Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Selçuk Dinçsoy
12 yıl önce - Cum 19 Ağu 2005, 11:02

Ankara'daki metro çalışmalarında durum hiç de iç açıcı gözükmüyor gördüğüm kadarıyla. Sincan-Eryaman Metrosu zaten durmuş durumda (Duyduğum kadarıyla metro ile ilgili olarak Mahkeme'den yürütmenin durdurulması kararı alındı). Hukuki sürecin aşılması uzunca bir süre alacak gibi gözüküyor.
Ümitköy metrosunun alt yapısının büyük bir kısmı (Söğütözü - Ümitköy arası) bitti ama Söğütözü - Kızılay arası ne zaman biter bilemiyorum. Özellikle Kızılay - Necatibey hattının uzunca bir süre biteceğini sanmıyorum. Onun dışında Milli Kütüphane önünde çalışmalar devam ediyor. Bir de son kararla hattı 2 istasyon daha uzattılar. Bence isabetli oldu ama neden başta bu şekilde başlanılmadı sorusu hemen akla geliyor. Bunun dışında metro çalışmalarından asıl maliyetli iş elektromekanik çalışmalar (hatların döşenmesi, sinyalizasyon, vagonlar v.b.). Bunlarla ilgili henüz bir adım atıldığını duymuş değilim. Bunun yanında gerekli finansal kaynağın olmaması nedeniyle metro hatlarının özelleştirilerek yap-işlet-devret modeli ile bitirilmesi planlanıyormuş.
Keçiören Metrosu en hızlı giden çalışma şu anda gördüğüm kadarıyla. Onun da Tandoğan - Meteoroloji bölümünün yapımının uzun süreceğini düşünüyorum.
Yani bu durumda yapımı devam eden 3 hattın en az 2-3 yıl daha hizmete açılamayacağını düşünüyorum. Belki kaynak bulunursa gelecek seçimler öncesi Keçiören hattı ile Ümitköy hattının Söğütözü - Ümitköy arası kısmının Ankaray modifikasyonu ile işletmeye açılması gündem dahilinde olabilir. O zaman da Ankaray bu yükü nasıl kaldırır o da ayrı bir konu olarak karşımıza çıkar.


Erdem
12 yıl önce - Pzr 21 Ağu 2005, 13:21

Batıkent-Sincan hattında tam anlamıyla bir çalışma olduğunu söyleyemeyiz, aynen Haktan'ın dediği gibi çok cılız bir hareketlilik var içeride, ama o kadar. İnşaat devam etmiyor. Ufak tefek şeyler yapıyorlar.

Ne yazık ki Çayyolu metrosu tam bir kararsızlık emsali. Önce iptal edildi, sonra Ankaray'ın uzantısı olsun dendi. Tüm itirazlara rağmen, İnşaat başladı. Sonra bunun ne kadar saçma olduğu farkedildi. İstasyonların metroya uygun yapıldığı ve metro olacağı açıklandı. Projeye göre metro Söğütözüne gelecek sonra Ankaray ile ortak istasyonda buluşacaktı. Ancak yine Ankaray'ın kapasitesi yetmeyecekti. Sonunda Projenin özüne dönülerek, Söğütözü-Kızılay da yapılmaya başlandı.

Şu an Keçiörenin Tünel kazı işleri bitmiş, Çayyolu-Söğütözü bitmek üzereymiş, Batıkent-Sincan durdu, Söğütözü - Kızılay da yavaş yavaş devam ediyor (gerçi istasyon bazında konuşabilirim, tünelleri bilmiyorum).

Melih Gökçek metroları bitirecek bütçesinin olmadığını özelleştirmenin şart olduğunu söyledi geçenlerde..


messiah_haktan

12 yıl önce - Pzr 21 Ağu 2005, 13:44

Su anda Ankara'da 60 kilometreye yakin 33 istasyonluk 3 hat insaa halinde.Bu isin zamaninda bitmeyecegi baslamadan belliydi.Her yerde bir temel atilacagina önce bir hati bitirip kasayi doldurmaya bakacaklarina,sanki derpaneleri varmis gibi her yere bir temel attilar.Iyimser bir sekilde 3 yilda biter bu hatlarin insaati.Sincan metrosu gecen sene bitmis olmasi lazimda,Cayyolu bu senenin sonunda gelecek senenin basinda bitecekti,bunlar bitmeden Keciöreni cikardilar.Bide yillar boyunca etüd calismasi yapiyorlar göya,nasil oluyorda birden bire koskocaman bir projeyi bir gecede degistirebiliyorlar?



Erdal
12 yıl önce - Cmt 27 Ağu 2005, 01:36

Haktan bizde devletlu ister hersey degisir. Proje falan hak getire,, maksat is yapiyor görünsün..

Ahmet Gürkan
12 yıl önce - Cmt 10 Arl 2005, 00:32

Kızılay-Söğütözü hattı tamamen yer altından ve delme tünellerle inşa ediliyor. yanlış hatırlamıyorsam 2003 yılında "Köstebek" söğütözünden girmişti ve günde 13 mt tünel açarak kızılay'a ulaşması planlanıyor. AŞTİ-Çayyolu hattı ileriki zamanlarda Kızılay-Çayyolu hattı olarak hizmet verecek, Söğütözü istasyonundan Söğütözü-100.Yıl Ankaray hattı açılacak ve orası ortak istasyon haline gelecek.


arkadaşım "msabri" i.melih hakkında bence çok doğru bir tespitte bulunmuş. i.melih'in taktiği zaten hep o olmuştur. lafta kalan makro projelerini seçmenlere karşı yem olarak kullanıyor, 10 yıl boyunca keçiören'e metro yapacağını söyledi durdu, ama inşaat 2002 yılında başladı, daha doğrusu tabelası o yıllarda asıldı. seçimlere kadar hiç bir şey yapılmadı, niye? keçiörenli vatandaşın i.melih'i seçmek için sağlam bir sebebi olmalıydı, o sağlam sebep metro idi. ama şimdi inşaata hız verdi ve epey yol katedildi. aynı şeyi bu seçimlerde eryaman'a karşı da yapacak. ta ki seçimlere kadar metroyu bitirmeyecek ve seçim zamanı gelince karşımıza geçip " Eryamanlılar bana bakın, şimdi siz bana oy vereceksiniz, ben de size metro vereceğim, tamam mı anlaştık mı?" diyecek. yani metroyu koz olarak kullanacak.

[Ard arda gönderilen iki mesaj birleştirildi. Hakan]


msabri
12 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 00:50

Ankara belediyesi sitesinde en sonunda bu konuda bir haber yayinlandi. Yine de ne, ne zaman bitecek belli degil. Benim ongorum, en azindan bir projenin secim oncesinde bitmesi (secmler ne zaman bilen var mi?) Boylece acilisi 40 gun 40 gece surup melih gokcek sova donusecek gibi. yine de buna da sukur diyelim- istanbulla kiyaslarsak ankara metro olayinda cok ilerde. istanbulda taksim yenikapi neredeyse on seneden beri devam ediyor

Asagidaki haberde kecioren metrosuna hic deginilmemis bu arada

Alıntı:
Ankaralı Yer Altına İnecek�

Metro İnşaatları Tamamlandığında Hergün 1 Milyon 100 Bin Kişi Metroyla Taşınacak�
Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı devam eden metro hatlarının hizmete girmesiyle birlikte, şehir içi toplu taşımacılığın büyük bir kısmı yerin altına inecek.
Başkent�teki Ankaray ve Metro mevcut hatlarına ilaveten yapımı süren metroların ulaşıma katılması ile birlikte, her gün bir milyon 100 bin Ankaralı metrolarla taşınacak.
Metropollerde her geçen gün yoğunlaşan kent içi trafiğini rahatlatmak amacıyla daha güvenli ve konforlu olan raylı sistem taşımacılığı tercih ediliyor.
Ankara Büyükşehir Belediyesi de Başkent�in artan trafiğini rahatlatıp çözmek amacıyla, başkentin dört bir yanında metro inşaat çalışmalarını sürdürüyor.
Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından ihale edilerek farklı tarihlerde yapımına başlanan metro inşaat çalışmaları, AŞTİ-Ümitköy, Batıkent-Sincan-Törekent, Kızılay-Söğütözü ve Keçiören-Tandoğan hattında tüm hızla devam ediyor.

- AŞTİ-ÇAYYOLU �

Yapımına 2002 Eylül ayında başlanan AŞTİ-Çayyolu Metrosu�nun inşaat çalışmalarında yüzde 95 oranında gerçekleşme sağlandı.
Toplam uzunluğu 9 bin 390 metre olan AŞTİ-Çayyolu 1. Etap Metrosu 9 istasyondan oluşuyor.
AŞTİ�den başlayıp Ümitköy�e kadar uzanacak olan metro güzergahında sırasıyla Söğütözü, MTA, ODTÜ, Bilkent, Köy Hizmetleri, Beytepe ve Ümitköy, Çayyolu 1 ve Çayyolu 2 istasyonları yer alıyor.
İstasyonlar arasındaki ortalama uzaklığın 1295 metre olduğu AŞTİ-Çayyolu Metrosunun 5 bin 953 metrelik kısmı aç-kapa tünel, 1945 metre delme tünel, 210 metre ise yarma diye tabir edilen sistem olacak.

-KIZILAY-SÖĞÜTÖZÜ METROSU
AŞTİ�den gelen yolcuları Ümitköy ve Kızılay istikametine taşıyacak olan Kızılay-Söğütözü metrosu, yolcuların ücretsiz aktarma merkezi olacak. Bu hatta, Milli Kütüphane ve Necatibey Çıkışı istasyonlarında inşaat çalışmaları devam ediyor. Geçtiğimiz günler içinde Kızılay- Necatibey istasyonları arasında tünel açma çalışmalarına Kızılay�da açılan tünel şaftında başlandı. Bu güzergahtaki tünel, Tünel Açma makinası (TBM) ile yapılıyor.
Yapım çalışmaları sürdürülen Kızılay-Söğütüzü hatında yüzde 26 oranında gerçekleşme sağlandı.

-BATIKENT-SİNCAN METROSU-
Yapımı devam eden metro projesi içinde en uzun hat olma özelliğini taşıyan Batıkent-Sincan-Törekent metrosunun yapımına 2001 yılının Şubat ayında başlandı. Batıkent�ten başlayan Sincan metrosunun toplam uzunluğu 15 bin 629 metre. Tamamlandıktan sonra 11 adet istasyondan oluşacak olan Sincan metrosunda her istasyon arasındaki ortalama uzaklık 1165 metre olacak. Batıkent Metrosunun uzantısı olan Sincan metrosu sırasıyla Batı Merkez, Mesa Sitesi, Botanik, İstanbul Yolu, Eryaman Göksu, Eryaman 5, Devlet Mahallesi, Fatih, GOP (Gazi Osman Paşa), Törekent ve OSB (Organize Sanayi Bölgesi) istasyonlarından oluşuyor. Batıkent-Sincan-Törekent Metrosunun fiziki ilerlemesi yüzde 74 oranındadır.

Haber Merkezi


kaynak:http://www.ankara-bel.gov.tr/

ayrica 1165 carpi 10 nasil oluyor da 15bin kusur ediyor, anlamadim?



BSüleymanG69
12 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 02:56

Görüyorumki, Ankarada ulasim sisteminde baya bir ilerleme var. Bu galiba Ankara Büyüksehir Belediye Baskani Sayin Melih Gökcek sayasinde böyle olmakta. Sayin Melih Gökcek Türkiyede "deli" bir politikaci olarak bilinir, ama görüyorumki, bu adam baya bir basarili. Sadece Ulasimda deyil, kentlesme bakimindada basarilara imzasini atti. Keske Türkiyedeki bütün Belediye Baskanlari Melih Gökcek gibin "deli" olsada, böyle gurur verici ve basarili isler yapsalar. Bende isterim Ankaramiz veya baska bir sehrimiz bir dünya sehri olsun, dünya derken, dünyanin en güzel ve en iyi alt yapiya sahip olan bir sehri haline gelmesi. Melih Gökceke tesekür ederim!!!

denizengin
12 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 06:52

Burada gordugum " Ankara Metrosu NYC Metrosunun aynisi gibi " sozune istinaden vagonlari yapan " Bombardier " firmasi olmali tam bilmiyorum ama galiba oyle ki isin asli Toronto metrosu ile tipatip aynilar hatta "Kapiya yaslanmayin" Bosluga Dikkat " gibi ibarelerin bile tek farklari inglizce ve turkce oluslari yazi sekli rengi bile ayni bi diger fark vagon icindeki oturma duzeni Ankaradaki mumkun odugunca fazla yolcu (ayakta olsa dahi) alma Torontodaki mumkunoldugunca daha fazla koltuk koyma gazyesi ile yapildigi belli zira Toronto'dakinde bulunan her bosluk koltuk koyularak degerlendirilirken ayni bosluklar Ankarada sadece  bosluk olarak kalmislar sadece vagonlar degil istasyonlardaki aciklama levhalari metronun sistemi bile ayni  bekleme rampasi ile ray boslugunu ayiran sari cizgiye kadar yani adamlar Torontodaki kurduklari sistemi oldugu gibi Ankaraya tasimislar
Engin


M.Ali
12 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 22:17

Melih Gökçek'in bir belediye başkanından beklenebilecek her şeyi karşılamadığı çok açık. Ayrıca kendisine kişisel menfaat sağladığı da Ankara'da çok konuşulan bir şeydir.

Bununla birlikte Türkiye'nin en entellektüel seçmenine sahip olduğu bilinen Ankara'da 3 dönem üst üste seçilen(hele ki son seçimde açık ara farkla seçilen) birisine "hiç bir icraatı yok" demek ya insafsızlıktır ya da Ankara halkını çok hafife almaktır.

Lütfen kimse hariçten gazel okumasın. Yapılanı en iyi Ankara halkı görüyor ve sonuçta her şey yine onlara bağlı ve kararı o veriyor. Ankara'ya yılda 2-3 gün gelip, 10 yıllık, 15 yıllık icraatları yorumlamak kimsenin haddine değildir.

En azından her biri 2'şer sene süren Ankara girişleri yol genişletme çalışmaları bile Ankara'nın çehresini bir anda değiştirmiştir. 2 sene boyunca bu yollarda gidip-gelenler yapılan işin ne boyutta olduğunu takdir edebilir ama diğerleri asla. Mesela benim içim önceden eziyet olan Gölbaşı-Ankara yolculuğu şu an çok hoşuma gidiyor. Sadece refüjlere binlerce genç ağaç dikildi ve şimdi bile akşam-gece vakitleri bu yollarda yolculuk ederken insan kendini Amerikan filmlerinde zannediyor. Bunun yanında, Göksü, Moganpark gibi mega projeler de var ki, yine fotoğraflardan incelenmesi değil gidip yerinde görülmesi gerekir, ne denli önemli olduğunu kavramak için.

Fıskıye, köprü muhabbetine girip basmakalıp konuşmak kolay ama bir de Melih Gökçek'i kendisinden öncekilerle veya diğer şehirlerin belediye başkanlarıyla karşılaştırın. O zaman daha mantıklı bir karşılaştırma yapmış olursunuz. Her ne kadar vizyonsuz olsa da Türkiye'deki en iyi belediye başkanlarından birisi. 4. kez aday olursa yine kazanacağı da gün gibi aşikar.

Bence siyaseti bırakıp başlığın asıl konusuna, yani metro hatlarına dönelim.


arda84

12 yıl önce - Prş 09 Şub 2006, 19:02

Evet Metro konusuna dönelim. Metro çalışmaları ne alemde arkadaşlar bilenler, görenler yazarsa, fotoğraf çekerse seviniriz..



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet