Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara metrosu: A1 AŞTİ-Dikimevi hattı (Ankaray) [ANK]
« önceki   123 ... 138139140141142   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
sayfa 139
uesendag
11 ay önce - Çrş 18 Ksm 2020, 23:34

İniş biniş kapıları yerine kapı sıklığını arttırmak daha mantıklı. Şu şekilde olabilir.

Kapısız vagonu resimle ve yazıyla anlattım.



mert06mert
11 ay önce - Prş 19 Ksm 2020, 00:00

Alıntı:
Üstelik o zamanlar Sitelere uzatma planı da hazırlanmış. Bunu düşünerek peronların daha uzun yapılması gerekirdi.

Buna katılmamak elde değil. Peronlar 120m olarak inşa edilseydi yeni setler 4 vagonluk alınır, bir 3 bir 4 vagonlu dizi servise verilirdi. Eskiler peyderpey elden çıktıkça da artık tamamen 4 vagonluk setler hizmette kalırdı.
Peronların en başta daha uzun inşa edilmesi haricinde, Kızılay istasyonu da bence en azından metro katındaki gibi 2 kenar+1 orta platform olacak şekilde inşa edilmeliydi.

Hatta böyle başından sonundan uzatılması planlanan hatları daha efektif kılmak için merkeze yakın bölgeler 3 hat olarak inşa edilmiş olsa New York'taki ekspres metro hatlarını biz de uygulayabilirdik. Belki Ankaray hattı için gereksiz bir masraf olurdu çünkü ne kadar uzatılırsa uzatılsın abartı bir uzunluğa erişmiyor ama, en azından metroda bu sistem de denenebilirdi. (atıyorum OSTİM-Milli Kütüphane gibi). Tabi bu yapılmamış diye de hatların projesine kusur bulamam çünkü New York dışında bu yöntemi uygulayan bir kent bilmiyorum, belli ki getirisi götürüsünü fazlasıyla aşıyor, sadece bir fikir olarak aklıma geldi.


Tunç D.

11 ay önce - Prş 19 Ksm 2020, 00:18

Alıntı:
en azından metroda bu sistem de denenebilirdi. (atıyorum OSTİM-Milli Kütüphane gibi). Tabi bu yapılmamış diye de hatların projesine kusur bulamam çünkü New York dışında bu yöntemi uygulayan bir kent bilmiyorum,


Bu sistemin bir benzeri İstanbul’da uygulanıyor. T1 hattında duruma göre Cevizlibağ-Beyazıt ve Cevizlibağ-Eminönü şeklinde ara işletimler uygulanıyor.

Ankara’da da Hastane-Bilkent şeklinde ara işletim uygulanabilir, zira 50 KM uzunluğundaki sistem tek başına zaman zaman yetersiz gelebiliyor, özellikle OSB tarafının da birleşmesiyle birlikte sabahları Yenimahalle’den itibaren binilemiyor.
Bu durumda dediğim şekilde ara işletim uygulanıp yoğunluk azaltılabilir.


mert06mert
11 ay önce - Prş 19 Ksm 2020, 00:53

M1-M2-M3 hattı için ara işletme, hattın orta kısmındaki yoğunluğu almak için güzel olurdu. Şu anda da uygulanabilir olması çekici yapıyor bu yöntemi.

Ama benim dediğim işletme için en az 3. veya 4. hat maalesef şart. Mesela bahsettiğim farazi örneği ele alırsam sabah OSB'den kalkan tren OSTİM'e kadar her istasyonda duracak, fakat OSTİM'den sonra AKM, Ulus, Sıhhiye, Kızılay, Milli Kütüphane duruşlarını yapacak. Akşam da ekspres hat bahsettiğimin tam tersi istikamette çalışacak. Böylece hem hattın orta kesimine hizmet veren trenlerdeki yoğunluk azalırken, hattın uç tarafındakiler de merkeze daha hızlı ulaşacak. Maalesef Ankara'da seçilen güzergahlar nedeniyle metro hatları olağanüstü bir trafik olmadığı müddetçe karayolu ulaşımına (özel/toplu) süre bakımından alternatif olamıyor. Ama ekspres hatlar olsa, OSB-Kızılay arası bir şekilde 25-30 dk'ya düşse bu güzergahtaki insanlar için metro daha cazip olabilirdi.

Ama Ankaray'da bu tarz sıkıntılar muhtemelen olmaz diye düşünüyorum. Uzatmadan sonra hattın 16 km olacağını varsayarsak bu o kadar da uzun bir mesafe değil. Bir de metroya kıyasla gerek merkez bölgeler gerekse dış taraflar olsun daha yoğun bir akstan geçiyor, bence her türlü karayolu ulaşımına sabah-akşam saatlerine süre olarak fark atacak bir hat olacak.


Cihan91
11 ay önce - Prş 19 Ksm 2020, 10:43

Alıntı:
Buna benzer bir uygulama M1 hattı Kızılay-Batıkent arasında çalışıyorken vardı. Kızılay'da trene binecek yolcular sadece orta platformu, inen yolcular kenar platformu kullanıyordu. Bu da trenden yolcuların indiği anda, diğer yolcuların binmesi mümkün kılıyor 30-40 saniyede trenin geri dönmesini sağlıyordu.


İniş-binişlerde yolcu yönlendirmesini bu şekilde hem sesli hem görsel uyarılarla farklı kapılardan organize etseler faydalı olur aslında, şuanki durumda inen ve binenler bazen burun buruna birbiriyle çarpışıyor adeta
Ankara metrosunun yıllardır gram geliştirilmeyen bir raylı sistem idaresi var, en basitinden istasyon içindeki yönlendirme tabelaları, uyarılar vs yetersiz, bilmediğin istasyonlarda güvenlik görevlisine sorarak çıkacağın yönü bulabiliyorsun, Kızılay istasyonu gibi ana aktarma istasyonunda bile sonradan eklenmiş ufak tabelalar var ancak hala eksik ve Ankarayı bilmeyenlere pek yardımcı olmuyor, ama sesli anons sistemi son 2 yıldır daha efektif kullanılmaya başlandı, bu da hiç yoktan gelişme sayılır belki



Mehmet ali oran
10 ay önce - Cmt 05 Arl 2020, 00:19

Ankaray trenin markası ne

max35
10 ay önce - Cmt 05 Arl 2020, 00:43

Alıntı:
Ankaray trenin markası ne


Ankaray'ın kullandığı setler İtalyan firması Ansaldo Breda'ya ait.


uesendag
10 ay önce - Cmt 05 Arl 2020, 01:48



engin_ank
6 ay önce - Pts 12 Nis 2021, 15:06

33 araç yenilenecekmiş. Bu yenileme sanıyorum sinyalizasyon için yapılacak.

Aselsan yapacakmış.


erendpt
6 ay önce - Pts 12 Nis 2021, 19:04

Alıntı:
33 araç yenilenecekmiş. Bu yenileme sanıyorum sinyalizasyon için yapılacak.

Aselsan yapacakmış.

Aselsan bu konuda oldukça fazla tecrübe edindi gibi ; Bombardier H6 dönüşümü olsun , geçen sene olan Ansaldo Breda üstündeki çalışmaları olsun başarılı ilerliyor. Umarım güzel işler çıkarırlar.



sayfa 139
« önceki   123 ... 138139140141142   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet