Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Ankara Çayyolu-Kızılay Metro İnşaatıyla ilgili Bilgiler, Öneriler ve Fotoğraflar [ANK ]
123 ... 119120121   sonraki »
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Mehmet CK
11 yıl önce - Cmt 30 Ağu 2003, 16:55
Ankara Çayyolu-Kızılay Metro İnşaatıyla ilgili Bilgiler, Öneriler ve Fotoğraflar [ANK ]


Bugun Ankara' daydim , Ankara Metrosunda ilginc gelismeler var. Biliyorsunuz , 1. Asamanin asil plani asagida verdigim resimde goruldugu gibi KIZILAY-CAYYOLU hattindan olusuyordu.

Ama, sayin İ. Melih Gokcek, AKAY kavsagi sebebi ile CAYYOLU-ASTI ANKARAY hattini yeni bir plan olarak onumuze sunmustu. Ama durum degisti. ANKARAY hem ASTI' nin, hem 3 universitenin, hem de Cayyolu' nun trafigini kaldiramazdi. BU yuzden METRO insaati, KIZILAY' a dogru basladi.

Su an Milli Kutuphaneden sonra Eskisehir yolu trafige kapali. BU bence cok iyi bir gelisme, cunku METRO cok daha gercekci bir cozum.

Yalniz ilginc yorumlar da okumuyor degilim. Mesela AKAY kavsagi sebebi ile Meclis bahcesinden gececekmis, yeni METRO guzergahi. Yani ongorulen plandan biraz farklilik var. Ankara hakkinda detayli bilgileri olan arkadaslar bana bu konuda yardimci olabilir mi? METRO' nun meclis bahcesinden gecmesinin zararlarini bana siralayabliir misiniz?

Ankara Metrosunda Neler Oluyor?..
Ankara Büyükşehir Belediyesi'nce sürdürülen raylı sistem çalışmaları büyük bir belirsizlik ve plansızlık içermektedir.
Halen kaba inşaat çalışmaları devam eden Batıkent - Sincan hattı ile Aşti - Çayyolu arasında başlanıp, kısa bir süre önce Kızılay - Çayyolu olarak yapılacağı ifade edilen hattın akıbeti meçhuldür.
Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin değişen kararlarıyla, metro çalışmaları yaz-boz tahtasına dönmüştür. Plansız çalışmanın ve kaynak israfının tipik bir örneğini oluşturan raylı sistem çalışmalarının ne acıdır ki, hesabını da soran yoktur. Olan, yine Ankara halkına olmaktadır.
Ankara ana ulaşım planı, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi'nde 1994 yılında kabul edilmiştir. Kabul edilen plan ile Ankara'nın gelişme bölgelerine metro götürülmesi öngörülmüş ve Kızılay - Çayyolu güzergâhı metro hattı olarak düşünülmüş ve nüfus yoğunluğuna açılmıştır. Kamu binaları ve üniversiteler bu alana kaydırılmış, arsa ve konut üretimine hız verilmiştir.
Ana ulaşım planında M2 hattı olarak gösterilen Kızılay - Çayyolu metrosu tüm zemin etüdü ve projesi hazır iken, Melih Gökçek döneminde Aşti - Çayyolu güzergâhı olarak değiştirilmiştir. Kamuoyunda dile getirilen tüm eleştirilere karşın Büyükşehir Belediyesi, inatla Aşti - Çayyolu hattını savunmuş, Bakanlıklar bölgesindeki trafik sorununu çözmek için de Akay kavşağı projesini ısrarla sürdürmüştür.
Akay kavşağı yapılırken, siyasal partilerce ve meslek odalarınca yapılan hiçbir uyarıya dikkat edilmemiştir. Akay kavşağı yerine Kızılay - Çayyolu metrosunun bir an önce yapılması, Akay kavşağının lüzumsuz olacağı ve ihtiyaca cevap vermeyeceği yolundaki tüm uyarı ve eleştirilere kulağını kapayan Büyükşehir Belediyesi, başlangıçta belirlenen keşif bedelinin tam 5 kat fazlasıyla, 5.5 trilyon lira harcayarak Akay kavşağını tamamlamıştır.
Aşti - Çayyolu güzergâhının ihtiyaca cevap vermeyeceğini sonunda anlayan Büyükşehir Belediyesi, tekrar başa dönmüş ve hattın Kızılay - Çayyolu arasında yapılacağını ifade etmiştir. Kızılay - Çayyolu hattı doğal olarak Akay kavşağından geçecektir. Bu durumda iki husus acı bir gerçek olarak ortada durmaktadır.
Birincisi, Akay kavşağının iflası. Akay kavşağı yapılmasın diyenlerin iddiaları ve eleştirilerinin haklı olduğu ortaya çıkmıştır. İkincisi, metro yapılacaksa, Kızılay - Çayyolu arasında yapılsın görüşünü savunanların, görüşlerinin doğru olduğu anlaşılmıştır.
Her iki gerçek karşısında kazanan, akıl ve sağduyu olmuştur. Bu gerçeklerin karşısında, yenilen ise Melih Gökçek'tir. Elbette her yenilginin bir maliyeti vardır.
''Ben yaptım, oldu'' mantığının ancak aşiret düzenlerinde geçerli olabileceğine inanan Ankara halkı, şimdi bu maliyetin hesabının sorulmasını beklemektedir.
Kaba inşaat çalışmaları devam eden raylı sistem çalışmalarının öbür aşamaları için kaynak da temin edilememiştir. Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin elinde, bu iş için 2-3 aylık bir kaynak kalmıştır. Büyükşehir Belediyesi metro yapıyor gibi gözükmekte, halk da metro yapılıyor gibi algılamaktadır. Oysa gerçek hiç de iç açıcı değildir.
Metro yapım çalışmaları 3 ana kısımdan oluşur:
1- Kaba inşaat, 2- mekanik çalışmalar, 3- Elektronik aksam.
Kaba inşaat metro çalışmasının sadece yüzde otuzunu oluşturur ve Ankara'da yapılan budur.
Başarılı bir metro çalışması, işe başlanmadan önce her üç ana kısmın proje ve kaynak sorununun çözülmesini gerekli kılar. Bütün işlerin ihalesi baştan yapılmalı ve kaynağı temin edilmelidir. Ayrı zamanlarda gerçekleştirilen ihaleler, metronun fiyatını olağanüstü yükseltir.
Mekanik ve elektronik çalışmalar için yürütülecek hiçbir hazırlık ve kaynak bulunmamaktadır. Ankaralıları bekleyen önemli sorunlar vardır. Kaba inşaat çalışmaları bittikten sonra ne olacaktır? İşin yüzde yetmişini oluşturan elektronik ve mekanik çalışmaların yürütülmesi için kaynak nereden temin edilecektir?
Kaynak konusunda hükümete güveniliyor ise.. hükümet böyle bir güvence vermiş midir?
Bu belirsiz durum derhal çözülmeli, Ankaralılara gerçek söylenmelidir. Geri kalan çalışmaların kaynağı açıklanmalıdır.
Ankara halkı çok net bir yanıt istemektedir. Metro çalışmaları ne zaman bitecek, metro hangi tarihte işletmeye açılacaktır? Metro yapmak, kocaman bir çukur açmaktan ibaret değildir.

http://www.arkitera.com/haberler/2003/07/22/metro.htm

Yasadışı kavşağın altına metro inşaatı
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek , ''TBMM bahçesine metro'' projesini yaşama geçirmek için ilk adımı attı. Gökçek, Çankaya Belediyesi'ne sorma gereği bile duymadan Çankaya Belediyesi Emniyet Parkı'nda zemin etüdü için sondaj çalışmalarını başlattı.
Gelecek yıl yapılacak yerel seçimde puan toplamak isteyen Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Gökçek, ''önce inşaat sonra izin'' politikasının bir benzerini de Çankaya'da uygulamaya koydu. Büyükşehir Belediyesi'nin anlaşmalı olduğu şirketin ekipleri, TBMM bahçesinde de istasyonu olacak metro hattı için Çankaya Belediyesi Emniyet Parkı ile Emniyet Genel Müdürlüğü önünde sondaj çalışmasını başlattı. İnşaat öncesi ön zemin etüdü yaptıklarını belirten belediye yetkilileri, metro hattının yüzeyin 26 metre altından geçeceğini söylediler.
Çankaya habersiz
Çankaya Belediyesi Başkanvekili Yaşar Çatak ise Çankaya Belediyesi sınırları içinde yapılan çalışmayla ilgili olarak kendilerine herhangi bir bilgi verilmediğini söyledi. Metronun altından geçeceği Akay Kavşağı'nın yapımına ilişkin Büyükşehir Belediye Meclisi kararının yargı kararıyla iptal edildiğine işaret eden Çatak, ''Bu durumda yapılması gereken, kavşağın eski hale iadesinin sağlanması ve bu işi yapanlardan da bedelinin tahsil edilmesidir. Hukuk böyle diyor ama uygulamada nasıl olacak onu zaman gösterecek'' dedi.
http://www.arkitera.com/haberler/2003/07/02/kavsak.htm

Bu arada Emek ' teki yeni koprulu kavsak guzel olmus ama Cetin Emec' teki 70 gun koprusunde biraz sorun var. ASTI sapagi biraz problemli. İ. Melih bazen dusunmeden hareket ediyor galiba.

Yine de daha guzel bir Turkiye icin daha fazla RAYLI TOPLU TASIMA sistemleri   der, bu konuda calisan herkese basarilar dilerim.


messiah_haktan

11 yıl önce - Prş 11 Eyl 2003, 11:56

Daha insaata basliyali bir yil olmadi sanirsam,adamlar kisin baslamisti ama geldikleri yola bakin,hemde üstüne üstelik bundan uzun 18 kmlik bir hat daha insaat halinde su an, onaramen yarim yil icinde bukadar yol gelmisler!En son geldikleri yer Halkbanki gecmisti!Istanbul örnek alsin,yillardir 6 tane metro duragi dikdiler!Bu arada büyük bir ihtimalle keciören metrosunada bu yil baslanacak!









Metro Halkbanki gecip Tekelin ikizlerine dogru ilerliyor!



Mehmet CK
11 yıl önce - Cmt 13 Eyl 2003, 00:29

Milli kutuphanenin karsisinda da insaatlar devam ediyor. BU metro hatti, Akay kavsaginin yaklasik 15 metre altindan gecip, Kizilay istasyonuna baglanacak. Kisacasi Melih Gokcek bir arar Ankaray' i devam ettirmeye calismisti bliyorsunuz ama tekrar eski plana donuldu. Ilk asamada Cayyolu(hepsi) ' na kadar gidecek. Benim bir emlakci tanidiktan duydugum, metro Cayyolu tarafindan tekrar dogu yonune yonelecek, ve Bilkent sirtlarindan(tahminen Bilkent Univ. kapisi onunden) gececek ve Eskisehir yoluna uyguın bir yerden baglanacak. Yani yuzuk seferi olacak. Tabii Etimesgut-Batikent baglantisi da yapilirsa 2 tane yuzuk sefer olacak.

BU arada Gokhan da belirtmisti, Kecioren ve Dikmen metro cailsmalari icin on hazirliklar basladi.


ismail+
10 yıl önce - Sal 06 Oca 2004, 22:24

Ayni haberin degisik versionu:

Ankara: Kızılay-Çayyolu Metro İnşaatı'nda delme töreni

Kızılay-Çayyolu Metro İnşaatı’nın Söğütözü-Kızılay bölümünde delme işlemi, bugün düzenlenen bir törende başlatıldı.

Kızılay-Ümitköy hattının Söğötözü bölümünde düzenlenen törene, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek ve çok sayıda davetli katıldı. Törende bir konuşma yapan Gökçek, halk arasında köstebek tabir edilen makinenin yerin 20 metre altından gideceğini ve her gün ortalama 18 metre ilerleyeceğini belirterek, Söğütözü’nden Kızılay’a kadar yerin 20 metre altından hiçbir inşaata dokunulmadan gidileceğini belirtti. Gökçek, tünelin Akay Kavşağı’nın altından geçerek direkt olarak Kızılay’a çıkacağını kaydetti. Tünelin tamamlanması ile yeni yapılan hatların uzunluğunun 39.3 kilometreye ulaşacağını ifade eden Gökçek, "Bunu 23.3 kilometrelik mevcutla topladığımızda Ankara 62.6 kilometre, yani yaklaşık 63 kilometrelik bir metro hattına kavuşmuş olacak" dedi.

Ulaştırma Bakanı Yıldırım ise Ankara’ya 3 Kasım seçimlerinden sonra geldiğine işaret ederek o günden bugüne Ankara’nın bir açık şantiye görünümünde olduğunu söyledi. Yıldırım, "Her gün geçtiğimiz yerde bir değişiklik görüyoruz. Her ne kadar bu geçici bir rahatlık veriyorsa da kalıcı rahatlığın yaşanması bakımından çok faydalı olacak. Ankara Büyükşehir Belediyesi zamanla yarışmaktadır" dedi. Konuşmaların ardından yerin 20 metre altında tüneli açacak olan iş makinesine ilk hareketi verildi.

Haberin Kaynagi:

www.kenthaber.com

Siteyi bugun buldum, icinde tum sehir hatta ilcelerle ilgili haberler var.


Atila
10 yıl önce - Pts 23 Şub 2004, 15:07

Kaynak: www.kenthaber.com

Ankara: Kızılay-Çayyolu Metro İnşaatı'nda delme töreni

Kızılay-Çayyolu Metro İnşaatı’nın Söğütözü-Kızılay bölümünde delme işlemi, bugün düzenlenen bir törende başlatıldı.

Kızılay-Ümitköy hattının Söğötözü bölümünde düzenlenen törene, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek ve çok sayıda davetli katıldı. Törende bir konuşma yapan Gökçek, halk arasında köstebek tabir edilen makinenin yerin 20 metre altından gideceğini ve her gün ortalama 18 metre ilerleyeceğini belirterek, Söğütözü’nden Kızılay’a kadar yerin 20 metre altından hiçbir inşaata dokunulmadan gidileceğini belirtti. Gökçek, tünelin Akay Kavşağı’nın altından geçerek direkt olarak Kızılay’a çıkacağını kaydetti. Tünelin tamamlanması ile yeni yapılan hatların uzunluğunun 39.3 kilometreye ulaşacağını ifade eden Gökçek, "Bunu 23.3 kilometrelik mevcutla topladığımızda Ankara 62.6 kilometre, yani yaklaşık 63 kilometrelik bir metro hattına kavuşmuş olacak" dedi.

Ulaştırma Bakanı Yıldırım ise Ankara’ya 3 Kasım seçimlerinden sonra geldiğine işaret ederek o günden bugüne Ankara’nın bir açık şantiye görünümünde olduğunu söyledi. Yıldırım, "Her gün geçtiğimiz yerde bir değişiklik görüyoruz. Her ne kadar bu geçici bir rahatlık veriyorsa da kalıcı rahatlığın yaşanması bakımından çok faydalı olacak. Ankara Büyükşehir Belediyesi zamanla yarışmaktadır" dedi. Konuşmaların ardından yerin 20 metre altında tüneli açacak olan iş makinesine ilk hareketi verildi.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmm....

Bugün gördüm, fakat eskimis herhalde...?! Fakat Keciören-Ulus temmeli dün atildi, ondan eminim.


Erdal
10 yıl önce - Pts 03 May 2004, 21:22

Sögütözü - Çayyolu hattinda inşaat bitmek üzere;

- MTA istasyonu, sögütözü istasyonu inşaatleri bitti.
- Odtü istasyonunda hala metro çukuru var.
- Bilkent istasyonunda çukur kapatılma aşamasında.
- Köy hizmetleri hala metro çukuru var.

İstasyonlar arası tünel işlerinde de ciddi ilerleme var. Ancak inşaatta eski hız görülmüyor.Mekanik inşaata ne zaman başlanacak belli degil..


Tuna Yersu
10 yıl önce - Sal 01 Hzr 2004, 22:22



(+)


irfan x
9 yıl önce - Prş 13 Oca 2005, 01:59

Alıntı:
Metro inşaatının AŞTİ- Çayyolu hattı, yüzde 90 oranında tamamlandı

Ankara’da raylı sistemi yaygınlaştırma çabaları, 3 hatta yürütülen çalışmalarla devam ediyor.

Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü’nden alınan bilgiye göre metro çalışmaları, AŞTİ—Çayyolu hattında yüzde 90, Batıkent—Sincan—Törekent hattında yüzde 68 oranında tamamlandı. Ulus—Keçiören hattının ise sadece yüzde 10’u tamamlanabildi. EGO yetkilileri, ödenek sıkıntısı yaşanmazsa 3 hattın da öngörülen zamanlarda tamamlanacağını ifade etti. Yapımına Eylül 2002’de başlanan ve yüzde 90 oranında tamamlanan AŞTİ—Çayyolu metrosunun toplam uzunluğu 9 bin 300 metre. AŞTİ’den başlayıp Ümitköy’e kadar uzanan hatta, Söğütözü, MTA, ODTÜ, Bilkent, Köy Hizmetleri, Beytepe ve Ümitköy olmak üzere 7 istasyon bulunuyor.

Yapımına 2001 yılının Şubat ayında başlanan Batıkent—Sincan metro hattının toplam uzunluğu 15 bin 629 metre. 15 istasyondan oluşacak hatta iki istasyon arası uzaklık ortalama bin 165 metre. Batıkent metrosunun uzantısı olan Sincan metrosu, sırasıyla Batıkent merkez, Mesa Sitesi, Botanik, İstanbul Yolu, Eryaman1, Eryaman 2, Devlet Mahallesi, Fatih, Gaziosman Paşa, Törekent ve Organize Sanayi istasyonlarından oluşuyor. Hattın şu ana kadar yüzde 68’i tamamlandı.

Başkentin nüfus yoğunluğu en fazla olan ilçelerinden Keçiören—Ulus metro hattının toplam uzunluğu 10 bin 257 metre. Ulus’ta başlayan hat, ASKİ, Dışkapı, Meteoroloji, Belediye, Mecidiye, Kuyubaşı, Dutluk ve Gazino olmak üzere 9 istasyondan oluşuyor. Ulus—Keçiören hattının sadece yüzde 10’u tamamlandı.

Ankara’daki metro hatları içinde en kısa mesafeye sahip olan Kızılay—Söğütözü hattının toplam uzunluğu 3 bin 106 metre. AŞTİ’den gelen yolcuları Ümitköy ve Kızılay istikametlerine taşıyacak olan hat, Söğütözü, Milli Kütüphane, Necatibey ve Kızılay istasyonlarından oluşuyor. Hat, yüzde 40 oranında tamamlandı.
Zaman - Mustafa Eranı


Erdal
9 yıl önce - Cmt 02 Nis 2005, 14:51
sevinmelimiyiz yoksa üzülmelimi.?


Merhaba,

Ankara Metrosunun yeni yapılan Söğütözü- Ümitköy arasındaki kaba inşaat neredeyse tamamlanmak üzere.Güzergah üzerindeki ümitköy hariç tüm istasyonların kaba inşaatları ve tüneller birmiş durumda. Bu güzergah tamamem yeraltından yapıldı.ilk başda söylenen birmiktar acık hatta yeraltına alındı.Buraya kadar herşey güzel ama ucuza metro yapmakla övünen belediyemiz ve onun idarecisi halen mekanik ihaleyi yapabilmiş degil.Yani metro tünellerim ve istasyonlarımız var ama trenlerimiz yok.. Bu şartlarda metronun ne zaman hizmete gireceği belirsiz..


MeReK
9 yıl önce - Cmt 25 Hzr 2005, 18:49

Armada alışveriş merkezi yanındaki Metro istasyonu:



(+)



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet