Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

15 yıl önce - Pts 25 Eyl 2006, 05:21

alternatif yol olarak bahsettiğiniz sarı güzel caddesi böyle bi yoğunluğu kaldırabilecek düzeyde değil üstelik, bu çevrede yaşayan halk bundan rahatsız olacaktır. Mesela Hırka-i Şerif İlkokulundan dağılan ilkokul yaşındaki çocuklar bu yoğun caddeyi geçmek zorunda kalacak bu da şikayetleri arttıracaktır.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 25 Eyl 2006, 05:39

Alıntı:
alternatif yol olarak bahsettiğiniz sarı güzel caddesi böyle bi yoğunluğu kaldırabilecek düzeyde değil üstelik, bu çevrede yaşayan halk bundan rahatsız olacaktır. Mesela Hırka-i Şerif İlkokulundan dağılan ilkokul yaşındaki çocuklar bu yoğun caddeyi geçmek zorunda kalacak bu da şikayetleri arttıracaktır.

Evet, 1990'ların başında Yavuzselim-İtfaiye arasında hizmet veren İETT tercihli yolu sırasında da kullanılan bu alternatif yol ("Yavuzselim-Koyunbaba-Sarıgüzel-Kıztaşı-İtfaiye" yolu), bilhassa sabah-akşam saatlerinde fevkalâde yoğun çalışır, sık sık tıkanır ve 4 dakikalık yol, ortalama 15 dakika içinde geçilebilirdi. Ama o yıllarda mimibüsler de Fatih'i kullandıkları için, buraya inen araçların 3'te biri neredeyse minibüs idi. Fakat, bu yola alternatif olabilecek başka bir yol da yok maalesef.

Sarıgüzel Caddesi 3 şeritlidir. Tek şeridi parka ayrılır ve günboyu 2 şerit (tek istikamet) olarak işler. Hırka-i Şerif-Koyunbaba meydanının önündeki yokuşun başına birkaç yıldır trafik ışıkları konuldu. Belki bu bir nebze öğrenciler için koruma sağlayabilir. Yine de tam çözüm denilemez kesinlikle. Ayrıca hergün bir adet trafik polisi, okula giriş-çıkış saatlerinde meydanda görev yapıyor.

Zaten ben de bu yolun alttan verilmesi taraftarı değilim ama, görünen o ki, Metrobüs çalışmaya başlarsa %50 ihtimalle yeniden yoğun kullanıma açılacak ya da bir önceki sayfada çizmeye çalıştığım gibi, Fevzipaşa Caddesi'nde şerit daraltması uygulanacak. İki şıktan birisi...

Akın KURTOĞLU


UtkU 86-003
15 yıl önce - Pts 25 Eyl 2006, 17:31

Akın Abi'nin çalışması son derece güzel.Akla gelen alternatiflerin hepsini değerlendirmiş tebrik ederim.Ama bana kalırsa yine söylemek isterim ki o hatta metrobüs gereksiz bir yatırım olur.

fatih kocaoglu
15 yıl önce - Pts 25 Eyl 2006, 17:53

O kadar büyüklükteki ulaşım aracını boşyere Fatih'e Veznecilere sokmak akıl kârı değildir.Toplam raylı sistemde 49 km'lik gibi bir komik rakamlarla sahip iken kendimizi metro ve tramvay gibi konularda avuturken,hala daha mantıksız hatlarda otobüs peşinde koşmak önlem alınmamış kuru bir siyasettir.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 25 Eyl 2006, 18:36

Bu hat için özel bir araç alım ihalesi açacaklarını sanmam. "Mecidiyeköy-Cevizlibağ-Çekmece" hattı için alınacak Metrobüs'lerin 8-10 kadarını buraya aktarırlar, şayet hat hayata geçirilirse...

Ancak bu yol, çift mafsallı otobüsleri de kaldıramaz. Ağır gelir. Tek mafsallı, elimizdeki klasik körüklülerin benzeri araçlar olacaktır muhtemelen. E, zaten İETT'nin filosunda bir sürü normal körüklü otobüsü mevcut. Nasıl bir Metrobüs girişimi olacak bu hat üzerinde, hakikaten çok merak ediyorum.

Akın KURTOĞLU



Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

15 yıl önce - Sal 26 Eyl 2006, 13:29

bu konuda tek çözüm toplu taşıma eğilim arttırmak ve bunun için istanbulda en önemli destek arabanı park et ve toplu taşıma ile devam et sistemlerinin kurulup yaygınlaştırılması. (mesela şu an 4. levent metrosu için geçerli!)

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 27 Eyl 2006, 03:53

Bu daracık caddeye 27 metrelik Metrobüs gireceğine, İETT'nin elindeki körüklü otobüslerden 15 tanesini servise koyarak, 45 dakikalık turlarda her 3 dakikada bir çalıştırabilirler (Saatte => 150 X 20 = 3000 yolcu tek yönde taşınabilir). Ya da sıkışık saatlerde (ille de gerekiyorsa), 40 dakikalık turlarda 20 körüklü otobüsle, 2 dakikalık kalkış periyotlarına ulaşılıp, aynı verim alınabilir (Saatte => 150 X 30 = 4500 yolcu tek yönde taşınabilir).

Akın KURTOĞLU


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 13:39

Arkadaşlar, ben 25 senedir Fatih Akdeniz Caddesinde oturmaktayım. öncelikle birkaç konuda düzeltme yapıp fikrimi söylemek istiyorum.

1. Sarıgüzel Caddesi hiçbir zaman tek yönde 2 şerit olmamıştır. Sağlı sollu park edişlerden dolayı her zaman tek şerit ilerler. Bu park alanlarının kaldırılması ise imkansız çünkü bu durumda Fatih'te zaten imkansız olan araba park etme olgusu hiç olmayacak. Ayrıca yasaklansa bile mutlaka bu yasak bazı noktalarda denetim eksikliği veya rüşvet gibi nedenlerle delinecektir. Bundan dolayı yol bazı noktalarda tekrar daralıcak ve bu daralmalar trafiği kitleyecektir.

2. Fevzipaşa Caddesi üzerinde Metrobus için bir tercihli yol yapılacaksa bu kesinlikle yolun sol şeridinde (hattın ortası) olmalıdır. Sağ şeritte olursa mutlaka diğer araçlar kısa süreli duraklamalar için burayı işgal edecektir.

Son olarak. Arkadaşlar sizleri bilmiyorum ama ben artık Fatih'teki bu trafik sorunundan bıktım. Ve Fevzipaşa Caddesine yeni düzenlemeler getirerek bu işin çözülemeyeceğine eminim, çünkü bu yolun bir alternatifi yok. Buradan ne Metrobus ne de başka bir tekerlekli araç geçmemeli. Ayrıca Metrobus vasıtasıyla diğer hatları by_pass yapıp bu hatşların başlangıç noktasını suriçi dışına yönlendirmek de bir hayal çünkü bu yoldan geçen hatların genelinin varış noktası Vezneciler değil Taksim-Karaköy-Eminönü. İnsanları Eminönünden otobüse bindirip Veznecilerde indirtip sonra Metrobuse aktarıp sonra Surdışında ondan da indirip nihai hatlarına bindiremeziy. Herkes isyan eder.

Bence suriçine raylı sistem girmeli. Gerekirse sivil toplum örgütleri olarak hareket edilmeli ve anıtlar kurulu veya diğer kurumlara baskı yapılmalı. BEn artık oturduğum yerdeki trafikten bıktım. Kurtulmak istiyorum. Duygusal yaklaşıyor olabilirim ama yerin altında olan ve kazılmazsa zaten hiçbir zaman göremeyeceğim tarihi eserler için ben halkın yarım saat fazla ve otobüslerde ayakta durarak, eziyet çekerek seyahat etmesine karşıyım. Anıtlar kurulu madem tarihi dokunun bozulmasına karşı, o zaman kazsın heryeri de o tarihi eserler gün içine çıksın. Sonra bu yerlerin etrafındaki yerler boşaltılıp turizm hizmetleri için kullanılsın. Ya o yapılsın Yada müsade edilsin o raylı sistem geçsin kentin içinden. İnanın hiçkimse zaten görmediği eserleri takmıyor.

O yüzden Metrobus falan suriçine giremez, girerse herşey arap saçın döner diyorum. Benim fikrim bu. Saygılar.


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 14:08

Bu arada bir düzeltme yapıyorum. suriçine raylı sistem ancak ve ancak Fatih diğer semtleri birbirine bağlayan otobüs hattının geçiş yolu olmaktan kurtarılırsa yapılmayabilir!!!

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 19:17

Alıntı:
BEn artık oturduğum yerdeki trafikten bıktım.

Geçen hafta, gece Tophane'den saat 22:40'da bindiğim 28 numaralı İETT hattı ile tam 6 dakikada Fatih'e geldim (8 durak geçtik). Fatih-Yavuzselim arası ise (sadece 1 durak arası ve yalnızca); 7 dakika sürdü. Artık Fevzipaşa Caddesi bitmiş vaziyette ve trafik konusunda bu duruma ısrarla hiçbir çare aranmıyor. Bu nasıl bir vurdumduymazlık!!!   Çift şerit parkeden terbiyesizlere çok ağır cezalar getirilmeden bu iş asla ve asla çözülemez.

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 232425   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM