Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Batur

11 yıl önce - Pts 02 Ekm 2006, 10:21
Bursa Güney Yakın Çevre Yolu




A.Emin Yılmaz’ın bugünkü yazısından yola çıkarak, henüz olmayan, güney yakın çevre yolu başlığını açalım ve Bursa’ya katkısı ne olur, götürüsü ne olur değerlendirelim istedim.

Yazı kent içi trafik sorunu nasıl çözülürle ilgili. Çekirge ile Yeşil arasında kalan bölgedeki bunaltıcı trafikten ve bunun çözümü için şehir içinde alternatif yol yapılmasının ya da var olan yolların genişletilmesinin imkansızlığından bahsetmiş. Bunun için şöyle bir çözüm bulmuş yazar, yakın çevre yolu kentin kuzeyini dolaşıyor, bir de kentin güneyini dolaşan yeni bir yakın çevre yolu daha düşünülmeli demiş.

Bence düşünülmesin bir an önce yapılsın, Bursa şehir içi trafiğinin çözümü için yüzyılın projesi olur. Çekirge’den Yıldırım’a kadar dağ yamacında yapılacak yeni bir çevre yolu hem trafik sorununu çözer hem de dağ yamaçlarındaki çarpıklığın kentsel dönüşümüne katkıda bulunur diye düşünüyorum.

A.Emin Yılmaz'ın Yazısı


Kamil Büke
11 yıl önce - Pts 02 Ekm 2006, 11:14

Alıntı:
Buna paralel olarak bir de kentin güneyinden yani dağ yamaçlarından geçen bir Yakın Çevre Yolu da düşünmeli.
Dağ yamacında...
Çekirge`nin üstünden başlayan, Alacahırka, Maksem, Mollaarap üstünden geçen, Ertuğrulgazi`den Otosansit`e gelen Güney Yakın Çevre Yolu, bu güzergahlardaki yerleşim merkezlerinde yaşayanların ulaşımlarını kolaşlaştırır.


Kentin güneyi dediğimiz yer Uludağ.......

Çekirge - Demirkapı / Hamzabey - Pınarbaşı - Maksem - İpekçilik - Mollaarap - Askeri Lise - Piremir / Teferrüç - Emirsultan - Ertuğrulgazi'nin güney mahalleleri.....

Kentin yamaçlarında yer alan mahalleler bunlar. İki belediye otobüsü yan yana zor geçer çoğu yerlerden. Burada istimlak , inşaat çok büyük maliyetler demektir.

Ancak insanlarımıza , Ankara - Dikmen vadisi örneği yeni toplu konut alanlarında konut verirseniz belki iş kolaylaşır.


Borabaris
11 yıl önce - Pts 02 Ekm 2006, 11:23

Şehrin güney bölümüne bildiğimiz anlamda bir çevre yolu yapmak hem yıkım maliyetleri hem de kent görünümü ve asıl olarak inşaat maliyetleri açısından çok mümkün görünmüyor.

şu sıralar istanbul'da yapılması planlanan, havaalanı-dolmabahçe tüneli'ne benzer bir yer altı tüneli yapılması belki söz konusu olabilir ancak bu da maliyet açısından belediyenin bir yıl başka hiçbir projenin altına imza atmaması demek olur, üstelik dağ yamaçlarındaki zemin yapısı tünel inşaatını bütünüyle imkansız kılabilir.

ne yazık ki böyle bir proje bursa bütçesiyle şu anda yapılabilecek gibi görünmüyor. Belki diğer tüm projeler sonlandıktan sonra, yıllar yıllar sonra böyle bir girişim gerçekleştirilebilir.



SABRİ BİLGİN
11 yıl önce - Pts 02 Ekm 2006, 13:56

Böyle bir çevre yolu projesini yakın bir zamanda mümkün görmüyorum.Yapılması kesinlikle gereksede, kulağa çok hoş gelsede en azından bu ve önümüzdeki dönem buna çözüm bulunamaz.Yanılmayı çok isterim ama sanmıyorum.

Batur

11 yıl önce - Pts 02 Ekm 2006, 23:21

Olası bir güney yakın çevre yolunun yapımında harcanacak kamulaştırma bedeli şehir içinde harcanacak kamulaştırmadan daha az maliyetli olur. Eninde sonunda, ana arterlerdeki kavşak yapımları tamamlandıktan sonra şehir içi trafiğine çözüm aranacak, bunun için de fazla alternatif gözükmüyor.



(+)


Kamil Büke
11 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 08:31

Güney Çevre Yolu maliyeti çok yüksek olacaktır. Ancak bir çözüm getireceği görüşü doğru.

Bu işten çok daha önce "Yeşil - Altıparmak-Çekirge" Hattında cadde tramvayı için artık düğmeye basılmalı.
Nüfusun yoğun olduğu "Ertuğrulgazi - Davutkadı - Cumhuriyet caddesi - Zafer Meydanı" hattı ve Devlet Hastanesi bağlantısı olduğundan  "Heykel - Muradiye - Çekirge" hattı arkasından gelmeli.

Vatandaşın özel arabası ile trafiğe çıkmaması için bunlar özendirici ve zorunluluk. Geç bile kalındı.  



Ebru K.Türk
11 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 12:56

Bu güney çevreyolu bir gün olabilirse bence raylı ulaşımın tüm Bursa içine yayılmasının da yolunu açar. Zîra eski merkez civarı ile BursaRAY'ın şimdi geçtiği yerlerden daha yoğun nüfuslu olan semtlere bağlanamamış olma sebebi sadece yeterli genişlikte olmayan yollardı. Böyle bir yol ister tramvay ister hafif metro şeklinde ama bir şekilde güney semtlere de bir gün raylı ulaşımın sağlanmasının yolunu açar.

Bunun dışında ben de bu ve önümüzdeki 5 yıl içinde bu yol, yapılmak istense bile proje aşamasından öteye gidemeyeceği görüşündeyim. En uygun güzegahın belirlenmesi, maliyet hesapları, bu yola bağlanması gereken bazı caddelerin durumu, kot farkı yüzünden oluşacak sorunlar, kamulaştırma sorunları gibi etmenler yüzünden en iyi ihtimalle bile o yolun her hangi bir etabından en erken ancak 7-8 yıl sonra geçebilir Bursa halkı. Fakat şu anda işe başlanmazsa geciken her gün için üzerine 7 yıl ekleyip ne kadar zaman sonra kullanılacağını bulacağız diyorum.    


M.Özgür
11 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 15:09

Kolay iş değil yamaçlardan yol açmak. Eğer yol altıparmak caddesi kadar olcaksa hiç değmez uğraşmaya    ama FSM yada Ata bulvarıgibi geniş olacaksa güzel olur.   teferrüç ile ertuğrulgazi arasındaki yolu genişletmek için bişeyler yapılacaktı. adı konmamışda olsa ilerde böyle bir güney bulvarı projesine destek olması açısından siteler teferrüç yolunun oldukça geniş tutularak yapılmasını isterim. Güney bulvarı yapılması gerçekleşirse hiç olmazsa siteler tefferrüç arası şimdiden hazırlanmış olur

Batur

11 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 23:21

Alıntı:
teferrüç ile ertuğrulgazi arasındaki yolu genişletmek için bişeyler yapılacaktı. adı konmamışda olsa ilerde böyle bir güney bulvarı projesine destek olması açısından siteler teferrüç yolunun oldukça geniş tutularak yapılmasını isterim.


Teleferik ile Yıldırım arasındaki yolun bulvar yapılması gündemdeydi, Mollaaraptan da Uludağ’a giden bir yol var bu yol da bulvara dönüştürülerek iki yolun birleştirilmesiyle güney çevre yolu yapılabilir.


SABRİ BİLGİN
11 yıl önce - Çrş 04 Ekm 2006, 13:21

Olay Gazetesi'nin dünkü haberi çok kapsamlı olmasada Uludağ eteklerinde açılması planlanan yollar hakkındaydı.Birebir konumuzla ilgili değil ama yine de bölgede niye yollar açılamadığını gösteren, belki de Güney Çevre Yolu yapımının zor olacağının sinyallerini veren bilgiler haberde yer alıyor.


Yamaçlarda ulaşıma neşter  

"Osmangazi Belediyesi, kentin ulaşım açısından en sorunlu bölgelerinden biri olan Mollafenari Mahallesi`nin üst kısımlarına yeni yollar açıyor."


Bölgede oluşturulan 300 metrelik ana yol, tarihi Üftade Camii ve Tekkesi ile Üçkuzular Camii
ve Tekkesi`ni birbirine bağladı
. Üftade-Üçkuzular arasında yapılan yolun önümüzdeki 10 gün içinde ulaşıma açılması planlanıyor. Yol açma çalışmalarını yerinde inceleyen Osmangazi Belediye Başkanı Recep Altepe, bölgede açtıkları ve açacakları yeni yollar sayesinde; yangın, hastalık gibi kriz anlarında daha `ulaşılabilir` olacağını söyledi.


Bölgenin ulaşım sorununu çözmek için vatandaşla işbirliği yaptıklarını ve kamulaştırma yoluyla yolları açtıklarını anlatan Altepe, `Mollafenari Mahallesi`nin iki önemli durağı olan ve aynı zamanda ciddi bir ziyaretgah olan Üftade Tekkesi ile Üçkuzular Tekkesi arası birbirine bağlandı. Diğer bölgelerdeki çalışmalar da sürüyor` diye konuştu.


Uludağ`ın eteklerinde yol bulunmadığını vurgulayan Altepe, `Bu nedenle de burada yaşayan vatandaşlarımız büyük sıkıntı içinde. Şimdi biz açmaya çalışıyoruz ama büyük sıkıntılar var. Yolların planlara işlenmemiş olması büyük sıkıntı. Bu bölgeler `tahliye edilecek alanlar` olarak gösterilmiş. Fakat vatandaşlar da buradan ayrılmak istemiyor` dedi.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara