Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
simon

15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 01:52
[İST-C8.23] - Banliyö Trenleri ile İlgili Sorunlar, Fikirler ve Çözüm Önerileri



İki sene içerisinde İstanbul'da veda ederek nostalji olacak olan; "Sirkeci-Halkalı" ve "Haydarpaşa-Gebze" hatlarında halen hizmet vermekte olan TCDD'nin 2 ayrı Banliyö Tren hattı ve araçları ile ilgili sorunlar, fikirler ve çözüm önerileriniz bu başlık altında toplanacaktır.


En son simon tarafından Çrş 25 Ekm 2006, 23:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Murat Caner
15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 19:25

Benim önerim belli. 8 tanesini Kocaeli'ne versinler. İzmit Gebze ya da Köseköy Gebze arası çalıştıralım. Hatta 4 tanesini de Adapazarı'na versinler. Onlar da Adapazarı İzmit ya da Adapazarı Köseköy çalışsın. Adapazarı Ekspresi de durak sayısı azaltılarak İstanbul'a daha erken gitsin. Hızlı yol bitince Adapazarı Ekspresi'ne gerek kalmayacaktır. Saat başı İstanbul'a tren olacağından hızlı trene banliyölerle aktarma yaparız.

Enes A.
15 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 02:24

hızlı trenden sonra banliyölerin hepsi izmit-adapazarı hattında çalışabilirler ya da bu hatta yeni ve kaliteli araçlar alınabilir.(izmit-adapazarı arası hat yenilenirse)

izmit-adapazarı arasında da minibüslerin taşıdığı hatırı sayılır bir yolcu miktarı var çünkü


Emre Konuralp
15 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 13:49

Bence trenlerin ortadaki kapıları iptal edilip içi normal bir yolcu vagonu gibi düzenlenebilir, böylece oturan yolcu kapasitesi ve konforu artar, sonra da Gebze-Adapazarı arasında çalışmaya başlar, zaten bir kısmı İzmir'e gidecek diye biliyorum bir başlıkta böyle bir mesaj vardı.

mehmet özerhun
15 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 14:42

14000 lerin mutlaka alçak peronlu hale getirilmeleri lazım.

koltukları biraz daha konforlaştırılıp, vagonlar arası geçiş sağlanırsa
izmit - gebze
adapazarı - gebze
adapazarı(arifiye) - bilecik - bozüyük - eskişehir
ankara ve havalisi
trakya
iskenderun - adana - mersin (elektriklendirildiğinde)

bölgelerinde gayet rahat çalışırlar

adapazarı - arifiye sinyalsiz tek hat  olduğu için ve demiryolu fabrikası nedeniyle fazla tren yüklenmesi
şimdilik mümkün olmayabilir.



Enes A.
15 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 14:58

bu trenlerin tamamen kaldırılması gibi bir proje yok mu illa ki ülkemizden biri bu eski araçlarla seyahat etmek zorunda mı?

kutlay34
15 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 15:05

Alıntı:
bu trenlerin tamamen kaldırılması gibi bir proje yok mu illa ki ülkemizden biri bu eski araçlarla seyahat etmek zorunda mı?


Yakında kaldırılacak ama o dediğin eski trenler İstanbul'un yükünü çekmekte halen... Trenler eski bunu herkes kabul ediyor... O trenlerin kaldırıldığını bir düşün bakalım... Atıyorum 1 saatte gittiğin bir yere 1.5-2 saatte gidersin... Yenileri ancak marmaray bitince gelecek...

Mesajım kişiye değildir, ortayadır aynı zamanda...


Enes A.
15 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 16:25

banliyöleri ve ekspresleri sürekli olarak kullanıyorum.Cumhuriyet, Fatih gibi ekspreslerde kullanılan tvs2000 türünde yüksek kalite ve konfora sahip araçlar neden banliyö hatlarında kullanılmaz ki?Tek sebep mali yük müdür?Fatih Ekspresi'nin İstanbul-Ankara seferinde kazandırdığı parayı Gebze-Haydarpaşa hattında 1-1.5 saatte bir banliyö tek başına kazandırıyor halbuki...

Çağrı Tekin

15 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 18:59

Bu 14000 dizileri olmadan önce banliyolar sizin dediğiniz gibi normal vagonlar(sanıyorum şu anki "ADA" vagonlarının o zamanki muadili.)kullanılıyordu.Ancak bu vagonlar çok ağır.Kalkışlarda çok sorun çıkıyor.Çok sık istasyon olan bu bölgede hızlanamama büyük bir problem olacağından banliyolar için elde bulunan en iyi tren kuşkusuz 14000'ler olacaktır.Ayrıca problemleri göz önünde bulundurmasak dahi TVS2000'lerin bu şekilde kullanılmasına karşıyım.TVS2000 şehirlerarası için dizayn edilmiştir dolayısıyla koltuk fazla yer azdır ancak bir banliyo treninde koltukların çok yer kaplamaması gerekir.Mümkün oldukça ayakta yolcuya yer açılmalıdır.

Enes A.
15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 00:21

teknik olarak ne gibi sorunlar çıktığını bilmiyorum ama banliyö gibi zarar etmeyen bir hatta gerekirse daha kaliteli araçlar satın alınıp kullanılmalıdır.Gebze-Haydarpaşa yolculuğu kadar ızdırap verici bir yolculuk olamaz asla...

Sürekli sallanan trenler, havalandırma sorunları, rahatsız koltuklar....



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM