Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara EGO-Sorunlar ve Çözüm Önerileri [ANK ]
123 ... 113114115   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Ahmet Gürkan
12 yıl önce - Pzr 13 Ksm 2005, 23:08
Ankara EGO-Sorunlar ve Çözüm Önerileri [ANK ]


“Ankara Şehiriçi Ulaşımı” ile ilgili olarak,
çeşitli altbaşlıkların gruplandırılarak listelendiği
yandaki indeksten faydalanabilirsiniz:
ANKARA KENTİÇİ ULAŞIM İNDEKSİ

Artık şu 0302'lerin ve körüklü Ikarus'ların müzeye gitme zamanı geldi bence. Özellikle Ikarusların gitmesi hem konforumuz açısından hem de hava kirliliği açısından çok iyi olacak mübarek mazotla değil kömürle çalışıyor. valla istanbul'da izmir'de yepyeni otobüslere bi imreniyorum ki sormayın... belediyeye bu konuda onlarca kez şikayette bulundum ama hiç umurlarında değil, verdikler cevap aynen şöyle "belediyemiz raylı sistemlere yatırım yaptığı için, otobüsleri yenileme projesi iptal edilmiştir". "ulan gerizekalı" dedim, "milyon dolarlık metrodan inip benimle yaşıt otobüse binmek ne demek biliyon mu" dedim. önceden 77 model Man'lar vardı, neyse ki kurtulduk onlardan, bir de şu çift katlılara gıcığım ben, her defasında kafamı tavana çarpıyorum yau...


Cihat Örken
12 yıl önce - Pzr 20 Ksm 2005, 21:02
EGO Otobüsleri


Ankara Belediye Otobüsleri ile ilgilenenlerin hatırı sayılır bir kısmının Ankara dışından olması ilginç. Ben de aslen Eskişehirli, son 18 yıldır İstanbullu, ancak hayatının farklı dönemlerinde toplam 9 yıl Ankara'da yaşamış birisi olarak bu konuda ufak bir katkıda bulunup daha fazlasını bilenlerden - anımsayanlardan bildiklerini burada anlatmasını isteyeceğim.
  Başka kentlerde de uygulandı mı bilmiyorum; 1980 öncesinde muhtemelen hükümet ve belediyenin yönetiminin CHP'de olduğu bir dönemde, kamu kuruluşlarının personel servis araçları kentiçi toplu taşımacılıkta kullanılmak üzere belediyeye tahsis edilmişti. O zamanlar kamu kuruluşlarının pek çoğunun kendi servis araçları vardı. (Sahi hala bu uygulama sürüyor mu? İstanbul'da uzun zamandır hiç servis aracı görmedim. Belki Ankara'da belli bazı kuruluşların otobüsleri vardır.) Uygulama bana kalırsa oldukça makul ve akılcıydı. Bu araçlar günün en çok 2 saati çalışıyor kalan zamanda boş yatıyorlardı. Bu atıl kapasiteyi kamunun yararına kullanmak  ( o zamanlar herhalde bu uygulamaya muhalefet edenler de olmuştu) ekonomik sıkıntının her zamanki gibi had safhada olduğu bir dönemde hiç olmazsa Ankara'nın ulaşım sorununu hafifletmişti.
  Bu  araçların büyük çoğunluğu mavi renkliydi ve Dodge,Desoto,BMC gibi kamyon şasisine monte edilmiş otobüslerdi (burunlu). Hayal-meyal anımsayabildiğim kadarıyla belediye bunlara numara da vermişti; bakımları da belediyenin Hipodrom daki otobüs deposunda yapılırdı. Kullanılmadıkları zamanlarda da burada depolandıkları için tamamen Belediyeye devredilmişler miydi? Bu soru ve diğer ayrıntıları daha iyi bilenler anlatırlar umuduyla sevgiler.


cenkince

12 yıl önce - Pzr 20 Ksm 2005, 22:04
Özel Servis Taşımacılığı


Sevgili Cihat,

Bu konuda İstanbul tarafında hiç bir standart yok. Her kurumun kendi oluşturduğu politikalar mevcut. Örneğin Hakim ve Savcıların servisini İETT yapmakta. Ya da Marmara Üniversitesi kendi otobüslerini kullanmakta. SSK'nın sarı 302'leri var bildiğim. Çoğu Kamu kuruluşu servis işini ihale etmekte. Mesela Yarı Özerk sayılır ama Türk Hava Yolları ihalesi Türkiye Özel Servis Taşımacılığı sektörünün en büyük ihalesidir ve yaklaşık 500 araçlık ihaleyi her sene ALTUR firması kazanır.

Esasında çok güzel bir konu açtın. Belki Akın bey bunu ÖZEL SERVİS TAŞIMACILIĞI adı ALtında ULAŞIM İNDEKSİ'nın altına açar da işleme fırsatı buluruz.

Hatta hemen aklıma gelen başlıkları sıralayayım bile...

Şöför profili,
Çevreyi yüksek emisyon gazları ile J9 türünden kirleten araçları,
yada tam aksine çok seri ve yüksek olmalarının avantajı ile işe gitme keyfini, bir de bu avantajı sizin arabanızıdan içeri girecek derecede kötüyü kullanan şark kurnazı şöförlerini,
iş çıkışında beklerken  kuyrukta sıralanarak  Akşam saatlerinde trafiği daha da felç etmeleri unsurları ile (Eminönü ve MAslak)
Yada sıcacık evinizin önünden fabrikanızın kapısına kadar bırakması böylelikle çamur, terleme yada üşüme  gibi kavramlardan uzaklaştırmasını
içerisinde extra sabah uykusu sunma olanağı ile,
nice küçük aşkların bir numaralı platformu,
okul servislerini,
servis çekmek jargonunu,

vs, vs, vs

şeklinde konuyu işleyebiliriz. Akın hocam ne dersin?



alabay

11 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 11:27
Türkiye'de toplu taşım otobüsleri renkleri


O İkarus'lar öldürülemez otobüstü, o yüzden
Doğu Berlin'in de hatları ayni otobüslerle işletilirdi, ama otobüsler çok daha bakımlıydı.

Başka bir konu/soru: ben İETT bölümünde renk cümbüş konusunda yeterince yakındım, ama farkediyorum ki, Türkiye'de bütün büyük şehirlerde otobüsler ayni (idi). İstanbul, İzmir, Adana, Bursa, Denizli (bu şehrin otobüs şebekesi de ilginç bence), vs ... hespi kırmızı/beyaz (idi).
Neden? Türkiye santralist olsa da, bu konuda bir kanun mu var? Her şehrin kendi rekleri olması mümkün olurdu aslında. Hiç sarı, portakal, yeşil (eh istanbul artık), mavi veya gümüş renginde tek tip otobüs kullanan şehir yok gibi.
Ben İstanbul'un yeşilini beyenmesem de ...

B. Alabay


Arda Alkaya
11 yıl önce - Pzr 05 Mar 2006, 03:09
MANların Plakaları


Bütün otobüslerin plakası resmi plaka iken bu yeni MANlar neden acaba sivil plakalı?

A.ŞAFAK TOMRUK
11 yıl önce - Pzr 05 Mar 2006, 18:03

Otobüsler dış kredi (leasing) ile alındığı için Ego' ya ait değil kredi alınan bankanın malı sayılıyıor. Borcu bitince Ego' ya ait olacak. Şayet Ego özelleştirilmezse o zaman resmi plakaya dönecek.



Batuhan Sultan
11 yıl önce - Sal 18 Nis 2006, 10:46

'Ulaşım Bütünlüğü ve Disiplini' açısından Özel Halk Otobüslerinin kaldırılması gereğine bende inanıyorum.

Ancak bu oldukça zorlu bir iş.

1- Teknik Zorluk

Ankara'da yaklaşık 675 adet özel otobüs var. Belediye'nin bunları 2007'de kaldırabilmesi için en az bu kadar otobüsü devreye alması gerekir.

EGO 475 adet yeni otobüsü 2006 sonuna kadar filosuna katacak. Ancak yine de minimum 200 otobüslük bir açık güzüküyor. Tabi EGO'nun bir de Metrobus projesi var ancak bu gerçekleşse bile 2008'den önce devreye girmesi mümkün değil.

675 adet Halk otobüsü nereden baksanız 100 milyon Euro'luk araç parkı demek. Bu milli serveti sokağa atmak israftır.

Belki de Belediye'nin aklında Halk Otobüslerininin lisansını kaldırdıktan sonra bunları kiralamak ve Belediye'nin şöförleriyle tıpkı belediye otobüsü gibi işletmekte olabilir.  Böylece hem var olan kapasite kullanılır hemde 200 otobüslük açık fazlasıyla kapatılabilir.

2- Politik Zorluk

675 adet Halk otobüsü sahibi, çalışanları, aileleri ve yakın çevreleri derken yaklaşık 5.000 kişilik bir topluluktan bahsetmiş oluyoruz.

Bu topluluk ki esasen her gün şehri harmanlayan ve toplumun tüm kesimleriyle irtibat içinde olan bir nitelikte. Dolayısı ile propoganda kabiliyeti ile Belediye'nin popülaritesini etkileyecek potansiyeli var.

Belediye'nin yaklaşık 1 senedir Halk Otobüslerinin kaldırılacağını söylemesine rağmen henüz bu kesimden bir çıkış görmedik.  Ancak işler ciddileşince muhakkak kendilerini göstereceklerdir.

O zaman Belediye'nin ve özelde Başkan Gökçek'in almış oldukları pozisyonu koruyup korumayacaklarını çok merak ediyorum doğrusu...


A.ŞAFAK TOMRUK
11 yıl önce - Cum 21 Nis 2006, 00:34

Ankara' ya yeni alınan otobüslerin son 25 adedinin resmi plakalı olmasının nedeni, aslında 450 tane alınan otobüsler leasing sistemiyle aracı olan banka veya şirketin üstünde göründüğü için sivil plakalı olacağı, gelen 25 tanesininde belediyeye hibe olarak geldiği için Ankara belediyesinin mülkü olmasından dolayı resmi plakalı olduğunu öğrendim. Konuyu bilginize sunarım.

A.ŞAFAK TOMRUK
11 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 20:12

Doğalgazlı otobüsler yeni gelen MAN' ların görünümünde olup dışarıdan görünen fark üstünde klima varmış gibi bir Çıkıntı olacak büyük ihtimalle. Ama bu otobüsler gerektiğinde motorinlede çalışma özelliğine sahip olacak tahminen.

Ahmet Gürkan
11 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 11:09

daha binmek nasip olmadı ama güzel otobüs. tavanın fiberglas olması bence bir yönden avantaj sağlayabilir, sacdan daha hafif olduğu için hem yakıt tüketimi azalır hem de daha seri çalışır. keşke Mercedes alsalardı diyecem ama geçmiş ola.... Mercedes 20 yıl dayanır Man 15 yıl.... Bkz. Belediyenin kullandığı 83 Model 0302'ler halen ayakta.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 113114115   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet