Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara metrosu: A1 AŞTİ-Dikimevi hattı (Ankaray) [ANK]
« önceki   12345 ... 150151152   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
sayfa 4
AYDIN BURAK ZORMAN

14 yıl önce - Pzr 05 Ekm 2008, 18:08
Kurtuluş - Ankaray İstasyonu


Kurtuluş Ankaray İstasyonu özellikle bu bölgede yoğun olarak bulunan yurtları ve hacettepe üniversitesi sebebiyle diğer şehirlerden gelen öğrencilerin aşina oldukları bir yer.

İstasyonun üstten görünümü


(+)


gişeler


(+)





(+)


Hukuk fakültesi yönünde çıkış


(+)


Geçim sokak yönünde çıkış


(+)


Kurtuluş tren istasyonu alt geçidinden Ankaray'a iniş


(+)


bülent dizdar

14 yıl önce - Cum 12 Arl 2008, 20:19

Kızılay'dan Aşti'ye mi gideceksiniz? Biniyorsunuz Ankaray'a ait araca.



(+)

Aşti istasyonunda iniyorsunuz.




(+)

Yürüyen merdivenle üst kata çıkıyorsunuz.




(+)

Uzunca koridorlardan yürüme bantları sayesinde yürümeden geçiyorsunuz.




(+)

En son karşınıza işte bu ışıklı tabela çıkıyor. Burada hangi firmanın aracı peronda ve konumu nedir bu bilgilere ulaşıyorsunuz.

İyi yolculuklar.


safakcabuk
14 yıl önce - Pzr 14 Arl 2008, 05:39

Bülent Bey çok güzel özetlemişsiniz sistemin çok kullanışlı olduğunu

Biran önce projenin ikinci etabına da başlansada Armada nın ulaşım sorunuda net olarak çözülse.


onurnazliaka
14 yıl önce - Çrş 08 Nis 2009, 19:59



(+)

Ankaray Kızılay İstasyonu



(+)

Aşti-Ankaray geçisi


m yasin şahinoğlu
13 yıl önce - Sal 22 Eyl 2009, 11:35

Bu ankaray güzel sistemde trenlerine bakım yapılsa iyi olcak. Sesten tren içindeki anonslar duyulmuyor.



serdaröztürk

13 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 17:52

Alıntı:
Sesten tren içindeki anonslar duyulmuyor.


Ankaray araçlarındaki en önemli sorun gürültü.Bu konuda herkes hemfikir.Gördüğüm kadarıyla Kurtuluş,Kızılay,Demirtepe,Maltepe,Tandoğan,Beşevler,Bahçelievler ve Aşti istasyonlarının her iki yöndeki giriş ve çıkış hatlarının iç kısmında aracın raydan çıkmasını önleyen ikinci bir içray var.Zamanla aşınan tekerleklerin bu içrayla temas etmesi gürültünün aşırı derecede yükselmesine ve alıntıda da bahsedilen anonsların net olarak duyulamamasına neden olmaktadır.Çare olarak araçların yenilenmesi veya tekerlek değişim aralıklarının kısaltılmasından söz edilebilir.yeni tekerleklerle gürültüde belirgin şekilde azalma olduğunu farkettiğimi belirtmeliyim.Ancak araçların yenilenmesi artık zaruri hale gelmiştir.Ankarayı kullanan hiç kimse bu gürültüyü çekmek zorunda değil.Yetkililerden bu sorunlarla ilgili çözüm üretmelerini bekliyorum.Ayrıca Aşti ve Dikimevinden her kalkışta anonslanan Kızılay istasyonundan Metro ile Ulus ve Batıkente gidilebileceği uyarısı araç Kızılay istasyonuna girerken de tekrar edilmelidir.


Ahmet Gürkan

13 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 18:51

Ankaray araçlarının bu hale geleceği ta başından belliydi, ilk açıldığı zamanlardan hatırlıyorum da, o zamanlar da pek sessiz sayılmazlardı yani... ayrıca fren sistemi çok sert, metro vagonlarındaki yumuşak duruş kalkış hareketinin zerresini bulamıyorsunuz, tabiri caizse zart diye kalkıyor, zort diye duruyor... yük treni gibi sanki, insan değil hayvan taşımak için tasarlanmış sanki... zamanında kim bu araçları almışsa hata etmiş, keşke bombardier alınsaymış...

serdaröztürk

13 yıl önce - Prş 24 Eyl 2009, 10:50

Ankarayın cer motorları AEG-SIEMENS ortak yapımıdır.Ankaray LRT olduğu için eğimli hatlarda sorunsuz seyredecek güçte motorlara sahiptir.Ancak kalkışlardaki ataklığının ve sert frenajının rahatsız edici olduğunu ben de kabul ediyorum.Ön ve arka camlarda uyarı yazısı var ama neden metro gibi yavaş kalkıp yumuşak bir şekilde durmuyor?İstanbuldaki LRT araç kalkışları aynı metro hızında artarken,Ankaray da LRT olduğu halde neden bu kadar hızlı kalkıp ani duruyor?Metro seyir hızında işletilme imkanı yok sanırım.Öyle olsa 13 senedir bu şekilde hizmet vermeye devam etmezdi.

Alıntı:
keşke bombardier alınsaymış...


Bombardier zengin edileceğine yeni Ankaray araçlarının alımı Adapazarındaki ROTEM den yapılsa daha iyi olur bana göre.Bombardier araçları kötü demiyorum ama ülkemiz sınırları içerisinde artık demiryolu araçları üreten bir fabrika var.Şu an kullanılan BREDA marka araçlar da yapılması düşünülen MAMAK-ÇANKAYA cadde tramvay hattında değerlendirilebilir.Tabi kliması ve pantografı takılmış olarak.


Ahmet Gürkan

13 yıl önce - Prş 24 Eyl 2009, 12:18

Alıntı:
Bombardier zengin edileceğine yeni Ankaray araçlarının alımı Adapazarındaki ROTEM den yapılsa daha iyi olur bana göre.Bombardier araçları kötü demiyorum ama ülkemiz sınırları içerisinde artık demiryolu araçları üreten bir fabrika var.Şu an kullanılan BREDA marka araçlar da yapılması düşünülen MAMAK-ÇANKAYA cadde tramvay hattında değerlendirilebilir.Tabi kliması ve pantografı takılmış olarak.


Evet, haklısınız. Ben de geçmişten bahsediyorum zaten, Ankaray'ın hizmete girdiği yıllarda TÜVASAŞ şimdiki gibi gelişmiş vagon ve lokomotifler üretmiyordu, o zamanın şartlarında Bombardier gibi kaliteli vagonların seçilmesini isterdim. Ama bugün Ankara için yeni vagon alınsa tabi ki Türk üretimi vagonların tercih edilmesini isterim, nitekim İstanbul metrosunun yeni vagonları ve yeni banliyö vagonları Türkiye'de üretildi, ne gurur verici bir olay!


Erdal
13 yıl önce - Prş 24 Eyl 2009, 19:03
ses


Ankaray'ın Metroya göre aşırı sesli olmasının sebebi klimasının olmamasıdır. Klima olmadığı için her vagonda havalandırma pencereleri açık olarak seyahat ediliyor.Metro'ya göre tamamıda tünellerden oluşan bir hatta açık pencere ile seyahat edilmesinden dolayı olusan ses vagonların içinde daha fazla hissediliyor.



sayfa 4
« önceki   12345 ... 150151152   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet