Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
xgokhan
19 yıl önce - Cum 13 Arl 2002, 23:31
[İST-C3.07] - Raylı Sistem (LRT) Atatürk Havaalanı'na Ulaştı



Finansmanı, tamamen İstanbul Büyükşehir Belediyesi özkaynaklarından karşılanan Yenibosna-Havaalanı Metro Hattı'nda deneme seferlerine başlandı.

Temeli, 2000 yılı Şubat ayında atılan Yenibosna-Havaalanı Metro Hattı'nın resmi açılışı 20 Aralık 2002'de yapılıyor.

Toplam 2 km. uzunluğunda olan hat üzerinde iki istasyon (Dünya Ticaret Merkezi, Havaalanı) bulunuyor. 2 km.'lik bu hat, bölgedeki deprem riski gözönüne alınarak projelendirildi.

DTM İstasyonu: Dünya Ticaret Merkezi, DTM Fuar salonları ve Maydonoz Showland gibi merkezlere yolcu taşıyabilecek bir viyadük istasyondur. İstasyonda;2 adet yürüyen merdiven ve 1 adet özürlü asansörü bulunuyor.

Havaalanı İstasyonu: Aç-kapa tünelde inşaa edildi ve metro hattını Havaalanı'na bağlayan önemli bir uç istasyon. Havaalanı Dış Hatlar Terminali ile bağlantılı. İstasyonda; 2 adet yürüyen merdiven ve 2 adet özürlü asansörü bulunuyor.

Gelişmiş ekipmanlarla donatılmış bu hatta, yangın tehlikesine karşı 2 adet tünel havalandırma fanı ve normal şartlarda da temiz hava sağlayacak olan 2 adet temiz hava fanı yer alıyor.

Hattın demiryolu sistemi ise, sistem olarak Türkiye'de ilk kez doğrudan tesbit metoduna göre yapılan demiryolu. Yine Türkiye'de ilk olarak demiryolunun ısı değişim ve deprem etkileri altında korunması amacıyla dört noktada 8 adet ray genleşme derzleri monte edildi.

Toplam 25 milyon dolara malolan Yenibosna-Havaalanı Metro Hattı'nın kaba inşaatı GÜLERMAK-YERTAŞ Ortak Girişimi, elektromekanik işleri ise GÜLERMAK Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. tarafından yapıldı.


Anıl

19 yıl önce - Pzr 15 Arl 2002, 08:42

Ve beklenenden daha once sefere basladi!

Yenibosna-Atatürk Havalimanı Metrosu, ilk yolcularını dün taşıdı. İstanbul Belediyesi'nden bir yetkili, resmi açılışı 20 Aralık'ta Başbakan Abdullah Gül tarafından yapılacak metronun, halktan gelen baskılar üzerine şimdiden hizmete sokulduğunu hatırlattı ve ‘‘Aman kimse duymasın, çünkü Sayın Başbakanımız tarafından yapılacak resmi açılışımız için, büyük tören düzenleyeceğiz’’ diye espri yaptı.

7.5 dakikada bir sefer
Temeli 2000 şubatında atılan Yenibosna-Atatürk Havalimanı hattının hizmete açılmasıyla birlikte, havaalanından metroya binen bir yolcu, otogarı geçerek 25 dakikada Aksaray'a ulaşabilecek. Yolcular, Zeytinburnu İstasyonu'nda aktarma yaparak tramvayla, Eminönü'ne kadar gidebilecek. Ortalama her 7.5 dakikada bir düzenlenecek seferler, sabah saat 06.00 ile 00.30 arasında yapılacak.
Hürriyet


Burç

19 yıl önce - Pzr 15 Arl 2002, 08:49

Bari havaalanından geceleri de saat başı bir tren seferi yapsalar!
Sanki geceleyin uçak gelmiyor. Zaten 12 milyonluk bir şehirde gece
10'da toplu taşımacılığın bitmesini hiç anlayamadım.
Geceleri saat başı bir vapur, bir tren seferi koymak çok mu zor acaba?
istersen en modern havarayı yap, tren işlemezse bir işe yaramaz.


theCult
19 yıl önce - Pzr 15 Arl 2002, 09:16

E gece 12:30'a kadar isliyormus iste? Gece de ucak iner ama sadece belli bir saate kadar. Dunyanin hic bir yerinde sabah 2-3'te ne ucak kalkar, ne ucak iner. Ayrica dunyanin pek cok buyuk sehrinde metro gece belli bir saatte ertesi sabaha kadar kapanir.

Burç

19 yıl önce - Pzr 15 Arl 2002, 11:37

Benim Istanbul'dan bindiğim son uçak sabah 5:00 de kalktı.
Saat 3'te havaalanında idim, havaalanı ana baba günüydü.
Oyumu bile kullandım.

Ben Istanbul büyüklüğünde sadece 2 şehir gördüm, ikincisi New York.
Sabaha kadar trenler, otobüsler işliyor. Istanbul'da ise saat 10'da
otobüsler son seferlerini yaparlar, 12'de de tren ve vapurlar biter.
Kimbilir kaç defa son treni kaçırıp da çifte tarife taksiye talim etmek
zorunda kaldım.



xgokhan
19 yıl önce - Pzr 15 Arl 2002, 11:44

Trenleri bilmem ama otobus konusunda sonuna kadar haklisin. Neden gece biraz daha gece kadar sefer olmaz?

Bizim esas sorun su: Amerika'da otobuslerin con fazla hatti yoktur, cunku adamlarin sokaklari cok dolambacli degildir, bir otobus sehrin bir basindan baslar obur basina kadar ayni sokakta gider. Bunun gibi on tane hat acarak tum kuzey guney ulasimini saglarsin. Dogu bati icin de on tane, tamam iste. Bizim Istanbul'un sehir plani oyle karisik ki, onlarca degisik otobus hatti var. Saka yapmiyorum, Chicago'da otobus hat sayisi 60-70'i gecmez, Istanbul'da 900'e kadar gidiyor numaralar. Niye yazdim bu kadar? Cunku o kadar cok hat olunca adamlar hem planlama sorunu yasiyor, hem de otobus yetistiremiyor hic bir sekilde. O nedenle burada otobusler her 5 dakikada gecer, Istanbul'da neredeyse her 20 dakikada.


theCult
19 yıl önce - Pts 16 Arl 2002, 04:06

Bu arada aklima geldi, "minibus" kavrami da "Tofas kus serisi" gibi tarihe karissa fena olmaz mi? Turkiye'de ulasim alaninda en buyuk ilkelliklerden biri minibus sistemi. Her iki saniyede bir trafigi durduran, istedigi yerde adam alip adam indirerek trafigi felc eden bir sistem. "Ayakta gitmek" gibi artik yasaklanmasi gereken bir tehlike unsuru da boylece ortadan kalkar. Eger minibus sistemi otobus hatlari yetersiz diye devam etmek zorundaysa bari minibus duraklari yapilsin (tercihen kaldirim kenarlarina "cep" olarak) ki sistem biraz daha organize olsun. Bunlar da bence IETT "lisansli" olarak ve dis gorunus makyajli (hepsi belli bir renkte mesela) calisabilirler (koc'un "bakkalim" sistemi gibi). Bir de minibus soforlerini kursa falan yollamak lazim ki hayvan gibi kullanmasinlar diye. Oyle zoraki kravat taktirtmakla falan olmaz.

Kazandibi

19 yıl önce - Pts 16 Arl 2002, 04:53

Burc, dediklerine sonuna kadar katiliyorum.

Ben bazen NYIT'de gece gec saate kadar kalirdim (bilgisayar odasinda). Saat gece 03.30 - 04.00 gibi Manhattan'dan Astoria'daki evime gitmek icin 57'nci caddedeki N-Train'e defalarca bindigimi hatirliyorum.

Istanbul da tipki New York gibi 24 saat yasayan bir sehir, dolayisiyla her 7 dakikada bir olmasa da en azindan her yarim saatte (ya da en kötü ihtimalle bir saatte) bir işleyen bir metro hatti olmali.

Ayni sey trenler, vapurlar, dolmuslar, otobusler vs. icin de gecerli.

Istanbul'da herkes belediyeyi yöneten yobazlar gibi tavuk hayati yasamadigina göre dogrusu da bu. (Örnegin ben aksamlari yasayan bir insanim)

P.S.: Gecenin her saatinde de ucak kalkar ve iner (en azindan "büyük" kentlerin havaalanlarinda - Istanbul da bu tanima uyuyor)


KeReM

19 yıl önce - Pts 16 Arl 2002, 19:25

Arkadaşlar orası Amerika karıştırmayın. Bizim ülkemizde ta Osmanlı Imparatorluğundan gelen bi gelenek var o da, Halkın geceleri sokağa çıkmaması ve evinde oturması, çünkü sözde dine göre geceleri insanlar "kötü" şeyler yaparmış,zaten Istanbul gibi bi imparatorluk başkentinin sokaklarının ve binalarının geceleri aydınlatılmayıp milyonlarca insanı yatağa göndermenin başka ne gibi açıklaması olabilir?Avrupa'da Amerika'da bütün şehirler geceleri aydınlatılır, oysa bizde beyoğlu bire tek tük cılız ışık dışında loş ve karanlıktır. Haliyle Metro ve IETT istanbul'un bar, disko ve gece hayatı müdavimlerine hizmet etmek istemiyor.Ayrıca New York Evrensel bir Kozmopolit Metropol durumunda, Istanbul'un o seviyeye gelmesi için daha zamana ve çabaya ihtiyacı var. New York'ta sadece New Yorklular değil milyonlarca turistde var, dolayısıyla Metro turistlere de hizmet ediyor. Oysa bizde Istanbullu turist geceleri Sultanahmetteki otelinde göbek dansı izlettirilip yatırılıyor. Bu Kadar Basit!

Burç

19 yıl önce - Prş 19 Arl 2002, 10:41

Izmir'de bile sabaha kadar otobüs ve vapur seferleri olduğunu
öğrendim, Istanbul adına utanılacak bir durum...

http://www.konak-bel.gov.tr/izmirdeulasim.htm



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM