1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1  |
 |
Murat Caner
|
 |
messiah_haktan
15 yıl önce - Çrş 20 Eyl 2006, 22:17
Burdaki gibi birsey ortaya ciklami
Yinede bize fazla bir faydasi dokunmuyor. Istanbul'a kadar TIRlar yine karayollarini kullanacak. Her bölgeden Istanbul'a toplanip oradan avrupa'ya dagitilsaydi seviniridim.
|
 |
fatih kocaoglu
15 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 15:12
Avusturyanın şu anda yaş sınırlamasından dolayı Euro 3 motor normlarında olmayan araçlara ülke sınırları içerisinde geçiş iznini ''karayolu ile'' vermemektedir dolayısı ile üretmiş öldüğü çözüm ise raylı sistem uygulaması şu anda mevcut yapılacak uygulamaya örnektir.
Ancak bu işin daha kolay ve maliyetli olarak çözümünü Avrupa ve Türkiyedeki Transport taşımacılık yapan firmalar,Kapıkuleden kapıkuleye transfer yolu ile çözmüşlerdir.Yani Bir tır dorsesi ile beraber Türkiye sınırında Kapıkuleye kadar geliyor burada ise Partnerlik yaptığı Türk şirketi Gelen yabancı firmanın dorsesini alarak türkiye içerisinde işlemini yapıyor ve tekrar,yüklü veya boş vaziyette kapıkulede,firmanın gelen veya bekleyen aracına dorsesini teslim ediyor.
Fakat Devlet Demiryoları bu konuda henüz geç kalmış değildir,bazı Avrupalı firmalar Türkiyede Şehirler arası yollarda direkt olarak kanuni engel olmaksızın taşımacılık yapabilir iken,bu konunun gündeme taşınması ve bizim Transport firmalarımızın Avrupa içerisinde ''Türkiyede Avrupalı firmaların yapabildiği gibi Willi betz,Hungarocamion,Centrum gibi''şehirden şehire direkt olarak veya aktarma olarak serbestçe taşıma yapamaması sanırım daha vahim ve komik bir durumdur.Dolayısı ile Ulaştırma Bakanlığı ilk etapta bu konuya bir çözüm getirmelidir.
|
 |
AgaH
15 yıl önce - Cum 22 Eyl 2006, 16:52
Bize bir katkısı da kota açısından olacaktır. AB lastik tekerlekli taşımaya kota koyuyor ve bu durum türk ihracatcısını zor durumda bırakıyor. Oysa raylı taşımaya uygulanan bir kota yok. (Bu da AB'nin bir çelişkisi ama lehimize )
Artık Kapıkule'deki uzun tır kuyrukları da tarih olur inşallah...
|
 |
cevat yılmaz
15 yıl önce - Cum 22 Eyl 2006, 17:03
tır taşımacılığı
arkadaşlar birşey söyleyeceğim ama size saçma gelmesin bu uygulama yurt içinde şehirlerarasında uygulansa acaba nasıl olur.?
|
 |
OsmanSirel
15 yıl önce - Cmt 04 Ksm 2006, 16:37
Artık nihayet demiryolunun ne denli önemli olduğunu anlayıp ta gereğini yapma zamanı geldi bence. Ama bunun için en az otoyollara yapılan yatırım kadar yatırım yapılmalı. Mevcut raylar ile olmaz bu iş.
Avrupada muazzam bir demiryolu ağı var. Örneğin Almanyada. Ama adamlar hala deliler gibi yeni demiryolu döşüyorlar. Enayi değil bunlar herhalde.
TIR'lara, kamyonlara ne olacak diye değil, bu ülkenin hali ne olacak diye düşünek daha doğru.
Zaten bence trene TIR'ı değil, doğrudan yükü koymak gerek.
Bu işte çok geç kaldığımız için yapması da hayli zor. Ama bir yerden başlamak gerek. Yoksa hiç bir zaman yapamayacağız.
Saygılar.
|
 |
Oktay Kasman
15 yıl önce - Pzr 05 Ksm 2006, 00:23
Karayollarının yükünü azaltmak amacı ile yurt dışında yapılacak bu uygulama,ileride yeni yapılacak demiryolları hatları ile yurdiçinde de uygulanırsa,trafik kazalarında da azalma olabilir.
|
 |
adnanu
15 yıl önce - Pzr 05 Ksm 2006, 00:28
mükemmel bir olay,
geç de kalınsa genede güzel
raylı sistemin güzelliği bu işte,
bildiğim kadarı ile macaristan topraklarında
bütün tır taşımacılığı bu şekilde darısı başımıza,
kolay gelsin.........................
|
 |
eng ygl
15 yıl önce - Pzr 05 Ksm 2006, 00:42
Arabali Tren
Bir zamanlar Ankara'da gece trene arabayla binip (tabii yolcular normal vagonda devam edecekler yolculuga), bu trenin de Balikesir (Ayvalik'a gidecekler icin) Izmir, Selcuk (Kusadasi'na gidecekler icin) ve Soke'ye (Bodrum'a ve Marmaris'e gidecekler icin) varmasi projesini gelistirmistim kendimce (deniz olmayinca feribotun yerini tren almisti). Tabii trenler simdiki gibi gunlerce degil, ornegin, aksam 10'da Ankara'dan kalkip sabah 5'te Balikesir'de, 8'de Izmir'de, 9'da Selcuk'ta, 10'da da Soke'de olacakti benim projemde. Ayni tren ertesi aksam da mesela 7'de Soke'den, 8'de Selcuk'tan, 9'da Izmir'den, 12'de de Balikesir'den kalkip sabah 7'de Ankara'da olacakti. Ama tabii arabalarla trene binmek biraz zahmetli olsa gerek, vakit kaybını ortadan kaldirmak icin de en arkada Balikesir olmak uzere her duragin ayri vagonu olacakti ve o vagon cozulecekti o kentin garinda. Donuste de baglanacakti en son vagonun arkasina. Boyle tuhaf bir projeydi iste, hem arabayla gidilebilecekti tatile, hem gece yolculugu yapilarak gun kazanci olacakti, hem de karayolunun tehlikelerinden uzak durulacakti.
|
 |
Murat Kandemir
15 yıl önce - Pzr 05 Ksm 2006, 12:46
Trenle yük taşıması ve Marmaray
Merhaba arkadaşlar,
Bu Ro-La kimsenin gündemine girmesede İstanbul'lular olarak trafiğin canımıza tak ettiği şu günlerde aslında bize bile faydası olacak bir proje. Çünkü şu an İstanbul'un şehiriçi trafiğinin ağırlığı boğaziçi köprüsünde olmakla beraber, aynı yükü FSM köprüsüde çekiyor. İkinci köprü aynı zamanda çok yoğun bir transit geçiş noktası. İlerde bu trafiğin ticaret hacmimizle artacağı da aşikar. Bu transit trafiğininin bir bölümünü Ro-La ile Marmaray'a kaydırırsak bizde biraz daha rahatlayacağız herhalde.
Şu an Halkalı ile Avusturya arasında bir hat oluşturulmuş durumda zaten, belki bu daha da geriye yani Anadolu yakasına geçmelidir. Bu sistem iyice yaygınlaştığında, Anadoluda merkezi tren istasyonlarında gümrükler oluşturulursa, gümrük işlemlerindeki yoğunlaşmada oldukça rahatlayacaktır.
Birde resim eklemek istiyorum konuyla ilgili:

|
 |
sayfa 1  |
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|