Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
nazlıevren
15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 21:13
İzmir-Ankara Yönündeki Trenyolunun İstanbul'a Bağlanması Üzerine Bir Öneri


İstanbul'dan hareketle İzmir fuarına gitmek isteyen ya Yenikapı-Bandırma feribotuna binerek, Marmara Ekspresiyle yoluna devam edecek, ya Eskişehir veya Kütahya'ya gidip Basmane'ye aktarma yapacak ya da otobüs yolcusu olacaktır...

Bildiğiniz üzere İzmir-Ankara-İstanbul yönlü tenler birbirlerine çapraz gider ve bir Kütahya'da bir de aralarındaki 2 km.'yi saymazsak Eskişehir ve Enveriye'de kesişir...
(Haydarpaşa-Enveriye-Kütahya-Afyon-Denizli  ile  Ankara-Eskişehir-Kütahya-Balıkesir-Manisa-İzmir)

Ankara'dan Denizli yönüne aktarma yapmak mümkün...akşam giden 3 İzmir treni'de Pamukkale Ekspresi'nin önünden Kütahya'ya ulaşır...ama İstanbul'dan aktarma yapabilmek için, ya sabah 4,5 liraya Doğu Ekspresi, ya öğleyin 8,75 lirayla Boğaziçi, ya da ondan bir saat sonra kalkan Cumhuriyet Ekspresiyle 11,75 liraya ulaşılabilir...(öğrenci ve numarasız fiyatlar)...Bu şekilde Eskişehir'e öğleyin ya da güneş batarken ulaşıldığı için akşam 9'da-10'da kalkacak trenleri beklemek gerekir...

aslında benim için oda sorun değil...tantuni, kumpir gibi lezzetler ile havuzlu meydanda hoşça zaman geçirebiliyorum...

Şimdi, Eskişehir'den en son geçen tren 22:50'de Karesi Ekspresi...Karesi Ekspresi'ni İstanbul yönüne bağlamanın en geçerli yolu aktarma değil, vagonları ayırma; Karesi Ekspresleri adı altında Ankara ve İstanbul trenleri...böylece uyumak isteyende koltuğundan kaldırılmamış, Haydarpaşa'dan kesintisiz Basmane'ye gitmiş olur...ve de tcdd'ye tasarruf olur...

Yalnız vagonlara ya Enveriye de ya da Eskişehir garda manevra yaptırmak gerekiyor...(yani gidiş istikametinde ters döndürmek...) bu şekilde ya direk Eskişehir'e gidecek ya da Enveri'ye İstasyonunda durup, Ankara treni gelince makasta birleşebilecekler...

Bunları okurken aklınıza sorular gelebilir...*Pamukkale Eksoresi Enveriye'ye vardıktan 5 dakika sonra Karesi geçer...bu nedenle İstanbul treninin Eskişehir'e gitmesi daha avantajlıdır...*Pamukkale ile İstanbul Treni aynı anda varıyorsa ikisi niye birlikte gelmiyorlar...bence Haydarpaşa'dan ikiside aynı anda kalkabilir, ama Denizli dönüşünde Pamukkale Enveriye'den 3-4'te geçiyor...Karesi'de 7'de...bu kadarda ekonomik olmaya gerek yok tabi...

İstanbul Treni Haydarpaşa'dan 4,5 saat'te geleceği düşünülürse, 6'da Pamukkale'den sonra kalkması ve belirli bir yerde onu geçmesi gerekebilir...

Kütahya'da birleşmemelerinin nedeni;
Pamukkale Enveriye ye vardıktan 5 dakika sonra Karesi geçiyor demiştim...ama o ilk sinyalizasyon noktası olan Sabuncupınara gidene kadar Pamukkale 25-30 dakika onu bekler...İstanbul trenini onun arkasından yollayacak kadar rahat bir trafik yoktur...birde Pamukkale Kütahya ayrımına varınca bekler bir tren Kütahya yönünden gelir...o tren galiba Haydarpaşa'ya gidecek Meram Ekspresi oluyor...Kütahya yolu iki hatlı olsaydı...bizi meraklar içinde bırakmazdı...iyi olmuş...

Kısa mesafelerde aktarma mantıklı...örneğin Haydarpaşa'dan Pamukkale ile gelen yolcunun Burdur'a veya Isparta'ya gideceği...Isparta ve Burdur yolcusununda Denizliye gidebileceği düşünülür...ama burda Haydarpaşa'dan gelenin Ankara'ya aktarılması düşünülmez....bir değiniyim dedim...

Bilirsiniz ki Edirne yönüne giden farklı trenler tasarruf için birbirine bağlanır...Kırklarelinde bir tren ayrılır...Uzunköprü'de yaban ellere giden ayrılır ve geriye Edirne-Kapıkule kalır...ama bu onun gibi de değil...aynı ekspres adı altında farklı yöne giden trenler...Karesi Ekspreslerinin Ankara ve İstanbul Trenleri...eğer bir gün böyle bir bağlantı sağlancaksa bunun gibi trenlere ne denir...Ekspresleri mi? Posta treni mi? ki Sivas-Samsun arasında Posta Treni çalışır...sadece -ler eki getirmek yeterli mi sizce, yoksa bir isim mi bulalım......?

TRENİN ÜZERİNDE YAZAN TABELALARDA

KARESİ EKSPRESLERİ
İSTANBUL TRENİ
Haydarpaşa-İzmit-Bilecik-Eskişehir-Kütahya-Balıkesir-Manisa-Basmane

KARESİ EKSPRESLERİ
ANKARA TRENİ
Ankara-Eskişehir-Kütahya-Balıkesir-Manisa-Basmane


En son nazlıevren tarafından Çrş 04 Ekm 2006, 20:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi


Murat Caner
15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 22:01

Söylediğiniz yolculuğu İzmir'e giderken birkaç kez yaptım. Ama Kocaeli'nden İzmir'e gitmek için Susurluk'a parmak kaldırıp orada Marmara Ekspresi'ne yetişmek daha eğlenceli oluyor. Ancak bu ara Bandırma yolu kapalı. Yaklaşık iki yıldır da bu nedenle sıkça İzmir'e gitmiyorum. Gidince de özel aracımla gidiyorum.

Hatta Konyaaltı'nda gecelemek için Isparta aktarmalı Antalya yoluda izlenebilir. Bu da eğlenceli bir yolculuktur.

Aslında biz TCDD ile WOW gezisi yapalım. Birkaç il dolaşan bir trenle, trende buluşacak şekilde yapılacak bir gezi. Dönüşte de aynı trene binerek döneriz.

Ya da Pamukkale(17.35 08.20) ile Denizli'ye oradan yöreselle(08:55 13:43) İzmir'e İzmir'den 9 Eylül'le(20.00 09.25) Eskişehir'e oradan da ilk trenle İstanbul'a gidelim. İki gecemiz trende geçer.


nazlıevren
15 yıl önce - Çrş 04 Ekm 2006, 19:56
BANDIRMA YOLU HEP KAPALI......


Çanakkale yoluna 25 nisan'da ilk kez kullandığım feribotla Bandırma'ya ve otobüs aktarmasıyla gitmiştim...Bandırma Garındaki işçilerede sordum, "uzadı ama, iki ay içinde açılır" demişlerdi...hala açılmadı...böyle aktarmalı seyahatler gezginliği seven ve günübirlik tatil yapan insanlar için çok eğlenceli ve daha özgür...ama ulaşım alternatiflerini çeşitlendirmek ve de herkesin kullanabileceği konfordaki seferlerle düzenlemek gerekir...

Murat Caner
15 yıl önce - Prş 05 Ekm 2006, 08:24

Hattın yenilenmesi bitti. Açılması için bildik bürokrasi engeli var. Bakanlar kurulu yabancıların raporlamasını bekliyor. Yerli raporcular adamdan sayılmıyor. Ya da ona benzer bir sorun var. Malûm orası da Pamukova kazasının olduğu yol gibi hızlandırılmış tren kuşağı olacak.

nazlıevren
15 yıl önce - Prş 05 Ekm 2006, 22:34
ESKİSİ GİBİ......


Bandırma yolu ile İstanbul arası TCDD-İDO işbirliğinde bağlantılanabilir...tabi bu anlaşma gönlümde yatan TDİ ile de olabilirdi yaa...

Yolun 6,5 saat olması lazım...önce Eminönü'nün sefer sayısı azaltılmış İDO iskesinden devamında bizzat Haydarpaşa İskelesinden Bandırma'ya gidecek bir deniz otobüsü...tren zamanlamasını geceye vurursak...bu denizbüs'ün 21:00'da Eminönü, 21:20'de Haydarpaşa'dan kalkacağı düşünülürse, 23:30'a kadar Bandırma'ya varır...23:50 civarı bir kalkışla (trenin) 6:30'da Basmane'de olması gerekir...

Bu gemilerin 350-400 yolcu kapasitesi düşünülürse...eğer gemi tam doluysa 6 pulman vagon, 2 kompartıman (Bandırma ve sonraki istasyonlardan binecekler için......) ve 1 yemekli vagon'dan oluşan trene bağlantılanabilir...

Trenin isminin "İzmir Fuar Ekspresi" olmasına bir öneri vereyim......belki; TCDD'nin fuar zamanında deneme seferleri yapmasını tavsiye edebiliriz......

Bu seferlerin kapsamında tahmini toplam; 12 pulman vagon, 4 kompartıman, 2 yemekli ve bir deniz otobüsü gereksinimi var...

Bu şekilde deniz otobüsü akşam 21:00 ile 23:30 arası İstanbul-Bandırma...Trenin Basmane'den 23:30'da kalkacağı düşünülürse, 06:00 ile 08:30 arası Bandırma-İstanbul seferi yapacağı öngörülür...böylece İstanbul içinde 12-13 saati seferlerle geçebilir...

Bize de...İzmir'de günübirlik gezebilecek oldukça zaman kalır...



Murat Caner
15 yıl önce - Prş 05 Ekm 2006, 23:06

Dediğiniz yolu çok kullandım. İDO'nun tren aktarmalı İzmir seferleri vardı. Ancak tarifenin altında TCDD'nin yaptığı tren saatindeki değişiklikler bizi bağlamaz diyordu. İDO ile TCDD'nin aralarında bir bağıt yapmadan bu işe girmesi zor gözüküyor.

Önce Marmara ekspresi çalışmaya başlasın. Sonrası kolay. Marmara ekspresinin yolcusu azımsanmayacak sayıdadır. İstanbul'a aktarma yapıldığında da yolcu çıkar. Hatta ben Kocaeli'nden Bostancı'ya gelerek bile giderim. İdo zaten Bostancı'ya aktarma yapıyordu.

Size Susurluk'ta bir gece otostop çektiğim duraklama yeri sahibi ile aramızdaki konuşmacayı anlatayım.

Kendisine "İzmir Bandırma arasındaki yolun yenilendiğini ve TCDD'ye tren+hızlı arabalı seferlerini yapmak için başvurabileceklerini söyledim. Yolun o zamanki süresi İzmir Bandırma için 6 saatti sanırım. Yenilenme çalışmaları ile 4 saate inecek olmalı. 2 saatte denizden giderseniz 6 saatte İstanbul'da olunur. Böyle bir ulaşım yapmaz mısınız? Eğer bunu TCDD yaparsa sizin konaklama yerinizdeki geliriniz baltalanır. Bence bu taşımacılığı yapacak en güzel bölge insanı Susurluklular." dedim. Sanırım 2004 yazıydı. İzmir'de çalışıyordum. Gidip gelirken de Bandırma'da 4 saat beklemek zorunda olsamda adama önerdiğim yolu kullanıyordum. Gemi Bostancı'ya da gidiyordu.

Adam bana "o işi yapacak Ankara'dan bağlantılı ensesi kalınlar vardır. Bize yâr etmezler o işi boşver." dedi.

Bu zihniyet bizi bitiriyor. Her yerde bir tanıdık bulma hastalığımız var. Bu nedenle gelişemiyoruz.

Bu arada Susurluk'ta beklerken tavuk çevirme yemek güzel oluyor. O zamanlar tavuk çevirme çok modaydı. Hatta çikın tranletır diye bir yer de vardı galiba.


nazlıevren
15 yıl önce - Pts 09 Ekm 2006, 19:55

İzmir'e günübirlik gideceksek...yolun gündüz kısmının sefer süresince geçmesi bütçemize pansiyonu da katmamızı gerektirebilir...ben bu durumlarda hep sabahlamayı tercih ediyorum...(fuar gecesi-izmir, güneş tutulması öncesi-izmir, bu yaz antalya, bu yaz goncalı)...hızlı feribot seferlerine de bakınca gece gitmeninde anlamı yok...malesef otobüs kültürüyle aktarmalı seferler yapabilmek bütçeyi kabartıyor...yani...İstanbul'dan otobüse binmemle...denizle Bandırma'ya varıp, ordan devam etmem arasında hatırı sayılır bir fiyat açıklığı olacağını zannetmiyorum...otobüs orta uzaklıklarda ekonomik...tren ise; en kısa mesafelerde ve uzun mesafelerde ekonomik...orta mesafelerde de fiyat seçenekleri her bütçeye uygun...yataklı hariç, en pahalı ücreti bile otobüs fiyatından düşük...

otobüs'te hareket edilememesi nedeniyle kan pıhtılaşmasının yarattığı bacak huzursuzluğu ve psikolojik sıkılmaları çoğu kişi yaşamıştır...o yüzden 6 saat sonrası otobüsün tercih edilmemesi ile ilgili kendime kota koydum...ama 6 saat altı yolculuklarda hiç ekonomik değil...

demiryollarımız, zonguldak-ankara, samsun-sivas, söke'de olduğu gibi kendini denizlere, sahillere uzatsa...muğla ve yöresine karadenize, ayvalığa, çanakkale'ye rahat ulaşabilmemizi sağlayacak...

şöyle bir bakınca, bence öncelikli olarak;

*Bozoyük-Bursa-Mustafa Kemal Paşa(susurluk) hattı
*Bandırma-Biga-Lapseki-Çanakkale hattı
*Balıkesir-Edremit-Ayvalık hattı
*Isparta-Burdur bağlantı hattı
*Isparta ya da Burdur'dan Antalya hattı
*Denizli-Muğla-Marmaris
*Yalova-Gemlik-Bursa


daha sonra...rahat ve farahlığa kavuşunca da;

*Marmaris-Datça
*Muğla-Bodrum
*Marmaris-Fethiye
*Kaş-Kumluca-Kemer-ANTALYA-Side-Manavgat-Alanya-Gazipaşa
*Mersin-Silifke
*Adapazarı-Düzce-Zonguldak

gibi hatlar düşünürüz....


Süha
15 yıl önce - Pts 09 Ekm 2006, 21:08

Yalova-Gemlik-Bursa tren yolu güzel olabilir ve iskeleye yakın bir yerden geçerse yalovadan ordaki yolcularıda alabilir ama en çok bu otobüs firmalarını etkileyebilir ama %100 yapılması lazım ben treni kullanırım açıkcası hızlı ve güvenli.

nazlıevren
15 yıl önce - Pts 09 Ekm 2006, 22:05

Tren hatları üniversite gibi yerlere de bağlantılandırılmalı...onlarla özel öğrenci ekspresleri ya da ek vagonlarıyla tren ulaşımı daha değerli kullanılabilir...bunların yanında yeni banliyo hatları üzerine birkaç düşüncemi paylaşayim...

*Bursa-Yalova yolu haritaya kabaca bakınca, Mudanya'ya uzak gözüküyor...o nedenle iki hattın (Gemlik-Yalova yönüne giden hat ile Güzelyalı-Mudanya-Zeytinbağı yönüne giden hat) son kesişme istasyonundan sonra...Güzelyalı-Mudanya önceliğindeki banliyo hattı  

*Çanakkale-Truva ve Bozcaa'da arabalı vapur iskelesine giden banliyo hattı

*Antalya-Migros Kavşağı-Akdeniz Üniversitesi-Otogar-Havaalanı banliyo ve bölgesel yolcu treni hattı

*Denizli-Goncalı-Pamukkale banliyo hattı...belki dediklerimden en öncelikli hat...

*İzmir-Buca-Çeşme yoluna bölgesel gibi çalışabilecek banliyo hattı...

*Bandırma-Erdek banliyo hattı...İstanbul'dan Bandırma'ya deniz kültüründen yoksun, gözlem güvertesi olmayan hızlı feribot yerine...daha özgür hissettiğim Marmara gemisiyle gitmek isteyenler için...ama onunda Erdek'e yanaşması lazım...hatırlatma ön güvertesi açık!

*Yalova-Karamürsel banliyo hattı

*Haydarpaşa-Pendik-Sabiha Gökçen Havaalanı-Şile yoluna Ada Ekspresi gibi çalışabilecek banliyo treni

*Silivri-Avcılar-Sirkeci'ye bölgesel tren çalıştırılacak hat...

*Gelibolu yarım adasına; Eceabat'tan başlayan gezi amaçlı iki hat...doğu-batı ve kuzey-güney cebhelerine banliyo hattı[/b]

*Marmaray'ın sadece; Atatürk Havaalanı-Sirkeci-Üsküdar-Söğütlüçeşme-Pendik-Sabiha Gökçen Havaalanı ve gerektiği zaman F1 Pisti yönünde çalışmasıyla, Sirkeci ve Haydarpaşa kalkışlı banliyo hattı yine çalışabilir...İki farklı banliyo sistemi 10'ar dakika arayla çalışır...

*Girne-Lefkoşa banliyo hattı......


nazlıevren
15 yıl önce - Pts 09 Ekm 2006, 22:17

Kayseri yolundan Nevşehir'e yapılacak 50 kilometrelik bir hat...İstanbul'dan gelen Ankara'da duran Kapadokya Ekspresi'ni hayata geçirebilir...bence 3 pulman vagon ve 3 yataklı vagon 1'de yemekli vagondan oluşan bir tren......



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM