Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Cem Telgeren
15 yıl önce - Sal 26 Eyl 2006, 21:45

Alıntı:
Aman inşallah sonradan bu sarının üzerine "Yeşil Bursa" imajı vermek için yeşil bir kuşak falan eklemezler, yoksa lahmacun fırını reklâmı gibi olur bu renklerle..


Böyle bir şey yapacaklarını sanmıyorum.BOİ yeni otobüslerinin renklerinde genellikle her hangi bir değişikliğe gitmez.Hatta otobüsler yenilenirken de bir iki istisna hariç otobüsün orjinal renkleri pek değiştirilmez.

Yanlızca şu olabilir.Connectolarda bulunan benim pek de hoşuma gitmeyen kahverengi kuşak zaman içinde yeşil renge dönüşebilir ya da kaldırılabilir.Bunun dışında Connectoların uzun bir süre renklerinin değiştirileceğini ben sanmıyorum.Görünen o ki sarı renk önümüzdeki yıllarda yapılacak otobüs alımlarında da kullanılacak olursa BOİ otobüslerinin simge rengi halini alacak gibi gözüküyor.


Cem Telgeren
15 yıl önce - Sal 03 Ekm 2006, 20:45
GEÇMİŞTEN BU YANA BURSA TOPLU TAŞIMA ARAÇLARININ RENKLERİ


Nostalji sayfalarına yüklediğim 1945-1950 li yıllardaki otobüs renklerine bakıldığında belli bir renk standardının olmadığı anlaşılıyor.Peki 1960 lı yıllardan itibaren başlayan ve 1978 yılına kadar süregelen BOİ otobüslerinde kullanılan krem-lacivert renk stiline nasıl geçildi.

Bence bu geçiş 1956 yılından itibaren Bursa'ya gelmeye başlayan Mercedes 321H model otobüslerle başlamış olabilir.Şöyleki:Sitemizdeki pek çok fotograftan anlaşılacağı üzere o yıllarda değişik şehirlerde kullanılan 321H ler genellikle krem-lacivert renk stilinde boyanmış.Buradan şu sonuca ulaşmak mümkün:Demekki o yıllarda Mercedes firması Türkiye'ye sattığı tüm 321H otobüslerde bu krem-lacivert renk stilini uygulamış.(İstanbul'un 321H ve 321HL leri hariç.Onlar İETT'nin o yıllardaki renk stiline boyanmışlardı.)Bu yüzden Bursa'nın aldığı 321H ler de krem-lacivert renklere boyanmış olarak teslim alındı.Bundan sonra BOİ elindeki daha eski model otobüsleri de aynı renklere boyayarak otobüslerinde bir renk standardı sağlama yoluna gitmiş olabilir.1974 yılında alınan 302-352 tip otobüslerde de aynı stil kullanılarak standart renk uygulaması devam ettirildi.Tabii aradaki o yıllardaki renk standartına aykırı olarak kırmızı-beyaz renkli olarak alınan Mercedes 1113 leri de unutmamak gerekir.Peki bu otobüslerde de krem-lacivert renk stili niye devam ettirilmedi.Bunun nedeni de şu olabilir:Bu marka otobüsler o yıllarda şimdiki Peugeot minibüsleri üreten Karsan firması tarafından üretiliyordu.Sanırım Karsan fabrikası bu otobüslerde kırmızı-beyaz renk uygulamasını standart olarak kullanıp başka bir renk alternatifi kullanmıyordu.Çünkü aynı yıllarda aynı model ve aynı renk otobüslerden Bandırma da da gördüğümü hatırlıyorum.Hal böyle olunca BOİ tarafından alınan 10 adet 1113 otobüs de mecburen kırmızı-beyaz renkli olarak filoya dahil oldu.Ancak BOİ ilk fırsatta bu 10 otobüsün renklerini standart renk stili olan krem-laciverte çevirdi.Böylece elindeki tüm otobüslerde tek renk standartını tutturmuş oldu.

O yıllarda bu standart öylesine sağlam oturtulmuştu ki BOİ'nin elindeki geri hizmet için kullanılan wolkswagen marka minibüs bile krem-lacivert renkliydi.Hatta ve hatta Merinos fabrikasına ait olan ve fabrikanın personel servisinde kullanılan iki adet Magirius otobüs bile krem-lacivert renkliydi.

Ve böylece 1978 yılına kadar gelindi.Bu yıl alınmaya başlanılan 20 adet 302-352 tip otobüslerle birlikte renk stilinde de büyük bir değişiklik yapılarak kırmızı-krem renge geçildi.Yıllarca belediye otobüslerinde krem-lacivert renge alışmış Bursalılar da bu değişik renkli yeni otobüsleri çok beğendiler ve renklerini benimsediler.Böylece yıllar süren krem-lacivert renk stili bir anda terk edilip kırmızı-krem renk stiline dönülmüş oldu.Ve bundan sonra alınan her model otobüslerde bu renklere boyanmış olarak alındılar.Bu arada krem lacivert boyalı eski otobüsler de kırmızı-krem'e döndürülmeye başlandı.Bu yıllar zarfında alınan 118 ile 151 arası tüm 302 marka otobüsler kırmızı renkliydi.152-161  arasında numaralara sahip olan ilk parti MAN 590 Llar ile 191-200 arası numaralı ikinci parti MAN 590 lar da aynı renk stiline devam edildi.Bu renk stili 182 numaralı uzun 302 otobüse kadar kullanıldı.Tabii arada değişik renklere sahip olan bir iki otobüs de mevcuttu.Bunlardan birisi eski renk stiline sahip olan ve hibe yolu ile BOİ filosuna katılan 172 ile kerm renk üzerine kavuniçi şeritlere sahip 177 numaralı uzun tip 302 lerdi.Bu arada 118-182 arasındaki kırmızı otobüslerin bazılarının üst kısımları krem renkli değil beyaz renkli olarak boyanmıştı.Bu otobüslerin numaraları da şöyleydi:147-148-149-150-151-169-170-175-176

183 ile başlayan ve 204 'e kadar giden 302 otobüslerin renk stilide 177 nin stilindeydi.216-ile 237 arası numaralara sahip MAN SL 200  ler de halen olduğu gibi kırmızı-beyaz renkli olarak filoya katıldılar.Tıpkı onlardan hemen sonra alınan 5 adet uzun 302 gibi(238-242).Bundan sonra alınan 302 lerde hep 177 nin renk stili vardı (243-264)Bundan sonra alınan 10 adet 302T lerde kırmızı beyaz renkliydi.1990 yılında Darmstad Belediyesinin hediyesi olan iki Neoplan ise krem renge boyanmıştı.Sonraları bu iki otobüs (275-276) 345K ların da rengi olan yeşil-griye boyandılar.Bundan onra alınan toplam 122 adet İkaruslar da kırmızı-beyaz reklere sahiptiler.1997 de alınan 345Klar yeşil-gri 2003 de alınan iki engelli otobüsü ise sarı-beyaz renklere sahip olarak filoya katıldılar.Ve son olarak da kahverengi şeritlere sahip sarı renkli Connectolar Bursa caddelerinde boy göstermeye başladılar.

Yani son yıllarda BOİ otobüslerinde renk standartı kalmamış oldu.Zaten çok sayıda otobüse sahip olan belediyelerin çoğunda bir renk standartı tutturulması pek mümkün olmuyor.Bence de değişik renkli otobüslerin şehirlerimizde hizmet vermesi biz otobüs meraklıları için otobüs takibini tek renk stili monotonluğundan daha ilginç bir hale getiriyor.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 05 Ekm 2006, 22:43

Alıntı:
Zaten çok sayıda otobüse sahip olan belediyelerin çoğunda bir renk standartı tutturulması pek mümkün olmuyor

Aslında bu standart bir şekilde tutturulabilinir ama her yeni gelen belediye, bir öncekinin rengini muhakkak değiştirmek zorundaymış gibi hissediyor kendini ve bu mecburiyeti bir görev addederek derhal bir diğer renk skalasına geçiş yapıyor. Fabrikadan çıkarak alınanlar, sipariş üzerine tek kalemde arzu edilen yeni renkleri ihtiva etseler de, eldeki eski otobüslerin renklerinin değiştirilme süresi, yerel yönetimin ömrüyle birebir pek örtüşemiyor ve bunların ancak yarısı boyanabilmişken, tekrardan yönetim değişiyor ve yıllardan beri bu kısırdöngü şen-şakrak birşekilde süregelerek, caddelerin çingene bohçasına dönmesine sebebiyet veriyor.

Meraklısına Not: Çingene bohçası: Hakaret amaçlı bir isim tamlaması olmayıp, çok renkli objelere halk arasında verilen isimdir.

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
15 yıl önce - Prş 05 Ekm 2006, 22:54

Aslında önümüdeki yıllarda gerçekleşecek otobüs alımlarında da belediye ısrarla sarı renk üzerinde durursa değişik renklere sahip eski otobüslerin de seferden çekilmeleriyle ve de yenilenecek otobüslerin de sarı renge dönüştürülmesiyle Bursa'da önümüzdeki birkaç yıl içinde yeniden tek renk standardı sağlanabilir.

Yaa ben tek renk standartının nasıl sağlanacağının cümlesini kurup yazaken zorlandım. Yazıya dökülmesi bile zor olan bu sürecin hayata geçirilmesi de oldukça zor   olmalı.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 05 Ekm 2006, 23:12

Geçmişteki Mercedes-0321H'lerin alt kısımların rengi de krem değil, cırtal ksarı demiştik bir mesajda. Resimdeki gibi, laciverti bastıran bir sarılıktı bu...




Aynı dönemlerde sadece Bursa, Yalova ve diğer civar illerin otobüslerinde değil, yurtdışında da aynı model otobüsler, tıpatıp aynı renklerde boyalılar... Tahran: 1972... Bir Mercedes-0321H belediye otobüsü, üstü lacivert, altı krem renginde taşımacılık yaparken...




Aynı resimden Mercedes-0321H'ın detayı... Sanki Atatürk Caddesi'nde Heykel'e doğru ilerliyor (Zaten resimdeki caddenin adı da İstanbul Caddesi imiş, bize pek de yabancı değil yani yolu )



Akın KURTOĞLU



Cem Telgeren
15 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 16:54

Alıntı:
Aynı dönemlerde sadece Bursa, Yalova ve diğer civar illerin otobüslerinde değil, yurtdışında da aynı model otobüsler, tıpatıp aynı renklerde boyalılar...


Her halde o yıllarda Mercedes firmasının üst düzey yöneticilerinden birisinin tuttuğu takımın renkleriydi bu renkler ki hemen hemen ürettikleri tüm 321H leri aynı renge boyamışlar.(Fenerbahçe olmasın bu tuttukları takım sakın )


Batur

15 yıl önce - Çrş 11 Ekm 2006, 23:06

Otobüs renklerinde son durum;

BOİ renkleri; kırmızı-beyaz, turkuaz-gri, sarı
ÖHO renkleri; turkuaz
İlçe otobüsleri; mavi-yeşil-turkuaz, beyaz

6 farklı renk stili oldu, bu da hat tabelaları gibi karman çorman olmuş   . BOİ’ler sarı ağırlıklı, ÖHO’lar da turkuaz ağırlıklı olabilirdi.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 11 Ekm 2006, 23:54

Alıntı:
6 farklı renk stili oldu, bu da hat tabelaları gibi karman çorman olmuş

Yalnız değilsiniz... İETT'nin filosu da BOİ'den farklı değil maalesef Mübarekler sanki belediye otobüsü değil, ÇBS'nin gezici renk seçme paleti gibiler.

Akın KURTOĞLU


Salih Kuş

15 yıl önce - Pzr 15 Ekm 2006, 12:08

Alıntı:
BOİ renkleri; kırmızı-beyaz, turkuaz-gri, sarı


Yeni otobüsler geldikçe Bursa caddelerinde sarı renkli otobüslere gözümüz alışmaya başladı.turkuaz olan mercedeslerde hoş duruyor.sarışınları görünce kırmızı-beyaz olan eski otobüsler hiçde şirin değil  
Eski otobüslere bir renk düzenlemesi olamaz mı acaba ?


Cem Telgeren
15 yıl önce - Pts 16 Ekm 2006, 20:49

Alıntı:
Eski otobüslere bir renk düzenlemesi olamaz mı acaba


Çok güzel olurdu da nedense BOİ otobüslerini yenilerken bir kaç istisna dışında otobüslerini orjinal rengine boyar.Eğer BOİ bu özelliğinden vazgeçip de bilhassa daha uzunca bir süre seferde kalacaklarını sandığım İkarusları yenileme programına alarak sarı renge çevirirse renk konusunda standart sağlanmış olur.Daha eski olan 302T ,302 ,ve MAN SL 200 lerin boyanacağını sanmıyorum.Çünkü bu otobüsler sanırım çok kısa bir süre sonra filoya veda edecekler.(Etmeye başladılar bile).

BOİ'nin son yıllarda orjinal renklerinden başka bir renge boyadığı otobüsler şunlardır:

Filo Numarası                   Modeli                          Orjinal renk                       İkinci boyama rengi
238                                  302                           Kırmızı-beyaz                        Kırmızı-krem
239                                  302                           Kırmızı-beyaz                        Krem-Kavuniçi
240                                  302                           Kırmızı-beyaz                        Krem-Kavuniçi
241(Bursaspor'a verildi)  302                           Kırmızı-beyaz                        Yeşil-Beyaz
242                                  302                           Kırmızı-beyaz                        Krem-Kavuniçi
275(Seferden kaldırıldı)Neoplan                       Krem-kavuniçi                       Turkuaz yeşil-Gri
276(Seferden kaldırıldı)Neoplan                       Krem-kavuniçi                       Turkuaz yeşil-Gri



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara