Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
eng ygl
12 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 19:35
Kabatas Otobus Duragi


Bence, Kabatas'taki otobus duraginin da yer altina alinmasi gerekiyor. Bildiginiz uzere, Kabatas-Taksim Makarasi'nin acilmasiyla ve Kabatas Iskelesi ile Kabatas-Eminonu-Zeytinburnu tramvay hatti sayesinde, Kabatas onemli bir aktarma noktasi oldu. Ancak, burada benim gorebildigim kadariyla onemli bir sorun var.

Sorun da Kabatas'a kentin kuzey kesiminden (Gultepe, Celiktepe, Seyrantepe, Rumelihisarustu, Sariyer, Istinye, vs) gelen otobuslerin gelisiguzel yolcu indirmeleri neticesinde, yolcularin da alt gecidi kullanmak yerine kendilerini yola atmalarindan kaynaklaniyor. Buradaki duraklar ya biraz ileriye alinarak yolcularin alt gecidi kolayca kullanabilmeleri saglanmali, ki bence duraklarin biraz geride yapilmis olmasinin sebebi tramvay istasyonu nedeniyle alt gecidin tam yaninda yolun daralmasi gibi gozukuyor.

Ya da Dolmabahce'den Kabatas'a giden en sag seridin hafif bir egimle yer altina alinmasi, otobuslerin tam altgecidin hizasinda (ama yeraltinda) yolcu indirmesi, az ileriden U-donusu yapmasi ve indirdigi yerin tam karsisinda, yani yine altgecit hizasinda ve yeraltinda, yolcu alarak, orada da sag seridin hafif bir egimle tekrar yeryuzune cikmasiyla otobuslerin yoluna devam etmesi.

Tabii oncelikle kentin uzun vadeli planlarinin iyi yapilmasi gerekiyor bu anlattigim proje icin. Eger Kabatas-Besiktas arasinda tramvayi uzatmak (Dolmabahce Sarayi onunde yolun cok daraliyor olmasi nedeniyle) ya da metro insa etmek (Dolmabahce zaten dolgu zemin oldugu icin cok zayif, Saray her yil cok az da olsa denize dogru kayiyor, zaten Swissotel'e de bu yuzden karsiydi mimarlar, bu zayif zemini metro icin kazmak da ayni nedenle imkansiz olabilir) imkansizsa ve Kabatas'a otobusler onumuzdeki 15-20 yil boyunca da gelmeye devam edecekse, bence bu yukarida anlatmaya calistigim kavsak calismasi yapilmalidir. Yok eger Kabatas-Besiktas arasinda rayli sistem kurulacak ve otobuse gereksinim olmayacaksa da gerek yok paramizi cope atmaya.

Ancak su andaki durum, otobusten inip tramvaya binmeye calisan yolcular icin buyuk bir tehlike arz etmektedir. Buraya ya trafik lambasi konarak Inonu Stadi onundeki isiklardan kopup gelen araclar durdurulmali (ki yayalarimiz trafik lambasini da gozardi edebilirler), ya da bir sekilde otobus yolcularinin alt gecidi kullanmasi saglanmali. Ancak 30-40 metre yuruyup bir de merdivenden inip merdivenden cikarak ulasabileceginiz tramvay istasyonuna, 10 metrelik bir yolu gecerek ulasabilen hic kimse o alt gecidi kullanmaz diye dusunuyorum.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 28 Ekm 2006, 00:44

Alıntı:
Yok eger Kabatas-Besiktas arasinda rayli sistem kurulacak ve otobuse gereksinim olmayacaksa da gerek yok paramizi cope atmaya

Maalesef, bugün itibarıyla 2 istasyon uzatılma projesi çöpe atıldı...

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Cmt 28 Ekm 2006, 10:22
Entegrasyon önerisi


Doğal aktarma alanı olan 100.YIL KÖPRÜSÜ iyi bir aktarma , transfer ve entegrasyon alanı olabilir.Yan yoldaki iyileştirme sayesinde 5 şeritli geniş bir alana sahip oldu İETT durağının olduğu yer.

100.Yıl Köprüsünün doğusunda kalan İETT hatlarını ( 34,34M,146B146M,146T,89C,89T,.... ) burada kesip şehiriçi yoğunluğunu azaltmak doğru olur diye düşünüyorum.

Kısaltılan İETT hatlarını ESENLER METRO'ya çekmek te iyi bir seçenek.


Ve şu 100.Yıl Köprüsü Transfer Alanından noktalara erişim :


100.Yıl Köprüsü-E6-Mecidiyeköy

100.Yıl Köprüsü-E6-Vatan Cad.-Taksim

100.Yıl Köprüsü-E6-Millet Cad.- Beyazıt

100.Yıl Köprüsü-E6-Eminönü

100.Yıl Köprüsü-Tekstilkent-TEM-4.Levent Metro



eng ygl
12 yıl önce - Cmt 28 Ekm 2006, 10:31

Alıntı:
Maalesef, bugün itibarıyla 2 istasyon uzatılma projesi çöpe atıldı...


Akin Bey, bu durumda Besiktas'in deniz ve otobus yukunun Kabatas'a aktarilmasiyla, Besiktas'taki otobus duraklarinin da meydan olarak kente kazandirilabilecegini dusunuyorum.

Bence, Kabatas ile ilgili yapilmasi gereken bir duzenleme (sanki yine buralarda bir yerde okumustum, ama yine de vurgulamak istedim) de Taksim'deki metro duragindan funikuler duragina ucretsiz gecisin saglanmasi.

Diyelim ki Levent'ten Eminonu'ne gitmek istiyoruz. Ya kentin kuzeyinden gelip Kabatas'a giden otobuse binecegiz ve orada tramvaya gececegiz. Ya da Taksim'e metro ile, oradan Kabatas'a makara ile ve oradan Eminonu'ne tramvay ile ulasacagiz. Ilk secenekte Barbaros Bulvari ve Besiktas-Kabatas sahil yoluna trafik yuku getiriyoruz. Ikincisinde ise tamamen rayli sistemler kullanildigi icin trafige hic bir ek yukumuz olmuyor.

Metroya inis-cikis ve makaraya aktarma surelerini de hesaba kattigimizda, ilk (otobuslu) secenek Barbaros'un kilitlendigi zamanlar haricinde cok da mantiksiz bir secenek gibi durmuyor suresel olarak. Ancak ilk secenek 1,25 YTL'ye, ikinci secenek ise 2,50 YTL'ye mal oluyor ve yolcular da rayli sistem yerine otobusu tercih ediyor. Oysa ki Taksim'de metro ile makara arasinda dogrudan gecis olsa, ikinci secenek de ayni ucrete mal olacak ve rayli sistemi tercih edecek insanlarin sayisi da artacaktir.


eng ygl
12 yıl önce - Cmt 28 Ekm 2006, 10:45

Alıntı:
Diyelim ki Levent'ten Eminonu'ne gitmek istiyoruz. Ya kentin kuzeyinden gelip Kabatas'a giden otobuse binecegiz ve orada tramvaya gececegiz. Ya da Taksim'e metro ile, oradan Kabatas'a makara ile ve oradan Eminonu'ne tramvay ile ulasacagiz. Ilk secenekte Barbaros Bulvari ve Besiktas-Kabatas sahil yoluna trafik yuku getiriyoruz. Ikincisinde ise tamamen rayli sistemler kullanildigi icin trafige hic bir ek yukumuz olmuyor.


Ekleme yapmak istiyorum. Burada sadece Levent'ten Eminonu yonune gidecekleri dusunmusuz gibi bir sonuc cikiyor. Oysa ki Seyrantepe, Gultepe, Sariyer gibi yerlerden gelerek Eminonu'ne gidecekler icin rayli sistemi kullanmak demek, 4 araca binmek, yani Taksim'deki metro-funikuler gecisi ucretsiz de olsa 2 ucret odemek demek. Belki burada da semt merkezlerinden 4. Levent Metro duragina gelen insanlara, metro-funikuler-tramvay uclusunu kullandiklarinda ek ucret odemeden 3. aktarma sansi (metro-funikuler gecisi zaten ucretsiz olacak, aktarmalar otobus-metro ve tramvay seklinde olacak) taninsa, bu yolcularin da 4. Levent-Kabatas arasinda otobus tercih ettikleri secenekle ayni ucrete yolculuk yapmalari saglanmis olur. Boylece hem Levent-Zincirlikuyu trafigi, hem de Barbaros Bulvari bir nebze olsun rahatlamis olur.



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 29 Ekm 2006, 09:32

Ya da Suriçi istikametinden gelenler açısından bakılacak olunursa, bu sefer de otobüs hatlarının iptali durumunda (28 ve 28T), Kabataş'tan Beşliktaş'a 2 duraklık yeni bir aktarma zorunluluğu doğuyor.   Gerçi bugün itibarıyla 28 ve türevi Beşiktaş'a kadar gidiyor da olsa, aslında meselenin ruhuna aykırı. Diğer hatlarla aynı kalıba sokulmayan bir düzen oturulmuş oluyor. Tramvay Beşiktaş'a kadar uzasaydı, 28'lere de ihtiyaç kalmayacaktı. Kabataş'ın bir adım öne çıkartılması çalışması, bu civarın tüm ulaşım geleneğini altüst etti. Ama, en büyük getirisi de, Meclis-i Mebusan'dan çok fazla sayıda lastik tekerlekli aracın çekilmesi oldu.

Akın KURTOĞLU


eng ygl
12 yıl önce - Pzr 29 Ekm 2006, 12:34

Alıntı:
Ya da Suriçi istikametinden gelenler açısından bakılacak olunursa, bu sefer de otobüs hatlarının iptali durumunda (28 ve 28T), Kabataş'tan Beşliktaş'a 2 duraklık yeni bir aktarma zorunluluğu doğuyor.


Akin Agabey,

Kabatas'a gelen tramvay, Dolmabahce'ye dogru devam ettirilip, Dolmabahce isiklarda Besiktas Inonu Stadi'nin hemen onune alinip (buraya da Dolmabahce duragi kurulup), stadin obur yonundeki isiklardan da karsiya gectikten sonra 90 derecelik bir donusle yukariya cikarilip Macka'da da bir durak kurulup oradan da keskin bir donusle Akaretler'den Barbaros Hayrettin Iskelesi'ne indirilemez mi diye dusunuyorum. Gerci bu guzergahtaki keskin donusleri tramvay araci yapamaz gibi geliyor bana, ama yine de fikrinizi sormak istedim...



En son eng ygl tarafından Pzr 29 Ekm 2006, 21:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Arda Alkaya
12 yıl önce - Pzr 29 Ekm 2006, 12:46

Alıntı:
Gerci bu guzergahtaki keskin donusleri tramvay araci yapamaz gibi geliyor bana, ama yine de fikrinizi sormak istedim...


Dönüşlerin sorun yaratacağını sanmam. Fakat, tırmanışta sorun çıkabilir. Özellikle Süleyman Seba Caddesi'ni tırmanırken sorunlar yaşanabilir. Burayı otobüsler bile tırmanırken sorunlar yaşanıyor.


eng ygl
12 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 20:01

Alıntı:
Ya da Suriçi istikametinden gelenler açısından bakılacak olunursa, bu sefer de otobüs hatlarının iptali durumunda (28 ve 28T), Kabataş'tan Beşliktaş'a 2 duraklık yeni bir aktarma zorunluluğu doğuyor.
Akin Agabey,

28 Besiktas-Edirnekapi ve 28T Besiktas-Topkapi hatlari Kabatas-Eminonu arasinda tramvay yoluna paralel gideceklerine Dolmabahce-Gumussuyu-Taksim-Sishane-Unkapani uzerinden yollarina devam etseler, daha mantikli olmaz mi?


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 20:40

Alıntı:
28 Besiktas-Edirnekapi ve 28T Besiktas-Topkapi hatlari Kabatas-Eminonu arasinda tramvay yoluna paralel gideceklerine Dolmabahce-Gumussuyu-Taksim-Sishane-Unkapani uzerinden yollarina devam etseler, daha mantikli olmaz mi?

Herhalde İdare'nin düşüncesi şöyle; Belediye, Saraçhane, Müze, Unkapanı duraklarını, tek kalemde Karaköy-Kabataş aksına bağlamak için (ve de 28'in çok eski bir hat olması nedeniyle) bu iki hattı yerinde tutuyorlar.

Dolmabahçe-Gümüşsuyu-Taksim-Şişhane arasında uzun yıllardır otobüs hattı yok. Bir aralar Mustafa ile bu konuda çok ısrarcı mesajlar da çekmiştik sitede. Öyle önemli bir geçiş olacaktır ki bu kesim... Fakat, Taksim-Gümüşsuyu-Dolmabahçe inişlerini azaltma düşüncesine istinaden, bu şekilde bir güzergâh değişimini düşünmeyeceklerdir. 28'lerin yollarında değişiklik yapılmasa bile, yine de bu tarz bir bağlayıcı hat çok faydalı olacaktır.

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM