Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Oktay Kasman

12 yıl önce - Prş 28 Eyl 2006, 18:52
[İST-A1.141] - Kurtuluş-Eminönü (70KE) Otobüs Güzergahı Hakkındaki Düşünceler



Kurtuluş-Eminönü Otobüslerinin eski güzergahı Kurtuluş-Taksim-Şişhane-Perşembe Pazarı-Karaköy-Eminönü-Şişhane-Taksim-Kurtuluş şeklinde Ring seferi idi ve çok başarılı idi.
Şimdiki  şekli ise hem zaman ve hem de yakıt bakımından israfa neden olan Kurtuluş-Taksim-Şişhane-Perşembe Pazarı-Karaköy - Eminönü - Unkapanı Köprüsünün altından geri  dönüp Tekrar Eminönüne geri dönüş-Eminönünde bekleme yaptıktan sönra Ticaret Üniversitesinin önünden tekrar Unkapanına doğru geri dönüş-Şişhane-Taksim-Kurtuluş. Nasıl komedi filmi gibi değil mi?
Bu güzergahı yapan kişiler hakikaten kendileri de en az bir kere bu hatta seyahat ettiler mi?
Bir otobüs iki sefer yapacagına bir sefer yapıyor,zaman kaybından başka akaryakıt israfına da
sebep oluyor.Yetkililere duyurulur.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Prş 28 Eyl 2006, 20:49

Yakın zamana kadar kullanılan güzergâhı, bir zamanların 70 Karaköy (sonradan Eminönü olan) Kurtuluş yarı ringinin yoludur. Aslında 70KE Gümüşsuyu'ndan inerek Eminönü'ne gelen düz bir hat iken, Kabataş Tüneli'ne zemin hazırlaması amacıyla Meclis-i Mebusan Caddesi'ndeki İETT hatlarının akışlarında yapılan değişiklikten nasibini almıştır.

Buradaki durum, düşünceme göre şundan kaynaklanmakta:

Karaköy'den gelerek Galata Köprüsü yoluyla Eminönü'ne geçen 70KE, burada sadece Zindan Han'ın önündeki durakta yolcu indirip bindirdikten sonra Unkapanı'na doğru ilerleyip sağa dönrerek Unkapanı Köprüsü yoluna girerek Şişhane'yi tırmanacaktır. Oysa, Eminönü'nde Beyoğlu-Beşiktaş yakasına çıkan otobüs hatları karşı tarafta, Yenicami-Rüstempaşa Camii arasındaki transit-başdurak peronlarına uğraması da isteniyor. Çünkü köprüleri atlayarak karşıya geçecek olan yolcular, kendi otobüslerini burada bekliyorlar (26'ların türevleri, 22E, transit 28 ve 28T'ler). Anlaşılan bir de bu transite yanaşsın ve buradan da yolcu alsın mantığıyla hareket edilmiş.


(+)

Üstteki anlatımdan anladığım kadarıyla, yeni güzergâhın akış yönü...

Ama, yine yolun karşısında (ilk bahsedilen yerde), Zindan Han'ın yanında, denize doğru olan peronlardan Unkapanı Köprüsü atlayan kuzey istikametli bazı hatlar kalkmakta. Mantıklı olanı; 70KE'nin de buraya girmesi, yolcu alışverişini yaptıktan sonra direkt Unkapanı yolundan devam etmesiydi.

Akın KURTOĞLU


Avadis Hacınlıyan
12 yıl önce - Prş 28 Eyl 2006, 23:50
Kurtuluş Eminönü


Bence en mantıklı çözüm diğer birçok benzeri hat gibi Kurtuluş Eminönü hattının Kurtuluş Kabataş şeklinde gerçekleştirilmesidir. Hat Maçka üzerinden indirilerek Kurtuluş-Maçka ve Maçka-Kabataş bağlantıları da sağlanabilir. Eminönü trafiği de rahatlar.

Unkapanından geçen Kurtuluş Yenikapı hattı var. Bu düzenleme ile Kabataşta Eminönü Sirkeci yönüne tramvaya aktarma mümkün olur. Maçka yolu ile inilirse Taksim yönüne fünikülerle aktarma mümkün, gerçi Taksime Osmanbeyden metro aktarması veya Kurtuluş Yenikapı alternatifleri de mevcut.

Saygılarımla,

Avadis Hacınlıyan



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 03:04

Avadis Hoca'mız doğru söylüyor... Lâkin burada amaç, Taksim'e teğet geçirterek, hatları arka yoldan (Tepebaşı-Şişhane tarafından) Eminönü'ne indirmek. Böylelikle Kabataş'a inecek olanları, Taksim'de indirerek, Yeni Tünel'e (artık fünikülere Tünel diyoruz ) aktartmak... Tünel'le sahile inenler, isterlerse Cadde tramvayı, isterlerse İETT/ÖHO otobüsleri, isterlerse de denizyolunu kullansınlar diye...

Ama, denizyolu maalesef henüz yok.  Cadde tramvayıyla ise, sadece; Fındıklı ve Tophane alternatifleri var. Çünkü arka yoldan inen otobüsler, zaten Karaköy'de yola kavuşuyorlar.

Çok enteresan oldu bu bölgenin yeni ulaşım ağı, çoook!...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 09:27

Aynı konuyu ben gündeme getirmeyi düşünürken, açılan başlığı okudum,
70 hattı kesinlikle yıllar boyunca hem Eminönü Taksim yolcusunu hem de Pangaltı Kurtuluş yolcusuna kaldırılmadan önceki son şekli olan güzergahında başarıyla hizmet verdi; 70FE hattı hatlar Kabataş düzenlemeleri yapılana kadar bu ihtiyacı giderebilirken, son düzenlemeyle bence bariz bir hata yapıldı; öncelikle hatların çoğunluğu Kabataş'a kısaltılırken 46K dışındaki Kağıthane garajı hatları neden farklı bir uygulamaya tabi tutuldu, anlamak zor; ancak 70FE ve 70KE hatları yolcuları halen İTO önündeki transit durakta otobüs bekliyor ve mağdur oluyorlar, Karaköy'den bu hatları ring olarak kullanmak isteyen yolcular mağdur ediliyor, otobüsler Eminönü son duraktan Unkapanı' nı gereksiz yere bir kez daha dolaşıp, yakıt ve zaman israfına sebep oluyorlar, defalarca gözlemlerim sonucu rahatlıkla söyleyebilirim ki hattın yolcuları da şimdiki son durağı kulllanmıyorlar, Taksim yolcularını alabilecek otobüsler de boş halde Taksim'e çıkıp, yolcuyu 54E, 74 ve 74A hatlarında çoğunlukla ÖHO çalışan hatlar taşıyor; velhasıl denenmiş ve alışılmış uygulama değiştirilerek yanlış bir karar verilmiştir.İETT biran önce 70KE ve 70FE hatlarından en azından birini
PANGALTI - HARBİYE - TAKSİM - TEPEBAŞI - AZAPKAPI - PERŞEMBE PAZARI - KARAKÖY - EMİNÖNÜ - UNKAPANI- ŞİŞHANE - TARLABAŞI- TAKSİM- ELMADAĞ- PANGALTI
güzergahında RİNG hat olarak değiştirerek eski uygulamaya dönmelidir; ring hat uygulamasına dönülürse şoförler Eminönü'nde dinlemek yerine Kurtuluş veya Feriköy'de daha uzun bir dinlenme süresine ulaşabilirler, bu nedenle bu hatlarda çalışan şoförlerin de orer saatleri değiştirilmeden yapılacak güzergah değişikliğinden memnun olacaklarından eminim.



bulent222
12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 13:34

Ben de yukarıdaki görüşlere kesinlikle katılıyorum. İşe giderken bazen deniz yoluyla Eminönü'ne geçip oradan otobüsle Tepebaşı'na devam ediyorum. 70KE, 70FE ve 46Ç durakları çok uzak olduğundan bu hatları kullanamıyorum. Ana peronlardan gideceğim yöne sadece 54E, 66, 74, 74A kalkıyor. Yani Eminönü kalkışlı 7 hattan 4'ü yolcuyu topluyor, 3'ü çok az yolcuyla - genellikle boş - kalkıyor. Bu hatların ring olması, ya da baş durağın iskele önü / Sirkeci tarafına çekilmesi gerekiyor.

Alexandros

12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 17:41

Salipazarinda veya Tophanede bekliyen Kurtulus veya Ferikoy yolcularini hangi hat topluyor ?



Mustafa Noyan

12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 18:33

Alıntı:
Salipazarinda veya Tophanede bekliyen Kurtulus veya Ferikoy yolcularini hangi hat topluyor ?

Kabataş aktarma merkezi projesinden en kötü etkilenen kesim Karaköy ile Kabataş arasında kalan duraklardan Taksim ve ötesine ulaşmak isteyen yolcular oldu, ulaşım yetkililerinin isteği bu yolcuların önce tramvay ile Kabataş'a oradan füniküler ile Taksim'e, taksim'den de otobüsler veya metro ile gidecekleri yere ulaşmalı...
Ben Kurtuluş veya Feriköy yolcularına hiç olmazsa tek aktarma yani bir bilet ücretine gidebilmeleri için tramvayla ters istikamette Eminönü'ne gidip, yeni peronların olduğu Hasırcılar'a yürüyerek 70 serisi otobüslerini kullanmalarını öneriyorum...


bulent222
12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 19:20

Alıntı:
Alıntı:
Salipazarinda veya Tophanede bekliyen Kurtulus veya Ferikoy yolcularini hangi hat topluyor ?


... tramvayla ters istikamette Eminönü'ne gidip, yeni peronların olduğu Hasırcılar'a yürüyerek 70 serisi otobüslerini kullanmalarını öneriyorum...


Ya da kısa yoldan gidebilmek için 3 vasıtaya (tramvay-finiküler-otobüs) binecekler  


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 29 Eyl 2006, 21:13

Madem 70KY hattı faal ve Taksim-Tarlabaşı-Tepebaşı-Şişhane-Unkapanı istikametine yolcu aktarıyor (Devamla; Yenikapı'ya). Hiç değilse, 70KE hattı, Taksim'den itibaren Gümüşsuyu yoluyla Dolmabahçe'ye kadar insin ve Kabataş'tan geri dönsün. Ya da Nişantaşı-Maçka tarafına atlayarak, Vişnezade yoluyla Dolmabahçe-Kabataş'a kavuşsun. Böylelikle Maçka'nın sahille irtibatı biraz daha kuvvetlenir ve Gümüşsuyu Caddesi trafiğine yığılma yapılmaz (Gerçi ne kadar yığılacak buraya, o da ayrı bir konu).

Böylelikle haksız yere bu istikamet üzerinde 3 araç değiştirlimesinin de önüne geçilmiş olur. Dolmabahçe'ye inen otobüsler, Cadde Tramvayı vasıtasıyla Salıpazarı-Tophane-Karaköy'e yolcularını aktarabilirler.

Dolmabahçe bölgesindeki akışları ve dönüşleri de çok zor olmasa gerek.

24 Haziran 2006'da bu konuyla ilgili olarak bir çözüm üretmiştik:

Alıntı:
Mecidiyeköy-Taksim yönünden gelerek Gümüşsuyu Caddesi'nden Kabataş'a ulaşan 4 adet İETT hattı ise (46Ç, 66, 70KE ve 74), burada sonlanmayarak Eminönü'ne kadar devam ediyorlar. Bunların da Kabataş'ta sonlanmaları hem hak geçmemiş olur, hem de geri dönüş yollarında mecburen İnönü Stadı'nın etrafını dolaşacakları için, nasıl olsa (ileride yapılması muhtemel Beşiktaş hattının üzerinde yer alacak olan) "Dolmabahçe" İstasyonu'ndan da geçmiş olurlar.  



(+)


Üstte çizmeye çalıştığım gibi, Beşiktaş yönünden gelen diğer hatlar gibi Kabataş'tan U dönüşü yaptıkları vakit, Gümüşsuyu-Taksim istikametine girebilmek için zaten Dolmabahçe'ye kadar ilerlemek zorundalar.
Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM