Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cmt 09 Eyl 2006, 10:42
[İST-C9.33] - Olimpiyatköy-Bakırköy İDO Arasına Metro Hattı



Olimpiyatköy'e 40 ayda metronun geleceğini şampiyonlar ligi maçlarının Olimpiyatköy'de oynanması ile ilgili basın toplantısında K.Topbaş beyin ağzından duyduk.

40 ayda gelecek metro Aksaray-Otogar hattının Bağcılar'a oradanda İkitelli'ye devam etmesi ile ilgili.  
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=19704& ...mp;start=0

Asıl önemli olan konu ise ;

Bağcılar-İncirli arasının projelerinin tamamlanmış olması.İncirli - Bakırköy İDO arasının etüd ve proje çalışmalarıda bir yandan devam ediyor.

SONUÇ : Metro hattı  Bakırköy-Olimpiyatköy olarak planlanıyor.

 

(+)


Son olarakta önce B.Şehir konutlara sonra Olimpiyata gidecekmiş.


messiah_haktan

15 yıl önce - Cmt 09 Eyl 2006, 11:14

O kadar cok harita cizdin ki kafam karisti, hangisi insaat halinde hangisi gercek proje hangisi fantezi.. Bir iyilik yapip da insaat halinde olan ve yakinda insaati basliyacak bütün hatlari  cizer misin?  

Örnegin: Insaat halinde ki hatlar mavi, yakinda basliyacak hatlar kirmizi renkte.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cmt 09 Eyl 2006, 11:49
Burada


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=330293#330293

İnşaa halindeki 90 km'lik metro hatları bu başlıkta.Kafan karışmasın üstadım


mehmetkoru
15 yıl önce - Pts 18 Eyl 2006, 15:54

ilginç bir haber gibi geldi bana, tarihi hkkında bilgim yok

http://www.atakoygazete.com.tr/hb060907.htm

BOZDOĞAN
“AYAMAMA DERESİNİN İKİ YANINDAN YOL GECECEK. METRO SAHİLE BAĞLANACAK. 06 PİSTİ UZATILACAK”
Ataköylüleri yakından ilgilendiren ve bir süredir söylenti halinde olan 24-96 pistinin uzatılması, metronun Ataköy’ün içinden geçerek sahile bağlanacağı, Ayamama deresinin iki yanından sahil yolu ile 0-2 yolu arasında bağlantı yapılacağı söylentileri ile ilgili olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Rafet Bozdağan ile görüştük. Tüm söylentiler ile ilgili sorularımızı yanıtlayan Bozdoğan “biz İstanbul’un 20 hatta 30 yılını projelendiriyoruz”  dedi.
Sayın Bozdoğan, Bakırköy ile ilgili çalışmalarınız nelerdir. Özellikle Atatürk Havalimanı 24-06 pistinin durumu nedir. Üzerinde çalıştığınız projeler ile ilgili neler söyleyeceksiniz?
İstanbul haritası bu ben size önce bazı referans noktaları vereyim. Altta gördüğünüz çizgi E-5 karayoludur şurası hava alanı şu da havaalanından gelen hattımız bu da Taksim hattıdır bu hat Yenikapı’dan Bakırköy İncirli’ye içerden geliyor  Abdi ipekçi Olivİum alış-veriş’in altından Hipodromun yanından geçerek çarşı mağazasına gider. Bakırköy’den binen bir vatandaş buradan Yenikapı Eminönü Taksim Darülşafaka’ya kadar gidecek bu hat adım adım uzatılıyor. Kırmızıyla gördüğünüz inşaatı devam edenler mavilerinde projesi devam ediyor.  Bir metro hattımızda Bakırköy sahilden başlıyor incirli caddesinden özgürlük meydanına geliyor Haznedar’dan Bahçelievler’den ikitelli olimpiyat evine gidiyor. Bu hatta böyle çalışacak.
Marmaray hattı var şu gördüğünüz hat üzerinde hala çalışıyoruz. Bu gördüğünüz hat olimpiyat köyüne gidecek hat şu da ikitelliye gidecek hat.
İki ayrı hattan Bakırköy sahilden binen bir vatandaş dilerse Marmaraya gelecek dilerse İncirli’ye gelecek dilerse otogara gidecek dilerse Beşiktaş’a gidecek havaalanının altından Çobançeşme kavşağından gelecek Yenibosna’daki hatla entegre olacak buradan da Bağcılar ve Küçükçekmece’ye gidecek. Bakırköy’deki vatandaşlarımız rahatlıkla yürüyerek istasyonlara ulaşabilecekler.
Bu da Beylikdüzü metrosu havaalanından altından mevcut istasyonumuzdan başlayacak Yenibosna daki ile entegre olacak sonra devam ediyor Bağcılara’a buradan Küçükçekmece istikametine geçiyor. Bunlar raylı sistemler gördüğünüz gibi Bakırköy’ün hemen her noktasından geçiyor. Yürüyerek 400-500 metre yürüyerek gidebilecek halkımız. Ataköy’e yeni yapılan binaların altından geçiyor. (Ataköy Konakları) Deniz otobusüne kadar uzanmayacak. Yani aktarma yapacak. Henüz daha yeri belli değil sağa kayar sola kayar. TOKİ binalarının oradan aktarma yapacaklar. Bakırköy sahilinden banliyö hattına daha sonra incirli caddesi üzerinden incirli istasyonuna daha sonrada Bahçelievler üzerinden ikitelliye kadar gidebiliyorsunuz. Bir harita daha var bu harita da Bakırköy bölgesi burası burada E-5’i (O-2) genişletiyoruz havaalanı kavşağını yeniden yapacağız. Buradaki pist genişlemesi nedeniyle şu alanlar genişlediği için aşağıya Dünya ticaret merkezine yeniden bağlanacak. Bu arada Dünya ticaret merkezinin sağından ve solundan yapılan bir yol var yeni yapılan marketin (Yeinibosna girişindeki KOÇTAŞ) orada buluşan.
Plan değişiklikleri Anakent meclisinden onaylandı mı?
Evet anakentten geçti. Bu arada ayamama vadisinin sağından ve solundan sahile bağlanan bir yolumuz daha var bu yol deplasmanını pistle beraber ulaştırma bakanlığımızca yapılacak. Biz kavşakları yapacağız.
Sözünü ettiğiniz yol Ayamama deresinin her iki yanındran mı yapılacak? Böyle olursa Ataköy içine giriş verilecek mi?
Ataköy’ün içinden direk geçişimiz yok. Şuradan bir bağlantımız var bakın şurdan gelen yok burada durur burada kalır. Dolayısıyla burada trafik talebi buradan doğacak. Dünya ticaret merkezi şurada onlar bakın bu harita çok sistemli harita tam kavrayamayabilirsiniz. Şunun önünde bir yol var zaten buraya kadar gelir. Şurası da dere bakın. Olmayacak bizim ana aksımız dünya ticaret merkezinin yanı göbek burada bakın buradan biz Ataköy’e yol vermiyoruz. Ataköy bölge olarak şurasıdır. Ataköy’ün içine giriş vermiyoruz. Havaalanından gelen hatta Ataköy’le bağlantısı yok. Sahil yoluyla çoban çeşme kavşağı bağlanacak. Havaalanından başlayıp ikitelliye giden bir hattımız var. Birde Marmaray hattımız var. TOKİ’nin arkasından başlayacak Havaalanına gidecek.
Sahil yolu ile E-5’i bağlayacak yolu Ayamama deresinin batısından geçirirseniz Ataköy ile bağlantıyı kesmiş olmazmısınız. Bu durum Ataköy’ü ve Ataköylüleri rahatlatır.
Savunduğumuz nokta E-5 sahil yolu bir birine bağlanırsa o zaman Ataköy’ün içine girmeyecek bu yol ayamamanın havaalanı tarafında olursa buraya hiç girmeyecekler Orada öyle sıkıntılar çekiyoruz ki zemin müsait değil. O yolu o tarafa koyduğunuzda kavşakla bağlantıyı sağlayamıyorsunuz. Metro viyadükleri rahatsız ediyor hiç es çizilmeyecek yerlerde es çizdik. Bir taraf dere bir taraf viyadük sahil yoluyla Çobançeşme bağlanacak havaalanı önüyle de Koştaş’ın yaptığı kavşak bağlanacak
Ataköy’de Yenibosna istasyonundan bir hat 9-10 ve 7-8 kısımdan geçerek sahile bağlanacak deniyor?
Havaalanından başlayıp ta ikitelliye gidecek bir hattımız var birde marmaray’ın Ataköy’den müsait yerden marmaray’ın bir kolu havaalanının içine girecek.
Ataköylülelerin istediği bu yolun Ayamama deresinin havaalanı tarafından geçmesiydi
Şu an millet ne yapıyor Ataköy’ün içine kaçıyor. Kaçmayacak efendim. Transit yol var burayı kullanacaksın. Zemin müsait değil öyle sıkıntılar çekiyoruz ki. Bir görseniz o projeyi hiç es çizilmeyecek yerlerde es çizdik. Bir taraf dere, bir taraf viyadük bir taraftan iki kavşaktan gelen yol sizi sıkıştırıyor bir tarafta EGS blokları. Yok imar planlarında varsa o yol yapılır neticede biz kamuyuz. Ataköy bölgesinin etrafını bir imar konumu bandına alıp ta Ataköy’ü koruma altına alamayız. Ancak şunu yapabiliriz. Ataköy’ün üzerindeki trafik yoğunluğunu azaltmak için dağıtacak yollar yaparız. Burayı korunma haline getiremeyiz aksi taktirde İstanbulluya hesap vermek durumunda kalırız. Burada yol alternatifleri olmadığı için insanlar Ataköy içine giriyor. Bizde alternatif yollar üretelim ki bu yoğunluk azalsın. Biz şunu düşünüyoruz burada yol alternatifleri olmadığı için insanlar Ataköy’ün içinden geçiyor biz alternatif verelim de burayı bir nevi transit değil de oradaki insanlarla ilişkili oradaki fonksiyonlarla ilgili kullanılsın. İnsanlar ister istemez burayı kullanıyorlar. Biz alternatif yolları yaparsak bu yoğunluk azalacaktır.
Bahsettiğiniz projeler hazır mı? İhale aşamasına gelindi mi?
Onunda projesi hazır 2007 yılında bunların hepsini ihale edeceğiz.
Bu projelerin ihale süreleri nedir? Ne sürede bitirileceği planlandı?

Metronun imalat süresi 2-3 yıl yolun ise bir yıldırSayın Bozanoğlu verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.


mehmetkoru
15 yıl önce - Pts 18 Eyl 2006, 16:06

atakoy gazetesindeki yazıyı deteylı okumadan koymuştum fakat detaylı olarak okuyunca gerek metro ile ilgili gerekse yapılacak yol çalışmaları ile ilgili, gerçekten cok önemli bilgiler var. Üzerinde konuşulan haritaya ulaşabilirsek cok iyi olur. Akın Kurtoğlu ile Mehmet Kasım bu işi becerebilecek üstadlar diye düşünüyorum  



xgokhan
15 yıl önce - Pts 18 Eyl 2006, 17:34

Yazı bir çok bilgi içermekle beraber "bakın şurası şu burası bu" ifadeleriyle film altyazısı gibi, içinden çıkmak zor.

mehmetkoru
15 yıl önce - Pts 18 Eyl 2006, 21:12

tam olarak anlıyabilmek için bölgeyi çok iyi tanımak veya üzerinde anlatığı haritayı bulmak lazım

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 19 Eyl 2006, 09:37
Harita


Derli toplu bir harita hazırlayıp sunayım.Bana biraz zaman verin.Ama bir kaç başlıkta ayrı ayrı anlatmıştım.Özetleyeyim.

1-Yeşilköy Sahil-Havaalanı-Otogar-Aksaray

2-Yeşilyurt Sahil ( Ataköy ) -Havaalanı-Olimpiyatköy

3-Bakırköy İDO-Bağcılar-İkitelli Olimpiyatköy

4-İncirli-Bahçelievler-Çobançeşme-Sefaköy-Beylikdüzü

5-Yenikapı-OliviumZeytinburnu -Veli Efendi Hipodrom Kuzeyi -İncirli


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cum 22 Eyl 2006, 10:46
Ataköy Bölgesi


Mavi :Ataköy-Havaalanı-Olimpiyatköy Metrosu

Kırmızı : Yeşilköy-Havaalanı-Aksaray

Yeşil : Beyikdüzü-Bakırköy

SARI : Bakırköy İDO-Olimpiyatköy

 

(+)


Oghuz
15 yıl önce - Cum 22 Eyl 2006, 11:07

Mavi renkli Ataköy-Havaalanı bağlantısı sizce de gereksiz değil mi?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM