Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-Ankaray Hafif Raylı Sistemi
« önceki   123 ... 878889   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
eng ygl
10 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 15:22

Alıntı:
İlk kısım Söğütözü Depo sahasından başlayarak Ankaray LRT hattını Söğütözü Ankaray İstasyonuna bağlamaktadır. Kapsam altında bulunan Söğüzözü istasyonu Aşti Karakusunlar Ankaray LRT projesinin bir parçasıdır.
Demek ki bundan sonraki Ankaray genişlemesi Karakusunlar Yüzüncü yıl olacak

Ankara Metrosu'nun Kizilay'dan Bakanliklar'a ve Inonu Bulvari uzerinden Sogutozu'ne getirilme calismalari suruyor. Sogutozu'nden sonra da Eskisehir Yolu'nun altindan Cayyolu'na dek uzayacak bir hat insa ediliyor. Halen ASTI'de yolcularini indirdikten sonra da ASTI'nin arka tarafindaki depo bolumune giden Ankaray hattinin da Sogutozu'ne uzatilmasi, Sogutozu'ndeki duragin (Armada'nin tam karsisinda yola tasan insaat) tipki Kizilay'daki gibi Metro-Ankaray ortak duragi haline getirilmesi ve sonrasinda da Ankaray'in Yuzuncu Yil uzerinden Cigdem Mahallesi'ne kadar uzatilmasi dusunuluyor. Yani dogu-bati dogrultusundaki Ankaray hatti Kizilay'da kuzey-guney dogrultusundaki Metro hatti ile dik kesisirken, bu kez de ASTI'den sonra kuzey-guney dogrultusunda ilerleyecek ve Sogutozu'nde dogu-bati dogrultusunda ilerleyen Metro ile dik kesisecek. Ornegin, Armada'dan Kizilay'a gitmek isteyen birisi, hem Ankaray'a, hem de Metro'ya binebilecek

Yeri gelmisken sorayim: Metrocity, Cevahir, Kanyon ve Metroport gibi Armada da onundeki Ankaray-Metro ortak duragina yer altindan baglanacak mi?


Erdal
10 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 18:33
metro


Söğütözü ve çevresinin son halini aşağıda iliştirdiğim resimde görebilirsiniz. Engin'in bilğilendirmesine ek olarak ;

---- Söğütözü Ortak İstasyon inşaatı halen devam ediyor.Ortak istasyonda Eskişehir yoluna yakın kısım (alt kat) Metro istasyonu, Yüzüncüyıl tarafı ise Ankaray istasyonu(üst kat) olacak.Hali hazırda istasyonun üzerine Kongre ve Ticaret Merkezi inşaatı devam ediyor.Burası bittiğinde ilginç bir bina olacak.

---- Ankaray Aşti - Söğütözü Ortak İstasyon arasındaki tünelerin fiziksel inşaat bitti.(resimde yeşil olarak işaretlenmiş güzergah)

Aslında Söğütözü Ortak İstasyon bitirilebilirse; küçük bir çalışma ile Ankaray son istasyon Söğütözü olabilir.

---- Ankaray Karakusunlar olası güzergahı da işaretlerdim.(Eskişehir yönü yeşil kısım)

Bence Ankaray buradan ODTU Kampüs içine kadar devam etse Odtü için ulaşım problemi tamamen çözümlenmiş olur. Unutmayalım ki ülkemizdeki en büyük Teknokent olan ODTU Teknokentin halen düzgün bir ulaşım imkanı yok.


---- Metro Tüneleri Söğütözü'nden Ümitköy istasyonuna kadar bitmiş durumda.


Bu tüneler yapılırken söylenen iddaya göre ilk metronun yarı fiyatına ihale edilmişti.(ilk metro anahtar teslimi 640 milyon$ diye aklımda kalmış, kabaca Söğütözü - Ümitköy tünelerinin Ankaralıya maaliyeti 300 Milyon $ civarında.) Neden yarı fiyat olduğunu zaman bize kötü birşekilde gösterdi.Eğer inşaat başladığında Elekromekanik ve Vogon ihale ile beraber yapılmış olsa idi belkide Ümitköy - Söğütözü arası yolculuk başlamıştı.Şimdilik trenler çalışmıyor ama onun yerine golf arabaları ile metro tünelerinde seyahat edilebilir. Bunada iyi bir gelişme diye bakmalıyız....



(+)


Google Maps / Söğütözü Metro/Ankaray İstasyonu


Yiğit cas
10 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 19:00

Alıntı:
Ilginc olan ise, yeryuzundeki Emek duragina girmek icin once yer altina inilmesi, ucretin odenmesi ve yeniden merdivenle yuryuzune cikilarak duraga yanasan trene binilmesidir. Ustelik bu inis ve cikis merdivenleri yuruyen merdiven de degildir

Emek durağında engelli ya da yaşlı insanlar için asansör Ankaray inşa edildiğinden beri vardı yanlış hatırlamıyorsam. Ayrıca hemzemin bir durağın karşısındaki platforma ya da ortasında olsa ortasındaki platforma nasıl ulaşılabilir ki. Rayların üstünden geçemeyeceğimiz için ya alttan ya üstten bir giriş olacaktır . Aynı zamanda bu aşağıdaki giriş Konya Yolu'nun altından devam ederek bir altgeçit görevi de üstlenmektedir.



eng ygl
10 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 21:33

Alıntı:
Ayrıca hemzemin bir durağın karşısındaki platforma ya da ortasında olsa ortasındaki platforma nasıl ulaşılabilir ki. Rayların üstünden geçemeyeceğimiz için ya alttan ya üstten bir giriş olacaktır . Aynı zamanda bu aşağıdaki giriş Konya Yolu'nun altından devam ederek bir altgeçit görevi de üstlenmektedir.

Yigit hakli, Emek duragindan ASTI yonune gidecekler icin alttan gecmek gerekli. Ancak Emek duragina gelen yolcularin herhalde %95'i diger yone (Tandogan, Maltepe, Kizilay, Kolej gibi duraklara) gittiginden, bu durum hep tuhafima gitmistir. ASTI zaten Emek duragina oldukca yakin, duragin dibine kadar gelmis birisinin bir de asagiya inip tekrar yukariya cikip tren beklemektense yuruyerek 6-7 dakikada ulasabilecegi bir yerdir ASTI. Neyse, tabii ki buradan ASTI'ye gidecekler ve Konya Yolu'nun karsisindan gelenler icin alt gecit gereklidir, ancak Emek duragina 10. Cadde tarafindan girip Kizilay yonune gidecekler icin duzayak bir giris de dusunulebilirdi.


Selahattin
10 yıl önce - Prş 29 Mar 2007, 13:04



(Kızılay İstasyonu)


nacar

10 yıl önce - Pzr 20 May 2007, 04:40



(+)




İlhan Yazgan
10 yıl önce - Pts 11 Hzr 2007, 01:06



(+)


Yılmaz948

10 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 20:25

Emek istasyonundan AŞTİ'ye doğru bir bakış
 

(19.02.2006)


Emek istasyonundan Bahçelievlere doğru.Vagonlar yeraltına giriyor.
 

(19.02.2006)


emreberkay
10 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 16:56

Ankaray'da klima yok sanırım. yazın genelde havasız oluyyor aracın içi.zaten yer altında giden araçlar bunlar.camları açılan cinsten.tünelin içinde camı açılsa ne olur açılmasa...

denizfat
10 yıl önce - Pts 25 Hzr 2007, 13:07

Gerçekten ankaray'a klima gerekli. tünelin içindeki araçta açılan camların ne işi var



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 878889   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet