Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cmt 09 Eyl 2006, 11:47
[İST-C9.39] - İnşaa Halindeki Metro Hatları - Eylül 2006



Eylül 2006 itibariyle İstanbul'da devam eden 10 farklı metro inşaatları güzergahları :

Yaklaşık 90 Km'lik toplam 10 milyar dolarlık yatırım.

Açılış Kronolojisine göre :

1- Bağcılar - Zeytinbunu ( Merter ) Cadde Tramvayı

2- Taksim - Şişhane Metrosu

3- S.Çiftliği - Edirnekapı LRT

4- Aksaray - Yenikapı LRT

5- Şişhane - Yenikapı Metrosu

6- Levent - Darüşşafaka Metrosu

7- Esenler - Bağcılar LRT

8- Kadıköy - Kartal Metrosu

9- Marmaray ( Yenikapı - Söğütlüçeşme )

10- Bağcılar - Olimpiyatköy Metrosu

( Sıralamada esneme payı vardır )


messiah_haktan

15 yıl önce - Cmt 09 Eyl 2006, 13:04

Marmaray'in sadece tüp kismini eklemissin, bence bütün hatti ekleyebilirsin. Yeni bir hat sayilir, o ölcüde bir degisim olacak o hatta!

Esenler-Olimpik köy hatti tamamen insa halinde mi? Ben hep Esenler-Bagcilar bölümü insaat halinde saniyordum!

Merter-Bagcilar arasindaki hat yeni acilan tramvay hatti sanirim. Hani su eski LRT araclarinin kullanilacagi tramvay hatti?

Kadiköy-Kartal da bir ilerleme yok sanirim, daha bir civi bile cakilmadi diye biliyorum, bu dogru mu?

Hocam kusura bakma arti puan verme hakkim yok..


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cmt 09 Eyl 2006, 14:51
Detaylar


Marmaray için şu anda çalışmalar Yenikapı-Söğütlüçeşme arasında var.Yenikapı-Halkalı ve Söğütlüçeşme-Gebze arasında çalışmaların 2007'de başlaması planlanıyor.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=6026&a ...;start=360

Olimpiyatköy metrosu Esenler-Bağcılar-Olimpiyatköy olarak çalışmaar devam ediyor.Başakşehirde hazranda şantiye açılmıştı.  

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=19704& ...p;start=90

Kadıköy-Kartal Metrosunda şaft açma çalışmaları 3-4 yerde var.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=11868& ...mp;start=0

Bağcılar-Zeytinburnu tramvayı en kısa zamanda açılacak olan hat.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=7981


MehmetK
15 yıl önce - Cmt 09 Eyl 2006, 16:25

Hiç tereddütsüz bu projeler bittiğinde İstanbul Dünyanın 1.sınıf şehirleri arasına girmiş olacak.Gerisi ayrıntı kalır...

2010 bir aksilik olmazsa çok önemli bir tarih.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 11 Eyl 2006, 09:58
2010


Bu tarih hepimizin beklediği bir tarih.50 km uzunluğundaki raylı sistemler 150 km'yi aşacak.

Son olarak  Bağcılar tramvayınında açılmasıyla güncel harita bu şekilde oldu :


 

(+)


İBB 1 inşaat bitirince sıradakine başlıyor.Kabataş bitince Olimpiyatköy'e başlamışlardı.Bağcılar bittiğine göre sıradakilerden birine başlarlar.

İnşatına 1 senede başlanabilecek hatlar :

Bakırköy İDO-Bağcılar

Beylikdüzü-Bakırköy

Ümraniye-Üsküdar



e_mutlu

15 yıl önce - Pts 11 Eyl 2006, 11:17

Beylikdüzü-Bakırköy başlamazsa , hele O Bakırköy İDO -Bağcılar hattına hemen başlarlarsa  yuh demekten başka bişey demicem...

Burç

15 yıl önce - Pts 11 Eyl 2006, 12:34

Beylikdüzü hattının çok önemli bir önceliği var  :

Bildiğiniz gibi Istanbul büyük bir nüfus patlaması ve bu yüzden gecekondululaşma süreci ile
büyüdü. Politik çıkar ve ekonomik rant amaçları ile hep bu bölgelere ulaşım önceliği verildi.
Nüfusu şehir dışına kaydırma amaçlı girişimlerde bulunuldu ama metro sistemi olmadığı için
bu dış bölgelerde yaşayacak insanların iş merkezlerine çabuk ulaşması imkansız olduğundan
hızlı ulaşılan gecekondu bölgelerinde yığılma devam etti. Bu kısır döngünün kırılabilmesi
için önce metro sistemini dış bölgelere getirmek lazım. Yani Beylikdüzü'ne bir
metro veya metrobüs hattı sadece bu bölgede yaşayan halkın ulaşım sorununa çözüm
olarak görülmemeli. Istanbul'u üst üste yığılmış, plansız yerleşim bölgelerinden kurtarmak
için ve nüfusu yeni planlı yerleşim yerlerine çekebilmek için önce bu bölgelerin ulaşımına
yatırım yapmak gerekiyor. "Nüfusu çok" diyerek metro yapılan yerlerin nüfusu daha da artıyor.
Oysa nüfusun asıl taşınması planlanan yerlere metro yapılınca bu kısır döngü kırılacak.
Yani ulaşım ağı, nüfusun peşinde koşmamalı, tam tersine, önce nüfusun gelmesini istedikleri
yere hızlı ulaşım sağlanmalı ki, nüfus metronun peşinden gelsin.


vestaerhan
15 yıl önce - Pts 11 Eyl 2006, 13:24

Alıntı:
2010 bir aksilik olmazsa çok önemli bir tarih.


2006 yılındayız ve artık B.Düzü ve B.Çekmece de dahi trafik var... 2010'u düşünmek dahi istemiyorum... Projeler güzel ama malesef gelişmeleri yakalayacak kadar hızlı değil.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Prş 14 Eyl 2006, 12:11
Kolay değil bu işler


Önceleri İBB ile hukumet partileri ayrı partilerden olunca hep bürokratik engellemelere takılır bir türlü metro ilerlemezdi.Bu dönem biraz iyi oldu.8 farklı proje inşaat halinde.

Biraz nostalji ; Temel atma tarihine göre .

Aksaray-Esenler     : Dalan - Özal ( ANAP )

Otogar-İncirli         : Sözen ( SHP koalisyon ortağı )

Taksim-Levent       : ( Sözen - SHP )

Bunlar tesadüf olamaz.


Neyse ;

Yakın zamanda BEYLİKDÜZÜ'NDE hareket bekliyorum.2007'de.

Çünkü K.Çekmeceye kadar proje hazır.


SİYAH ÇİZGİLER İHALE AŞAMASINDA.

 

(+)


fatihhayri

15 yıl önce - Prş 14 Eyl 2006, 14:09

sıralama çok iyi bence

1. bitti

geriye kaldı 9 adet

benim hayalim 5 in bitmesi

görecekmiyiz o günleri



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM