Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara metrosu: A1 AŞTİ-Dikimevi hattı (Ankaray) [ANK]
« önceki   123 ... 137138139 ... 147148149   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
sayfa 138
Tunç D.

1 yıl önce - Pts 16 Ksm 2020, 21:37

Alıntı:
Ben de Düwagları ve ABB leri kastettim


ABB’ler T4’te çalışmıyor. Tamamı M1 hattına çekildi.

Alıntı:


İnternette araştırdım da Breda üretimi raylı sistem araçlarından çoğu ülke şikayetçi. Erkenden hizmetten alanlar bile olmuş


Bizim vagonlar esasında gayet sağlam vagonlar, tek sıkıntısı çok gürültülü olmaları. Gerçi İstanbul’da yeni açılan M7 hattının vagonlarına göre sessiz sayılırlar, orada öyle bir gürültü var ki sanki tünelden yük treni geçer gibi ses yapıyor.

Ankaray’ın esas sıkıntısı peron boylarının oldukça kısa olması. Hazır el atılmışken, bir yolu bulunup peron boyları da 5’li araca göre uzatılmalı, yoksa Söğütözü bağlantısı da açılınca iyice kilitlenir.


uesendag
1 yıl önce - Sal 17 Ksm 2020, 14:00

Alıntı:
peron boyları da 5’li araca göre uzatılmalı


Video da incelerseniz biraz zorlanırsa 4 lü olabilir ama 5 li olmaz.Son vagonlar kapısız ve kamera ile kapı kontrolu yapılabilirse 5 veya 6 vagon olabilir. İnşaatı yapanların bunu düşünmesi gerekirdi.




Vatman vs Superman
1 yıl önce - Sal 17 Ksm 2020, 14:24

https://www.ego.gov.tr/tr/sayfa/1086/a1-ankaray-a ...ozellikler adresine göre 11 istasyonun toplam uzunluğu 1225 metre, yani ortalama istasyon uzunluğu 111 metre.

Aynı adrese göre araçların uzunluğu 29 metre.

Yani dörtlü setler istasyonlara neredeyse sığar, ama 5 metre uzun geleceği için son vagonların en arkasındaki ikişer kapı iptal edilir. O şekilde, dörtlü setler istasyonlara sığdırılabilir.

İstasyonları beşer metre uzatmak da çok büyük bir iş olmasa gerek.


uesendag
1 yıl önce - Sal 17 Ksm 2020, 14:31

Sona 2 adet kapısız koltuklu vagon ekleyip "Söğütözü veya Natoyolu istasyonlarında inecek yolcularımız lütfen en son vagonları kullanın" anonsu yapılabilir.

Vatman vs Superman
1 yıl önce - Sal 17 Ksm 2020, 14:37

Ankaray’da şu anda 33 vagon, yani 3’er vagonlu 11 set kullanılıyor.

Eğer bu setlerin arkasına birer vagon eklenebilse, Ankaray’ın yolcu kapasitesi bir anda yüzde 33 artırılacak.

Nasıl bir rahatlama olacak, düşünsenize. Neden bugüne dek yapılmamış ki?
Ankara Belediyesi’nin 11 tane vagon alacak parası mı yok?



uesendag
1 yıl önce - Sal 17 Ksm 2020, 14:56

Alıntı:
Neden bugüne dek yapılmamış ki?


Gökçek raylı sistem sevmezdi. Bir de zamanında diğer hatlara yoğunluk verildiği için bu çok düşünülmedi.


uesendag
1 yıl önce - Sal 17 Ksm 2020, 21:41

Son vagonlar bu tip yapılabilir.



Metro olarak bulamadım ama tramvay olarak bu tür vagonlar var.








mert06mert
1 yıl önce - Çrş 18 Ksm 2020, 22:21

Sefer sıklığını artırmak varken dizi sonuna kapısız vagon ekleme fikri biraz ütopik gibi. Kıyas yapabilmek için şöyle söylemek lazım; İstanbul M1 hattı neredeyse aynı uzunluklardaki araçlarla günde 400 binden fazla kişiyi taşıyor, Ankara'da ise toplam günlük raylı sistem yolcu sayısı 400 bin etmiyor. Burada yetersiz olan araç uzunluğu değil.

Sona vagon eklemek şu yönden de mantıksız; o sona eklediğiniz vagon son istasyonda yön değiştirince ilk vagon olacak. Bu durumda o kapısız vagon treyler değil, motorlu araç olmalı. Mevcut araçlara böyle bir ekleme yapmak yığınla teknik problemi beraberinde getirecek.

Diyelim dünyanın en iyi mühendislerini getirtip bu sorunu çözdünüz, bu sefer kapısız vagondaki makinist eğer durması gereken yerde durursa, diğer baştaki kapılı vagon tünel içinde kalacak. Şayet derseniz ki tren istasyondan 30m kadar ileride dursun, böylece kapılı vagonlar perona denk gelir; bu sefer de makinist kapıları göremeyeceği için güvenlik problemleri oluşacak. Nereden bakılsa elde kalan bir fikir. Fizibil bir fikir olsaydı şimdiye kadar zaten yapılırdı, kapasite artırımına bizden daha çok ihtiyaç duyan kentler var dünyada.

Veya mesela tramvaylarda vagon uçlarında kapısız bir bölge bulunuyor genelde. Ama hiçbir ulaşım idaresi bu kısmı biraz daha uzatalım da, vagon perondan taşarsa taşsın nasıl olsa kapı yok demiyor.

İstasyon uzatması yapılabilir fakat bu oldukça çok para ve süre gerektiren bir işlem olacak. Bunun yerine Mamak uzatması ile sinyalizasyon da yenilenince, yeni hat boyunca daha sık sefer için gereken araç kadar alım yapılabilir, daha kısa sürede çözüme ulaşılır.


uesendag
1 yıl önce - Çrş 18 Ksm 2020, 22:58

Sefer sıklığı zaten mecbur sıklaşacak ama ben bir kere Beşevlerde 3 dakikada bir gelen vagonların üçüncüsüne zor binebildim. Birde buna Natoyolu tarafından gelen yolcu da eklense hattın hali vahim. İnşaatı yapılırken çok öngörüsüz davranılmış. Üstelik o zamanlar Sitelere uzatma planı da hazırlanmış. Bunu düşünerek peronların daha uzun yapılması gerekirdi.

İstanbul daki M1 hattı da uzatılıyor. Onlar istasyonlarda uzatma payı bırakmış. Bizde biraz zor olacak.

Alıntı:
bu sefer kapısız vagondaki makinist eğer durması gereken yerde durursa, diğer baştaki kapılı vagon tünel içinde kalacak. Şayet derseniz ki tren istasyondan 30m kadar ileride dursun, böylece kapılı vagonlar perona denk gelir; bu sefer de makinist kapıları göremeyeceği için güvenlik problemleri oluşacak.


Planım şöyle, ilk ve son kapı perona denk gelecek şekilde yapılır. Kapı kontrolu araç üzerindeki kameralı sistemle bu kapıların biraz gerisinde tutulur. Ayna ile değil, kamera ile kontrol yapılır.


Ömer YILMAZ
1 yıl önce - Çrş 18 Ksm 2020, 23:09

Ankaray Sisteminde bazı arkadaşlar istasyonların uzatılabileceğini söylüyor. Ancak 1 vagonluk istasyon uzatması mümkün olsa bile "rantıbıl" olmayabilir. Başka bir ifade yapmaya değecek mi? Kaldı ki ben hattın yapısı gereği bazı istasyonların hiç uzatılamayacağı düşüncesindeyim. Uzun zamandır bu hattı kullanmadım ama bazı istasyonların girişinden önce ve çıkışından sonra hat kıvrımlı şekilde gidiyor. Dolayısıyla istasyonların dorğusal şekilde uzatılması teknik olarak mümkün değil gibi.

Kapısız vagonun mantığını ise anlayamadım.

Mert beyin önerisine katılıyorum. Ankaray için en pratik çözüm sinyalizasyonun baştan aşağıya yenilenmesi ve sık sefer işletiminin münkün hale gelmesi, hattın NATO yolu ve Söğütözü-100.Yıl uzatmalarının tamamlanması ile tam kapasite çalışabilecek özelliğe sahip olması gerekir.

Ankaray hattının 2 dakika sıklıkla çalışması hattın uzun yıllar verimli çalışmasını sağlayabilir. Ayrıca Başkentray'ın Kurtuluş-Cebeci-Mamak bölgelerinde daha etkin çalışması, Ankaray hattına yolcu sğalayan otobüs hatlarının daha çok Başkentray'a yönlendirilmesi, Ankaray'ın kapasite sorununu kısa vadede çözebilir.

Ek olarak trenler en çok Kızılay istasyonunda bekliyor. Buradaki beklemenin nedeni aynı durakta binen ve inen yolcuların çok olması. Burası için önerim şu: diyelim ki trenin 10 kapısı var, 5 kapıyı sadece inen yolcular kullanacak, diğer 5 kapıyı sadece binen yolcular kullanacak.

Buna benzer bir uygulama M1 hattı Kızılay-Batıkent arasında çalışıyorken vardı. Kızılay'da trene binecek yolcular sadece orta platformu, inen yolcular kenar platformu kullanıyordu. Bu da trenden yolcuların indiği anda, diğer yolcuların binmesi mümkün kılıyor 30-40 saniyede trenin geri dönmesini sağlıyordu.



sayfa 138
« önceki   123 ... 137138139 ... 147148149   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet