Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 22:16

Alıntı:
Kurumumuzun 2007 yılı bütçesi görüşüldüğü dün ki  toplantıda Genel Müdürümüz Sn.Mehmet ÖZTÜRK   50 Metrobüs aracı alınacağını ve bunların K.Çekmece Mecidiyeköy, Beşiktaş Levent ve Vezneciler-Edirnekapı arasında çalıştırılmasının planlandığını anlattı.

Demek ki, "Vezneciler-Edirnekapı" arasında kullanılacak olan araçlar, bu 50'lik partinin içinden olacak.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 18:29

Alıntı:
İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, Bugün Gazetesi Belediye Muhabiri Ali Kuş'a yaptığı açıklamada Edirnekapı – Vezneciler Hattında daha önce tramvay sistemini düşündüklerini belirterek, “Fakat Anıtlar Kurulu’ndan izin alamayınca iptal ettik. Şimdi tarihi dokuyla uyumlu metrobusları getireceğiz” dedi.

Bu hatta arazi etüdlerini tamamladıklarını, yolcu taşıma istatistiklerini çıkardıklarını ve istasyonların yerlerini belirlediklerini ifade eden Genel Müdür Mehmet Öztürk, her biri en az 220 yolcu kapasiteli metrobuslar devreye girince, özellikle sabah ve akşam saatlerinde sorun oluşturan Fatih-Edirnekapı trafiğinin rahatlayacağını kaydetti.

Anıtlar Kurulu'nun emriyle 6 senedir burası ray özürlü olarak bekliyor... Tarihi dokuyu katleden onlarca neden varken, tramvay artık nasıl bu görüntüyü zedeleyecekse izin çıkartılmadı. Şimdi Metrobüs projesi üzerinde ciddi çalışmalar başlatıldı. Gerçekten de Fatih'te sayımlar yapılıyor, yolun ikinci şeritlerine park edilmesine 2 gündür kesinlikle izin verilmiyor. 20'den fazla zabıta memuru, araçlar ve motosikletler eşliğinde yolu akıcı halde tutmaya çabalıyorlar vs...

Çözülsün artık bu mesele... Fatihliler'e revâ görülen bu haksızlık muhakkak sona ermeli...

Akın KURTOĞLU


Esat San
15 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 21:37

Bu mesele tek bir şekilde çözülebilir metrobüs ya da tramvay farketmez sistem yolun ortasına değil en sağ şeritlere kurulmalıdır, bunun örnekleri pek çok ülkede var biz illa yolun ortasına tıkmaya çalışıyoruz, yaparsın en sağ şerite, 1 ay her gün kesersin cezayı, çekersin arabaları buradan, makinistleri fahri trafik müfettişi yaparsın, bak bakalım bir daha o şerite araba çekiliyormu? Sonuç olaran metrobüs te olsa tramvayda olsa tıkır tıkır işler

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 00:30

Edirnekapı-Vezneciler arasında, orta refüjün kesintiye uğradığı noktalar şunlar: Acıçeşme, Karagümrük, Atikali, Yavuzselim, Malta, Halıcılar, Kıztaşı, İtfaiye, Saraçhane, Şehzadebaşı, Vezneciler Beşyol... Yani, güzergâh boyunca; 12 ayrı noktada, 3'lü ya da 4'lü kavşaklar mevcut... Buralardaki ışıkların Metrobüs'ün hızını kesmemesi, aksatmaması için yeni bir yeşil dalga sistemi geliştirilecektir herhalde...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 04:28

Aslında, Vezneciler'den kalkarak Edirnekapı'ya ulaşması planlanan Metrobüs hattı, Edirnekapı'da sonlanmak yerine, Topkapı-Mecidiyeköy Metrobüs hattına yaklaşık 90 derecelik bir dikmeyle saplanabilir ve buradan hareketle sağa dönerek Mecidiyeköy'e (Esentepe Kavşağı'na) kadar devam edebilir. Böylece hat uzayarak, daha çok işe yarar... Bunu hiç düşünmedik daha önce...

Akın KURTOĞLU



Murat Caner
15 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 09:10

Hatta 5 dakika arayla biri Mecidiyeköy tarafına diğeri Bakırköy tarafına gider. Tabi ilerde. sanırım 30 yıl sonra.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 15:12

Alıntı:
Hatta 5 dakika arayla biri Mecidiyeköy tarafına diğeri Bakırköy tarafına gider. Tabi ilerde. sanırım 30 yıl sonra.

Frekansları doğru ve mantıklı bir şekilde ayarlandıktan sonra, neden olmasın?

Akın KURTOĞLU


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 15:30

Akın Bey,
Zaten Edirnekapı'nın hemen dibinden E-5 geçiyor ve Cevizlibağ-Avcılar metrobüsü ileride buradan uzayarak Mecidiyeköy'e ulaşacak. Ayrıca bu hatta başka bir metrobüs hattı eklemek bence gereksiz. Yani fikir güzel ama ne gerek var ki! Böyle olursa Vezneciler'den kalkan bir metrobüs belki 30-40 dakikada mecidiyeköyde olacak. Tekrar geri dönmesi en iyi ihtimalle 80 dk. Her 5 dakikada bir sefer olduğunu düşünürsek 1 saatlik zaman diliminde sefer yapacak 12 ayrı araca ihtiyaç olacak. Eğer Vezneciler'den kalkıp sadece Edirnekapı'a kadar giderse bu 10 dakika alır en fazla. Geri dönüşleri de düşünürsek 5 dakikada bir sefer için 4 araç yeterli olacaktır. Yada 5 dakikaık dilimleri kısarız 3 dakikada 1 yaparız. Bunun için de 6 araç yeterli olur. Bu araçlardan inen kişiler Edirnekapı-Sultançiftliği hattına biner yada Cevizlibağ-Mecidiyeköy metrobüsüne.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 15:56

Alıntı:
Zaten Edirnekapı'nın hemen dibinden E-5 geçiyor ve Cevizlibağ-Avcılar metrobüsü ileride buradan uzayarak Mecidiyeköy'e ulaşacak. Ayrıca bu hatta başka bir metrobüs hattı eklemek bence gereksiz.

Doğru... Orası da öyle... Ama nüfus sirkülasyonu başdöndürücü derecede çok ve Çevreyolu istikametinden tarihi Yarımada'ya girmek isteyen insan adedi de çok fazla olduğu için, bunu bir alternatif olarak düşündük... Hiç değilse, zirve saatlerde indi-bindileri bir nebze olsun azaltmak ve Şehitlik-Edirnekapı'da oluşacak yığılmayı biraz olsun emebilmek için, bu tarz deparlar da denenebilir. Neticede, en önemli şey burada; bir şekilde zamandan kazanabilmek...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 16:02

Evet Akın Bey,

Bu bakış açısı da doğru. Zaten fikir olarak güzel geliyor ama dediğim gibi zaman ve maliyet ıolarak dezavantajı çok olacak gibi.



sayfa 4
« önceki   12345 ... 232425   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM