Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
15 yıl önce - Cmt 23 Eyl 2006, 18:00
İstanbul FSM Köprüsü'nden Geçecek Hafif Raylı Sistem Önerisi



Fatih Köprüsü ve çevre yolları 4'er şeritli. Birer şerit kullanılarak 4. Levent'ten başlayıp Bostancı'da son bulacak bir hatla Avrupa ve Anadolu birbirine bağlanabilir. Bana bu fikir çok ütopik gelmiyor. Yol hazır olduğu için bu hattın inşaatı çabuk ilerler. Tamamen yer üstünde olacağından ve fazla bir hafriyat gerekmeyeceğinden maliyet düşük olur. Kamulaştırma sorunu olmaz.
Bu hat şu noktaları birbirine bağlar (güzergah üzerindeki muhtemel istasyonlar:

4. Levent - Karanfildere (Fatih Sultan Mah civarı) - Rumelihisarüstü - Kavacık - Bereket Sitesi - Öğretmenler Sitesi - Kozyatağı - Bostancı.

Neden olmasın? Maliyet az, inşaat süresi kısa, bittikten sonra muazzam bir talep olur.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 23 Eyl 2006, 18:19

Aman aman...   Sonra Fatih Köprüsü'nün üzerinde zeminde yapılan olası bir asfalt kaldırma sırasında veya yüzeysel bir kazıda; "Ahan da Bizans hamamı kalıntısı var burada asfaltın altında..." deyip, Anıtlar Kurulu çalışmaya kilit-milit vurur   (şeytan kulağına kurşun     ). Hehhehhehhee...

Akın KURTOĞLU


gürkang
15 yıl önce - Cmt 23 Eyl 2006, 18:48

O bölgede bir yüksek gerilim hattı vardı yanılmıyorsam. Kurulacak bir raylı sisteme etki edebilir mi acaba bu gerilim hattı?

emreddr
15 yıl önce - Cmt 23 Eyl 2006, 19:03

Alıntı:
Neden olmasın? Maliyet az, inşaat süresi kısa, bittikten sonra muazzam bir talep olur.


Köprünün raylı sistemin getireceği yükün düşünülerek inşaa edildiğini zannetmiyorum. Bu nedenle gerçekleşmesi imkansız bir proje.


UtkU 86-003
15 yıl önce - Cmt 23 Eyl 2006, 19:51

Bence bu hattın yapımı zor olur.Zor derken şöyle:Otoyolun şeritlerinin raylı sistem için iptali imkansız gibi.Tabi bundan da önemlisi FSM köprüsünün bu yükü taşıyıp taşıyamayacağı.Ayrıca hattın her durağı için otoyol üzerine üst geçitler ya da altgeçitler yapılması gerekir ki bu da maliyetleri fazlasıyla arttırır.



messiah_haktan

15 yıl önce - Cmt 23 Eyl 2006, 22:18

Iki köprüden de rayli sistemin gecmesi imkansiz. Discovery Channel'de üzeriden rayli sistem gecen bir asma köprünün insaatini göstermislerdi ve normal bir köprüden cok daha komplike bir yapiydi! Su anda bizim köprülere ray dösedigmiz an bir güne kalmaz o raylar spagetti gibi yamulur cünkü iki köprü de hic durmadan salincak gibi sallaniyor, hizli cekimde bu sallanti rahat sekilde görülüyor.

Murat Caner
15 yıl önce - Cmt 23 Eyl 2006, 22:38

Köprünün üzerinde aracınızla durduğunuzda oluşan titreşim çok fazla olur. Sanki hız tüseğinden geçeiyormuş gibi zıplarsınız. İstanbul'a her araçla gidişimde köprüden geçiyorsam köprünün ortasında el frenimi çekerim. Oradan biliyorum. Malûm İstanbul gidiş gelişi.

deniz74
15 yıl önce - Pzr 24 Eyl 2006, 07:14

istinye-kanlica arasi tup gecit yapilsin.

Murat Caner
15 yıl önce - Pzr 24 Eyl 2006, 08:31

İkinci tüp geçiş için güzel bir yer bulunur. İki köprünün arasında olması yeterli bence.

kagancan
15 yıl önce - Pzr 24 Eyl 2006, 11:30


Bu arada şu resim yaklaşık 100 yıl öncesinden şehir içinden geçecek raylılar için yapılmış bir planlama. Güney hattı günümüzde olduğu gibi Sirkeci-Üsküdar arasından bağlanmış. Kuzey hattı yaklaşık TEM'in ve FSM Köprüsü'nün olduğu bölümden geçiyor ve bir ucu Bakırköy'de diğer ucu da Bostancı'da. Akın Bey'in daha önce hazırladığı ağ modeline büyük benzerlik gösteriyor. Acaba şu anda böyle bir hat nasıl düzenlenebilir. Akın Bey'in tasarısı çok iyiydi. Anadolu yakasından bakarsak bu güzergahta, Bostancı, Kozyatağı, Ataşehir, Tepeüstü, Kavacık gibi günümüzün "hub"ları bulunmakta.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM