Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Efe Kahraman

12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 02:32

Alıntı:
Heykel'e çıkması imkansıza yakın olur Efe... Ama hiç değilse Şehreküstü'ne kadar ulaşması bile Bursa için bir kazanç olacaktır.


Evet abicim çok haklısın. Aslında bir nevi Kent Meydanı ulaşım'ın ana arteri olabilir (Birçok insan,çalışan,öğrenci Yalova yolunu kullanıyor.)Tabiki oranın sahipleri(Minibüsler) yok olursa.. Recep Altepe en baştan beri Metrobüs olayını söylüyor. Büyük ihtimal uygulamaya geçer. Çünkü görünürde 6-7 yıl metro gözükmüyor.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 02:37



(+)

Şöyle bir uygulama ile, Bursaray ile 2 ayrı noktada aktarma yapılabilir. Ayrıca ileride düşünülen çeşitli cadde tramvayı iç ringleri ile de muhtelif noktalarda kesişmeler sağlanmış olur.

Akın KURTOĞLU


mustafaguler
12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 02:37

Şehreküstü'ne kadar çıkabilecek bir 21 metrelik bir araç Heykel'de çıkabilir ama bu aracın Kent Meydanı'na kadar ulaşması ve oradan ring yapması merkez trafiği için çok daha iyi olacaktır. Fevzi Çakmak caddesinde ki trafik durumu oratada.

Birde şu durumu belirtmek isterim. Malumunuz konuştuğumuz sistem geçici bir sistem. Peki Terminal'e Bursaray gideceği zaman bu 21 metrelik canavarlara ne olacak?

Metrobüs dediğimiz araçların 21 metre olması gerekir ki adına layık olsun. Yoksa 18 metrelik araçlarla bu sistem bana birşey ifade etmez. Çünkü zaten şehir sokaklarının en dar yerlerine bile bu 18 metrelik araçlar girebilmektedir. Metrobüs sisteminin araçların uzunluklarıyla alakası yok diyeceksiniz haklısınız ama benim ifade etmek istediğim 21 metrelik araçlarla yolcu sirkilasyonunun daha verimliği olabileceği.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 02:55

Alıntı:
Metrobüs dediğimiz araçların 21 metre olması gerekir ki adına layık olsun. Yoksa 18 metrelik araçlarla bu sistem bana birşey ifade etmez. Çünkü zaten şehir sokaklarının en dar yerlerine bile bu 18 metrelik araçlar girebilmektedir. Metrobüs sisteminin araçların uzunluklarıyla alakası yok diyeceksiniz haklısınız ama benim ifade etmek istediğim 21 metrelik araçlarla yolcu sirkilasyonunun daha verimliği olabileceği.

İstanbul'un 350 araçlık metrobüs parkının 50'si 18 metrelik O530/G serisi, 250'si 19.84'lük Capacity serisi ve geri kalan 50'si de 26 metrelik Phileas serisidir. Yani sistemin ağırlığını 19.5 metrelik otobüsler çekmektedir (Çan eğrisinin ekstremum noktası 250 adetlik 19.84, her iki ucu ise 50'şerlik 18 ve 26 metreliklerden oluşmaktadır).

Metrobüs aslında, sistemin üzerinde çalışan araçların ismi değil, sistemin ta kendisidir. İstanbul ulaşım başlığında ilk zamanlarda bu konuda sayfalar dolusu fikir alışverişinde de bulunmuştuk. Hatta İzmir'de de uygulanabilirliği üzerinde de Ege-Ulaşım'da bir vakitler kafa yormuştuk. Tekrarlayacak olursak,

* Metrobüs: trafikten tam anlamıyla izole edilmiş, kendi özel yolunda, ücreti daha evvelden alınarak metro/tramvay mantığıyla istasyona yanaşan araçlara her kapıdan binilip inilebilinen, istasyon yüksekliği araçların kapı yükseklikleriyle aynı olan, bu sayede merdiven tırmanılmayan (yine metro/tramvay benzeri bir tarzda), duraklarda bekleme süreleri minimize edilmiş, ilk kalkışı ile varış noktası arasında belirlenen seyahat süresine azami ölçüde uyulan, parkuru genellikle sert dirseklerden ve ağır virajlardan arındırılmış özel yolun ve bu yolda işletilen toplutaşıma sisteminin bütününe verilen addır.

Yani, çalıştırılan araçların 18, 20, 23 veya 26 metre olmasının çok da önemi yoktur. Maksat, raylı sistem dakikliğine yakın bir konseptte bu araçları benzer mantıkla çalıştırabilmektir.

Alıntı:
Birde şu durumu belirtmek isterim. Malumunuz konuştuğumuz sistem geçici bir sistem. Peki Terminal'e Bursaray gideceği zaman bu 21 metrelik canavarlara ne olacak?

İleride 50 adet 19.84'lük Capacity'nin çalıştırılacağı hat Bursa'da muhakkak bulunur. En azından "Emek-Mudanya" arasında rahatlıkla çalıştırılabilirler. Denizyolunu Bursaray'a entegre ederler...

Akın KURTOĞLU


mustafaguler
12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 03:05

Alıntı:
"Emek-Mudanya" arasında rahatlıkla çalıştırılabilirler. Denizyolunu Bursaray'a entegre ederler


Bunu hiç düşünmemiştim Akın abi hatırlattığında iyi oldu. Her çarşamba feribot iskelesine gidiyorum ve şuan iskele-Organize Sanayi arasında çalışan 10.50 (11 metrede olabilir) metrelik özel halk otobüslerini gördükçe sinir oluyorum. İnsanlar tıkış doldurulmuş araçlara ve araçlarda klima denilen birşey yok tam bir terbiyesizlik.

Peki bu Capacity'ler Mudanya rampasında bir sorun yaşarlar mı?


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 03:11

Yol o kadar düzgün ve cetvel gibi ki, 8200 metre olarak ölçtüğümüz kısmın 5800 metresi "0" virajlı (dümdüz) devam ettikten sonra (yolu dümdüz bir şekilde izlenen ortadaki harita), geri kalan kısmının üst ucu tek ve yumuşak bir virajla sola doğru meylederek bu istikamette 1500 metre ilerliyor ve Terminal hizasında 45 derece dirsekle Terminal alanına 200 metrelik bir giriş yapıyor. Güney ayağı ise son noktasına kadar hafif dalgalı bir parkurla (4 dirsekle) 1600 metre devam ediyor. Bu şekilde toplamda 9200 metre civarı bir güzergah oluşuyor. Burada dikkati çeken husus, sözkonusu yolun Metrobüs'ün standartlarından birisi olan "az virajlı" tanımına birebir uyması... Sadece 6 yerde dönemeç mevcut olup, bunların üçü yaklaşık 30 derece, biri 45 derece, diğer ikisi ise 90'ar derecelik dönüşler...







Akın KURTOĞLU


Efe Elaldı

9 yıl önce - Pzr 23 Arl 2012, 01:15

bu başlığın kapatılması gerek artık sonuçta terminal-kent meydanı hattı t2 hattı olarak projelendiriliyor ve ihaleside heran yapılabilir metrobüs sadece tasarı olarak kaldı

Atakan Ateş

9 yıl önce - Pzr 23 Arl 2012, 01:25

Bence gayet mantıklı neden şimdilik t1 hatından verim alınıp alımayacağı beli değil verim alınırsa t2 hattının ihalesi yapılabilir o yüzden şimdilik Metrobüs daha mantıklı geliyor bana

Berktuğ
site denetçisi

9 yıl önce - Pzr 23 Arl 2012, 21:18

Bursa Ulaşım Master Plânına göre Terminal hattı tramvay olarak yapılacağından dolayı aşağıdaki başlıktan devam edilebilir:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=122820



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara