Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Selahattin
11 yıl önce - Cmt 16 Eyl 2006, 23:20
[ANK » A3.02] Ankara Minibüsleri - Sorunlar, Görüşler ve Çözüm Önerileri [ULAŞIM]


“Ankara Şehiriçi Ulaşımı” ile ilgili olarak,
çeşitli altbaşlıkların gruplandırılarak listelendiği
yandaki indeksten faydalanabilirsiniz:
ANKARA KENTİÇİ ULAŞIM İNDEKSİ

Arkadaşlar burada Ankara Minibüsleri ile ilgili sorunları,görüşleri ve çözüm önerilerinizi paylaşabilrsiniz.


Atilla DÜNDAR
11 yıl önce - Pzr 17 Eyl 2006, 20:08

Ankara ulaşımının en yoğun taşıma araçlarından biri olan minibüsler, en çok eleştirilmesi gereken ama bir o kadar da vaz geçilmemesi gereken önemli toplu taşıma araçlarındandır.

Eleştiri yönlerini ele alacak olursak; en başta ayakta aşırı fazla yolcu taşınması gelmektedir. İç hacimlerinin yapı itibariyle küçük oluşu nedeniyle, yeri geldiğinde bir sefer esnasında yaklaşık 25-26 kişinin taşındığına tanık olmuş ve bu nedenle de sürücü ile yaşanan tartışmalara da bizzat katılmıştım. Ama sonuçta sürücüsünün "beğenmiyorsan taksi tut" ifadesi bu sorunun çözümlenmesinin mümkün olmadığını anlamama yetmişti.

Bir diğer eleştirilecek yönün de sırf yolcu kapmak uğruna minibüs sürücülerinin bir birleriyle amansız rekabetlerinden yolcuların olumsuz etkilenmesidir. Ayakta, tıka basa doldurulmuş bir araç içerisinde tutunma imkanının bile kısıtlığı olduğu bir ortamda, aracın sağa sola yalpalamasıyla savrulduğunuz bir anda, sırf yeni bir yolcunun alınması düşüncesiyle yaşanan tehlikenin sizde yaratmış olduğu etkiyi düşündüğünüzde sanırım bu yöndeki eleştirinin pek haksız olmadığını taktir edeceksinizdir.

Evet eleştiriler bitmiyor, şimdi mizaha bile konu olan o aşırı volume eşliğindeki müzik eziyetinde sıra. "Müsait Bir Yerde İnecek Var" sözünüzü bile sürücüye duyurmak için harcadığınız çabayı bir düşünün.

Bir de benim açımdan kötülerin iyisi bir yan da yok değil. O da minübüslerin daha çok oluşu ve bazı semtlerde, varılacak yerlere ulaşımların yalnızca minibüslerce yapılır oluşu. İşte kötünün iyisi deyip katlanılabilecek tek nokta da budur.

Tabi ki, olaya bir de minibüsçüler açısından bakmak gerekiyor. Her iklim koşulunda, günün içerisindeki stresle hem yolcularla, hem trafik çilesiyle ve en önemlisi kendi işlerinin muhasebesini de kendilerinin yapma zorunluluğu onları da mutlaka olumsuz etkilemektedir. Yani hem direksiyon sallayıp, hem trafikle, hem de yolcular ile uğraşmanın yanı sıra birde para alışverişi yapmanın tehlikeli ve sorumlu bir iş oluşunu da unutmamak lazım. Bu nedenle sonuç olarak sadece şunu söyleyebiliriz. Ne seninle, ne de sensiz.


Şafak Tan

11 yıl önce - Pzr 17 Eyl 2006, 20:38

Çayyolu bölgesine çalışan minibüs filosu yeterli olmasına rağmen kalkış aralığını uzun tutarak duraklarda yığılmalara neden oluyorlar. Buda ayakta aşırı yolcu almak anlamına geliyor. Hal böyle olunca kısa mesafede inip binecek yolcularla, çabuk binip inebilen kişileri seçiyorlar. Yaşlı yada çocuklu kişiler uzun süre kendilerini alacak başka minibüsler beklemek zorunda kalıyorlar. Ben gözümle kaç kere bu duruma şahit oldum. Bir ara trafik ayakta yolcu denetlemesi yaparken servis aralarını sıklaştırdılar, o zaman hiçbir problem yaşanmadı. Ama belediye yasağı 24 saat sürer diye bir atasözü vardır ya, işte o durum gibi denetim bitince eski duruma döndüler. Tabiki para kazanmalarını istiyoruz ama yolcunun mağduriyetininde göz önüne alınması lazım. Bu iş mülk sahiplerine bırakılınca olmuyor, denetim devamlı olmalı.



Erdal
11 yıl önce - Pzr 17 Eyl 2006, 20:40

Dolmuşlar "Vakka" olmakla beraber halâ alternatifsiz ulaşım araçlarımız.Özellikle yoğun saatlerde dolmuşlar rakipsiz..

Benim son zamanlar dikkatimi çeken bir diğer konu farkı markalarda araçlarında Dolmuş olarak çalıştırılması.Eskiden sadece Margurus/Deutz marka dolmuşlar trafikte idi.Şimdi Mercedes ve Iveco'larda trafikde görülebiliyor.

Bence dolmuşar;

->Klimalı

->Benzer modelde ve standart ölçülerde

->Kurumsal Firmalarında çalıştırabileceği

->Medeni Trafik kurallarını bilen şöförlerin kullanacağı

araçlar olmalı.


Ahmet Gürkan
11 yıl önce - Pzr 17 Eyl 2006, 21:50

trafik polisleri ayakta yolcu aldıkları için minibüslere ceza yazarken, halk otobüslerine yazmıyorlar... bu konuda minibüs şoförlerine haksızlık yapılıyor...

Şafak Tan

11 yıl önce - Pzr 17 Eyl 2006, 22:24

Sevgili Ahmet Gürkan demişki,
Alıntı:
trafik polisleri ayakta yolcu aldıkları için minibüslere ceza yazarken, halk otobüslerine yazmıyorlar... bu konuda minibüs şoförlerine haksızlık yapılıyor...

 Aslında tamamen öyle değil. Otobüslerde kaç kişi oturacak, kaç kişi ayakta gidecek kapasitesine göre belirtilmiştir. Fakat özel otobüsler balık istifi yapmadan gitmiyorlar. Belediye yetersiz olduğu için otobüslerinde aşırı yolcu oluyor. Özel otobüslerde bu işte hiç geri kalırmı? Önlerinde belediye gibi örnek olduktan sonra.
 Minibüsler ise 14 kişiyle sınırlandırılmış ve ayakta yolcu almaları yasa ile yasaklanmıştır. Minibüs işleticileri bu durumu bilerek kabullenmişlerdir. Ayakta yolcu alıp almama meselesi
haksız bir durum değildir.





Batughan
11 yıl önce - Pzr 17 Eyl 2006, 23:05

Mini busler guzel amma bunlari koylere versek onlar da koyden koye gitmelerini saglasinlar.

buyuk sehir otobus ya ,  metrobus oluyor ya onlardan alinsa daha etkili olur ve carpool a bir yeni elektrik versinler


oaltay
11 yıl önce - Çrş 20 Eyl 2006, 16:58
Dolmuş


Bulunduğum ülkelerden birinde bizim dolmuş dediğimiz araçlardan biraz daha küçükleri (ör. Ford Transit) hayli yaygın bir ulaşım aracıydı ancak bunlar taksi duraklarında hizmet vermekteydi, yani belli bir güzergahları yoktu. Topluluklara, örneğin turist gruplarına hemen hareket imkanı vermesi, çağrıldığı yere gidip müşteriyi alması ve duraklarda durmaması yanında taksi fiyatına hizmet vermesi bakımında uygun ve ekonomik bir ulaşım seçeneği sunuyordu.

Ancak ben kesinlikle bizdeki dolmuş uygulamasının devam ettirilmesi yanlısı değilim. Bizdeki gibi başıboş bir uygulama bizde ve daha geri kalmış ülkelerde olsa gerektir.

Dolmuşlarıyla hayli problemli semtlerde birinin sakini olarak onlardan çektiklerimin haddi hesabı yoktur ve pek çok Ankaralı benzer şeylerden sıkça mustarip olmaktadır.

Kaç gece 22.30 gibi makul bir saatte bile dolmuş güzergahı üzerinde bulunmama rağmen, işler gevşedi diye servisi bırakan şoförler yüzünden yolda kaldığım, taksilere astronomik paralar ödediğim olmuştur.

Sabah ve akşam yoğun saatlerde (rush hours) sıkışıklık ve dur kalk çilesinin yanında bu bizim semte mahsusen şoförlerimiz günün tüm saatlerinde aynı doluluğu yakalama başarısını gösterebilecek kadar maharetlidirler.

Yolcuyu itip kakmaları da cabası ama biraz daha mürekkep yalamışların oturduğu semtlerde bu işi o kadar azıtamıyorlar.

Trafiğin ara ara dellenen denetim merakı da sorunlara çözüm getirmekten uzak, dahası yat-kalk komando talimi gibi yük de getiriyor yolculara.

Sözün özü: Çözüm, metrolar tamamlanana kadar revize edilmiş hatlarda yeterli sayıda belediye otobüsü.


Atilla DÜNDAR
11 yıl önce - Çrş 20 Eyl 2006, 17:09

Alıntı:
Çözüm, metrolar tamamlanana kadar revize edilmiş hatlarda yeterli sayıda belediye otobüsü.


Mesajınızda bahsetmiş olduğunuz konular ne yazık ki tüm Ankara'lıların kronikleşmiş sorunlarıdır.

Ancak, minibüslerin tamamen kaldırılarak yerine belediye otobüslerinin konması beraberinde yine başka sorunlar ve sıkıntılar getirecektir.

Mesela; minibüslerde istediğimiz noktalardan iniş ve biniş yapma şansına sahibiz. Oysa ki otobüslerden ancak belirli durakları kullanarak faydalanmaktayız. Araçların yapısını da dikkate alırsak, minibüslerin her durup kalktıkları yerlerde otobüslerin bunu yapabilmeleri pek mümkün değildir. Ayrıca bazı yaşlı insanlar otobüs durakları bölgelerine uzak kaldığı için zorunlu olarak minibüsleri tercih etmektedirler.

Ama sıkı denetim ve yaptırımların minibüslere uygulanması kaçınılmaz gözükmektedir.


oaltay
11 yıl önce - Çrş 20 Eyl 2006, 17:34

Alıntı:
Mesela; minibüslerde istediğimiz noktalardan iniş ve biniş yapma şansına sahibiz. Oysa ki otobüslerden ancak belirli durakları kullanarak faydalanmaktayız.


Atilla Bey, bu söylediğiniz bir avantaj değil, ayrı bir trafik terörü. Çünkü olur olmaz her yerde durdukları gibi kaldırıma yanaşmak için öteki araçların üzerine kırmaları, yanaşamadıklarında yolcuyu orta şeritte bırakmaları cabası.

Hiçbir gelişmiş şehir herkesi evinin kapasından alıp gideceği kapıya bırakan bir sistem geliştirebilmiş değil zaten.

O nedenle ben hâlâ "çağdaş ve temiz bir ulaşım" diyorum.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 161718   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet