Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 00:50
[İST-B1.75] - İstanbul'da Hızlı Arabalı Vapur Çalıştırılabilmesi Mümkün Olan Yeni Hatlar



İDO tarafından halka tanıtılan yeni inşa edilecek olan 4 hızlı araba vapuru ile ilgili olarak;

Arda Alkaya demiş ki:
Bu gemiler zaten kalabalık olan Sirkeci yerine Yenikapı-Bostancı, Bakırköy-Bostancı, Bakırköy-Kadıköy, Yenikapı-Moda (alternatif çok) gibi hatlarda çalıştırılsalar daha verimli olmaz mıydı?

Kesinlikle çok doğru... Bilhassa "Sirkeci", şehrin kalbinde, göbeğinde kalan bir iskele. Buradan karşı yakaya araç taşınması kadar mantıksız bir durum yok.  Yıllardan beri hiç değiştirilmeden; saatbaşı ve buçuklarda buradan hareketle Harem'e mekik seferleri yapılır. Ama Sirkeci trafiğinin Sarayburnu gelişinden itibaren sahilyolu yer yer tıkanır. Kezâ, arabalı vapurdan boşalan araçlar da, Sirkeci-Eminönü trafiğine girmeye çalışırlar. Bu mıntıka, günün önemli sayılabilecek bir bölümünde, karman-çorman bir hal alır. Yıllar önce, bu iki iskele şehrin mecburen merkezlerinde kaldığı için alternatifsiz olarak (tek alternatifleri; Üsküdar-Kabataş arabalı hattıydı) hizmette kaldı. Ama artık İstanbul günümüzde doğu-batı istikametinde tüm Marmara sahilini kapladı.


(Kaynak: İBB web sitesi- Harita Bölümü)

Üstteki haritada, "Sirkeci-Harem" arabalı vapur hattının İstanbul yüzeyindeki yerini görmekteyiz. Bu hatıtn doğusu ve batısında kalan birçok nokta mevcut. Şehrin içine girmeden, iki yaka arasında hareket edecek olan araçların faydalanmaları için, bu harita ve benzerleri yardımıyla alternatif hatlar bulunması olası... Araba vapurlarının yanaşmalarına imkân verebilecek çeşitli noktalar olmalı (var da). Bu başlık altında, araba vapuru çalıştırılabilecek olası hatlarla ilgili mesajları biriktireceğiz.

Akın KURTOĞLU


Süha
12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 01:00

Aslında dileyen pendik-yenikapıda olabilir iskeler durmu gayet uygun.Uzak kalıyosada denize yakın yol mesafaesi bulunan ve hali hazır yada kısa zamanda feribot iskelesi halini alıcak yer ve kısa zamanda yolcu taşıyabilcekleri bir yer oldumu sorun olmaz.Ama ana olay az işlek olan kesimlerden feribot konulması.

Necdet Cevahir
12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 01:20

Pendik veya Kartal kalkışlı Yenikapı veya Bakırköy hatları olabilir. Harem büyük bir devlet yolunun bittiği son noktadır. Bu iskelenin yerini değiştirmek pek mantıklı değil ama vapurun varış noktasının yine Bakırköy veya Yenikapı  olması lazım. Ayrıca Bostancı iskelesinin yanındaki otopark sahasından faydalanarak Bostancı kalkışlı bir sefer düşünülebilir. Yanlız bir sorun bu güzergahların zaman zaman lodos fırtınası yüzünden aksayabileceğidir. Oysa bir çok lodoslu havada Harem  - Sirkeci hattı aksayarakta olsa seferlerine devam edebiliyordu. Kadıköy kalkışlı bir hat bana pek mantıklı gelmiyor. Kadıköy trafiğinin malum durumu bunu imkansız kılar. Oysa yeterli alan mevcuttur. Bana çok enteresan gelen projelerden biri Tuzla civarından Çekmece civarına bir köprü projesiydi. Bunu ortaya atan ise ünlü mimar ve eski belediye başkan adayı Ahmet Vefik Alp idi. Belki bir gün olurmu olur ??



burakbecan
12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 01:41

Bence bu arabalı vapurlar sıkışan köprü trafiğine bir çözüm olabilir görüşündeyim!Örnek olarak istanbul boğazının her iki yakasınada çalıştırılabilirler ve bence çokta mantıklı bir proje olabilir bu! mesela: kabataş-üsküdar veya kabataş-beykoz vs...gibi.

UtkU 86-003
12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 02:20

Boğazın ve Marmara Denizi'nin trafik açısından önemli noktaları bence Yenikapı,Bakırköy,Kabataş, Büyükçekmece,Kadıköy,Üsküdar,Bostancı,Pendik veya Tuzla'dır.Bu merkezler arasında deniz ulaşımı olması gerekir,özellikle araç taşıyan feribotların sefer yapması İstanbul trafiğini bir ölçüde rahatlatacaktır.Neden bu merkezleri seçtiğime gelince:

Yenikapı:Aksaray,Laleli,Beyazıt hatta Topkapı gibi merkezlere yakın olması.

Bakırköy:E-5 gibi önemli ve trafiğin can damarı olan noktaya yakınlık,keza havalimanına yakınlık.

Kabataş:Eminönü,Sirkeci,Taksim ve Beşiktaş gibi şehrin önemli merkezlerine olan yakınlığı.

Büyükçekmece:Avcılar,Beylikdüzü,İkitelli'ye olan yakınlık.

Kadıköy:Başlıbaşına bir merkez ve E-5'e ulaşım kolaylığı.

Üsküdar:Yine çok önemli bir nokta ve E-5 bağlantısı.

Bostancı:Kozyatağı ve civarına yakınlık.

Pendik:Yeni gelişen toplu konut alanlarının bulunması,havalimanına yakınlık,belki Gebze ve Tuzla'nın bile yükünü çekebilir.



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 03:18

Çok fazla değil, her iki yakada da 2'şer aktarma iskelesi yeterli olacaktır ("Sirkeci-Harem"in devredışı bırakılması durumunda).

Bunlar, her iki yakadaki sahilyollarıyla kolaylıkla entegre olabilecek aktarma noktaları olarak seçilmelidirler. Sukesiminin uygun olması durumunda, A yakasında; Bakırköy ve Yenikapı, C yakasında da; Harem ve Bostancı civarlarında seçilebilecek bir nokta olabilir. Şehrin merkezinden çok da fazla uzaklaşılmaması lâzım, yoksa araçları geriye yürütüp feribota bindirmeyi kabul ettirmek biraz zor olabilir.

Bakırköy; tüm Batı bölgesinin (Çekmece, Avcılar, Sefaköy, Ataköy, Yeşilköy, Bahçelievler, Bakırköy vs...) araçlarına hizmet verebilir. Yenikapı da; Suriçi, Zeytinburnu, Bayrampaşa, Gaziosmanpaşa vs...) civarına (Ağırlıklı olarak, Vatan Caddesi yoluyla)...

Harem; Ankara Asfaltı'nın başlangıç noktası olması sebebiyle aktarmalar için uygun bir nokta. Ayrıca; Üsküdar, Kadıköy, Altunizade, Hasanpaşa, Göztepe vs... taraflarının araçlarının normal yolu üzerinde. Bostancı civarlarındaki uygun bir nokta ise; Kartal, Pendik, Bakkalköy, Yakacık, Bostancı, Erenköy, Maltepe gibi civar semtlerin araçlarına bir çekim alanı oluşturabilir.


BAK: Bakırköy, YNK: Yenikapı, HRM: Harem, BOS: Bostancı...

  • Bakırköy-Bostancı
  • Yenikapı-Harem
Bu sayede, her 10 otomobilden 1'i bile Boğaziçi Köprüleri trafiğinden çekilse, İstanbul için yerine konulamaz bir kazanç olur (Zaten, fazlasını da kaldıramazlar. Çünkü Boğaz köprülerini günlük olarak kullanan araç adedi korkunç boyutlarda ).

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 10:11

Alıntı:
Kabataş:Eminönü,Sirkeci,Taksim ve Beşiktaş gibi şehrin önemli merkezlerine olan yakınlığı.


Kabataş'ı arabalı vapur için unutmak lazım. Fünikülerden ve tramvaydan sonra burada araç indirip bindirecek yer kalmadı.

Diğer bir nokta da zaman etüdüdür. Yani öyle bir rota seçilmeli ki; eğer yolcu denizden giderse karadan gittiğinde daha az zamanda varmalı. Bunun için trafik yoğunluğu ve denizde harcanan zaman da ele alınmalı. En optimum nokta bulunmalıdır. Bu da endüstri mühendislerinin yaklaşık 1 ay çalışması sonucu ortaya çıkabilir. Yani çok zor bir iş değil. Yeni gemiler gelinceye kadar bu işler biter.



Mustafa Noyan

12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 18:14

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=343389 ...ht=#343389
mesajımda yazmıştım:
Alıntı:
Yeni yapılacak arabalı vapurlar yeterince güçlü ve hızlı olacaksa, araçlarımızı gereksiz yere şehiriçi trafiğin kalbi Sirkeci'ye sokmak yerine "Yenikapı - Harem", hatta "Yenikapı - Pendik" hatları gibi alternatif hatlarda çalıştırma projeleri uygulanmalı, halen mevcut arabalı vapurların yeterince verimli çalıştırılabildikleri "Sirkeci - Harem" hattına 2 dakikacık hızlanma için müdahale etmek yerine, kullanıcıları farklı alternatiflere yönlendirme yolları aranmalıdır.

demiştim, 12 dakika için de aynı fikirdeyim,
başlangıç olarak yeni yatırıma gerek yok, mevcut Yenikapı Feribot İskelesini verimli kullanmak kafi,
Yenikapı - Harem
Yenikapı - Pendik

başlatılmalı diyorum.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 18:44

Alıntı:
başlangıç olarak yeni yatırıma gerek yok, mevcut Yenikapı Feribot İskelesini verimli kullanmak kafi

Yeni vapurlara tonlarca para harcanırken, gerekirse iskele yeri için de yatırıma ihtiyaç vardır İstanbul'un acilen. Ne gerekiyorsa yapılmalıdır. İşte bu mantıkla her sorunun çözümüne yaklaştığımız ve sürekli olarak maalesef elisıkılık yaptığımız için, İstanbul trafiğinde müsbet bir ilerleme görülemiyor Yerimizde sayıp duruyoruz

Avrupa yakasındaki araçlar Yenikapı'ya kadar geldikten sonra, oradan bir şekilde Çevreyolu'na çıkarak Boğaz köprüsü yoluna da saparlar. Amaç, onları şehrin merkezine sokmadan, dışarıdaki sahillerde oluşturulan belli noktalardan karşı kıyılara hızlı bir şekilde aktarabilmek!...

Yenikapı'ya 2 yeni hatla birden yüklenmek, buradaki trafiği kördüğüm eder. Zaten Yalova, Bandırma var, yakında bir de Güzelyalı hattı eklenecek buraya

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 18:52

Alıntı:
İstanbul'un acilen. Ne gerekiyorsa yapılmalıdır. İşte bu mantıkla her sorunun çözümüne yaklaştığımız ve sürekli olarak maalesef elisıkılık yaptığımız için, İstanbul trafiğinde müsbet bir ilerleme görülemiyor  Yerimizde sayıp duruyoruz ... 
...Yenikapı'ya 2 yeni hatla birden yüklenmek, buradaki trafiği kördüğüm eder. Zaten Yalova, Bandırma var, yakında bir de Güzelyalı hattı eklenecek buraya


Başlangıç olarak demişim,
doğru bir fikirdir, önce başlar, günde sadece belirli saatlerde kullanılan bir iskeleyi daha aktif şekilde kullanırsınız, eğer tutarsa devamında yeni yatırımlar planlanır, aksi halde kamu parası boşuna kullanılmamış olur.
Alıntı:
İşte bu mantıkla her sorunun çözümüne yaklaştığımız ve sürekli olarak maalesef elisıkılık yaptığımız için, İstanbul trafiğinde müsbet bir ilerleme görülemiyor

Ben de tam aksine 1 sene planlayalım, ardından 2 sene imşaat yapalım, sonra vatandaş rahatlar havalarından rahatsızım..



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM