İzmir’deki hattın bir kısmı kırsal bölgelerden geçiyor, şehir merkezine hitap eden raylı sistem uzunluğu Ankara’dan kısa, ayrıca İzmir’in bazı kilit noktalarında halen raylı sistem yok.
@devrimci06 İstanbul metro olarak önde doğrudur fakat İzmir maalesef Ankaranın gerisinde. İzmir de banliyö hattı olan izbanı raylı sistemler içinde belirtmişsiniz fakat ankarada da bulunan banliyö başkentrayı belirtmemişsiniz.
İzmir Metro ;
M1 Metro Hattı, İzmir metrosu'nun batıda Fahrettin Altay istasyonu ile doğuda Evka 3 istasyonu arasında hizmet veren 19,8 km uzunluğundaki metro hattıdır. On yedi istasyonu bulunan hat, İzmir metrosunun tek aktif hattıdır.
İzban Banliyö 136 km uzunluğundadır.
Ankara Metro ;
M1 hattı 16,6 km, M2 hattı 16,5 km, M3 hattı 15,3 km, M4 hattı ise 9,2 km uzunluğundadır.
Ankaray 8.6 km uzunluğundadır
Başkentray Banliyö 38 km uzunluğundadır.
İzmir klasik banliyö treni anlamında öndedir fakat ağır raylı sistem modern metro taşımacılığında henüz Ankaranın çok gerisindedir. Asıl mesele metro yapmaktır. İzban banliyö hattında aynı zamanda yük taşımacılığı yapıldığını ve kara tren geçtiğini unutmayalım. Tren beklerken bir anda yük treni geçince şok olmuştum
fakat ağır raylı sistem modern metro taşımacılığında henüz Ankaranın çok gerisindedir.
İzmir'de ağır raylı sistem yok ki ileride veya geride olsun. İZmir'in metrosu ağır sistem değil LRT dir. Gerçi İzmirlilerin banliyö trenini metro sanması da ayrı trajikomedi.