Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Arda Alkaya
12 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 20:30
[İST-B1.72] - Şehirhatları Vapurlarının Makina Daireleri



Sitemizin ulaşım bölümünde vapurlarımızla ilgili yüzlerce bilgi ve fotoğraf var ama sanki makine dairelerini biraz unuttuk galiba. Burada vapurlarının makine daireleriyle ilgili dökümanları paylaşmayı öneriyorum. İlk katkı da benden...

İDO'nun aylık yayın organı olan SeaLife dergisinin Temmuz 2006 sayısında bulunan bir çalışmayı paylaşıyorum.
 


(+)




(+)






(+)

 


(+)


 

(+)




(+)




(+)


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pts 27 Ksm 2006, 00:18

Üstteki mesajın eksik fotoğraflarının elinde yedekleri bulunan üyelerden, bu resimleri yeniden yüklemelerini rica ederiz...

Site Denetçisi
Akın KURTOĞLU


Süha
12 yıl önce - Sal 27 Mar 2007, 23:34

Adadan Yalova ya Dönerken Fenerbahçe vapuru geldi
Kazan Dairesinin camlarıda açıktı
Bende Fırsattan istifade edeyim dedim  

 

(+)


Motorun büyüklüğü ve genişligi rahatça görülebiliyor  



Arda Alkaya
12 yıl önce - Çrş 28 Mar 2007, 00:37

Alıntı:
Adadan Yalova ya Dönerken Fenerbahçe vapuru geldi
Kazan Dairesinin camlarıda açıktı
Bende Fırsattan istifade edeyim dedim  


(+)

Motorun büyüklüğü ve genişligi rahatça görülebiliyor

Sevgili Süha bize çok güzel bir fotoğraf çekmiş. Fotoğrafta görülen makine Fenerbahçe vapurunun sancak makinesidir. Çekim yeri de iskele taraftaki sahanlıktır. Fotoğrafta 10 silindirli Sulzer makinenin sadece 8 tanesi görülüyor. Bu makine orjinal Sulzer yapımı değildir. Lisans hakkı verilerek İngiltere'de yapılmıştır ve 1500 beygir güç üretebilir. Paşabahçe'nin makineleri ise Sulzer yapımıdır ve aynı tipte olmasına rağmen 1600 beygir güç üretir. Bu konunun uzmanı umit1 Bey'dir, gerisini en doğru o açıklar.

Aslında bu fotoğrafı ben de bu hafta sonu çekecektim ama makinemi unuttuğumu vapura binince hatırldım. Keşke Süha bu makinenin diğer tarafını ve iskele makineyi de çekseymiş. Bu sayede bahsettiğim çatlakları görme şansımız olurdu.


Süha
12 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 01:07

Şimdi sıra Paşabahçe vapurunda idi.Bugünkü istanbul seyehatimde bu vapurumuzu kullandım.Elimden geldigince makina dairesinin fotoğraflarını çekmeye çalıştım.Bu motorlar resmen kükrüyor diyebilirim.



(+)



 

(+)




(+)



 

(+)




 

(+)



 

(+)



 

(+)




Uğur Aydın
12 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 01:10

Resimlerin yanı sıra bu işin Teknik kısmından anlayan varsa bize biraz bu makineleri anlatsa sanırım ben gibi meraklıları mutlu etmiş olurlar  

mehmetkonyar
12 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 21:05

İsviçre Luzern'de Luzern gölünü geçen vapurların makina dairesini açık yapmışlar. Tabii bu vapurlar yandan çarklı ve buharlı. Hem gölü geçiyorsunuz hem de hoş dakikalar yaşıyorsunuz vapur içerisinde. Açıkçası makina dairesinin açıkta olması ve onun işleyişini görmek epey insanın ilgisini çekmişti. Acaba bizim vapurlarda da böyle bir uygulama yaparak hem turistik açıdan hem de vatandaşın denize olan ilgisini arttırabilmek için hoş bir proje olabilir mi? Ne dersiniz?



Erhan Aydoğdu
12 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 21:22

Selamlar...
Alıntı:
Resimlerin yanı sıra bu işin Teknik kısmından anlayan varsa bize biraz bu makineleri anlatsa sanırım ben gibi meraklıları mutlu etmiş olurlar

Gemi makinisti olmayan biri ne kadar anlatırsa bende o kadar yardımcı olmaya çalışayım bildiğim konularda...
Bu tür küçük gemilerin makineleri genelde orta vey adüşük devirli makinelerdir.Makine çalıştırılmadan önce ön yağlama pompaları çalıştırılır.Ön yağlama pompaları makineyi çalışmadan önce silindirlerini yağlamaya yarayan makine yağını makinenin içerisinde dolaştırır.Eğer  hava soğuksa makinelerin ön ısıtma pompaları kolay çalışabilmesi için manevradan bir kaç saat önce çalıştırılırki bu makinenin çalışma sıcaklığına yakın bir sıcaklıkta beklemede kalır.(Bu her makinede olmayabilir).Eğer hava şartları normalse zaten gerek yoktur.Ön yağlama pompaları devreden çıktıktan sonra İlk çalıştırma hava vanası kompresörden açılır.Gerek manuel gerek otomatik olarak isteğe bağlı şekilde makineye start verilir.Marş motorları bildiğimiz araçlardaki gibi elektrikli değil.bazılarında havalı marş motoru veya çalışma prensibine yada marka ve modeline göre piston haznesine hava basarak ilk start verilir.Makine çalışmaya başlayınca bir takım alarmlar devreye girer bunların susması ile makineye devir verilmeye başlanır.Yanlış bilmiyorsam orta devirli bir makinenin çalışma devri 900-1100 d/d.Makine çalışma devrini yakaladıktan sonra manevraya başlanır.Manevra esnasında makinede oluşabilecek herhangi bir aksilik  ihtimaline karşı Çarkçıbaşı ve yağcı makinede hazır halde beklerler.
Bir takım yanlışlıklarım olabilir.Ama merak ettiğiniz konuda yardımcı olmaya çalışırım...
Saygılarımla...


umit1
12 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 21:39

Alıntı:
İsviçre Luzern'de Luzern gölünü geçen vapurların makina dairesini açık yapmışlar. Tabii bu vapurlar yandan çarklı ve buharlı.


Allah,Allah gözlerime inanamadım,demekki Isviçre bu kadar geri ve fakir bir ülke ,hala buharlı vapur çalıştırıyorlar ,ustelikte yandan çarklı !.

Allaha şükür biz son yandan çarklimiz Neveser i hurdaya çikaralı nededeyse yarım yüzyil olmuş.

Madem Isviçreliler o kadar fakir ve geri , bizde onlara bir yardımda bulunalim,gondersinler o yandan çarkli ve buharli vapurları Istanbula,bizde o buharlı vapurları Neveser'i ,Kalender'i, Ulev'i, Burgaz'ı,Rumelihisarı' nı ,Faurfields' leri gönderdiğimiz yere gönderelim.

Isviçre'yede onların yerine birkaç tane Turyol motoru ile Deniz otobüsü yollayalım,güle güle kullansinlar.

Alıntı:
Bu tür küçük gemilerin makineleri genelde orta vey adüşük devirli makinelerdir


Aksine tekne küçüldukçe,yuksek ve/veya orta devirli makina kullanmak gerekir,zira alcak devirli makinaların ebatları ve ağırlikları muazzam olur.

Bahce'lerde kullanilan ana makinaların devir sayısi yanlış hatırlamiyorsam 200 d/d civarındadir,bu hızdaki makinalar bahçeler yapildığı zaman "orta devirli" makina sınıfina giriyorlardı,şimdi olsa idi "ağır devirli" makina sınıfina girerlerdi.

Bunlar gemicilikte "Capital Engine" diye tanimlanan makinalardır,iyi bir bakım ve usulüne uygun kullanilim ile ömurlerinin teknenin ömrüne eşit olması beklenir,oysa orta ve özelliklede yüksek hızli makinalarin boyutları ve ağırliklari azdir ,"Capital Engine" sayılmazlar,ömür beklentileri "ağır devirli" makinalar kadar fazla degildir ama buna karşılık teknenin ömru dolmadan kolayca yenilenebilirler.


En son umit1 tarafından Pts 04 Hzr 2007, 22:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


şükrü ince

11 yıl önce - Prş 04 Ekm 2007, 01:07



(+)





(+)



maltepe vapuru makina dairesi.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM