Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İETT ile İlgili Öneri ve Şikayetler
123 ... 132133134   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
salihkumbar

12 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 15:59
İstanbul İETT ile İlgili Öneri ve Şikayetler


Arkadaşlar,

İETT ile ilgili öneri veya şikayetlerimizi bu konu başlığı altında toparlayıp dağıtmadan çözüm yolları bulalım hep birlikte.

Bugüne kadar yaşadığınız olumsuzluklar neler ? Bu olumsuzluklar ile ilgili negibi bir yol izlediniz ? Neticesi ne oldu ?

veya herhangibir konuda önerileriniz var mı ?

Düzeltilmesini istediğiniz bir öneri olabilir ... Herhangibir şikayetiniz olabilir.

Sizlerden gelen hertürlü ciddi öneri , bizler için çok önemli unutmayalım.
Salih Kumbar


Rifat Behar
12 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 16:05

IETT şöförlerine şu öğretilsin:

Kavşak veya yaya geçidi kapalı ise dursunlar kendilerine yeşil yansa bile gitmesinler.

En basit mantık kuralı.

Dün sabah bir şöförle bu yüzden kavga ettim. Yaya geçidinde geçmeyi bekliyorum. Yayalara yeşil yanmasına 1-2 saniye kaldı ve trafik yaya geçidinin olduğu yere kadar tıkalı. Bu mantıksız şöför körüklü kullanıyordu) nasıl olsa bana yeşil yanıyor diye öndeki arabanın dibine kadar gitti. Sonunda ne oldu? Yaya geçidini kullanmak imkansız hale geldi. Bu hatayı herkes yapıyor. Bir gün elimden bir kaza çıkacak.


selim_
12 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 16:09

İett şöförleri durağa yanaşmayı bilmiyorlar. Herhalde kaldırıma sürtmekten mi korkuyorlar ya da yolun ortasında durmak mı kolaylarına geliyor bilmiyorum ama genellikle kaldırımın 1 metre ötesinde duruyorlar, özellikle yaşlılar için sorun yaşatıyor. Konuyla ilgili birkaç ay önce mail atmıştım ancak gelen cevaba rağmen birşey değişmedi, değişeceğini de sanmıyorum.

Gelen cevap : Değerli Yolcumuz,
İETT ye yaptığınız başvuru incelenmiştir;
Konu ile ilgili olarak personellerimiz uyarılmıştır.Bilginize.




fatih kocaoglu
12 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 16:12

Citarolar,bildiğim ve duydğum kadarı ile kpss sınavından gelen yeni şöförlere zimmetleniyor ''Sanırım Cittaroları kpss sınavı kullanıyor   '',Fakat burada bir yanlış yapılıyor  bu araçlar neden İett'de çalışan tecrübeli şöförlere verilmiyor,veriliyorsada neden çoğunlukta değil.Üst düzey tanıdığım yöneticilerden öğrendiğim kadarı ilede şu anda mevcut hasarlı citarolarda ortalama 25,000 euro hasar var acaba sizce bu acemimce yapılan kazalrın önüne nasıl geçmeyi düşünyorlar,kaldıki citarolar için formasyon,adaptasyon eğitimi verilsede ?

salihkumbar

12 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 16:18

Alıntı:
Citarolar,bildiğim kadarı ile Kpss sınavından gelen yeni şöförlere zimmetleniyor ''Sanırım Cittaroları kpss sınavı kullanıyor   '',Fakat burada bir yanlış yapılıyor  bu araçlar neden İett'de çalışan tecrübeli şöförlere verilmiyor

Fatih bey
Tam tersine yeni gelen personele Citaro zimmeti %1 dahi değil.Genel Müdürümüz ve Belediye Başkanımız bu konuyu sıkı sıkı takip ediyorlar.Bildiğim kadarıyla Örneğin Anadolu Bölgesinde 2 yada 3 yeni personele zimmetlenmiş.Onların da Şoförlük tecrübesi çok.
Genelde dikkat ediliyor yani..
Salih Kumbar



Mustafa Kumbar

12 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 16:22

Rifat Behar demiş ki:
Bir gün elimden bir kaza çıkacak.


Aman Rıfat bey değmez bunun için kavga etmenize

Aynı hadisede bir gün bana denk gelin ben size geçmeniz için bol bol müsade ederim...

Bu olayda kesinlikle haklısınız , ama birde ters açıdan bakarak İETT araçlarına yol vermemek için yarışan insanların var olduğunu düşünün... Şoförlerin psikolojisini düşünün... Bizlerde insanız... Tabiki size yapılan bu hareket fevkalade yanlış..

Çok değil 10-15 gün önce cep telefonu ile konuşan orta yaşlarda bir genci uyardım telefonunu kapatması için !!! kapatmadı ısrarla...
Sağa çektim durdum...
Bir müddet sonra konuşması bitti (Bu ana kadar ve bu andan sonra benden başka kimse müdahele etmedi gence...) konuşmanız bittimi beyefendi ? hareket edebilirmiyim ? dedim...
Tabi gidebilirsin ! dedi pişkin-pişkin...
Hayır bu bişey değil...
Ben , "cep telefonunuzu tamamen kapatın bu aracın zarar görmesinin yanında medeni bir hareket olacak sizin için" diyince kıyamet koptu...
Durun-durun asıl kıyamet şimdi kopacak..!!!
Kıyameti koparan cep telefonu ile konuşan kişi değil...

Başka bir genç...
Aracın başka bir yerinde oturuyor...
ve bana ne dese iyi ? Artık telefon serbest basını takip etmiyormusunuz ?
ve üstelik bu işi yapamıyorsanız bırakın gidin !!!
mecburmusunuz bu işi yapmaya ?
dedi....

Eee benim yorum yapmama gerek yok heralde ... Aldığım cevap herşeyi açıklıyor...

Mustafa Kumbar


fatih kocaoglu
12 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 16:31

Alıntı:
Genelde dikkat ediliyor yani..


Pek Sanmam bakın size bir olay anlatayım,Mecidiyeköy kat otoparkından arabamla  çıkar iken 122C'de çalışan bir citaro duraktan hareket saati'nin dolması ile kalktı ama ne kalkış,araç tam 3 kez manevra yaplarak duraktan çıkarılmaya çalışıldı tabi o arada trafikte kısa süreli bir sıkışıklık oldu,o arada tüm dikkati ile aracı izleyen Hat amiri ise adeta isyan ederek geldi ve şöföre müdahele etti,ve nihayetinde 4.kez araç usta ve basit bir manevra ile perondan çıkartılarak şöfürüne bin bir sitem ile teslim edildi.Bu olaya tam 4 kez şahit oldum hatta fotoğrafladımda fakat kimseyi ifşa etmek gibi niyetim olmadığı için siteye yüklemedim, işletme düşmanı değilim mesajım sakın yanlış anlaşılmasın. Dolayısı ile bu araçların temizlik noktasındada sorunlar var araçların içerisindeki klima kapakları tavan florasanlarının kenarları çok basitçe temizlenmişher tarafta ve temizlik fırçası izleri ve kirli bez izleri oldukça yoğun olarak göze çarpmaktadır neden acaba ? Bu arabalar milli  bir servet beytün mal sanırım biraz daha gerek yolcu gerek ise işletme olarak dikakt etmeliyiz diye düşünüyorum.



UtkU 86-003
12 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 16:55

Benim de İETT konusunda yapacak birkaç eleştirim var.

En öncelikli olarak aklıma gelen yeni kotalı akbil uygulamasıdır.Biraz hazıra kaçarak forumda konuyu araştırmadan ancak konunun başlığa uygun olduğunu düşünerek buraya yazma gereği duydum.

Yeni kotalı akbil uygulamasında akbillere 200 kota getirilmiş ve bildiğim kadarıyla her 1 defa basışta 1 kota düşmekte yani aktarma şansı yok.Toplu taşıma araçlarını kullanan özellikle de ve yaygın olarak İETT araçlarını kullanan çevremdeki tüm insanlar buna tepkili.Bu uygulamanın değişmesi için ne tür bir girişim yapabiliriz?Mavi akbillerin ve aktarmanın Özel Halk Otobüslerinde geçiyor olması belediyeye her ne kadar ek maliyet getirse de uygulanması gerçekten takdire şayan.Ancak bunu yaparken mavi akbillere getirilen kota ben ve benim gibi sürekli İETT araçlarını kullanan kişileri madur etmekte.

Bizlerin aklına gelen en iyi çözüm eski sistemin de yeni sistemin yanında isteğe bağlı olarak kullanabilmesi.Yani isteyen eski sistemdeki mavi akbilden alabilsin,doğal olarak bu mavi akbil ÖHO larda geçmesin ancak sınırsız inip binebilelim.Konuyla ilgisi olmasına rağmen mavi akbillerin ayın belirli zamanlarında doldurulması zorunluluğu ve süresi dolmadan limiti bitse bile dolduralamayan ve "tom" denilen kısmın değişmesi gerekliliği konusuna değinmiyorum bile.Çünkü o da başlı başına bir eleştiri konusu.


Eray Falay
12 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 18:55

iett kurumunda acaba hiç şube içi bilgilendirme yada yardımlaşma yokmu acaba??
bilenler bilir ağustos ayının başından cuma gününe kadar göztepe minibüs yolundan ssk hastanesinin önüne giren yolda iski tarafından yol çalışması vardı.cuma günüde bitmiyecekti ama okullar açılıyor diye kapatıldı çalışma ve trafiğe açıldı cadde.bu konu buraya kadar klasik bir sorun zaten ama asıl sorun bu süre içinde ne kumluk ta nede mandıra caddesinde yada otobüslerde ve sitede bu çalışmayla ilgili 1 tek kelime yoktu.mandıra caddesinde geçen hafta perşembe günü akşam saat 9 da bile yolcu 14B bekliyordu.çalışmanın başladığı zaman tanzim durağında rahat 30 kişi bekliyordu.kimsenin haberi yoktu bundan çünkü.ve çalışma bitene kadarda o bölgede yaşamayan herkesin haberi oldu.

Ayrıca altbostancı peronlardan minibüs yolu katılımında yol çalışması olması sebebiyle otobüsler küçükyalıdan dönüyor.Bu konu ile ilgili hiç bir yazı yoktu peronda ve ilk birkaç gün özelikle şöförler çok zorlandı.altbostancıdan 2 numaraya bindim ve evime gidicektim  otobüs şöförünün şanzımanı geldi ve şanzıman o gün ilk servise çıkıyordu ve 2 numarada çalışma olduğunu bilmiyordu ve normal yola girdi 30 m gittik ve ani frenle durdu burda ne var gibisinden arkaya döndü bnde hemen sağ ilk sırada oturuyordum ve söyledim yol çalışması olduğunu peki araçlar nerden dönüyor dedi bende küçükyalıdan dedim şöföre sonra rica etti arka tarafa bi bak diye indim geri geldik ve küçükyalı istikametine döndük o sırada sordum sn bilmiyormuydun çalışmayı yok dedi.amir orda oturup tv izliyor dünyadan haberi yok dedi.
şimdi sorum şu bu iki olayda suç kimde acaba iett diye bahsedilen ve ne işe yaradığı anlaşılmayan işler yürüten kurumda mı yoksa hizmet adı altında kazıklanıp uyutulan insanlarmı??


salihkumbar

12 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 22:44

Aslında Güzergah kapalılığı ve Değişimi konusunda titiz davranmaya çalışıyoruz.Ana sorun şu: İBB Yolbakım Müdürlüğü, güzergahlarımızda yapacağı çalışmaları daha önceden bize bildirmesi gerekir .Maalesef bu konu ihmal ediliyor. Kazı bitip Yol açıldığında yazı geliyor.
Ayrıca,
1-Amir personel Rotasyon sistemi ile çalışıyor.Yani gün gün yer değiştiriyor.Bir önceki amir  sonraki amire bilgi aktarmıyor. Ne kadar ikaz etsekte İlan panolarını organize ettiysek te Maalesef bilgi akışı sağlanamıyor.
2-Şoför personele Sabah Garaj çıkışında yoğunluktan dolayı bilgi verilmiyor.
Çözüm:
Bu ve benzeri bilgi akışını düzenlemek için Başkanlık Bünyesinde bir.Toplu SMS sistemi organize ediyoruz.
Hertürlü bilgiyi aktaracağız.Herhalde sorun Büyük ölçüde çözülür.
Salih KUMBAR



sayfa 1
123 ... 132133134   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM