Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
İzmir Adnan Menderes Havalimanı
« önceki   123 ... 262728   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
yıldırım

10 yıl önce - Prş 21 Ekm 2004, 20:42

İzmir çok önceden belki bundan 10 yıl önce yüksek kapasiteli modern bir havalimanına kavuşturulmalıydı. Bir bölgenin potansiyelini önceden öngörebilmek asıl başarıdır diye düşünüyorum. Umarım 2008 yılında İzmir kendi tarihine ve namına yakışır bir havalimanına kavuşur...


Farmir
10 yıl önce - Cmt 20 Ksm 2004, 06:33

Haber 20 Kasim 2004 Yeni Asir gazetesinden alinmis. Hava limaninin insaati bu gunlerde basliyormus
http://ya2004.yeniasir.com.tr/11/20/index.php3?ka ...lum=gunluk
"Havaş, İzmir'e 250 trilyon lira yatırım yapıyor.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nin, yap-işlet-devret modeliyle, Havaş-Bayındır ortaklığınca inşa edilmesine ilişkin ihaleyi onayladı
SIKINTI BİTECEK
Havaş-Bayındır ortaklığının yapacağı dış hatlar terminali hizmete girdiğinde Adnan Menderes Havalimanı'nda sıkıntı yaşanmayacak.
Türkiye'nin dışa açılan penceresi İzmir yıllar sonra çağdaş bir vitrine kavuşuyor. Yeni Asır'ın defalarca manşetine taşıdığı Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nin yapımı için son imzalar atıldı. İlk kazmanın vurulması için sayılı günler kaldı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İzmir Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nin, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle Havaş-Bayındır ortaklığınca inşa edilmesine ilişkin ihaleyi onayladı. Havaş-Bayındır Ortaklığı, İzmir'e 250 trilyon lira yatırım yapacak. Yeni terminal 2006 yılında İzmir'in ve dünyanın hizmetine girecek.
YPK inceleyecek
6 yıl önce yatırım planına alınan ancak gelip giden hükümetlerin kılını bile kıpırdatmadığı terminal Havaş-Bayındır ortaklığı tarafından kurtarıldı.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın onayından geçen yatırım Yüksek Planlama Kurulu'nun (YPK) alacağı karardan sonra resmen başlayacak.
Yüksek Planlama Kurulu'nun projeyi 30 gün inceleme hakkı bulunuyor. YPK onayından sonra ihaleyi kazanan Havaş-Bayındır ortaklığı Dış Hatlar Terminali inşaatı için yeni bir şirket kuracak.
İnşaatı bu şirket gerçekleştirecek. Devlet Hava Meydanları İşletmesi ise yeni şirkete tesisin kurulması için Adnan Menderes Havaalanı içinde yer verecek. Projede, inşaatın 24 ayda bitirilmesi öngörülüyor. Ancak, Havaş-Bayındır ortaklığının yer tesliminin yapılmasını izleyen 18 ayda inşaatı tamamlayıp, terminali hizmete vermeyi hedeflediği biliniyor.
Havaş Yönetim Kurulu Başkanı Murat Öztürk, konuyla ilgili daha önce yaptığı açıklamada, "Her ne kadar projede 24 ay dense de biz bunu 18 ayda tamamlayabileceğimizi düşünüyoruz" demişti.
Havaş-Bayındır ortaklığı, terminali 6 yıl 7 ay 29 gün işletecek. Terminal 102 bin metrakare kapalı alan, 16 bin metrakare açık otopark, 68 bin metrekare de kapalı otoparktan oluşacak.
Lokomotif firma
İzmir Adnan Menderes Havalimanı'nı inşa edecek ortaklıkta, lokomotif firma, yüzde 65'lik payla Havaş. Bayındır Holding'in ortaklık payı ise yüzde 35.
DHMİ, ihaleyi kazanan Havaş-Bayındır ortaklığına, işletmeye geçeceği yıl için 1 milyon yolcu güvencesi verdi.
Ağustos ayında gerçekleştirilen ihale için 10 firma ihale dosyası almıştı. Albayrak Turizm, Mak-Yol ve YDA İnşaat, şartname almalarına karşın teklif vermemişlerdi. İhaleye; Havaş-Bayındır, Gama-Casa-Riva, Teknotes-Manas, Çelebi-Fraport, Tepe-Akfen ile İçtaş-Constain ortaklığı teklif sunmuştu. İhaleye en iyi teklifi, en yakın rakibi Çelebi-Fraport'un 7 yıl 8 ay 28 günlük teklifine 1 yıl fark atan 6 yıl 7 ay 29 günlük işletme süresiyle Havaş-Bayındır ortaklığı vermişti.
Bugünlere nasıl gelindi?
1998 Ulaştırma Bakanlığı, yetersiz kalan İzmir Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali'ni Dış Hatlar Terminali'ne taşımayı ve Dış Hatlar için yeni tesis yapmayı kararlaştırdı.
1999 Bakanlığın, İzmir'e yapmayı düşündüğü Dış Hatlar Terminali için yapılacak ihale son anda iptal edildi.
2001 Aradan geçen iki yılda hiçbir şey yapılmadı. Bakanlık yeni Dış Hatlar yapmak yerine İç Hatlar'ı genişletip revize etmeye karar verdi.
2002 İç Hatlar'ın revizyonu için ihale yapıldı.
2002 Kazanan firmanın yanlış beyanda bulunduğu gerekçesiyle ihale iptal edildi.
2003 Ulaştırma Bakanı Hilmi Güler'in talimatıyla İç Hatlar'ın revizyonu projesinden vazgeçilip 2004 yılı yatırım planına Dış Hatlar Yapımı Projesi'nin tekrar alınmasına karar verildi.
2004 Adnan Menderes Havalimanı için yeni Dış Hatlar Terminali ihalesi yapıldı. İhaleyi Havaş aldı.
2004 Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın onayıyla projenin önü açıldı. İzmir büyük olasılıkla 2006 yılında yeni Dış Hatlar Terminali'ne kavuşacak.
NE DEDİLER?
Çok sevindirici
Ekrem Demirtaş (İTO Başkanı): "Deneyimli, iddialı ve bu konuda yatırımları olan bir firmanın ihalesinin onaylanması gerçekten sevindirici. İzmir'in çok önemli bir eksikliğinin giderilmesi için en önemli adımlar atıldı. Bu terminalin çok kısa sürede hizmete açılacağını duyduk. Bu da sevindirici bir haber.
Salih Esen (EBSO Başkanı): Ne Dış Hatlar, ne İç Hatlar Terminali İzmir'e yakışacak büyüklükte. Bu çalışmayla İzmir'in ticari hayatı ve turizmi hareketlenecektir.
Enis Özsaruhan (BASİFED Başkanı): "Uzun zamandan bu yana beklediğimiz ve yüreğimize su serpen bir haber bu. Yeni bir Dış Hatlar Terminali İzmir'e kesin çok şey katar.
Bülent Koşmaz (Manisa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı): "Adnan Menderes Havaalanı'nda uluslararası bir görüntü yok. Yeni tesisler bu eksikliği giderecek. Yapanlara teşekkür ediyorum."
Cengiz Ergün (Vestel Manissapor Başkanı): Dış Hatlar Terminali Adnan Menderes Havaalanını gün yüzüne çıkaracak."
Arif Koşar (Manisa Ticaret Borsası Başkanı): Yeni tesisler ve görüntü ile İzmir'de senelerdir görülen eksiklik giderilecek."
Faruk Sarı (Yonca Yağ Yön Kur. Bşk. Yrd.): Adnan Menderes Havaalanı görüntüsü ile uluslararası havası taşımıyor. Yeni tesisler bu eksikliği giderecek.
Tahir Işıklıoğlu (EBSO Aydın Şubesi Başkanı): Yurt dışına çıkabilmek için istanbul'a gitme zorunluluğumuzun kalkacak olması sevindirici."


Selcuk
9 yıl önce - Pzr 26 Arl 2004, 20:15

Ne oldu yeni dis hatlar terminali? Bence bu havalimani kapatilmali ve Izmir´in baska yerinde yep yeni bir havalimani yapilmali! Su anda tek bir pist var ve ikinci pist yapilamaz cünkü dag yüzünden yer yok! Ondan burasi derhal kapatilmali ve baska bir yerde yeni havalimani yapilmali!

A_Cüneyt
9 yıl önce - Pts 27 Arl 2004, 12:55

Zaten bu havaalani yapildigindan beri tartisildi hep. Konumu olarak da pek ic acici degil bence. Gelen giden ucaklar sehirin tam üstünden gecmek zorunda. Hem ses olarak rahatsiz edici, hem de az da olsa tehlike icerir. Ayni zamanda da tabi zamaninda yeni acildiginda TR'deki en modern havaalanlarindan biriyken, zamanla ilgisizlik yüzünden kendi haline terkedilmis oldugundan, artik modern bir Izmir'e yakismayacak bir havaalani görünümünde su an. Hele ic hatlar terminali baraka seklinde, kücük bir depo sanki.

2005'te UNIVERSIADE oyunlarinin gerceklesecegi ve sporcu olarakyabanci ülkelerden 10-15 bin kisinin gelmesi beklenen bir Izmir'in simdiki havaalaniyla bu yogunluga nasil cevap verecegi de ayri bir konu.

Kendi tecrübelerime siginarak söylüyorum ki, alana 2 ucak bir anda indiginde, hem pasaport islemleri hem de bavul alma islemleri son derece agir ve inanilmaz derecede kaos seklinde geciyor. Böyle mi olmasi lazim? Madem modern bir Izmir istiyoruz, o zaman modern Izmir'in disariya olan kapisini cok daha modern, verimli ve modern bir Izmir'e dair yolculara bir mesaj verebilecek bir havaalani da olmasi gerek. Lami cimi yok bunun. Her yatirimi ille de Istanbul'a, Antalya'ya yapmak zorunda da degiliz devlet olarak.

Kendi ulusal ucak sirketimiz THY bile Avrupa'dan (dünyadan) Izmir'e dogrudan ucuslari benim bildigime göre durdurmustu bundan bir kac yil önce. Halen öyle mi bilemiycem, ama Izmir'e tüm ucuslar ankara/Istanbul aktarmali. Izmir'i ciddiye alan mi yok, yoksa Izmir'in sorunlarini Ankara'ya aktarmakta bazi yetkililer yetersiz mi kaliyor bilemiycem.

Ama tabi sonuc olarak bize yeni, daha genis, modern bir havaalani lazim. Bu bir gercek. Bu havaalanina ulasimi da son derece kolaylastirmak lazim bu arada. Metro hattini guvenli bir sekilde insa edebilirlerse en kisa zamanda, Izmir'den araba/taksi tutup fahis fiyatlarla ucaga yetismek icin caba harcamak zorunda kalmaz kimse o zaman. Özellikle de bölge turizmi acisindan islemlerin cabuk, saglam ve güvenli yapilan bir havaalani kacinilmaz.


Farmir
9 yıl önce - Cmt 12 Mar 2005, 04:21

from http://www.zaman.com.tr/?bl=ekonomi&alt=&trh=20050312&hn=151847
"EKONOMİ, 12. 03. 2005, CUMARTESİ (12 March, 2005)
Hazine projeye onay verdi, Adnan Menderes yeni terminale kavuşuyor.
Havaş-Bayındır ortak girişiminin İzmir Adnan Menderes Hava Limanı terminali ihale, Hazine Müsteşarlığı’nda yaklaşık 3,5 aydır bekliyordu.
Sözleşme kararı, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın olaya el koymasıyla onaylandı. Yüksek Planlama Teşkilatı’na gönderilecek yazı, en geç 1 ay sonra Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne bildirilecek. Kurum, Havaş ve Bayındır şirket yetkilileriyle bir araya gelerek sözleşme imzalayacak.
Ankara Esenboğa, Antalya ve Dalaman hava limanları için yapılan ihalelere Yüksek Planlama’dan bir hafta içinde onay çıkmasına karşılık İzmir Hava Limanı’ndaki belirsizlik sektörde farklı yorumlara yol açıyordu. Sürecin uzamasından rahatsızlık duyan Ulaştırma Bakanı Yıldırım, önceki gün Hazine Müsteşarı İbrahim Çanakçı’yı arayarak gecikmenin sebebini sordu. Bakanın ısrarlı tutumu karşısında harekete geçen müsteşarlık, ‘Uygulama sözleşmesi mevzuata uygun düzenlenmiştir’ şeklindeki yazıyı Yüksek Planlama’ya gönderdi. İhaleyle ilgili karar en geç 1 ay içinde 8 bakan ve 2 müsteşarın imzasını alarak Devlet Hava Meydanları’na bildirilecek.
Adnan Menderes Hava Limanı yeni dış hatlar terminal binasıyla ilgili sözleşme 24 Kasım 2004’te Ulaştırma Bakanlığı’na iletilmiş, iki gün sonra da YPK onayının alınması için Devlet Planlama Teşkilatı’na gönderilmişti. Konuya ilişkin resmi yazıların 2 Aralık’ta da Hazine Müsteşarlığı’na ulaştığı belirtiliyor.
Adnan Menderes Hava Limanı’na yapılacak yeni dış hatlar terminal binası için yap-işlet-devret modeli benimsendi. Açılan ihaleyi, Havaalanları Yer Hizmetleri AŞ (Havaş) ile Bayındır İnşaat AŞ ortak girişim grubu kazandı. 16 Ağustos 2004’te sonuçlanan ihaleye, Havaş-Bayındır’ın yanı sıra Gama-Casa-Riva, Teknotes-Manas, Çelebi-Fraport, Tepe-Akfen ve İçtaş-Constain ortaklıkları teklif verdi. Havaş-Bayındır Grubu, terminal binasının yapımı için verdiği 6 yıl 7 ay 29 gün işletme süresiyle en yakın rakibine bir yıl fark attı. İhaleye verilen ikinci en iyi teklif ise Çelebi-Fraport’un 7 yıl 8 ay 28 günlük teklifi oldu. Devlet, ihaleyi kazanan ortaklığa, işletme süresince her yıl için 1 milyon yolcu güvencesi verdi. Söz konusu sayının altında kalacak her yolcu için işletmeci firmaya 15 Euro ödeme yapılması öngörülüyor. Havaş-Bayındır Ortak Girişim Grubu’nda Havaş yüzde 65, Bayındır yüzde 35 paya sahip. Ortaklık, yaklaşık 125 milyon Euro’luk yatırımla gerçekleştirilecek terminal binasını 18 ayda tamamlamayı hedefliyor. Projedeki süre ise 24 ay olarak belirlenmişti.
12. 03. 2005, Mustafa Gün, İstanbul".


Halil
9 yıl önce - Pzr 13 Mar 2005, 10:23

Her imza,her onay icin gunlerce bekleniyor memlekette..
Bu proje gundeme geldiginde ama Universiade 2005 e yetismesiydi amac..
Karar verildi,ihale acildi,dusunuldu,onaylandi,imzalandi,temel atildi falan derken universite olimpiyatlari geldi catti ama temele hala civi cakilmadi
Su anda acinacak halde Izmir dis hatlar..
Ondan sonrada Cesme turizmi,izmir turizmi gelismiyor diye agla..
Kusadasina Avrupanin en buyuk kongre ve fuar merkezi yapilcak..
Bari ikisini ayni zamanda bitse..


Haldun34

9 yıl önce - Çrş 30 Mar 2005, 10:03

İhale 16 Ağustos 2004'de Havaş ve Bayındır inşaat konsorsiyumu tarafından kazanılmış. 18 ay'da bitirilmesi öngörülmüş. Bu sürenin 7.5 ayı geçmiş durumda. Değil inşaatın başlaması, başlayacağına ait en ufak bir emare yok. Atatürk başlamadan inşaat alanı çizilmiş ve demir bariyerlerle çevrelenmişti. Bence bu inşaat başlamayacak. Başlamasını gerektirecek bir potansiyeli olmadığı düşünülüyordur IZMIR'in, o yüzden başlamamıştır bana sorarsanız...

Saygili
9 yıl önce - Çrş 30 Mar 2005, 12:37

Maket görüntüde en sok ucak baya büyük cizilmis. Yoksa bu körük A380 büyüklügündeki Ucaklar icin mi yapilacak ?

Hazine Onayi olindigi icin bence bir sorun kalmadi, Gecikmede bir art niyet olup olmadigin bilemiyorum. Bildigim tek sey yeterli yolcu kapasitesinin yakalanacagidir. Isletme süresinin kisaligindan bu anlasila biliyor.


Halil
9 yıl önce - Sal 05 Nis 2005, 09:58

Antalya ikinci terminali AYTerminal2 11 ayda bitirildi.. Yani istenilirse İzmirin yeni terminalide şu anda başlayıp, önümüzdeki senenin turizm sezonuna yetiştirilebilir..
İzmir yeni terminalin yapımına Antalya 2 ,Dalaman ilave ve Esenboğa yeni terminal ile aynı anda karar verilmişti.. Antalya başladı bitti,ankara başladı-tüm hızla devam ediyor, dalaman keza,, ama İzmirde hiçbir gelişme yok.. Banane onay alındıysa, inşaat başlamadıysa onayın kime ne yararı var. Acınası durumda İzmir dış hatlar, tam bir utanç kaynağı Türkiye için.. bankolardaki Yazılar-seferler bile elle yazılıyor veya pano konuyor yanına. herşey manuel.
İzmir turizminin patlama yapması için acilen yeni terminale ihtiyaç var. İlk izlenim herzaman çok önemlidir. Büyük beklentilerle İzmir veya çevresine gelenleri karşılamamız gereken Terminal şu andaki terminal olmamalıdır.


SERARA
9 yıl önce - Pzr 10 Nis 2005, 11:05

Son durum: Yeni terminalin Haziran 2006'da bitmesi planlanıyormuş, dış hatlar olarak kullanılacakmış, şu anki dış hatlar da iç hatlar olacakmış. Umarım ertelenmez...


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege