Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
izmirli
14 yıl önce - Cmt 18 Oca 2003, 22:51
Ankara metrosu hakkında görüşler ve öneriler [ANK ]


Ankara Metrosu  





100% dogru oldugunu bilmiyorum, ankara sitesinde buldugum enformasiyonlari degerlendirdim tek.

http://www.ego.gov.tr/uprs/uprs.asp

Bu haritada yanlislik varsa bana bildirin lütfen!      


Mehmet CK
14 yıl önce - Prş 12 Hzr 2003, 06:21

Gokhan' in eski bir mesajini yeni okudum, Kizilay - Sogutozu Metro hatti iptal edilmis. Onun yerine Sogutozu' nden Ankaray devam ediyor...

DUZELTME... Eski plan yeniden uygulaniyor.


En son Mehmet CK tarafından Cmt 30 Ağu 2003, 18:21 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


messiah_haktan

13 yıl önce - Cmt 03 Oca 2004, 02:43
Ankara metrosu kök salıyor!!!!


Söğütözü-Kızılay arası tünel delme çalışmalarına başlandı

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara�ın şantiye gibi olduğunu belirterek, vatandaşlara geçici olarak verilen rahatsızlığın daha sonra kalıcı rahatlığa dönüşeceğini söyledi. Ankara Metro 3. Aşama Projesi kapsamında, 4.7 kilometrelik Kızılay�Söğütözü Delme Tünel�in yapımı Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek tarafından törenle başlatıldı.

Bakan Yıldırım, dünyanın gelişmiş şehirlerin ulaşım sorununun raylı sistemle çözüldüğüne işaret ederek, Türkiye�nin bu alanda geç kaldığını ifade etti. Bakan Yıldırım, 3 Kasım seçimlerinden sonra Ankara�ya geldiğini ve kentin açık şantiye gibi olduğunu kaydederek, �Bu vatandaşlarımıza geçici bir rahatsızlık veriyor olsa da kalıcı bir rahatlık verecektir.� dedi.

Yıldırım, yüzyıllık proje olan İstanbul Tüp Geçiti�nin de temelinin Mart ayında atılacağını ve 4.5 yılda tamamlanacağını kaydetti. Yıldırım, Tüp Geçit�in 6 gidiş, 6 geliş taşıma sistemine sahip olduğuna işaret ederek, bu projeyle tarihi İpek Yolu�nun da ihya edileceğini söyledi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Gökçek de belediyenin bugüne kadar AŞTİ�Dikimevi 8.7 kilometre Ankaray, Kızılay�Batıkent arasında 14.6 kilometre Metro olmak üzere toplam 23.3 kilometrelik raylı sistem hattının hizmete girdiğini anlattı. Gökçek, 15.6 kilometrelik Batıkent�Sincan�Törekent, 4.7 kilometrelik Kızılay�Söğütözü, 9.7 kilometrelik Ulus�Keçiören ve 9.3 kilometrelik Söğütözü�Çayyolu hattının yapımının devam ettiğini kaydederek, bunlar bittiğinde toplam 62.6 kilometrelik metro hattına kavuşmuş olunacağını belirtti. Çayyolu�Kızılay metrosu güzergahında Söğütözü, Milli Kütüphane ve Necatibey olmak üzere üç istasyon bulunuyor. Hattın 4.1 kilometrelik tünel kısmı Delme Tünel Makinesi ile açılacak. Günde ortalama 18 metre delinebilecek.

Keciören metrosunada baslanmis,hic haberimiz yok!!
Tabi ego.gov.tr,ankaray.com.tr,ankarametrosu.com.tr hepsi yeniden yapildigi icin calismiyorlar!



messiah_haktan

13 yıl önce - Pzr 04 Oca 2004, 05:38

Bakin yukrida kopyaladigim yazida ne yaziyor!

Batıkent–Sincan–Törekent, 4.7 kilometrelik Kızılay–Söğütözü, 9.7 kilometrelik Ulus–Keçiören ve 9.3 kilometrelik Söğütözü–Çayyolu hattının yapımının devam ettiğini kaydederek, bunlar bittiğinde toplam 62.6 kilometrelik metro hattına kavuşmuş olunacağını belirtti.

Yani kizilaydan sögütözüne kadar metro,sögütözünge aktarma yaparak,ankaraya binerek cayyoluna devam edilebilinecek!


Mehmet CK
13 yıl önce - Pts 05 Oca 2004, 00:08

Bana Ankara' lı bir müteahhitin bu yaz anlattıklarını aktarayım.

i. melih, elinde boşta duran Ankaray vagonu volduğunu söylüyor ve ilk etapta AŞTİ-Çayyolu hattında Ankaray işleteceğini söylüyor. Söğütözü-Kızılay metrosu bitince de , Söğütözü ile Çayyolu arasını Metro standardına yükseltip- Kızılay-Bakanlıklar-Söğütözü-Çayyolu hattını tamamen metro yapacığını söylüyor, işte burada bir büyük ihmal var!!!!!!!

Mevcut Aşti-Söğütözü Ankaray hattı ile Metro hattı aynı zemin seviyesinde olacak. Yani Ankaray ile Metro hatları çakışacak. Çiğdem' e gidecek Ankaray farklı bir zeminden geçmeli.

Şimdi ben çok üstelemedim, Çayyolu 4 ten sonra metroyu tekrar doğuya yöneltip, Bilkent 3 civarından falan geçirip bir RING hat yapmak isteğinden de bahsetti, belki bu Çiğdem mahalesine gidecek ve söğütözüne gelip bir ring sefer oluşturur, bu da bir ihtimal. Yani bu hatta Çayyolu 4 ve Çiğdewm' i birleştirip bir çember çizebiliriz.

Kısacası yapılan bu olay tam bir saçmalık!!!!!

Ben anlamadım, birisi bana anlatsın.

Bu arada şu an Aktürk' ün yaptığı metro olarak adlandırılıyor tabelalarda ve tüneller metroya kesinlikle uygun. Kısacası gelecekte burası 100% metro olacak. Kısa ama çok kısa bir süre Ankaray olacak. Yani israf olacak, birileri köşeyi dönecek. Umarım melih gökçek kaybeder de, şu Çayyolu metrosu belirsizlikten kurtulur...

Bütün bunlardan sonra, basamak sistemi kullanılarak(yani istasyonlarda eğimi olmadan) Çankaya' ya da metro ileriki adım olacaktır tabii ki.

Bakınca insan Londro Metrosuna bakıyormuş gibi oluyor.


Mehmet CK
13 yıl önce - Cum 09 Oca 2004, 01:45

ben Sogutozu' ndeki insaati gordum. Guris(Kizilay-Bakanliklar-Sogutozu metro hattini yapan sirket) ve Akturk(ASTI-Sogutozu-Cayyolu metro hattini yapan sirket) santiyesi var orada. Her iki sirket de haril haril calisiyor.

Sogutozunde tuneller ac kapa yontemi yapiliyor. Her iki sirketin yaptigi tunel de yukseklik olarak ayni hizadalar, yani yer seviyesinde ayni yuksekliteler, fakat Guris' in yaptigi Kizilay-Bakanliklar-Sogutozu hattinin tuneli Eskisehir yoluna daha yakin. Akturk un yaptigi Sogutozu-Cayyolu hatti ise ayni seviyede olmasina ragmen daha uzakta Eskisehir yolundan.

Kisaca cikan ilk sorun bu iki hattin birlesemeyecek olmasi.

Ote yandan daha baska sorunlar da var. ASTi ye yonelecek olan Akturk hattinin resmen Guris hattinin icinden gecmesi gerekecek(Guris hatti Eskisehir yoluna daha yakin, yani yuzunuzu TBMM yonune donun, Guris hatti daha solda, Akturk hatti sola donmeli ki ASTI ye ulassin. Ben cidden anlamiyorum ne olup bittigini ama gozlerimle gordum, Tunellerin birisinin uzerinde Guris otekisinin uzerinde Akturk yziyordu, ve Akturk tunelleri Eskisehir yoluna daha uzakta kalan hat.

i. melih guzelim projenin icine etmese olmazdi sanki...



Gurkan
13 yıl önce - Pts 03 May 2004, 06:13
Ankara Metrosu-sogutozu istasyonu


Arkadaslar
Ankara Metrosu ne durumda diye arastirma yaparken sitenize rasladim ve de haritalarinizi vs inceledim. Ankara sehri her ne kadar insan yaya dostu bir sehir olma ozelliginden uzaklastirilmakta olsa bile metronun yapim asamalarinin ilerlemesi umut verici gozukuyor.
Ankaray mi uzatiiliyor yoksa metro mu sorusuna Melih Gokcek'in bir aciklamasinda cevap buldum ve de bunu sizlerle paylasmak istedim.

www.zaman.com.tr/2003/11/28/icanadolu/butun.htm

Gurkan


Burç

13 yıl önce - Pts 03 May 2004, 21:58

Gürkan aramıza hoşgeldin, böyle metro, ulaşım gökdelen gibi konularla ilgilenenler
hemen birbirimizi buluyoruz işte.

Ankara'nın yaya düşmanı bir duruma getirildiğinden söz etmişsin.
Ben Istanbul için de üzülerek bunu gözlemliyorum.

Sanki arabalar şehrin hakimiymiş de insanlar da yolların altından, üstünden,
bulabildikleri deliklerden, arabaları rahatsız etmeden gitmeliymiş gibi bir şehircilik
anlayışı hakim. Daracık kaldırımlar araba parkı haline gelmiş, şehir büyük yollarla
parçalara bölünmüş, geçit vermez duvarlar gibiler.


Gurkan
13 yıl önce - Sal 04 May 2004, 06:36

evet
hosbulduk
Metronun teknik islerinin ya da yapisinin arka planda birakilmasinin nedeni buyuk ihtimlle insaat sektoru ile saglanabilecek rant olsa gerek. Wagon uretemiyorum ama topragi kazip ardindan kapatarak para kazanmasini biliyoruz. umarim Ankara Belediyesi Metronun kaba insaasinda gosterdigi ivediligi ve de eli acikligi teknik islerde de gosterir


Mehmet CK
13 yıl önce - Çrş 05 May 2004, 22:35

Gökçek, “Metrolar tamamlandığında Sincan’dan kalkan metro Ümitköy’de son bulacak. Söğütözü de ortak istasyon olarak kullanılacak. Cebeci’den binen vatandaş Söğütözü’nde inip aktarmaya binecek ve Ümitköy’e gidecek. Aynen şimdi Kızılay istasyonunda olduğu gibi.”
Evet bu haber guzel epey. YAni epey korkmustum, in-bin mi yapacagiz Sogutozunde diye.

Boylelikle Ankaray' Cayyolu ve ASTI nin yukunu ayni anda kaldirmak zorunda kalamayacak.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet