Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara EGO-Sorunlar ve Çözüm Önerileri [ANK ]
« önceki   123 ... 113114115   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
M.Ali Sade
11 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 05:40

Ahmet Gürkan Arkadaşımıza katılmıyorum.

Mercedes ile MAN'ın dayanma süreleri açısından karşılaştırlmasına da katılmıyorum.Çünkü böyle bir şey olamaz.Bir aracın ömrü
1.Kullanan şahısa,
2.Kullanıldığı yere,
3.Periyodik bakım kalitesine,
4.Kullanılan yedek parçanın bolluğu ve kalitesine,
bağlı olarak değişir.

Yani yeni bir MAN otobüsü iyi bir şoföre verip,yolları düzgün,rampası az,iklimi ılıman,rakımı düşük,rutubeti az bir yerde kullanırsanız,güzel bir periyodik ve arıza bakımı imkanı sunarak ve bu bakımlarda da kendine ait bol ve kaliteli orijinal yedek parçasını kullandığınız taktirde bu şartları sağlayamayan bir yerde çalışan en uzun ömürlü olduğu iddia edilen X marka otobüsten hem daha fazla verim alır hem de daha uzun ömürlü olmasını sağlarsınız.

Fiber-glass tavan da ancak EGO'nun alımının teknik şartnamesinde tavanını fiber-glass olarak istiyoruz şekliyle belirtilmişse kabul edilebilir.Bu konuyu da can emniyeti ve diğer etkenleri hususunda tartışıp değerlendirmeye hazırım...


A.ŞAFAK TOMRUK
11 yıl önce - Pzr 04 Hzr 2006, 11:05

Sayın, C. Levent Özışık,
 Açıkladığınız konularda tamamen haklısınız ama personel durumunu gelin berber irdeliyelim. Gökçek ve ekibi ucuz adam çalıştırmak amacıyla elindeki kalifiye elemanları emekli etti. EGO otobüs işletmesinin elinde şu anda gerçek, işini bilen çok az personel kaldı.
Yapılan baskılarla çalışma şevki kalmayan personelin çoğu geri hizmete alındı. Direksiyon başına geçen işin ehli olmayan genellikle otobüsü bile zor yerinden kaldıran, bütün deneyimlerini o otobüslerde tamamlayan yeni personelden (Acemi nalbant mesleğini gavur eşeğinde öğrenirmiş misali) daha ne beklenebilirki. Bugsaş isimli ve bir şekilde Gökçek veya ailesinden birilerinin ortak olduğu hakkında dedikodular bulunan şirket, şoförlerine hiçbir sosyal hak, sendika, v.b. gibi haklar vermiyor. Sendikaya üye olanıda hemen işten atıyor. 400 milyona günde 12 saat şehir içinde çalıştırılan personel neyi ne kadar görebilirki? Bundan önceki gruptaki Bugsaş pesoneli daha dikkatli seçilmiş şoförlükten daha iyi anlayan personeldi. Sendikaya üye oldu diye 2005 yılı ramazanında hepsini tazminat bile vermeden işten attı. Düşünün bir kere, Bayramı bile beklemeden. Gözlerini para hırsı bürümüş, hemde müslümanlığı kimselere bırakmayan birileri işte bunlara sebeptir. Şimdide tazminat ödememek için biraz eskiyen personeline korkunç baskılar uygulayıp işten kendiliğinden çıkmasına çaba gösteriyorlar. Sudan bahanelerle bölgeden bölgeye sürüp hayatlarını zindan ediyorlar. Örneğin, Sincanda oturan ve kendisine yakın 5. bölgeye bağlı personeli alıp kentin öbür ucundaki 3. bölgeye bağlı Kayaş yakınlarındaki bölgeye sürüyor. Sabah saat 06:00' da otobüsü teslim alması gerken personel saat 04:00' evden çıkmak zorunda kalıyor yada gece 23:30' da garaja otobüsü getiren personelde saat 02:30' dan önce evine giremiyor. Paso sormamak gibi bahanelerle bu yıldırma hareketlerini yapıyorlar. Oy uğruna otobüslerde hergün geceyarısına kadar bedeava yolcu taşıyan EGO' nun durumu işte budur. üstelik enaz 14 saate varan bu çalışma temposu ve stres 400 milyon liraya. Bozdur bozdur harca. Otobüsün hararet saatini kim görecekki. Unutmadan şunuda söyleyeyim, işten atılan Bugsaş personeli ile EGO mahkemelikti, Tazminatlarını halen alabildilermi bilmiyorum.


M.Ali Sade
11 yıl önce - Pzr 04 Hzr 2006, 14:32

Şafak bey bu da işin siyasi yönü tabiiki.Ben o tarafına pek ilgi duymuyorum.Teknik yönü beni ilgilendiriyor...



messiah_haktan

11 yıl önce - Sal 06 Hzr 2006, 23:07

Ankara,Istanbul,Izmir ve diger gelismis büyük sehirlerin caddeleridne görmek istemem bu otobüsleri ama dogu'da ki sehirler icin 302lerden kurtulmak icin büyük bir sans, alcak tabanli olanlari da varmis hemde...

antmen

11 yıl önce - Cmt 29 Tem 2006, 22:05

Son aylarda bir çok eski ego otobüsü trafikte plakasız dolaşıyor, bunun nedeninin vergiden kaçmak olduğu konusunda bazı duyumlar aldım, bilgisi olan var mı?

A. ŞAFAK TOMRUK
11 yıl önce - Pzr 30 Tem 2006, 08:26

Evet 93 model İkaruslar Ankara ve İstanbul' da plakasız çalıştırılıyor. Gümrük ile olan bir mevzuat gereği plakasız çalıştırılmasına göz yumuluyor. Bir problem esnasında otobüsün seri numarası baz alınıyor. Bu ne kadar yasal oluyor bilinmez ama durum böyle. Ayrıca otobüsler ekonomik ömrünü doldurunca gümrük deposuna iade edilecek.



Zeki Varış

11 yıl önce - Pzr 30 Tem 2006, 10:23

Aynı durum bir dönem İstanbul'da,İsviçre'den ithal edilen İtfaiye araçlarında yaşanmıştı.Karayolları standart'larına uymuyor diye plaka verilmemişti.Hesapsız kitapsız yapılan demirbaş alımlarının bir neticesi olsa gerek.

Orkun
11 yıl önce - Pts 31 Tem 2006, 18:52

İstanbula yeni alınan otobüslerin klimalı olması ve binince insanın inesinin gelmemesinin yanında sn İ.Melih Gökçek in aldığı otobüslerde klima olmamasının nedeni nedir?



A. ŞAFAK TOMRUK
11 yıl önce - Pts 31 Tem 2006, 22:37

Klimadan vazgeçtim, daha yeni otobüslerden haber yok. Hala hurdalarla yolculuk yapıyoruz.

Ahmet Gürkan
11 yıl önce - Pts 31 Tem 2006, 23:04

evet o hurda otobüslerden fenalık geldi artık, ben de klima meraklısı değilim yani, arabam da bile yok ki bindiğim otobüste olsun... bugün batıkent'ten eryaman'a giderken MAN SG 220'lerden birine denk geldik, o namussuzun da bozulacağı tuttu, eryaman 2.etaptan 4.etaba kadar yürüdüm onun yüzünden... şu yeni otobüsler gelse de eryaman'a da bir kaç tanecik verseler...



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 113114115   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet