Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Mert Keski
12 yıl önce - Pts 16 Ekm 2006, 14:21

43 numaralı hat Taksim'e kadar gitmeyecekse, Şişli'ye de gitmemeli. Sanırım bu hatta en iyi çözüm (mevcut güzergah üzerinde çok oynanmak istenmiyorsa) Osmanbey/Pangaltı ringi olacaktır.

19 Mayıs Caddesi'nden Şişli'ye çıkan hiçbir İETT hattı olmadığı göz önüne alınırsa, alternatif olarak şu güzergah da denenebilir: Dikilitaş - Fulya - Şişli Migros - Şişli Cevahir - Karkuyusu - Şişli Adliye - Şişli Migros - Fulya - Dikilitaş. Böylelikle 43, Şişli'de hem metroya, hem de Şişli ringi yapan diğer hatlara (59'lar, 49'lar ve diğerleri) entegre edilmiş olur.


eng ygl
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 15:53

Merhaba,

Evet Akin Bey, ben Engin Benim anlamadigim bir sey var. Taksim'den Sishane'ye dek dediginiz gibi arada bazi otobus duraklari var. Peki Taksim-Sishane metrosunun hic ara duragi yok mu? Pera Palas yakinlarinda bir durak daha olmasini beklerdim sahsen (gerci durak olmasi icin insaat calismasi olmasi da lazim, niye oyle zannettigimi de bilmiyorum), ancak Taksim-Sishane hatti bence tek durakta gecmek icin fazlaca uzun bir hat. Eger arada bir durak olsa ve Istiklal Caddesi'nin Galatasaray-Tunel bolumune gelen insanlar bu durakta inse, Taksim duragindaki giris-cikis trafigi de rahatlar ve insanlar yuruyen merdivende bile itis kakis yasamaktan kurtulurdu.

Gayrettepe'de oturuyorum ve metro hatti cok yakindan geciyor. Ancak bir taraftaki durak (Gayrettepe) 15 dakika, diger taraftaki durak (Mecidiyekoy) ise 20 dakika yuruyus mesafesinde oldugu icin metroyu cok nadiren kullaniyorum. Halbuki bu iki durak ortasinda bir durak olsaydi Ali Sami Yen-Likor Fabrikasi civarinda, benim icin en fazla 4-5 dakikalik bir yuruyus olacakti.

Gerci bu forumun konusu degil, ama aklima gelmisken ve sinirlenmisken yazayim metronun duraklari arasinda cok mesafe oldugu icin yeterince kullanisli olmadigini dusunuyorum. Ankaray ornegini iyi biliyorum aslen Ankarali oldugum icin, orada duraklar arasi mesafeler cok daha yakin. Ya da eskiden genc ve daha dinc oldugumdan yurume konusunda sikintim yoktu, artik yaslandim


Murat Kandemir
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 16:42
Entegrasyon noktalarında geçen zaman


Engin Bey, konuyu bu başlığa belki şöyle uyarlayabiliriz, bir ulaşım aracından inince diğerine geçmek için maksimum ne kadar süre harcanmalı, tarifeler birbirine uyumlandırılabilinir mi? Misal gene Kabataştan vereceğim. Vapurdan inen bir insan ya da Tünelden, tramvaya geçtiğinde ne kadar süre bekliyor? Bu süre tabii en işlek olan sabah ve akşam saatlerinde fazla değildir ama 10 dk aralıklarla çalışan zamanlarda önemli bir ayrıntı. Aynı şekilde tramvaydan aktarmalarda tabii önemli.

Tabii dediğiniz konuda haklısınız, bizim metro maşallah ağır takılıyor, öyle zırt pırt durmuyor. Benim bu hatta en eksik gördüğüm Harbiye istasyonun olmamasıdır.



Murat Kandemir
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 16:43
Entegrasyon noktalarında geçen zaman


Engin Bey, konuyu bu başlığa belki şöyle uyarlayabiliriz, bir ulaşım aracından inince diğerine geçmek için maksimum ne kadar süre harcanmalı, tarifeler birbirine uyumlandırılabilinir mi? Misal gene Kabataştan vereceğim. Vapurdan inen bir insan ya da Tünelden, tramvaya geçtiğinde ne kadar süre bekliyor? Bu süre tabii en işlek olan sabah ve akşam saatlerinde fazla değildir ama 10 dk aralıklarla çalışan zamanlarda önemli bir ayrıntı. Aynı şekilde tramvaydan aktarmalarda tabii önemli.

Tabii dediğiniz konuda haklısınız, bizim metro maşallah ağır takılıyor, öyle zırt pırt durmuyor. Benim bu hatta en eksik gördüğüm Harbiye istasyonun olmamasıdır, ama tabii bu konuyu uygun forumda detaylı olarak tartışabiliriz, ya da tartışmalara katkıda bulunabiliriz.


eng ygl
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 17:56

Murat Bey, Harbiye duragi bence de gerekli. Buna ek olarak Sisli Camii-Migros tarafinda bir tane ve Likor Fabrikasi duragi da olsa iyi olur diye dusunuyorum. Levent ve 4. Levent arasinda baska duraga gerek yok sanirim, ama Taksim-Sishane arasinda da Galatasaray duragi kesinlikle lazim bence...



Mert Keski
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 19:02

Şişli sakinleri metro ilk açıldığında Şişli merkezinde durak olmamasından şikayetçi idiler. Hatta bununla ilgili gazete haberleri de okudum, linklerini bulup vereceğim daha sonra. Hakikaten de hem Osmanbey/Pangaltı istasyonu, hem de Mecidiyeköy istasyonu (Şişli olarak isimlendirmek istemiyorum bunu), merkez olarak kabul edebileceğimiz Şişli Camii'ne uzak. Bence Harbiye'de bir istasyona gerek yok çünkü Pangaltı çıkışı bölgeye nispeten yakın sayılır ancak Şişli'de hakikaten bir istasyona ihtiyaç var. Bu yapıldıktan sonra da belki Mecidiyeköy istasyonu bir miktar kuzeydoğuya kaydırılabilir.

Ayrıca bu forumda da birçok kez söylediğim gibi Mecidiyeköy'den sonraki istasyon Esentepe olarak isimlendirilmelidir. Nispetiye Caddesi'nden ve Büyükdere Caddesi'nden gelen otobüsler (Mustafa Noyan'ın da önerdiği gibi) Şişli yerine Esentepe'den ring yapabilirler ve bu şekilde metroya entegre olabilirler. Hatta Seyrantepe, Şirintepe, Çeliktepe vs. hatları Levent'ten dahi dönebilir. Gerçi o bölgenin trafik akışı net olarak kafamda değil, belki de Levent'ten ring yapmak zor olabilir ama en azından Esentepe bence gayet makul bir nokta.


Mert Keski
12 yıl önce - Çrş 18 Ekm 2006, 19:28

Hem Kabataş'a hem de Şişli'ye giden otobüsleri kısaltmak ve birleştirmek adına 5 yıl sonrasına ait (Beşiktaş - Şişli metro bağlantısının yapıldığını varsayıyorum.) bir senaryo yaptım ve bunu haritaya döktüm. Kırmızı hatlar metro, mavi hatlar ise otobüs güzergahını göstermektedir. Mavi renkli oklar otobüslerin gideceği yönü belirtmektedir.



Böylelikle;

Kuzeyden (Sarıyer, Maslak, Şirintepe vs.) veya kuzeydoğudan (Hisarüstü, Akatlar vs.) otobüs ile gelen yolcular Gayrettepe'deki durakta indikleri taktirde 2 numaralı metro hattına geçerek Beşiktaş yönüne yahut Şişli-Alibeyköy yönüne gidebilecekler.

Bir sonraki durak olan Esentepe aktarma durağında inerler ise, günümüzde mevcut olan 1 numaralı metro hattına geçerek Şişli - Taksim (hatta Kabataş) - Unkapanı - Yenikapı yönüne gidebilecekler.

Buna göre bazı İETT hatları da birleşerek tek bir hatta dönüşecekler. Örneğin 62, 62G, 65G hatları birleştirilerek, örneğin 65 olarak, Güzeltepe - Kağıthane - Gültepe - Gayrettepe - Esentepe ringi haline getirilebilecek.



Murat Kandemir
12 yıl önce - Cmt 21 Ekm 2006, 13:47
Şu an ve gelecekteki entegrasyon öbekleri


Merhaba,

Aslında bu başlığı açarken amacım birazda geleceği düşünmekti. Yani entegrasyon noktalarının nasıl olması gerektiğine dair fikirlerin oluşmasını sağlamak. Fakat, Akın Bey'inde dediği ve istediği envanter çalışması da bunun için iyi bir fırsat sunuyor. Şöyle ki Eminönü de bir entegrasyon öbeği aslında ama birbirleriyle hiç bağlantısız takılıyorlar. Yani deniz ulaşımın mevcut hepsi var, banliyö var, tramvay var, otobüsle ulaşım var. Fakat otobüsten inen (beşiktaş tarafından gelenler hariç) bir insan banliyoye gidecekse epey bir yol katetmesi gerekiyor. Buna benzer zorlukları nasıl azaltabileceğimize dair düşüncem. Yani bazı arkadaşlar tabii yürüsün işte diyebilirler fakat elinizde yük varsa bu sizi ciddi kısıtlayabilir. Tabii burası tarihi bir nokta bazı zorluklar olacaktır düzeltmeler için fakat yeni planlanan DEV diyeceğimiz entegrasyon öbeklerinde aynı hatalardan kaçınabiliriz. Avrupa yakasında şu an iki tane planlanmakta bunlardan. Birisi Yenikapı, diğeride Bakırköy (İncirli) öbekleri.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 21 Ekm 2006, 19:46

Alıntı:
Peki Taksim-Sishane metrosunun hic ara duragi yok mu? Pera Palas yakinlarinda bir durak daha olmasini beklerdim sahsen (gerci durak olmasi icin insaat calismasi olmasi da lazim, niye oyle zannettigimi de bilmiyorum), ancak Taksim-Sishane hatti bence tek durakta gecmek icin fazlaca uzun bir hat. Eger arada bir durak olsa ve Istiklal Caddesi'nin Galatasaray-Tunel bolumune gelen insanlar bu durakta inse, Taksim duragindaki giris-cikis trafigi de rahatlar ve insanlar yuruyen merdivende bile itis kakis yasamaktan kurtulurdu.

Engin'in saptaması doğru. Evet, bu noktada arada hiç istasyon yok. 4 İETT durağı yerine, sadece tek bir istasyon var ve bu yön üzerindeki tüm yolculuk talepleri buraya yönlenmek zorunda (ya da geri yürüyüşle Taksim istasyonuna ). Bu durum şundan kaynaklanıyor: Taksim'den başlayan Tarlabaşı Bulvarı-Ömer Hayyam-Şişhane aksı, batı yönüne doğru hafif bir yay çizerek Haliç'le buluşuyor. Metroyu planlayanlar ise kısa yoldan Şişhane'ye ulaşması için arada hiç istasyon düşünmediler ve bu yayın A ve B uçlarını kestirmeden bir kiriş yolla bağlama alternatifini seçtiler. Kiriş, yaya göre %50'ye yakın bir yol kazancı sunduğu için de, nisbeten kısaldı ve araya hiç istasyon oturtulmadı. Oysa, kesinlikle Galatasaray civarlarında bir istasyon olmalıydı.

Şişhane istasyonunda ise, Tünel'in İstiklâl Caddesi çıkışına, yayalar için yürüyerek ulaşabilecekleri alttan bir paralel bağlama koridoru inşa edildi.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 21 Ekm 2006, 19:56



Bu arada Mert'in çalışması da harika olmuş... Tebrikler...   Gerçekten de kuzey yönünden gelen hatlar, burada tek bir ring dönüşüyle birleşme şansına sahip, hem böylesine kurtarıcı bir yol aktifleşecek, hem de kuzey semtlerin yolcuları, makul ve işe yarar bir çift aktarma şansına sahip olacaklar. Etiler-Levend istikametinden gelen İETT otobüsleri de Levend ve Esentepe (ayrıca Beşiktaş'tan gelevbilecek olası bir 2. hattın Gayrettepe) istasyonundan da faydalanarak, rahatlıkla şehiriçinde farklı yönlere dağılabileceklerdir. Benzer şekilde Şişli'ye kadar ulaşan bazı kuzey İETT hatlarının da (27T, 29Ş, 41S, 64Ç, 65G...) bu noktadan dönebilmeleri imkânı doğacaktır.

Bu tarz çok işe yarar projelerin; Mert ve diğer arkadaşlar tarafından hızla devamının gelmesi temennisiyle...  

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM