Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 215
Tunç D.

1 ay önce - Cum 14 Hzr 2019, 15:22

Alıntı:
Peki ego seferleri sabah akşam olarak kalırsa örneğin 114-3,145-3 ve 203-3 hattı güzergahı ego gibi olur mu?


Bu da bir seçenek, ama benim tahminimce EGO’lar aynı 185’de olduğu gibi seyrek de olsa çalışacak, EGO’ların asıl amacı ÖHO’nun hizmet edemediği yerlere çalışmak olacaktır.
Ayrıca ÖHO’nun seferleri genelde 22:00 gibi bittiği için bu saatlerden sonra da EGO devreye girecektir.


shakiryilmazz
1 ay önce - Cum 14 Hzr 2019, 17:49

Bakalım bu sefer olacak mı?


Alıntı:
Başkent’te nakit parayla toplu taşıma hizmeti veren mavi özel halk otobüslerinin (ÖHO) Ankarakart sistemine geçecekleri tarih belli oldu. Bu otobüslerde 1 Temmuz’dan itibaren nakit ücret verilerek yapılan yolculuk sona erecek, yolcular Ankarakart ile seyahat edecek. Araçlara 15 gün içinde validatör takılacak. Konuyla ilgili Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü tarafından araç sahiplerine tebligat gönderilmeye başlandı.

AYNI SİSTEMİ KULLANMAK ZORUNLU

Tebligatta, 2018 yılında Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından kabul edilen Özel Halk Otobüsleri Yönetmeliği’nin 15. Maddesi’ndeki ‘Özel halk otobüslerinde EGO’nun kullandığı ücret toplama sistemi kullanılması zorunludur’ ifadesine yer verildi. Ayrıca aynı yönetmeliğin 20. Maddesi de hatırlatılarak ‘İşleticilerin EGO Genel Müdürlüğü’nün ücret toplama sistemi dışında nakit vb. herhangi bir şekilde ücret toplamaları taşımacılıktan çıkarılmayı gerektirir hallerden sayılmıştır’ denildi.

AKSİ HALDE YASAL İŞLEM YAPILACAK

Tebligatta yönetmelik gereğince 1 Temmuz 2019 tarihinde paralı ÖHO’ların Ankarakart’a dahil edilerek nakit kullanılmasına son verileceği belirtildi. Bu nedenle otobüslerin Elektronik Ücret Toplama Sistemi’ne dahil edilmesi ve validatör takılması için 15 gün içinde EGO’nun Akköprü’de bulunan 4. Bölge Müdürlüğü’ne getirilmesi istendi. Sistem ile ilgili protokolün imzalanması gerektiği bilgisinin de yer aldığı tebligatta aksi halde yasal işlemlerin yapılacağı hatırlatıldı.

SON OLARAK DARP OLAYIYLA GÜNDEME GELMİŞTİ

Nakit para ile toplu taşıma hizmeti sunan ÖHO’lar son olarak 22 Nisan’da 65 yaş üstü yolcunun Altınpark-Kuğulupark hattında sefer yapan ÖHO şoförü tarafından darbedilmesiyle gündeme gelmişti. Şoför, ücretsiz binme hakkı olan yolcuyu otobüse almamış ve yaşanan tartışmada darbetmişti. Olayın ardından Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi MHP Grup Başkan Vekili Murat Ilıkan ÖHO’ların da Ankarakart sistemine geçmesi için çağrıda bulunurken, Ankarakart sistemiyle hizmet veren mavi otobüslerin bağlı olduğu Ankara Halk Otobüsleri Kooperatifi de (AHOK) diğer otobüslerin sisteme geçmemesini protesto ederek, “Validatör (Ankarakart) olmayan otobüse binme, engelli ve yaşlıya destek ol’ eylemi başlatmıştı.


Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/yerel-haberler/ankara/ ...k-41243191


erdem türkoğlu
1 ay önce - Cum 14 Hzr 2019, 19:11

AHOK 322-5 ve 338-5 hatlarında takip sisteminde görünen araç sayıları artmış durumda. Normalde 2-3 araç görünürken, bugün ilk kez 322'de 9 araç, 338'de 8 araç birden görünüyordu. Bu araçların birçoğu da daha önce sistemde hiç görünmeyen araçlar. GPS sistemleri yeni kuruluyor olabilir.

Diğer bir ihtimal de GPS sistemi kurulmuş olduğu halde çalıştırmıyor olmaları. Çünkü daha önce sistemde göründüğü halde şimdi görünmeyen araçlar da mevcut.



ozgur_clm
1 ay önce - Cum 14 Hzr 2019, 20:03

Aynen öyle 322-5 338-5 353-5 hatlarında araç sayıları artmış.sadece 188-5 ve 419-5 hatlarında hiç araç görülmemekte inşallah zamanla düzelir.

İso1234ank

1 ay önce - Cmt 15 Hzr 2019, 10:43

AHOK 338-5 (ÖTA) EGE MAHALLESİ-SIHHIYE
Araçlar neden farkli rota kullaniyor?





ozgur_clm
1 ay önce - Cmt 15 Hzr 2019, 14:32

Yalnız gördüğüm kadarıyla hiç bir öho'da ankarakarta geçilcek diye bir duyuru yok.Duyuru asarlar mı sizce?

ysuf2011

1 ay önce - Cmt 15 Hzr 2019, 14:58

Asılır 1kaç gün sonra
Öho ya validatör gelince ego seferleri ne olacak çok merak ediyorum doğru su



Tunç D.

1 ay önce - Cmt 15 Hzr 2019, 15:02

Alıntı:
Yalnız gördüğüm kadarıyla hiç bir öho'da ankarakarta geçilcek diye bir duyuru yok.Duyuru asarlar mı sizce?


Geçmeye hiçbir hat sahibinin gönlü yok, belediyenin zorlamasıyla geçiyorlar.
Ne de olsa yıllardır aktarma almamaya, milleti dolmuş tarifesinden taşımaya, engelli-yaşlı vs. almamaya alışmışlardı. (Taşıyan esnafı tenzih ederim bu arada)
Üstelik yolcular EGO’ların seyrek gelip, aşırı derecede kalabalık olmasından dolayı aktarmayı yakıp mecbur biniyordu.
Nakit konusunda artık yolun sonu gözüktü gibi.

Alıntı:
Öho ya validatör gelince ego seferleri ne olacak çok merak ediyorum doğru su


413 ve 427 EGO hatları sadece ÖHO’nun çalışmadığı saatlerde çalışacak şekilde ayarlanır. (06:20, 22:30,23:00,23:30 şeklinde çalışır)
Geri kalanı gün içinde de çalışır, ancak 185’te olduğu gibi sefer saatleri seyrelir.


onur345
1 ay önce - Cmt 15 Hzr 2019, 16:20

Alıntı:
Geçmeye hiçbir hat sahibinin gönlü yok, belediyenin zorlamasıyla geçiyorlar.


200 arabadan en fazla 15 tanesi istemiyordur. Diğerleri istiyor. Araç iyice resmileşip değerleri yükselecek. Vergisi,durak katılım bedelleri vb giderler sabitlenip düzene binecek. Bu yüzden düşündüğünüz gibi değil ortam...


Bu arada dün gece 3 bölgenin bazı araçları sistemi bağlatmak için kendi bölge garajlarına gittiler... Hazırlanıp 1'inde devreye sokacaklar.


Tunç D.

1 ay önce - Cmt 15 Hzr 2019, 18:03

Alıntı:
200 arabadan en fazla 15 tanesi istemiyordur. Diğerleri istiyor. Araç iyice resmileşip değerleri yükselecek. Vergisi,durak katılım bedelleri vb giderler sabitlenip düzene binecek. Bu yüzden düşündüğünüz gibi değil ortam...


Bu arada dün gece 3 bölgenin bazı araçları sistemi bağlatmak için kendi bölge garajlarına gittiler... Hazırlanıp 1'inde devreye sokacaklar.


Geçenlerde odanın kartlı sistemi istemediğine yönelik bazı açıklamaları mevcuttu, misal muavinin araçtaki huzuru sağlamaya çalıştığı, paralı olunca alternatif ulaşım seçeneği oluştuğuna ve insanların bunu tercih ettiği yazılmıştı.

Hat sahiplerinin belediyeye baskı kurup aylık abonman sistemini de getirttiği takdirde mevcut paralı düzene göre çok daha kârlı bir sistem olacağını düşünüyorum, insanlar biniş haklarını bitirebilmek amacıyla 2-3 duraklığına bile binecektir.
Bununla beraber bir de işletici tarafından bakmak gerekirse özellikle dışarıdan muavin ya da şoför çalıştıranlar için iyi olacak, muavinin alacağı miktar hak sahibine kalacağı gibi muavinin kasadan ufaktan ufaktan tırtıklamasının da önüne geçilecektir.
(Daha öncesinde bir AHOK kaptanıyla sohbet ettiğimde net gelir açısından günlük 100₺ civarı farkettiğini belirtmişti)



sayfa 215
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet