Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Hasan ÇETİN

12 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 19:55
[İST-A1.131] - İETT Otobüslerinin Çalışmayan Bilet Kumbaraları



Çalışmayan Bilet Kumbaraları

 Bu kumbaraların gerçek amacı sahte biletleri önlemek içindir.Malesef şu anda %90 oranında bilet kumbaraları çalışmamaktadır.Bir şekilde sahte bilet satanlara yeşil ışık yakmaktır.Çalışmayan kumbaraları bilet yırttırma çekmecesi gibisine kullanıyoruz.Bunun bir çözümü olmalı.Şu an bu sıkıntıyı bende yaşamaktayım.Yoksa başka amaç mı var ? İster istemez insanın aklına farklı düşünceler geliyor.Eğer bilet yırtılacaksa bu barkot okumalı kumbara makinası çalışmayacaksa bu kumbaralara bu kadar masraf niye edildi.Şu anda bu kumbaraların amaca uygun tarafı yoktur.Sanırım bu yazdıklarım sizi yeterince düşünceye sevk etmiştir..

ilgi ve alakalarınıza teşekkürler
 
 Hasan ÇETİN


Hasan ÇETİN

12 yıl önce - Prş 24 Ağu 2006, 17:41

Çalışmayan bilet kumbarasından bir görüntü





ilgilerinize teşekkürler
 
Hasan ÇETİN


Sedat_85g

12 yıl önce - Prş 24 Ağu 2006, 18:08

Bu işin böyle olacagı belliydi. Zaten bu bilet kumbaralarının adam gibi çalıştıgını görmedim takıldıgı günden beri.

Kuyruguna basılmış kedi gibi viyaklayan şu bilet kutularından kurtulmak için ne gerekecek acaba??

Bu bilet kutularını takıldıgı günden beri anlamsız buldugum için yavaş yavaş sökülür atılması ve de bu aletleri belediyeye satan(eger BELBİM tasarladıysa da tasarlayandan) kurumdan hesap sorulması gerek.

İETT'ye atılan en büyük kazıklardan biri de bu bilet kutuları olmuşltur bence....

Ben şu ana kadar (ki günde 7 ile 8 otobüs degiştiriyorum) hiç bir otobüste bilet kabul edilmedigi için yolcuya geri verilmesine ya da başka bilet istenmesine şahit olmadım.
Eger makine kabul etmiyorsa çekmece açılır bilet bi güzel yırtılır içine atılır....


Yazık bu kadar yatırıma...



ümit 806

12 yıl önce - Prş 24 Ağu 2006, 18:10

Alıntı:
Çalışmayan bilet kumbarasından bir görüntü

Bu kumbaralar ilk parti Citaro'lara hâlâ takılmadılar. Belki de takılmadan diğerlerinden de sökülecekler, bilmiyoruz şimdilik.


Sedat_85g

12 yıl önce - Prş 24 Ağu 2006, 18:19

Bu kumbaraların amacı Sahte biletin önüne geçmek oldugunu hatırlıyoruzdur. Ancak Araçlara iniş binişlerdeki en önemli ayrıntı olan hız konusunda tamamen sınıfta kalan bir uygulama bu bilet kumbaraları.

Çoğu yolcu hala nasıl bilet atması gerektigini bile bilmiyor. Ya hızla itiyor ya da ışık sönmeden başka bilet atıyor. Bazen de 2 3 bilet birden sıkıştırılmaya çalışılıyor eski kumbaralar gibi zannedip.

Bir de anlayamadıgım bazı şoförlerin ısrarla bileti 4 değişik şekilde sokmaya ugraşıp da viyaklata viyaklata kutuyu illa bilet deliginden atmaya çalışıp da bazılarının 1 2 denemeden sonra yırtıp çekmeceye koymaları.

Ama asıl merak ettigim bilet kutularının üstündeki sayacın kontrol edilip edilmedigi. Bu istatistiki veriler biryerde toplanıyor mu ? Yolcu sayısı hesaplanırken işe yarıyor mu ? Yoksa direk işkembe-i kübra'dan sallanarak mı toplam yolcu sayıları veriliyor?



a.onurr
12 yıl önce - Prş 24 Ağu 2006, 18:36
Çözüm basit ama pahalı ve de yapımı uzun


Çözüm basit ama biraz pahalı tabiki.Olabildiğince hafif raylı sistemleri yaygınalaştırmak tıpkı bir örümcek ağı gibi sarması lazım tüm şehri.Ayrıca İngiltere de yaplan gibi bir uygulamayı da bizim yapmamamız lazım.Örneğin şehrin belli bölgelerine girecek araçlardan belli bir miktar para alınabilir(otomobilde 1 ya da 2 kişi varsa )ya da  otobüs gibi toplu taşım yapan araçlara ayrıcalıklı bir şerit verilebilir.

Hasan ÇETİN

12 yıl önce - Prş 24 Ağu 2006, 18:45

Çözüm alternatif lerinden biriside bu EGO da olduğu gibi Toplu Taşıma Kartı

   


 


 


 


 


Kartın arkasındaki yazı pek iyi okunmuyo 1.25 YKR olduğu yazıyor..

 ilgilerinize teşekkürler

Hasan ÇETİN


NOT: ANKARA da yaşayanlar var ise ayrıntılar ı onlardan rica ederiz..



Sedat_85g

12 yıl önce - Prş 24 Ağu 2006, 18:53

Bende Ankara'da bulundugum zaman bu kartlardan kullanmıştım.
Ankaray turnikelerinde makine adeta elimden kapıp 1 sn bile sürmeden geri çıkarmıştı.

Hem hızlı hem güvenli... Hem de akbil gibi cüzdanları parçalayıp cebimizde rahatsızlık yaratmıyor.....

Bir diger sistem de manyetik okunacak fiziksel hiç bir temas gerektirmeyecek olan cüzdanın içinden bile çıkartılmasına gerek kalmadan sadece okuyucununu üstüne hafifçe tutularak çalışacak olan bir sistem.

Bence hem hız hem de güvenlik açısından bu iki sistemden biri tercih edilseydi İstanbul'da da şimdi daha fazla entegrasyon la birlikte geri dönülmez bir yolda olmazdık (gerçi rant sağlamak için bir gecede bile değiştirirler bana mısın demezler   )


Eray Falay
12 yıl önce - Cum 25 Ağu 2006, 22:00

arkadaşlar bu sahte bilet makinaları ilk geldiği günden beri belliyidi ve bu makinelar sadece sahte bileti önlemek için konuldu ama artık sahte bilet dönemi bitti ve iett hala bu bilet makinelerini koyuyor bazı citaorlarda bile var ve buna gerek yok normal bileti kaldırıp akbil e alternatif olarak ama daha ucuz yollu yani istanbula yeni gelmiş yada sürekli yaşamayanlar için manyetik bir sistem konsa yada akbilin satış tomları ucuz olsa en olmadık chip li sistem ile daha ucuz yollu bir maliyet ve satış fiyatı ile bu bilet işi halledilir ve öyle iki ayrı makine olayı ortadan kalkar ve bilet derdi olmaz akbil gişesi gibi dolum ve satım gişeleri konar ve bunlar çalışır.şehiriçi ulaşımda bütün araçlarda geçer ve aktarma sistemide devrede olsa hem bilet fiyatları ucuzlar hem maliyet düşer hem ulaşımda gerçek bir entegrasyon sağlanır.

adnanu
12 yıl önce - Pzr 27 Ağu 2006, 11:32

çok  doğru  bu  bilet  işine  bir  çözüm  artık,
3  durakta  bir  durarak  bilet  arayan  vatandaş,
o  zaman  ey  iett  şöförlere  verdiğiniz
akbilleri  neden  geri  aldınız  diye  bir  soru  
akla  geliyor  resmi  sitede  zaman  kabı
diye  bir  açıklama.......
sadece  ve  sadece  akbil  çağdaş
uygulama   herşeyden  tasarruf....
kolay   gelsin.......................



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM