Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
salihkumbar

15 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 17:57
[İST-F2.43] - İstanbul Genelinde Trafik Işıkları ve Tabelaları-Sorunlar, Fikirler ve Çözüm Önerileri



Arkadaşlar,

İstanbulu konuşuyoruz,tartışıyoruz.İstanbulla ilgili sorunlar ve çözümleri arıyoruz.
Doğal olarak İstanbul denince akla Trafik sorunu,Trafik denince de Trafik ışıkları geliyor.

Aramıza bugün itibariyle İBB Trafik Müdürlüğü Anadolu Yakası Sinyalizasyon Şefimiz Sayın Ali ARSLAN Bey katıldı.

Önce kendisine hoşgeldiniz diyorum.

Arkadaşlar,güzergahlardaki trafik lambaları ya da tabelaları ile ilgili gördüğünüz sorunları, şikayetleri,dileklerinizi ve en önemlisi, her zaman önemli bulduğumuz "önerilerinizi" buradan bildirmenizi istirham ediyorum.

Arkadaşımız ve abimiz Ali Bey de elinden geldiğince, bildirdiğiniz sorunları ilgililere ileterek çözmeye ve sizleri bilgilendirmeye çalışacak.

İlginizden dolayı şimdiden teşekkür ederim.

Salih KUMBAR


Mustafa Kumbar

15 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 20:32

Ali bey aramıza hoş geldiniz. Benim aklıma gelen ve uzun zamandır büyükşehir'e e-mail atmayı düşündüğüm bir mesele var konu ile alakalı...

İstanbul trafiğini rahatlatmak için kurulan ve oldukca yüksek maliyette olduğunu düşündüğüm bu trafik ışıkları son zamanlarda git-gide mesafeleri daraltılmakta ve hızla çoğalmaktadır.

Önceleri çok sıkışan ve kontrolü zor olan bölgelere yapılıyordu şimdileri her sokak başında var neredeyse...

Rahatsız olduğum konu : Hiç bir tali yol ile ilgisi olmayan tamamen yaya geçişleri için kurulmuş , dahada ötesi okul ve hastahane ile ilgili bir bağı olmayan trafik ışıkları ! Mesele trafik ışıklarının normal bir kavşakmış gibi geri sayım sayacı ile yanması !

Hemen bir örnek : Yayanın çokta olmadığı bir bölge , Anadolu yakası , Sahrayıcedit minibüs yolu üzeri... Sahrayıcedit durağını geçer geçmez kurulan trafik lambaları... Yayaların çok sık geçmediği bir bölge... Bu yıl içerisinde faaliyete geçen bu ışıklarda çoğu zaman boşu-boşuna kırmızı ışığa takılıp bekliyoruz...

Önerim : Yayanın geçmesi için kurulan bir düğme var... Yaya geçeceği zaman geri sayım sayacı devreye girsin ve her dk. kırmızı ışığa takılmayalım...

Bu bir örnek idi buna benzer yerler aynı şekilde ıslah edilebilir mi ?


Mustafa Kumbar


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 20:47

Ali Üstad.. Siteye hoşgeldiniz... Sizin de katılmanızla, "İstanbul-Ulaşım" bölümünün bu konudaki açığı da büyük ölçüde kapatılacaktır...

Aynı anda hem araçlara, hem de yayalara yanan yeşil ışıklar konusunda bir değişiklkk düşünülmekte mi? Bu tarz kavşaklarda arıza olmadığı biliniyor ve araçların görebileceği bir noktada, "Yayalara Öncelik verin" tarzından bir sabit tabelâ da dikiliyor genellikle. Lâkin, araç sürücüleri bu uyarı sanki hiç yokmuş gibi; "Yeşil ışık yandı, geçiş hakkı benimdir" diyerek, yayaların üzerine sürüyorlar ve sıklıkla çok tehlikeli durumlar meydana geliyor. Allah muhafaza...  

Akın KURTOĞLU


yasar22
15 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 20:55

Alıntı:
Önerim : Yayanın geçmesi için kurulan bir düğme var... Yaya geçeceği zaman geri sayım sayacı devreye girsin ve her dk. kırmızı ışığa takılmayalım...


Aslında bunun çözümü yine trafik kurallarında yatıyor.İngiltere'de kaldığım 1 yıllık süre boyunca trafikle ilgli en garip şey - onların dünyanın tersine gitmeleri hariç - yaya geçidine adımımı atar atmaz bütün araçların durup yol vermeleriydi.Bu sayede trafik ışıkları gerçekten gerekli oldukları kavşaklarda kullanılabilir.Bizde bu kural öğretilmediği vede dolayısıyla uygulanmadığı için her yerde trafik ısıkları görüyoruz.Üçlü ve dörtlü kavşaklarda kavşağın ortasına konan ve round about denilen yükseltilerde ise her zaman sağdan gelene yol verilecek şekilde trafik akıyordu.Dediğim gibi bizim kurallara uyma kültürümüzün son derece düşük olmasından bunların uygulanması zor.
Hasarlı oto alıp tamir ettikten sonra sattığımdan pert araçların çekildiği otoparklardaki  araçları yakından görüyorum.Bazı arabaların kaza yaptıktan sonraki halleri vede arabanın içinde her yere yayılmış kanlar görülse insanların trafik kurallarına uyma oranları bayağı artar diye düşünüyorum.


Necdet Cevahir
15 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 21:04

Ali Bey aramıza hoşgeldiniz. Mustafa ve Salih kardeşlerimin  bahsettiği gibi bu sorun İstanbul için çok önemli bir hale geldi. Çok lüzumsuz yerlerde dakikalarca beklemekten sürücüler bıkmış vaziyette. Oysa çok önemli bir kavşakta veya dörtyol ağzında ise ışık göremiyoruz. Benim yaşadığım çevreden örnek vermem gerekirse Göztepe minibüs caddesiyle Bağdat caddesini birleştiren bizlerin İstasyon caddesi dediğimiz Tütüncü Mehmet Efendi caddesi tam bir felaket. Bir kaç ay evvel İstasyon rampasının önüne gayet lüzumsuz lambalar kondu. Emin olun hiçbir işe yaramıyorlar. Herhalde yüzlerce metre ötedeki okul için yapıldı bilemiyorum. Oysa çok değil 50 metre geride müthiş bir dörtyol ağzı varki trafik inanılmaz. Aynı anda her dört yola arabalar girmek ve çıkmak zorunda. Gerisini siz düşünün. Aynı yerden 75 metre kadar geride bir üç yol ağzı daha var. Ve hepsi dolayısı ile birbirine bağlı. Oradaki sıkışıklık Sahrayıcedid ve Atatürk caddesini bile etkiliyor. Yıllardan beri bu iki kavşağa ne için inatla ışık konmuyor anlayamıyorum. Acaba teknik olarak bir mahsurumu var ? Öyleyse istasyon rampasına nasıl konuldu ? Bu sorunları gerekli yerlere iletebilirsek memnun olurum. Saygılarımla..



ümit 806

15 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 21:38
Sağa dönüşte Yaya'ya yol ver


İlk önce ben de Ali Bey' hoş geldiniz diyor, Salih Bey'i de bu önemli konuyu gündeme getirdiği için tebrik ediyorum.

Benim sıkıntım, bazı noktalarda trafik ışıkları sadece araçlar dikkate alınarak yapılıyor ve bazen yaya ile araçların yolları ikisine de yeşil yandığından dolayı kesişiyor. Bu durumda sinyalizasyonun altına sürücülere hitâben mavi üstüne beyaz bir yazı ile "Sağa dönüşte Yaya'ya yol ver !" şeklinde bir yazı asılıyor. Meselâ Bulgurlu Caddesi'nin Libadiye Caddesi'ne çıktığı nokta, Halaskargazi Caddesi bitip Büyükdere Caddesi başladıktan sonra Ortaklar Caddesi'ne dönülen nokta gibi.. Sorun şu ki, bazı yerlerde yayanın cadde geçmek için, araçların da düz gitmek, sağa dönmek ya da sola dönmek için kullanacağı bu süre o kadar kısa oluyor ki, araçlar yayaya yol vermek bir kenara, biri içeriden diğeri dışarıdan dönmeye çalışarak birbirleri ile yarışıyorlar. Bu durumlarda cesareti olmayan yayalar maalesef insaflı bir sürücü yol verene kadar orada bekliyor. Bazı noktalardaki dengesiz sürelerin sürücülerin telaşını, paniğini engelleyecek dengeye getirilmesi gerek.

Yine ışıkları geçtikten hemen sonra duran, duraklayan, park eden, yolcu indirip alan araçlar yüzünden ışıklardan daha az araç geçiyor. Herkeste ışığı geçme telaşı olduğundan kimse duran aracın arkasındakine kurtulması için de yol vermiyor. Işıklardan sonraki ilk bir kaç metre araç parkına, duraklamasına vb. kati surette izin verilmemeli. Bu şekilde olursa ışıkları geçen sürücüler az biraz daha insaflı davranıp duran aracın arkasında mahsur kalan sürücülere de yol verirler. Bu da birbirlerinin önüne tereddütle girmelerine vb. mani olur, biraz daha akıcılık sağlanır.

Bir sıkıntı da trafik ışıklarının sürücülerin ve yayaların görebilecekleri bir açıyla döndürülüp ayarlanmalarından sonra bu ayarın sabitlenememesi. Çok büyük trafik ışıkları rüzgar etkisi ile sağa-sola dönebiliyorlar. Piyalepaşa Bulvarı'nın üstündeki Çağlayan kavşağı'ndan Boğaziçi köprüsü yönüne dönerkenki 3406 numaralı ışık da bunlardan biri. Ben boyunun da alçak olması sebebi ile yamuk gördüğüm her seferinde alt köşesine uzanıp ışıkları elimle çeviriyorum. Fakat bazı noktalardaki ışıklar yüksek vasıtaların aynalarının vb. çarpması ile döndüklerinde boyum yetmediği için düzeltemiyorum. Sinyalizasyon ekipleri ışıkları ayarladıktan sonra bu ayarı sıkıştırabilecekleri bir mekanizma olmalı. Gerçi bu şekilde ayna falan çarptığında ışıklar dönemeyip tamamen de kırılabilir. En azından duyarlı vatandaşların uzanıp düzeltecekleri bir alçaklığa çekilebilirler. Tabi bu durumda duyarsız vatandaşların bozmalarını, eşek şakalarını nasıl engelleyeceğiz, onu bilmiyorum tabi.


ümit 806

15 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 21:56

Aklıma gelen bir sorun da; bazı noktalardaki "karşıya geçmek için butona basınız ve bekleyiniz" türü yaya ışıkları çok geç tepki veriyor. Düğmeye bastıktan sonra en geç 6 saniye içinde araçlar için sarı ışık yanmalı ve toplam 10 saniyede yayaya da yeşil ışık yanmalı. Beylerbeyi'ndeki bir ışıkta 2.5 dakika bekledim. Fakat Ümraniye Alemdağ Caddesi'ndeki Karakol durağının ilerisindeki ışıklarda daha basar basmaz araçlara sarı ışık yanıyor, otobüsten inip koşarak düğmeye basıp, indiğim otobüsü ışığa yakalatabiliyorum. Bu kadar çabuğuna da gerek yok.

Uzun bekleme sürelerinde insanlar düğmenin bozuk olduğunu düşünerek beklemeyi bırakıp yola atlıyorlar. Yayanın düğmeye bastıktan sonraki bekleme süresi olabildiğince kısa tutulmalı. Yaya bastıktan sonra en geç 10 saniye içinde yeşil yanmalı. Yine ışıklara bununla ilgili bir hafıza konmalı ki, yayaya kırmızı yanar yanmaz bir yaya daha düğmeye basarsa bu sefer araçlara en az 30-40 saniye yeşil yakmadan peş peşe yayaya geçiş hakkı vermesin. Aksi takdirde araçlara sadece 5-6 saniye yeşil yanmış olur.

Bu yapılamıyorsa en azından sürekli çalışmayan bir saniye göstergesi konulabilir ve yaya düğmeye bastığında bu gösterge kırmızı renkle yeşilin kaç saniye içinde yanacağını gösterebilir. Bu şekilde yaya da süreyi görmüş olur. Yayaya yeşil yanınca bu sefer o süreyi yeşil renkle gösterir ve yayaya tekrar kırmızı yanınca gösterge tamamen söner. Bir yaya daha gelip düğmeye basınca tekrar çalışmaya başlar. Bu göstergeden sürücü tarafına da konarak sürücünün sayacı çalışırken gördüğünde önünden bir yaya geçeceğini tahmin etmesi sağlanabilir. Çok zor bir şey olmasa gerek, çünkü bu saniye ışıkları sürekli sinyalizasyonlarda kullanılıyor; yaya kontrolünde olanlarda bu bahsettiğim şekilde bir ek düzenleme ile kullanılabilir gibi geldi bana.


gürkang
15 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 22:18

Benim de şöyle bir sorum olacak:

Dün (veya önceki gün) NTVMSNBC.com adresinde sarı ışıkların yanma süresinin uzatılacağına dair bir haber okudum. Benzer bir uygulama Konya'da yapılmış ve bu sayede trafik kazalarında gözle görülür bir azalma olmuş. Sarı ışığın yanma süresinin 2 saniyeden 4 saniyeye çıkarılması gibi bir proje İstanbul'da da uygulanabilir mi? Bunun Konya'da olduğu gibi İstanbul'da trafik kazalarının azalmasına faydası olabilir mi?

http://www.ntvmsnbc.com/news/386227.asp


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 22:21

Ümit Öztürk demiş ki:
bazı noktalarda trafik ışıkları sadece araçlar dikkate alınarak yapılıyor ve bazen yaya ile araçların yolları ikisine de yeşil yandığından dolayı kesişiyor. Bu durumda sinyalizasyonun altına sürücülere hitâben mavi üstüne beyaz bir yazı ile "Sağa dönüşte Yaya'ya yol ver !" şeklinde bir yazı asılıyor. Meselâ Bulgurlu Caddesi'nin Libadiye Caddesi'ne çıktığı nokta, Halaskargazi Caddesi bitip Büyükdere Caddesi başladıktan sonra Ortaklar Caddesi'ne dönülen nokta gibi..

Ümit'in örnek gösterdiği tarzdaki abuk kesişmelerden, Suriçi'nde de; "Yavuzselim-Nişanca-Fevzipaşa", "Halıcılar Caddesi-Fevzipaşa", "Kıztaşı Caddesi-Fevzipaşa", "Laleli Cami önü-Ordu Caddesi" kavşaklarında da var

"Yaya'ya yol ver" ibaresi, çok gülünç kalıyor bu noktalarda. Çok değil, daha geçen ay, Yavuzselim'de kendisine yeşil yandığı için caddeyi geçen bebek arabalı bir bayan bir kaza atlattı. Verilmiş sadakası varmış da, üzerine süren densiz, terbiyesiz, dengesiz sürücünün hışmından kurtuldu. Bir de üzerine üstlük sürücü aracından inerek bu kadıncağıza çattı. Benim gibi sakin mizaclı insanları bile delirten bu çıkışı mesele büyümeden kapandı (Aynı durum, yıllar evvel hamile eşimle benim bu tarz bir kavşakta karşıdan karşıya geçmemiz esnasında da yaşanmıştı. Sürücü halen dua etmektedir herhalde ucuz kurtulduğuna...  Benim o günkü sakin davranışlarım karşısında...     ).

Neticede, geçişlerin sadece bir tarafa verilmesi, akabinde diğer tarafa aktarılması gereği gözardı edilmeden, bu ve benzeri noktalarda düzenlemenin yeniden yapılması, istenmeyen kazalar sonrasında vebal altında kalmanın da önüne geçecektir.

Yukarıda anlatmaya çalıştığım durum, öyle büyük bir sorun ki Kentiçi'nde, insanın dışarıda dolaşası gelmiyor, bütün keyfini kaçırtıyor.

Akın KURTOĞLU


34 Emre 80
15 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 23:38

Bütün yazıları okudum ama rastlamadığım bir konu var. Koruma zamanı. Akan trafiğe yanan ışıkla yayaya yanan ışık arasındaki koruma zamanı birçok bölgede nedense yok ya da yok denecek kadar az. Daha önce mecidiyeköy eski türkbank genel müdürlük binasının yanında koruma zamanı olmamasından birkaç kere ezilme tehlikesi atlattım.  ne kadar telefon ettiysem bildiğim değişen bir şey olmamıştı. bilmiyorum hala aynı mı.
birde hazır sahrayıcedidten bahsetmişken caminin arka tarafından mezarlık yoluna giderken yayalara ışık yok. zaten orada nedense sürücüler de pek ışıkları taktığı yok kendilerine ve Atatürk caddesine kısa süreli de olsa aynı anda  kırmız yanınca geçiyorlar. olan tabiiki yaya olarak geçmeye çalışana oluyor. sanki o yolda yayalar biraz gözardı edilmiş gibime geliyor.
yeni yapılan sahrayıceditteki trafik ışıkları konusunda size kesinlikle katılıyorum. ona en kısa zaman çözüm önerisi getirilip işler hale getirilmesi sağlanmalı.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM