Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 8
Fatih Can
14 yıl önce - Çrş 03 Ekm 2007, 13:28

Sakarya fabrikasi




Uretilecek HRX 350 TCDD logosu ile



TCDD icin uretilecek dizel seriler



Uretilecek Adana hafif metrosu



Istanbul banliyo hatlari icin uretilecek trenler



Er Kut
14 yıl önce - Prş 04 Ekm 2007, 01:01

Medyamizda bu gibi gelisimelere pek yer verilmemesi (hatta hic yer verilmemesi) cok aci.
Cogu insanlarimiz gündeme getirilen bos haberlerle uyutulurken memleketimizdeki böyle gelisimlerden haberdar bile degiller

Neyseki wowtukey ailesinin üyeleri bu haberleri (en azindan) sitemiz yoluyla duyma firsati bulmaktalar. Paylasim ve bilgiler icin tesekkürler.


Saygilarimla


Enes A.
14 yıl önce - Prş 04 Ekm 2007, 01:03

Bu hızlı tren fabrikasında üretilecek olan setler tamamen bizim teknolojimizle mi yapılacaktır?Yoksa dışarıdan gelecek parçalar Sakarya'da mı monte edilecek?

68murat68li
14 yıl önce - Prş 04 Ekm 2007, 01:25

HIZLI TRENDE MERSEDESTE OLDUĞU GİBİ SAKARYA'ÜRETİM MONTAJ YAPILIR,AKSARAY DA YEDEK
PARÇASI ÜRETİLİR

BİLGİSİ OLAN VARSA HIZLI TREN [b]AKSARAY'[/bdan GEÇİYOR MU? [/quote]


Kemal Hasaltun
14 yıl önce - Prş 04 Ekm 2007, 01:32

Alıntı:
Bu hızlı tren fabrikasında üretilecek olan setler tamamen bizim teknolojimizle mi yapılacaktır?Yoksa dışarıdan gelecek parçalar Sakarya'da mı monte edilecek?


bizim teknolojimiz diye bir şey yok.. fabrikanın %51i korelilerde %49u bizde. %50.5 ile ana ortak korenin tren üretimi konusunda marka olmuş şirketi. ilk aşamada %30 civarında yerli malzeme katkı payı olacak, sonra yan sanayi geliştikçe bu rakam arttırılacak. bu fabrikanın millilik konusunda tofaştan, yada oyak-renaultdan bir farkı yok. renault nasıl oyak'ı ortak alıp burda fabrika kurduysa rotemde yanına bir iki ortak alıp bu fabrikayı kurdu..



Fatih Can
14 yıl önce - Prş 04 Ekm 2007, 09:17

Fabrikada yerli payi yavas yavas yuzde 80 e cikacak. Bilmiyorum burada bir teknoloji tansferi olur mu, mesela aslinda Korelilerin hizli KTX treni ALSTOM tabanlidir. ALSTOM ile yapilan bir teknoloji lisans anlasmasi ile hayata gecirilmistir. Dunyadaki cogu ulkenin hizli treni ALSTOM tabanli aslinda.

Elbette ki haber olmaz boyle bir fabrika,KOÇ lobisi yok cunku. Tofasin urettigi minicargo diye kiytirik bir arac icin ne haberler yapiliyor goruyorsunuz.


Kemal Hasaltun
14 yıl önce - Prş 04 Ekm 2007, 16:01

arkadaşlar teknoloji transferi denen olay ne durumda olur biliyormusunuz? biz türkler hiç bir yabancı ortak almadan (ya da tren üretimiyle ilgisi olmayan ortak alarak) bir fabrika kurarız. üretimle ilgili bir bilgi yoktur elimizde, ar-geye para ve vakit ayırmak istemiyorsak daha önce geliştirilen bir projeyi ve üretim tekniklerini parasıyla satın alırız. teknoloji transferi budur. bu fabrikanın çoğunluk hissesi zaten dünyanın en büyük tren üreticilerinden birine ait. adamlar kendi teknolojileriyle kendi ürünleri olan trenleri üretecekler, bizimkiler finansal ortak olacak..

Er Kut
14 yıl önce - Cum 05 Ekm 2007, 02:25

Alıntı:
Kore-Türkiye ortak girişimiyle kurulan Türkiye'nin ilk hızlı tren fabrikası gelecek ay üretime başlıyor.

Fabrikada ilk olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesinin siparişi olan 92 adet metro aracı üretilecek.

Adapazarı'nda TÜVASAŞ'ın 30 bin metrekarelik arazisi üzerine kurulan fabrikaya TCDD Genel Müdürlüğü arazi tahsisiyle ortak oldu. Fabrikayı işletmek üzere Türkiye ve Kore'den şirketlerin ortaklığında EUROTEM Demiryolu Araçları Sanayi ve Ticaret AŞ adıyla şirket kuruldu. Şirkette TCDD yüzde 15, ROTEM yüzde 50,5, ASAŞ yüzde 33,5, Hyundai yüzde 0,5 ve HACO yüzde 0,5 oranında payla yer aldı.

Şirketin Türkiye'de faaliyete geçireceği ilk hızlı tren fabrikasının temeli geçen yıl Eylül ayında atıldı.

....


haberin devami icin : http://www.aktifhaber.com/news_detail.php?id=134790


Bu gercekten sevindirici bir haber /atilim. Ne varki ülkemizde "Malezya´ya benzermiyiz benzemezmiyiz" haberleri disinda bu haberlerede maalesef yer verilmemekte....
Yinede ülkemiz icin en kisa zamanda hayirli olmasi temmenisi ile.

Saygilarimla.


Fatih Can
14 yıl önce - Cum 05 Ekm 2007, 18:00

Alıntı:
1
HIZLI TREN FABRİKASI TAMAMLANDI
ÇOK YAKINDA ÜRETİME GEÇİYOR

Türkiye’de son 4-5 yıl içersinde demiryolu sektörüne verilen önemin artması, yapılacak
yatırımların büyüklüğü ve kısa zamanda hayata geçecek olması, henüz yeterince gelişememiş yerli
sanayinin ortaya çıkacak ihtiyaçları karşılayabilmesi çok zor ve önemli bir sorun idi. Demiryolu
çeken-çekilen araçları sektöründe özellikle metro araçları ve diğer modern tarzda ulaşım
araçlarında ithalata yönelmiş olan sektörde yerli üretim için acilen birtakım girişimlerin yapılması
gerektirmekteydi. Genel Müdürümüz de bu konuda bir çözüm üretmek için düğmeye basarak,
çalışmaları başlatmıştır. Çalışmalar Kamu İktisadi Kuruluşlarına 233 sayılı KHK ile verilmiş olan
ve bu sektörde hiç kullanılamayan iştirak kurma yetkisinin kullanılması konusunda yoğunlaşmıştır.
Yerli, yabancı şirketler ile Kamunun bir arada olacağı ve bir ilk olacak olan bu tarz bir yapıda
iştirakin kurulabilmesi için daha önce yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar süzülerek kısa
sürede iştirak kurulması için ilan aşamasına gelinmiştir. Yönetim Kurulumuz kararı ve gerekli
onaylar ile 30 Ocak 2004 tarih ve 25362 sayılı Resmi Gazetedeki “TCDD İŞTİRAKİ İLE
KURULACAK ANONİM ŞİRKETE ORTAKLIĞA DAVET” ilanı yayımlanarak proje fiilen
başlamıştır.

Türkiye’de teknolojisi bulunmayan her türlü elektrikli tren dizileri hafif raylı araçlar ve hızlı tren
setleri ile hızlı tren yolcu vagonlarının üretimi ile bunların bakım onarım ve satış sonrası
hizmetlerini yapacak bir üretim tesisinin kurulması işini yapacak bu ortaklık davetine
Ansaldobreda Spa (İtalya), Bombardier Transportation Gmbh (Almanya), Demireller-Yavuzlar
A.Ş. (Türkiye), Mitsui&Co. (Japonya), Mitsubishi Corporation (Japonya), Rotem Co. (G.Kore),
Siemens A.G. (Almanya) gibi dünya devi şirketler başvuruda bulunmuştur.
O dönem TÜLOMSAŞ Genel Müdür Vekili olan Dr. Muammer KANTARCI’nın başkanlığında
kurulan Değerlendirme Komisyonu başvuruları Davet İlanıyla belirlenen kriterlere göre
incelenmiş ve BOMBARDIER, SIEMENS ve ROTEM firmalarının teklifleri
değerlendirilebilir bulunmuştur. 29 Nisan 2004 ile 25 Haziran 2004 tarihleri arasında bu üç
firma ile yapılan karşılıklı görüşme, toplantı ve müzakereler sonunda ROTEM firması ile
ortaklık kurulması kararlaştırılmıştır.

Daha sonra en uygun ortaklık adayı durumundaki ROTEM ve yerli ortağı ASAŞ firması ile
14.07.2004 tarihinde Ortak İşbirliği görüşmelerine başlanmıştır.
10 Aralık 2004 tarihinde Devlet Planlama Teşkilatı kanalıyla Yüksek Planlama Kurulundan talep
edilen iştirak kurma izni, 30 Ocak 2006 tarih ve 2006/T–4 sayılı YPK kararı ile alınmıştır.
Alınan YPK iznini müteakip EMU, LRV ve hızlı tren setleri üretimi ile bunların bakım, onarım
ve satış sonrası hizmetlerini verecek olan şirket kuruluşu için 08 Mart 2006 tarihinde şirket
ortakları Ortak İşbirliği Anlaşmasını imzalayarak şirket kurma çalışmaları başlatılmıştır. 04
Temmuz 2006 tarihinde ise EUROTEM Demiryolu Araçları Sanayi ve Ticaret A. Ş. resmen
kurulmuştur.

Şirketin merkezi İstanbul’da olup, üretim birimleri Adapazarı’nda olacaktır. 6 Milyon YTL
sermaye ile kurulan şirket fabrika tesislerini kurarak üretime geçmek üzere başlangıçta 15 Milyon
YTL yatırım yapmayı taahhüt etmiş olup, bunun için daha fazla yatırım yapması gerekecektir.

En önemli konulardan biride Rekabet hususunda getirilen hükümlerle Bağlı ortaklıklarımız
yerlileştirme faaliyetlerinde tercih edilir ve öncelikli yan sanayi kuruluşları olacak olmalarıdır.
Ancak beklenenden daha hızlı bir şekilde Kuruluş ve üretim başlamadan Şirket TÜVASAŞ ile
gövde ve boji imalatı konusunda görüşmeler yapmakta olup, üretimde yerlilik ve yan sanayi
gelişimi öngörülenden daha hızlı bir şekilde gelişecek gibi görünüyor.
Yerli, yabancı ve kamu ortaklı olarak ve ulaştırma sektöründe bir ilk olması yönünden büyük önem
arz eden bu çalışma, yıllardır durağanlık yaşayan bu sektörde bir açılım ve teknolojik anlamda
yenilenmenin kapısını aralamış durumdadır.


Adapazarı ve yöresi için yeni iş imkanları sunacak olan bu fabrika ile ülkemiz hızlı tren üretecek
teknolojiye sahip yedinci ülke olma yolundadır. Kurulan bu fabrika ile ülkemiz bir üretim merkezi
haline getirilerek Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Orta Asya ülkelerine ihracat noktası olması
sağlanacaktır.

30.000 m2 alan üzerinde kurulacak ve yaklaşık 10.000 m2 kapalı alana sahip olacak tesislerde, ilk
aşamada vagon giydirme atölyeleri, fren ve alt tesisat montaj hatları, yağmurlama test ünitesi ile
vagon transfer araçlarından (Traverser) ve diğer üniteler bulunacaktır.

5
30.000 m2 alan üzerinde kurulacak ve yaklaşık 10.000 m2 kapalı alana sahip olacak tesislerde, ilk
aşamada vagon giydirme atölyeleri, fren ve alt tesisat montaj hatları, yağmurlama test ünitesi ile
vagon transfer araçlarından (Traverser) ve diğer üniteler bulunacaktır.
Fabrika binası yapımı ve demiryolu bağlantıları tamamlanmış bulunan inşaat işleri üyük ölçüde
tamamlanmış ve fabrika içinde imalat ve montajla alakalı hazırlıklar devam etmektedir. Siparişi
verilen ekipman ve teçhizatın teslimatı, transporter (vagon transfer aracı) kurulumu ve yağmurlama
test ünitesi ve kantar vs. ünitelerin 2007 EKİM ayı içersinde tamamlanması planlanmıştır.
Yapımı tamamlanan tesislerde çok yakında üretim için personel alımı ve eğitimine başlanacak
olup, üretimi yapılacak ilk proje 92 araçlık İstanbul Metrosu araçlarıdır. 2001 yılında İstanbul
Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan ve ROTEM’in kazandığı ihalede söz konusu metro
araçları tamamen ithal edilecek idi. Bu iştirak ve fabrikanın yapımı ile artık imalatlarının büyük bir
kısmında yerli malzeme kullanılacağı gibi tamamen yerli işgücü kullanılacaktır. Bu ülkemiz ve
demiryolu sektörü açısından yapılacak teknoloji transferi ve ekonomiye katkısıyla büyük bir
kazanım olacaktır. Aynı zamanda ihalesini ROTEM’ in kazandığı 32 set (96 araç) TCDD EMU
üretimi de burada gerçekleştirilecektir.
Üretimin başlaması ve bahsedilen projelerin tamamlanması ile üretimde yakalanacak işlerlik ve
kabiliyet neticesine göre ilave tesisler yapımı ve büyüme öngörülmekte olup, bugüne kadar
sağlanan gelişmeler bu konuda olumlu sinyaller vermektedir.
KASIM ayında üretime geçiş hazırlıkları yapılmakta olan fabrikanın öncelikle tüm demiryolculara
ve ülkemize hayırlı olmasını dileriz.



(+)






kaynak http://www.tcdd.gov.tr/kurumsal/fabrikalar/hizlit ...rikasi.pdf


Faruk54
14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 17:29

Fabrikanın ana atölyesi bitmiş vaziyette..

İdari binanın yapımı ise tamamlanmak üzere..

Dış transport sahasıda hemen hemen tamamlandı sadece beton dökülecek..

Kısaca işler bu hızla giderse yılbaşında tamamen üretime hazır olur..



sayfa 8
« önceki   123 ... 789 ... 121314   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara