Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kapıkule-İstanbul hızlı tren tasarısı
« önceki   123 ... 36373839   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 37
Tevfik Metin Tanöven

7 yıl önce - Cmt 10 Oca 2015, 17:26

Arkadaşlar Trakya hızlı treninin Çorludan geçeceğini ve kimi yerde konvansiyonel hattı kullanacağını nereden çıkartıyorsunuz.YHT hattı tamamen yepyeni bir hat olarak yapılacak.Hat Çerkezköy de çevre yolu tarafında yapılacak gardan sonra Büyükkarıştıran istikametinde devam edecek.Hiçmi yht projesine bakıpta incelemediniz.

Ertan Akyüz
7 yıl önce - Cmt 10 Oca 2015, 19:34

Ooo sizde hemen sinirlenmeyin Benim orda demek istediğim olay, Çerkezköy den sonra hattın E-5 e yaklaşacağı.

ahmet_can
7 yıl önce - Cmt 10 Oca 2015, 19:46

Alıntı:
İSTANBUL'U RAHATLATACAK PROJELERDEN BİRİ ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ ÜZERİNDEN GEÇİRECEĞİMİZ HIZLI TREN HATTI
...Ama tren açısından gerçekten İstanbul'u rahatlatacak olan önemli projelerden bir tanesi üçüncü köprü üzerinden geçireceğimiz hızlı tren hattı. Bununla ilgili proje çalışmalarına başladık, aşağı yukarı 5-6 ay önce proje hazırlama çalışmalarına başladık. Köseköy'den itibaren Kurtköy, oradan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsünden Halkalı'ya kadar olan kesimi hızlı tren projelendirme çalışmaları devam ediyor. Çift ray halinde olacak ve bu projenin tamamlanmasını müteakip biz uygulama projesine hemen başlayacağız, yatırımına hemen başlayacağız. Bu önemli ölçüde İstanbul'un trafiğini rahatlatacak" değerlendirmesinde bulundu.

"YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ'NÜN ÜZERİNDEN ÇİFT HAT HALİNDE GEÇECEK"

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü 29 Ekim tarihinde açmayı planladıklarını ve köprünün isminin Yavuz Sultan Selim Köprüsü olarak kesinleştiğini ifade eden Elvan, "Şu anda pek gecikme görünmüyor, yüklenici firmada bunu tamamlayabileceğini ifade ediyor, çalışmalarımız gayet iyi bir şekilde devam ediyor. Tabi mevcut demir yolu projemiz muhtemelen 2015 yılının ikinci yarısı veya üçüncü yarısında en geç üçüncü yarısında projemizi tamamlamış oluruz. Tamamlar tamamlamaz ya 2015 yılının son çeyreğinde ve ya 2016'nın başında ihaleye çıkarız diye düşünüyorum. Yavuz Sultan Selim Köprüsünün üzerinden çift hat halinde geçecek. Biz sadece Halkalı da kalmayacağız, yine bu hızlı trenimizi Tekirdağ, Çerkezköy ve oradan da Kapıkule'ye kadar uzatacağız. 2015 yılında yapımına başlayacağız, özellikle Kapıkule'ye kadar olan hattımızın Çerkezköy Kapıkule arasının yapımına 2015 yılında başlayacağız ki, bir anlamda 2015 sonu itibariyle biliyorsunuz Kars-Tiflis-Bakü hattımızı da tamamlamış olacağız ve 2015 sonundaki hedefimiz Çin'den, Pekin'den, Londra'ya kadar olan kesimde kesintisiz bir İpek demir yolunu sağlamış olacak. Aşağı yukarı 2-2,5 yıl sürer bu proje dolayısıyla, muhtemelen 2017 sonu veya 2018 yıllarında açmayı planlıyoruz

Kaynak


Misafir a03

7 yıl önce - Cmt 10 Oca 2015, 19:47

lüleburgazda yht durağı olmalı ilçe merkezi şehirde yani

Misafir f99

7 yıl önce - Cmt 10 Oca 2015, 22:22

trakyaya havaalanı yapılıcak sizce nereye yapılmalı ?



Misafir 6b8

7 yıl önce - Prş 15 Oca 2015, 02:55

ben trenimi geri istiyorum kardesim eskiden hizli tren mi vardi yeter mazota israf edilen paralar karayolunda

hizli tren trakyaya luks ,senin daha istanbul ankara arasinda dogru durust hizli trenin yok trakya kusur kalsin

yapilmasi gereken duzlestirilmis bir rota , geometri vs. yani yolu kisaltmak tabi ki cift hat ile ,elektrikli


Misafir c6c

7 yıl önce - Cum 23 Oca 2015, 11:04

kapıkule istanbul hızlı tren hattı güzergahında
kamulaştırma işi nezaman yapılıyor.


Misafir b7e

6 yıl önce - Çrş 18 Ksm 2015, 02:24

bence yht hatti aciklanan proje yerine bambaska bir yere yapilacak ornek 3.kopru, 3.havalimani

Ahmed Bayezid
6 yıl önce - Cum 19 Ağu 2016, 14:42




1.HABER

Türkiye Avrupa’ya Hızlı Tren ile Bağlanacak :İstanbul’la Edirne arasını 1 saate indirecek ‘Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren’ projesi ile Halkalı istasyonundan başlayacak 11 duraklı hat, Tekirdağ, Kırklareli ve Edirne’den geçerek Bulgaristan sınırına bağlanacak.

İstanbul’la Edirne arasını 1 saate indirecek ‘Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren’ projesi ile Halkalı istasyonundan başlayacak 11 duraklı hat, Tekirdağ, Kırklareli ve Edirne’den geçerek Bulgaristan sınırına bağlanacak.

Türkiye’nin Bulgaristan’a ve bu yolla Avrupa’ya açıldığı sınır kapısı Kapıkule’ye uzanan ‘Halkalı Kapıkule Demiryolu’ hattı, rotasına eklenen yeni duraklarla hızlı tren olarak yeniden hayata geçiyor. 2011 yılı yatırım programına alınan ancak aradan geçen zaman içinde hala ihalesine bile çıkılamayan hızlı tren projesinin teknik detaylarının yer aldığı Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporu açıklandı. 2 milyar 750 milyon TL bedel biçilen proje gelecek ay ‘İnceleme Değerlendirme Komisyonu’nda (İDK) değerlendirilecek.

MARMARAY’DAN BULGARİSTAN’A UZANACAK

Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana hizmet veren hat yenilenerek bazı kısımlarda rotası değiştirilecek. İstanbul Halkalı İstasyonu’ndan başlayan yaklaşık 229 km’lik hızlı tren hattı, Avrupa’ya giriş noktalarından biri olan Edirne Kapıkule İstasyonu’nda son bulacak. Kapıkule’den sonra Bulgaristan sınırına bağlanacak demiryolu hattının başlangıç noktası olan Halkalı istasyonun ise Marmaray hattı ile entegre olması planlanıyor. Projeye göre Kırklareli’nde bulunan Büyükkarıştıran İstasyonu’ndan Tekirdağ Limanı’na, Tekirdağ Limanı’ndan ise feribot taşımacılığı ile Derince ve Bandırma limanlarına aktarılabilecek. Ayrıca Çerkezköy istasyonunda sadece yolcular değil, Çerkezköy Bölgesinde yer alan sanayi tesislerinin yükleri de taşınacak.

11 İSTASYONLU HATTIN 4’Ü ESKİ DURAKLAR

11 adet istasyonun bulunacağı hatta, halihazırda bulunan Halkalı, Çerkezköy, Edirne ve Kapıkule istasyonları kullanılmaya devam edilecek. Halkalı, Ispartakule, Çatalca, Çerkezköy, Büyükkarıştıran, Lüleburgaz, Babaeski, Havsa, Edirne, Kapıkule istasyonlarının yer aldığı rotada, saatte 200 km hıza ulaşacak tren elektrikli ve çift hatlı olacak. Demiryolu hattının 73 km’lik kısmı İstanbul, 40 km’lik kısmı Tekirdağ, 62 km’lik kısmı Kırklareli ve 54 km’lik kısmı Edirne sınırları içerisinden geçecek.

HIZLI TREN 3 YILDA TAMAMLANACAK

İnşaatın, projelendirme çalışmalarının ve ihalesinin ardından 3 yıllık süre içerisinde tamamlanması bekleniyor. ÇED raporundaki proje detaylarına göre, tren hattı için 6 viyadük, 23 köprü, 2 tünel, 7 yeni istasyon inşa edilecek. Hattın, Halkalı–Ispartakule istasyonu arasında kalan kısmının TCDD’nin özkaynakları ile, Ispartakule–Çerkezköy arasındaki kısmın ulusal fonlardan, Çerkezköy–Kapıkule arasında kalan kısmın ise Avrupa Birliği hibesiyle yapılması planlanıyor.

TARİHİ İPEK YOLU CANLANACAK

Hat üzerinde bulunan illerin kalkınmasına hız katacak olan proje ile bir anlamda tarihi “İpek Yolu” da tekrar hayata geçmiş olacak. Halkalı – Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi’nin yanı sıra Sivas – Kars Hızlı Tren Projesi, Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi, İstanbul-Ankara Hızlı Tren Projeleri de bütünün diğer parçalarını oluşturuyor.

EDİRNE BELEDİYE BAŞKANI GÜRKAN: HANGİ AÇIDAN BAKARSANIZ OLUMLU BİR GELİŞME


Hızlı Trenin en fazla etkileyeceği illerden biri olan Edirne’nin Belediye Başkanı Recep Gürkan, projenin kente sağlayacağı katkıyı şu sözlerle dile getirdi: “Projeyi hem ticari, hem turistik hem de ulaşım açısından olumlu görüyoruz. Bu hattın Kapıkule’den sonra Avrupa’ya uzanması Edirne’nin hem turistik bir destinasyon olması, hem de daha çok ziyaretçi almamız açısından önemli katkılar sağlayacaktır. Edirne özellikle İstanbul ve çevre illerinden çok sayıda turist alıyor. Yıllık turist sayısı 3 milyona ulaşıyor. Bu 3 milyonun hepsi karayoluyla geliyor. Tren hem bu sayı arttıracaktır, hem de trafik yoğunluğunu azaltacaktır” dedi. Hızlı trenin ticarete yapacağı katkıya da değinen Gürkan, “Kapıkule dünyanın ikinci büyük kara sınır kapısı. Yılda 2,5 milyon insan giriş çıkış yapıyor. Dolayısıyla ticaret hacmi de çok büyük. Proje ticareti de olumlu etkileyecek. Hangi açıdan bakarsanız olumlu bir gelişme” yorumunu yaptı.

ÇATALCA BELEDİYE BAŞKANI KARA: DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI DOĞRU BİR YATIRIMDIR

Projenin geçeceği bir diğer nokta olan Çatalca’nın Belediye Başkanı Cem Kara ise demiryolu taşımacılığını desteklediklerinin altını çizerek, “Ne kadar yol, ne kadar köprü yaparsanız yapın bütün yükü karayoluna yıkarsanız bunun altından kalkamazsınız. Demiryolu taşımacılığı doğru bir yatırımdır. Hem ucuz hem de çok daha fazla yük taşıma kapasitesine sahip olacaktır. Ülke ekonomisine katkısı, yollardaki trafiğe katkısı, daha ucuza taşıya katkısı açısından doğru bir projedir” ifadelerini kullandı.
----------------------------------------------------------
2.HABER

Avrupa hızlı treni tam yol


Türkiye’yi Avrupa’ya hızlı raylı sistemle bağlayacak Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattı için çalışmalara başlanıyor. 229 kilometrelik tren hattının ÇED projesi askıya çıkarıldı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından değerlendirilen rapor onaylandıktan sonra ihale süreci başlayacak.

TREN HATTIYLA BİRLEŞECEK

Proje kapsamında yapılması planlanan faaliyet, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Avrupa Birliği Yatırımları Dairesi’nin koordinasyonunda ve TCDD Genel Müdürlüğü kontrolünde inşa edilecek. 2019’a kadar tamamlanması planlanan proje, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçecek tren hattıyla da entegre olacak. Yolcu ve yük taşımacılığının yapılacağı projenin Çerkezköy’de lojistik istasyonu da yapılacak. Pendik’ten gelerek köprü üzerinden geçen hat, Avrupa Yakası’nda 700 metrelik bir tünele girecek. Çevre yolundan farklı olarak kendi rotasında devam edecek olan hızlı tren, 3’üncü Havalimanı’na uğrayacak. Ardından da Odayeri civarında makasla ayrılıp, Kayabaşı’na dönerek Halkalı’ya gidecek. Yeni demiryolu, Halkalı’da Marmaray Projesi’ne bağlanacak.

19/08/2016
----------------------------------------------------------------------
Yorum: O zaman ilk kazma önümüzdeki aylarda mı vurulacak?


apo34
6 yıl önce - Cum 19 Ağu 2016, 15:48

Dümdüz güzergah saatte 350km hız bile görülebilir burada lakin projede 200km hız belirlenmiş.



sayfa 37
« önceki   123 ... 36373839   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM