Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 370
Onur345
2 ay önce - Sal 24 Mar 2020, 02:18

Alıntı:
İçişleri Bakanlığı koronavirüs salgınına karşı önlemler kapsamında ek bir genelgeyi 81 il valiliğine gönderdi.

Genelgeyle toplu taşıma araçlarının yolcu taşıma kapasitesinin de yarıya düşürüldü.

Buna göre il ve ilçelerdeki tüm şehir içi ve şehirlerarası çalışan toplu taşıma araçları (şehirlerarası yolcu otobüsleri dahil); araç ruhsatında belirtilen yolcu taşıma kapasitesinin yüzde 50’si oranında yolcu kabul edecek.

Araç içindeki yolcuların oturma şekli yolcuların birbirleriyle temasını engelleyecek şekilde olacak.







(+)


onurnazliaka
2 ay önce - Çrş 25 Mar 2020, 22:15

EGO Cepte'den an itibarıyla yaptığım gözleme göre pek çok özel toplu taşıma aracı, tarifelerine aykırı olarak seferden çok erken şekilde çekilmiş durumdalar.

Toplu taşımada %80 oranındaki azalmayla birlikte yarı kapasite yolcu taşındığı varsayımında dahi araçların önceki tarifelerinden devam edemeyeceği açık. Ancak bu iş gelişi güzel şekilde olmaz. EGO, ÖHO ve AHOK hatlarındaki yeni tarifeleri de hızla ayarlayarak duyurmalı. Bu noktada şu denli öneriler getirebiliriz:
1) Güzergâhları EGO'yla tamamen aynı olan ÖHO ve AHOK hatlarından EGO çekilmeli, EGO'dan eksik kalan sefer saatleri ÖHO veya AHOK tarafından tamamlanmalıdır. Örneğin 317, 413, 427 ve 440 hatlarında EGO tamamen iptal olabilir; EGO'dan eksik kalan 22.30, 23.00 gibi seferler ÖHO ve AHOK tarifesine eklenir.
2) Güzergâhları EGO'yla büyük ölçüde çakışan ÖHO ve AHOK hatları adına EGO'nun seferleri azaltılabilir. Örneğin 481'in seferleri bu kapsamda değerlendirilebilir.
3) EGO, ÖHO ve AHOK dâhil yani istisnasız tüm hatlarda hafta içi ve cumartesi en kötü ihtimalle pazar tarifesine geçilmeli, pazar günü ise seferler daha çok azaltılmalıdır. Normalde pazar günü bazı araçlar sefere çıkmazken şimdilerde hafta içinde dahi sefere çıkmama olgusuna rastlanmalıdır.
4) Hem EGO'yu hem de ÖHO ve AHOK'u rahatlatacak bu düzenlemelere derhâl geçilmeli, bunlar EGO tarafından ilan edilmeli; düzenlemelere uymayanlara korona virüs geçtikten sonra toplanacak ilk Ceza Komisyonundan ağır cezalar çıkacağı ihtarında bulunulmalıdır.

Dört maddede belirttiklerim kısmen gerçekleştirildi. Ancak bu noktada kararlı bir uygulama şart. Akşam gözlemledim, yolcu yoğunluğu az olmasına karşın hâlâ pek çok hatta körüklü otobüs çalışıyor. Bu durum da sağlığa verilen önemin göstergesi. Elbette yarı kapasite taşıma yapılacağı için belli sayıda sefer yapma zorunluluğu var, ancak tekrar etmek isterim ki %80 azalma olan bir ortamda yarı kapasite yolcu taşındığı varsayımında dahi seferlerin %60 azalması gerekir. Çünkü yolcu %20'ye düşmüştür, yarı kapasite taşıma yapacağınız için bunu 2'yle çarparak %40 şeklinde değerlendirebilirsiniz. O zaman da %60 azaltım çıkar. Haydi buna ihtiyat payları ekleyelim, %60 da çok abartı bir azaltım olur derseniz işte o zaman yukarıda belirttiğim o 4 maddedeki gibi düzenlemeler gerekir.



Onur345
2 ay önce - Çrş 25 Mar 2020, 22:47

317(öho). 17 araç 2'ye bölündü. 1 gün yat, 1 gün çalışma artık.

onurnazliaka
2 ay önce - Çrş 25 Mar 2020, 23:04

Pek çok AHOK hattında hafta içi ve cumartesi sefer saatleri EGO Cepte'den silinmiş. Bu, kısa süre içinde yeni tarifenin duyurulacağına işaret olabilir mi?

Onur345
2 ay önce - Çrş 25 Mar 2020, 23:06

Evet. Bir çok hattın saatleri düzenleniyor. Çalışma sistemi tüm araçların 1 gün yat, 1 gün çalışma şeklinde düzenlenebilir.



onurnazliaka
2 ay önce - Çrş 25 Mar 2020, 23:14

1 gün aralıkla çalışma sistemi mutlaka uygulanmalı. Ancak belirttiğim düzenlemeler de yapılmalı. EGO ile çakışma gibi bir olay olmamalı.

Bu noktada şunu da belirteyim. Misal, Keçiören grubu 421'den tamamen çekilip 132-411 ve 132-482'ye yönelebilir. Zaten o parkurda 481 var ve 421'i tamamen kapsayan bir hat bu. Hakeza Etlik ÖHO'su da yalnızca Balgat'a çalışmalı, Kızılay'a sefere gerek yok. Şu günlerde Panora kapandı, 185-450 Oran Sitesi'ne dek çıksın, eksik kalan saatlerde yine EGO çalışabilir. Bunları sırf örnek kabilinden yazıyorum. Yani böyle estetik dokunuşlar var. Herkes canının derdinde, elbette can çok değerli ama bu kriz günleri geçip de düzlüğe çıkınca bunların maddi zararını da en az hissetmek adına bir denge bulunması, sağlığı tehdit etmeden yapılabilecek her türlü tasarrufun yapılması gerekiyor.


Onur345
2 ay önce - Cmt 28 Mar 2020, 16:29

Özel Halk Otobüslerinde Kırmızı Koltuk Uygulaması başladı...

Kırmızı ile işaretlenmiş koltuklara oturmayalım. Mesafeyi koruyalım...











Enes_04
1 ay önce - Sal 31 Mar 2020, 20:44

Ego otobüslerinin ve Öho otobüslerinin işlediği ortak hatlarda 1 Nisan günü itibariyle ego otobüsleri çekilecekmiş.
https://m.ego.gov.tr/haber/5471/1-nisan-2020-tari ...meyecektir
Acaba 203, 185 öho hatlarında hareket noktası değişikliği olma ihtimali varmıdır?


CEMAL ÖZEN V40
1 ay önce - Sal 31 Mar 2020, 22:29

https://www.ego.gov.tr/hareketsaatleri?hat_no=202 ...amp;varis=

EGO sitesine göre, 202 YENİMAHALLE ÖHO'ları , 20902 Nolu İsmet Aydın Parkı durağından hareket alacak şekilde, güzergah genişlemesine uğramış. Zaten yıllardır bunu yapmak istiyorlardı. Ergenekon ve Yunus Emre mahallelerinin bir kısmı da yararlanmış olacak.

Kardeşler Pazarı civarı da yararlanacak. 207 ve 208'in güzergahının alt kotlarından Kızılay'a otobüs yoktu.

Ayrıca Antares'den Kızılay'a doğrudan vasıta yoktu. İyi oldu bu. Yenimahalle içinden de Antares'e vasıta yoktu. Bu da iyi oldu. Gazze Caddesinden Kardeşler (Etlik Grubu)-Sıhhiye dolmuşu var ama o da yetersiz.

Güzergah, Şentepe ve Etlik/Kardeşler dolmuş güzergahları ile önemli mesafede çakıştı. Hadi Etlik/Kardeşler güzergahı farklı noktadan geliyor. Ama Şentepe dolmuşlarının, Barbaros Taksi ve Yunus Emre Mahallesinin üst kotları için önemli yolcusu var. Şentepe grubu , şu an ellerinde olan ve çalışmadıkları Yahya Kemal Caddesi (Ragıp Tüzün Caddesine paralel ve alternatif) güzergahını kullanırlarsa, özellikle Sıhhiye hattı geçirirlerse, 202-7'nin verdiği tahribatı az da olsa giderirler. Sıhhiye-Çiğdemtepe hattını geçirirlerse, bu caddenin, Çatalkaya Caddesi'nin ve YBÜ-15 Temmuz'un yolcusunu kendilerine çekerler.

Yenimahalle içinden Antares'e gidecek olanlar, konumuna göre İvedik Caddesi veya Y.Kemal Caddesine gidip, Keçiören-Ostim dolmuşlarına biniyordu. O gruba da az da olsa darbe yaptı.

Geçen günlerde Keçiören-Ostim ve Şentepe grubu dolmuşları ara ara Ragıp Tüzün Caddesinde, yolculu olarak gördüm. Eğer bu grupların yeni güzergahlarıysa, 202-7'nin uzaması için bir takım tavizler verilmiş olabilir.

Kızılay yönünde değişiklik yok. 25 yıldır gittikleri ring hattına devam.

Tek handikap, 40 dakikada bir gözükmesi. Yarın araçlar seferdeyken bakarım.

Tabi bu dediklerim, fiilen yeni uzatma güzergahta çalışıyorlarsa geçerli.


ysuf2011

1 ay önce - Sal 31 Mar 2020, 22:57

Antares ten Kızılay a giden tek hat var oda pik saatlerde kalkıyor 202 öho nun oraya verilmesi iyi oldu ulaşan rahat ulaşır 279-2 yi beklemek zorunda kalmaz
279-2 hattı da 282 ego nun Ayvalı güzergahını kullanarak Kızılay a gitmelidir



sayfa 370
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet