Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 14 Nis 2008, 00:16

Alıntı:
Yalova yolu türkiyenin ilkçevre yoludur. Yolda daralma olacağından bu zor gibi gözüküyor.

Zaten, metrobüs çalışabilmesi arzu edilen adıgeçen yol da bu yol değil...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 00:35

Bursa'da başkanın planına göre, Terminal'e raylı sistem gelmesi 5-6 sene ötelenmiş gibi görünüyor. Yol üzerine "Metrobüs" sisteminin oturtulması yeniden gündeme gelecek galiba...

Akın KURTOĞLU


A.Çağdaş Aksoy
12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 00:44

Kısa vadede bence de en iyi çözüm Metrobüs olacaktır. Gelecekte Raylı Sisteme dönüşüm sağlanabilir.

savaşşentürk
12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 00:45

Alıntı:
Kısa vadede bence de en iyi çözüm Metrobüs olacaktır. Gelecekte Raylı Sisteme dönüşüm sağlanabilir.
İstanbul'da bile oturmadı sistem Bursa'da nasıl otursun en iyi raylı sistem.

En son savaşşentürk tarafından Çrş 28 Nis 2010, 00:46 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Efe Kahraman

12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 00:46

Başkan'ın kafasında Terminal etabın da Metrobüs var.. Peki Metrobüs Terminal'den Başladıktan sonra nerde sona erecek?

Aslında Yenişehir Havaalanına Metrobüs yapılsa:P Çok saçma gibi gelsede..



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 01:49

Alıntı:
İstanbul'da bile oturmadı sistem Bursa'da nasıl otursun en iyi raylı sistem.

İstanbul'da aslında sistem oturdu. Ancak çok büyük bir kesime hitabettiği için birtakım aksaklıklar da beraberinde (giderek azalarak da olsa) halen devam ediyor. İstasyon tahliyeleri, araç frekansları gibi, kentin daha önce tanışık olmadığı bir çalıştırma mantığına âşinâ olma çabası sözkonusu (Hem İdare, hem de halk açısından). 300 körüklü ve 50 de çift mafsallı olmak üzere toplam 350 araçla ve günde 2000 küsur tek yönlü seferle, yaklaşık 1 milyon kişi taşınıyor. Bu, aslında başdöndürücü bir rakam. Sözkonusu tek bir parkur üzerinde çalıştırlan araç sayısı bile Bursa'nın toplam Burulaş filosundan daha fazla. Taşınan yolcu sayısı da kafakafaya olmalı...

Bursa'da ise Terminal-Santral Garaj arası (ya da Şehreküstü'ne kadar tırmandırılan bir parkurla; Terminal-Şehreküstü) 30 körüklü otobüsle rahatlıkla üstesinden gelinebilir. Maksimum 1.5 dakikalık hareket sıklığı yakalanır. Sonrasında bütçe elverdiği ölçüde (artık kaç sene olur bu, 5 mi 10 mu bilemeyiz), hâlihazırdaki bantlar raylı sisteme dönüştürülebilinir. Maksat, kısa sürede pratik bir çözümle işgörürlüktür.

Akın KURTOĞLU


Efe Kahraman

12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 01:57

Metrobüs'ün işleyişini Bursa ve İstanbul ile bir tutmak çok büyük yanlış olur. Bursa da belli bir alana uygulanacağı için daha pratik ve hızlı ring olabilir.Daha az kişi taşınacak. İstanbul'un çok daha fazla kişi taşıyor. Bir tutmayalım.

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 02:09

Eğer Bursa'nın nüfusu ve toplutaşıma talebi İstanbul'dan daha fazla olsaydı, senin cümlen doğru olabilirdi. Ama burada tam tersi sözkonusu... Bu sistem İstanbul'da bile verimliyse, Bursa'da haydi haydi verimli olur.

Alıntı:
Daha az kişi taşınacak. İstanbul'un çok daha fazla kişi taşıyor. Bir tutmayalım.

İstanbul'daki parkur uzunluğu 50 kilometre civarlarında, Bursa'da ise 9 kilometre olacak. Yani 6'da biri... İstanbul'da 350 araç arzı varken, buna mukabil Bursa'da 25-30 arası körüklüye ihtiyaç duyulacaktır (Ara saatlerde bu sayı 20'ye kadar inebilir). Buradaki gibi 350 otobüs birden çalıştırılmayacak ki. Birim kilometre başına alınan verim önemlidir. 30 otobüsle her 1 dakikada bir, 20 otobüsle 1.5 dakikada bir, 15 otobüsle de 2 dakikada bir kalkış, fena mı? Eh, buna paralel olarak da daha az insan taşınacak olması âşikâr zaten. Bu hatla Bursa'da 1 milyon kişi falan taşınması öngörülmeyecek ki...



"Terminal-Santral Garaj" arası (şimdi başka birşey diyorlar buraya, kent meydanı falan gibi abuk bir ismi var) 8050 metre...

Santral Garaj-Şehreküstü" arası da 1200 metre.

Bütün olarak düşünülürse; "Terminal-Santral-Şehreküstü" 9250 metreye karşılık geliyor. İstanbul'da metrobüsün işletme hızı 40 km/s'dir (Duraklarda beklemeler de dahil olmak üzere). Bu hız, kentiçi ulşaımı için çok önemli ve büyük bir değerdir. Aynı hızı Bursa için ölçtüğümüz mesafeye uygulayacak olursak;

"Terminal-Santral Garaj" arası 12 dakikada,
"Santral Garaj-Şehreküstü" arası da 2 dakikada alınır.

Yani toplamda 14 dakikada kent merkezinden Terminal'e varılabilir (Makul aralıklı istasyonlar seçilmesi durumunda). Terminal'e yarım saat yerine sadece bir çeyrekte gitmeyi istemeyecek kişi olacağını zannetmiyorum.

Akın KURTOĞLU


Efe Kahraman

12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 02:23

Birde kent merkezinden gelmeyen insanlarında azımsanmayacak kadar çok. Baya hat var öyle. Örneğin ben 94 ile Terminal'e ulaşıyordum.(Resmen şehirlerarası yolculuk gibi..) Uzun uzun hatlar hep.Ama merkezden terminal'e böyle metrobüs hattı olsa bunu tercih ederim.Zor geliyor diye 25/D 38 yapıyorduk Bence 38 hattının aynısı metrobüs'e uygulansa çok iyi olur. Ama Şehreküstünden sonrası nasıl olur bilmem..

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 02:26

Bu şekildeki bir bağlantı hattıyla; "Bursaray" ile de 2 ayrı noktada kesişme sözkonusu olacak (Santral ve Şehreküstü'nde). Böylece doğu-batı eksenli aks üzerinde talebedilecek olan Terminal yolculuklarına hızlı bir alternatif sunulmuş olacak.

Heykel'e çıkması imkansıza yakın olur Efe... Ama hiç değilse Şehreküstü'ne kadar ulaşması bile Bursa için bir kazanç olacaktır.

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara