Pendik, Harem, Haydarpaşa ve Kozyatağı aktarma noktalarını da, karşı yakada oturan arkadaşlar tamamlarlarsa, tüm İstanbul genelinde tesbit ettiğimiz bu merkezî ve aktarma noktası işlevi üstlenen yerleri, tek bir tablo üzerinde kesişim mantığıyla hazırlayabiliriz...

Bu tabloyu standart kabul ederek sabitledikten sonra, yakın zamanda muhtelif aktarma noktalarına katılacak olan; Cadde Tramvayı, Metro, LRT, Metrobüs vs... türünden yeni ulaşım sistemlerini de eklemek mümkün olacaktır.

Akın KURTOĞLU



Necdet Cevahir
12 yıl önce - Pzr 12 Ksm 2006, 05:43

Alıntı:
* Kadıköy: İETT/ÖHO, Vapur, Deniz Otobüsü, Deniz Motoru, Dolmuş, Moda Nostaljik Tramvayı, Banliyö Treni (Yürüme mesafesinde), Minibüs,

* Bostancı: İETT/ÖHO, Vapur, Banliyö Treni, Deniz Otobüsü, Deniz Motoru, Dolmuş, Minibüs.


Akın'ın listesine ilaveten bildiğim noktalar :

Üsküdar :        İETT/ÖHO, Vapur, Deniz Motoru, Dolmuş, Minibüs. (yakında Marmaray)
Üst Bostancı :  İETT/ÖHO, Dolmuş, Minibüs.
Kartal :            İETT/ÖHO, Banliyö Treni, Deniz Otobüsü, Minibüs.
Pendik :           İETT/ÖHO, Banliyö Treni, Deniz Otobüsü, Arabalı Vapur (sadece Yalova)Minibüs.
Harem :           İETT/ÖHO, Arabalı Vapur, Minibüs.
Haydarpaşa :   Banliyö Treni, Vapur, Deniz Motoru
Kozyatağı :      İETT/ÖHO, Minibüs.


Mert Keski
12 yıl önce - Pzr 12 Ksm 2006, 16:02

Pendik merkezinin ulaşım ağını İBB'den aldığım çıplak harita üzerine çizdim.




Mavi hatlar İETT/ÖHO güzergahlarını, kırmızı hat ise TCDD/Marmaray güzergahını göstermektedir.

Minibüs güzergahlarından ise tam emin olamadığımdan (birçok çevre semt/mahalleye minibüs hattı mevcut), yalnızca ayrıldıkları iki ana yönü gösterdim. Buna ek olarak, Pendik'in "merkezden çevreye" olarak tabir edebileceğimiz bu minibüs hatlarının aksine "çevreden merkeze" olan yegane minibüs hattı Kadıköy-Pendik'i göstermeye çalıştım.

İDO iskelesi, tren istasyonu, otobüs ve minibüs başduraklarını büyük daireler ile, İETT ara duraklarını küçük kutucuklarla gösterdim. İETT güzergahlarında geliş-gidiş yönü ayırımı yapmadım, zira Pendik bölgesinde otobüslerin geçtiği güzergahta tek yön uygulaması yok.



Ufak bir ekleme: Haritanın sol tarafı Kartal/Kadıköy yönünü, sağ tarafı Tuzla/Gebze yönünü göstermektedir.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 12 Ksm 2006, 17:30

Mert'in çalışması çok faydalı olmuş   Benzer şekilde, Bostancı ve Üstbostancı'yı aynı harita üzerinde gösteren bir çalışma ile, benzer şekilde Kartal'ı da gösteren bir başka çalışma da, bu başlık altında çok yerinde olacaktır.

Akın KURTOĞLU



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM