Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
Nostaljik Şehirlerarası Otobüsler
« önceki   123 ... 168169170 ... 387388389   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Mustafa Celep

5 yıl önce - Cmt 12 Eyl 2009, 00:38

Aracın filoya ilk katılım töreni-1986 yılı.




yılmaz büktel

5 yıl önce - Pts 14 Eyl 2009, 13:38

Isparta Seyahat'ın 0302 mersedesi olasılıkla Çankaya meydanını geçiyor. Yıl 1976, Otoban yok, hatta Yeşildere yolu bile yok. Selçuk yönünden kente gelen otobüsler Gaziemir-Karabağlar-Üçyol-Bayramyeri-İkiçeşmelik-Çankaya yolu ile kente girip 9 Eylül meydanındaki santral garaja giriyorlar. ilerleyen yıllarda Yeşildere bağlantısı yapıldığında otobüsler bu güzergahı kullanarak, Halkapınarda yeni açılacak garajı kullanacaklar.
Anlattığım durum öncesinde şehirlerarası otobüsler Bayramyerinden Varyant yolu ile konağa iniyorlardı. eski bayramyeri resimlerinde Varyanttan çıkan otobüsleri görebilirsiniz. Konak trafiğini azaltmak için İkiçeşmelik caddesine bir bypass hattı gibi davranılmıştı, tıpkı daha sonra Yeşildere yoluna da yapıldığı gibi



Burakhan
5 yıl önce - Sal 15 Eyl 2009, 23:39

49 yıllık bir firma olan Özkaymak'ın web sitesi bu günlerde yenilenmiş. Sitede yeni eklenen en güzel kısım, firmaya ait nostaljik otobüslerin slayt gösterisi olmuş.

Slayt sayfası için link : http://www.ozkaymak.com.tr/gallery.php?lid=0


M Ali Çelik
5 yıl önce - Sal 15 Eyl 2009, 23:55

Alıntı:
Isparta Seyahat'ın 0302 mersedesi olasılıkla Çankaya meydanını geçiyor


Burası gazi bulvarı ile 2. kordonun kesişimi. arkadaki bina koçhan. tam karşı köşede borsa sarayı var.


Gökhan AsGül
5 yıl önce - Prş 17 Eyl 2009, 00:58

Edebiyatımızın değerli yazarlarından Orhan Kemal'in ön planda gözüktüğü bu fotoğrafta arka planda Varan'ın burunlu bir otobüsü görülüyor..




yılmaz büktel

5 yıl önce - Prş 17 Eyl 2009, 16:29

İzmir Altınyol başlangıçtaki kavşaktaki trafikten kurtulup Yeni Garaja ulaşmaya çalışan iki şehirlerarası otobüsten öndeki olasılıkla Salihli Güven firmasına ait bir Man590HO, arkasındaki o302nin firmasını ise okuyamadım.



ethem tiryaki
5 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 12:14
muthis bir site..


oncelikle bu siteye emek veren herkese tesekkur ediyorum.

yasim 50. dolayisiyla magirus'larin turkiye'de kralligini surdurdugu yillarda ozel bir sebeple istanbul'dan ankaraya yilda 3-4 kez gitmis ve daha bircok sehirlerarasi yolculuk etmis biri olarak acizane benim de buradaki bircok kisi gibi otobuslerle ilglili hatiralarim vardir. o yillarda arabalara ve ozellikle de sehirlerarasi otobuslere muthis bir ilgi duyardim. bircok hatiradan ilkini soyle aciklamak istiyorum. rahmetli babam sirkeci elektrikli tren garinda memurdu ve otobuslerin sirkeci'den kalktiklari donemde otobusler garla komsu olan istihkam birliginin icinden gecerdi. bende babamin yanina gittikce hemen kendimi otobuslerin gectigi yolun hemen kenarindaki demir parmakliklarinda saatlerce durur askeriyenin o dar kemeri yavaslayarak gecen otobusleri zevkle seyreder ve hayranlikla izlerdim. 8-9 yaslarindayken bile magirus'larin cakma mi degil mi olduklarini arka tekerleklerin ortalarina bakarak anlar, sayet siskin gobekli ise magirus, degilse cakma magirus olduklarina karar verirdim. takdir edersiniz ki o yillar magirus'lari taklit yiliydi. ve magirus'larla yaptigim uzun yolculuklar sonucunda magirus motor sesini birebir taklit eder, yalniz kaldikca kendimi yaptigim agiz taklidiyle magirus kullaniyor gibi oyun oynardim. o zaman benim icin otobuslerin krali magirus idi cunku. simdilik bircok hatiralarimdan bu kadarini kifayet edelim.

sizlere saniyorum sitenizde olmadigini sandigim (simdiye kadar 100 kusur sayfada rastlamadim cunku) nostaljik bir resim gonderiyorum. saniyorum arac bussing. ustatlar daha iyi yorum yapar, kendilerinden bekliyorum. resmin cekildigi yer hakkinda yorum yapmaya gerek yok zaten.
hepinize saygilar sunuyor, degerli yorumlarinizi bekliyorum.



M.Ali Sade
5 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 13:36

Eski otobüs manyaklarının arasına hoş geldin arkadaşım.Aynı duygu ve düşünceleri paylaştığımıza emin olabilirsin.

Anıt Kabir'e park etmiş otobüs resmin gerçekten görülmemiş ve güzel bir resim.Ancak bu otobüs Büssing değil.Büssing tanıtıcı özellikleri bu otobüste yok.Ve aslında net ortamında görülmemekle birlikte yollarımızda da çok görülmemiş bir otobüs bu.

Şimdilerde yollarda cirit atsalar da özellikle bu resmin çekildiği 1960 lı yıllarda Neoplan markası bizde çok bilinen bir marka değildir.Bu da 1956-57 model olabileceğini tahmin ettiğim SH 9-10 modeli bir Neoplan.

Otobüsün kasası o yıllarda üretilen Setra'larla da büyük benzerlik gösterir.Yuvarlak karoseri özellikleri,tavandaki aydınlatma pencereleri,boyama stilleri ve hatta amblemin yer aldığı ön cam altındaki metal kanat figürü bile aynıdır.

Tam emin değilim ama kasa üreticisi aynı zamanda Alman tank ve taretlerinin de gövdelerini üreten Krauss-Maffei olabilir.

Bu model Neoplan otobüslerde motor olarak bize yabancı olmayan Henschel motorları kullanılırdı.Ondan eminim.

Herkese selamlar...


ethem tiryaki
5 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 15:03

evet, m.ali bey,

dediginizde haklisin... lakin o yillara gore saniyorum bu otobus cok cok luks. cunku resme bakinca otobusun motorunun arkada oldugu (ki o yillarda otobusun motorunun arkada olmasi buyuk bir ayricalikti) belli oluyor. resmin kucuklugu otobusu tanimakta zorluk cikariyorsa resmi daha buyuk gonderebilirim. fakat yine de diyorum ki, burunlu otobuslerin veya kamyondan bozma motoru iceride, calisirken motor kaputundan cikan egzost dumanini yolcularin solumak zorunda kaldigi gurultulu ve dumanli otobus yolculugunun yaygin oldugu bir donemde boylesi (yukaridaki SUZER) bir otobus saniyorum parmakla gosterilen bir otobustu. hey gidi gunler heey...

herkese selamlar..


ethem tiryaki
5 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 15:23
hostes!


99'ncu sahifede olgay bey'in yazisini okurken (HOSTES) olayindan bahsedince eskilere donuk hatiram aklima geldi, sizinle paylasmak istedim.

yukaridaki yazilarimi okuyanlar beni az cok tanimislardir. kucuklugumde cok seyahat eden biri olarak bircok hatiramin oldugunu soylemistim. bunlardan aklimda kalan hostes olayina gelince: mesela ayni firmaya ait iki otobus yolda karsilastiginda (istasyonda olsun-olmasin) veya herhangi bir dinlenme yerinde bulustuklarinda hostesler (o zaman bayan hostesler vardi, 66-70 yillari arasi) degistirilirdi. hostesler ayni zamanda yolculara hosca vakit gecirmelerini saglar, degisik aktivitelerde bulunurdu. mesela kendisi sarki-turku soyleyip fikra anlattigi gibi, 1.koltuktan baslayarak her yolcuya ya sarki soylettirir, ya da fikra anlattirirdi. sirayla mutlaka herkesi aktiviteye zorlardi. tabi ki soylememekte israr edenlerin de fazla uzerine gitmezlerdi. hostes degisimini de simdi degisik aktivite olsun diye yaptiklarini simdi anliyorum. cunku her hostesin yolculara degisik surprizleri olurdu. simdi tabi hostes denilince yolculara ikram yapan olarak biliniyor. oysa yillar once hostesin gorevi sadece ikram degildi. ki bu da genelde luks firmalar yapardi. cunku hoparlor sistemi o zaman sadece magiruslarda vardi diye saniyorum. iste hatiramda kalan ufak bir ayrinti.. daha cok var, ama onlari ileriki bolumlerde paylasirim, fazla uzun olup sizleri sykmak istemiyorum.

bu hostes konusunda bilgisini paylasmak isteyenlerin yazilarini bekliyorum.

saygilarimla..


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM